michael123
חבר משקיען
- הודעות
- 9,853
- מעורבות
- 1,467
- נקודות
- 113
אודיופיליה זה לא הפרעה. זה אהבה לסאונד טוב.
מבחינת אנשים רגילים (?) קניית כבל ביותר מ-100 ש"ח זאת הפרעה
אני זוכר חבר שלי פעם צחק עלי ממש..
אודיופיליה זה לא הפרעה. זה אהבה לסאונד טוב.
זו תמיד אהבה לסאונד טוב -- זו ההגדרה -- אבל בחלק מהמקרים זה ברמה של אובססיה == הפרעהאודיופיליה זה לא הפרעה. זה אהבה לסאונד טוב.
נכון שאהבת סאונד ואהבת מוזיקה הם אורתוגונליים, כמו ציר X וציר Y (כשציר Z הוא ציודופיליה), אבל יש כאלה שהפוקוס שלהם הוא חד מימדי: או שהם ממוקדים בסאונד, או במוזיקה, לא יחד, ואז הם צריכים לעשות סוויץ' כדי להתרכז באספקט האחר.זה כבר כנראה תלוי ממש בהגדרה שלך מה זה אודיופיליה. אני לא חושב שאלה מצבים סותרים, ולכן אין צורך לעשות סוויץ'. מה גם שמי שצריך אודיו טוב כדי להנות ממוסיקה, לא יכול להפסיק להצטרך את זה.
שאלה אם זה גורם להם להפסיק להנות או לא
אני לא חושב שזה מוגבל לשאלה אחת, כך שצריך לבחור ביניהן. יש את שתי השאלות במקבילאני לא חושב שזאת השאלה. השאלה היא האם זה פוגע להם בדברים אחרים בחיים.
לא כל רוצח סדרתי בהכרח נהנה מההפרעה שלו -- אצל חלק מהם זה סבל ומאבק פנימי, שמלווה בהרגשה שאין להם ברירה/בחירה.גם רוצח סדרתי נהנה מההפרעה שלו.
אופס, אני ממש מקווה שאתה לא באמת מצטער -- לא התכוונתי לגרום לאי-נוחות כלשהי עם ה"דיוקים" המשניים האלה.לצערי הרב, עמיר, אתה לא טועה באף אחת מההצהרות שלך![]()
אובססיביות היא בהגדרה הפרעה נפשית, אך לא כל אודיופיל לוקה באובססיה.זה לא הפרעה נפשית, אלה אובססיביות לצליל המושלם/שלמות מערכתית, וכן זה משפיע על החיים.
לא מדובר רק על כסף, מדובר על זה שכל היום מחפשים שידרוגים ומיקסום הקיים בכל דרך אפשרית, שיטוט באתרים ולחפש בכוח מה לקנות\להחליף\להשקיע עוד, והמחשבה על זה רצה ב קבוע במוח, וגם אם לא, ניצוץ קטן מספיק בשביל להצית את זה.
אובססיה לעניין יכולה להתבטא בכל מיני צורות, שזו אחת מהן, כך שלא רק שזה לא משותף לכל האודיופילים, זה לא משותף אפילו לכל אלה שלוקים באובססיה, וממש לא כל האודיופילים לוקים באובססייה.לא מדובר רק על כסף, מדובר על זה שכל היום מחפשים שידרוגים ומיקסום הקיים בכל דרך אפשרית, שיטוט באתרים ולחפש בכוח מה לקנות\להחליף\להשקיע עוד, והמחשבה על זה רצה ב קבוע במוח, וגם אם לא, ניצוץ קטן מספיק בשביל להצית את זה.