בין אופי להנאה: האופן בו תכונות אישיות מעצבות את היכולת שלנו ליהנות ממוסיקה

  • פותח הנושא פותח הנושא dtown
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

אודיופיליה זה לא הפרעה. זה אהבה לסאונד טוב.
זו תמיד אהבה לסאונד טוב -- זו ההגדרה -- אבל בחלק מהמקרים זה ברמה של אובססיה == הפרעה

זה כבר כנראה תלוי ממש בהגדרה שלך מה זה אודיופיליה. אני לא חושב שאלה מצבים סותרים, ולכן אין צורך לעשות סוויץ'. מה גם שמי שצריך אודיו טוב כדי להנות ממוסיקה, לא יכול להפסיק להצטרך את זה.
נכון שאהבת סאונד ואהבת מוזיקה הם אורתוגונליים, כמו ציר X וציר Y (כשציר Z הוא ציודופיליה), אבל יש כאלה שהפוקוס שלהם הוא חד מימדי: או שהם ממוקדים בסאונד, או במוזיקה, לא יחד, ואז הם צריכים לעשות סוויץ' כדי להתרכז באספקט האחר.

שאלה אם זה גורם להם להפסיק להנות או לא
אני לא חושב שזאת השאלה. השאלה היא האם זה פוגע להם בדברים אחרים בחיים.
אני לא חושב שזה מוגבל לשאלה אחת, כך שצריך לבחור ביניהן. יש את שתי השאלות במקביל :)

גם רוצח סדרתי נהנה מההפרעה שלו.
לא כל רוצח סדרתי בהכרח נהנה מההפרעה שלו -- אצל חלק מהם זה סבל ומאבק פנימי, שמלווה בהרגשה שאין להם ברירה/בחירה.
 
לצערי הרב, עמיר, אתה לא טועה באף אחת מההצהרות שלך ;)
 

לצערי הרב, עמיר, אתה לא טועה באף אחת מההצהרות שלך ;)
אופס, אני ממש מקווה שאתה לא באמת מצטער -- לא התכוונתי לגרום לאי-נוחות כלשהי עם ה"דיוקים" המשניים האלה.
 
זה לא הפרעה נפשית, אלה אובססיביות לצליל המושלם/שלמות מערכתית, וכן זה משפיע על החיים.
 
זה לא הפרעה נפשית, אלה אובססיביות לצליל המושלם/שלמות מערכתית, וכן זה משפיע על החיים.
אובססיביות היא בהגדרה הפרעה נפשית, אך לא כל אודיופיל לוקה באובססיה.

ברור שאודיופיליה משפיעה על אספקטים שונים של החיים, גם כאשר אינה אובססיבית: החל מהשקעת סכומים שיכולים להיתפס כמשמעותיים, לפחות בעיני צופה מהצד, דרך נוכחות של פריטי ציוד ומדיות פיזיות בסביבת המגורים, לפעמים אף בחדר ייעודי, והשקעת זמן בהאזנה, בהשוואות ובדיקות, וכלה בעצם חוויית הצליל.

עם זאת, סכומים שנראים משמעותיים לצופה מבחוץ אינם בהכרח בעייתיים. השקעה של 10,000 ש״ח יכולה להיות יותר ממשכורת חודשית של אדם אחד, ופחות מהכנסה יומית של אדם אחר. לעיתים גם השקעה של כמה משכורות חודשיות אינה פוגעת בשום דבר. זו עשויה להיות פשוט חלוקה שונה של תקציבים: במקום להשקיע סכומים גדולים בדירת פאר או בבית פרטי, במכוניות יוקרה, בריהוט יקר, בטיולים לחו״ל, כולל בטיסות במחלקה ראשונה ומלונות פאר, וכדומה ‑‑ הוצאות שכמעט איש אינו מרים גבה לגביהן ‑‑ אפשר להעדיף להשקיע במערכת שמע.

ובנוסף, לא תמיד נוכחות של ציוד בחלל המגורים או בחדר ייעודי, ולא תמיד השקעת זמן בתחביב, פירושן עימות עם בני זוג או פגיעה ביחסים משפחתיים. גם בהיעדר מערכת שמע, אנשים מסתדרים מצוין בלמצוא נושאים אחרים לריב עליהם.

בשורה התחתונה: כל עוד לא מדובר באובססיה הרסנית, אודיופיליה ואהבת מוזיקה מוקלטת הן פשוט תחביבים לכל דבר ועניין.
 

לא מדובר רק על כסף, מדובר על זה שכל היום מחפשים שידרוגים ומיקסום הקיים בכל דרך אפשרית, שיטוט באתרים ולחפש בכוח מה לקנות\להחליף\להשקיע עוד, והמחשבה על זה רצה ב קבוע במוח, וגם אם לא, ניצוץ קטן מספיק בשביל להצית את זה.
 
לא מדובר רק על כסף, מדובר על זה שכל היום מחפשים שידרוגים ומיקסום הקיים בכל דרך אפשרית, שיטוט באתרים ולחפש בכוח מה לקנות\להחליף\להשקיע עוד, והמחשבה על זה רצה ב קבוע במוח, וגם אם לא, ניצוץ קטן מספיק בשביל להצית את זה.

אז לא כולם כאלה :)
יש גם תקופות, כמו עם כל מחלה (שדרגת?) יש מצבים של התפרצות
 
לא מדובר רק על כסף, מדובר על זה שכל היום מחפשים שידרוגים ומיקסום הקיים בכל דרך אפשרית, שיטוט באתרים ולחפש בכוח מה לקנות\להחליף\להשקיע עוד, והמחשבה על זה רצה ב קבוע במוח, וגם אם לא, ניצוץ קטן מספיק בשביל להצית את זה.
אובססיה לעניין יכולה להתבטא בכל מיני צורות, שזו אחת מהן, כך שלא רק שזה לא משותף לכל האודיופילים, זה לא משותף אפילו לכל אלה שלוקים באובססיה, וממש לא כל האודיופילים לוקים באובססייה.

אם כבר, אתה זה שלוקה באובססיה: להסביר שוב ושוב כמה העולם והאנשים דפוקים ודופקים אחד את השני ואתה ואחרים קורבנות. כמה דוגמאות מהזמן האחרון:
  1. היום למכור הרבה ברווח קטן כמו פעם לא הולך יותר בטח שלא בתחום הזה, הפתרון להפוך את התחום לתחביב של עשירים. קל.
  2. אתה מחפש שירות במדינת ישראל ? לגבי איכות המוצרים, ימאהה היום מזמן לא מה שהיה פעם, אבל לגמרי.
  3. התחום הפכפך בשניה הכל מתהפך וכל הטוב נהיה פתאום רע.
  4. אודיופיל סובל יותר מאשר הוא נהנה.
  5. פעם ציוד היה אפשר לספור על כף יד1, היום בנו טררם שלם ממש אימפריה על מה בכך, ושם, שם הכסף הגדול נמצא, אם באמת צריך את כל זה, זה כבר סיפור אחר, במקום למתוח את התחביב לאורך מותחים אותו לרוחב. מכניסים לנו לראש הרבה שטויות
  6. התחביב הזה לאט לאט ובשקט הופך\הפך, לתחביב של עשירים בלבד, למדו איפה הכסף הגדול נמצא
  7. יש הרבה ענבים חמוצים בתחום הזה אפשר גם להתעלם מזה אבל זה שם היום הכל בר השגה יש לך כרטיס נגמר.
  8. גמרת אתגר מסויים\מסמן וי, זה לא מחזיק הרבה וכבר אתה מחפש את האתגר הבא, וכמובן שחייב שהוא יהיה אתגר אחרת אם קל לא מחזיק, וכן זה יושב ומציק עד שמסיימים עם זה. לא ממש קשור לשמיע או ל
  9. דברים היום לא מחזיקים כמו פעם וזו בעיה צריך לקחת בחשבון פעם כל 15 שנה מקרר/כביסה/מסך היה מחזיק, הדברים של היום 5 שנים הולך משהו וביטוח לא שווה לעשות עובדים עלינו בכל התחומים.
  10. כל דבר בתחום הזה אפשר להפוך לאירוע, קל.
  11. צריך לזכור זה ביזניס וברמות האלה זה המון כסף יוקרה ותודעה, הם מדגימים ככה וכל היצרנים בתערוכות מדגימים ככה קודם כל בשביל למכור/כי זה נראה יותר טוב/יש לזה את הוואו ההתחלתי שלו. מה יחברו לך בי-אמפינג ויושיבו אותך ימים ושעות, הם מחפשים לעשות לך וואו שתזכור אותו ותלך להזמין
  12. יכול להיות שזה עקב המצב הכלכלי הגרוע בארץ שפשוט מאלץ, או גם מסיבות אחרות של פשוט חזירות
  13. התחום הזוי מזמן כבר איבד את התכלית היום זה הכל רווח נטו לא מעניין כלום מעבר אין רגש, הקשבה, אין השקעה אמיתית ואין תמימות יותר כמו פעם, היום זה הכל סינטטי עם מילים ותיאורים ורווח של מאות אחוזים חלקם על מוצרים הזויים, וברוב המקרים העיקר היום איך למקסם רווחים בלי טיפה של איכפתיות מהפרט, איך יותר..
  14. פעם אנשים היו יושבים ומאזינים למוזיקה, היום במיוחד עם הקידמה האינטרנט ועוד, מעטים מאוד, במקום זה מתעסקים עם שטויות כגון כבל רשת מגולוון כפתורים ניסתרים כל מיני תתאורים והמצאות דמיוניות, בעיקר למי יש גדול יותר (כיס)....
  15. זה הכל בעיקר בראש ולהרגיש שופוני אני אודיופיל כל התאורים והמילים האלה כל הטכנאי וכל זה זה בבל"ת התעסקות בתפל ולא בעיקר.
התעייפתי, יש המון מהדברים האלה ומתקרבנים אפילו יותר מזה.
 

עשית עבודת מחקר ראויה.
אגב, עם רוב הסעיפים אני לגמרי מסכים.
הפורום הזה גם מוכיח את זה כמעט בכל שרשור.
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור