matanoosh
חבר משקיען
- הודעות
- 4,316
- מעורבות
- 1,755
- נקודות
- 113
שנ
בוא נתחיל מהתשובה, שבטוח ששנינו נסכים עליה:
ברור שהחוויה מוכתבת גם מהלך הרוח של המאזין ברגע שהוא ניגש להאזנה. מרוצה?
אבל בוא נשאל שאלות דומות, שהתשובה להן תהיה זהה:
"האם ייתכן שחלק מהחוויה במסעדה איכותית קשורה ללא רק ממה שעל הצלחת על מהאופן שבו הסועד ניגש לארוחה?"
כן.
"האם ייתכן שחלק מהביצועים בספורט קשורים לא רק למידת האימונים ולתזונה של הספורטאי, אלא גם למצב הרוח שבו הוא ניגש למשחק?"
כן.
"האם מידת ההנאה מסרט קשורה גם לאופן שבו ניגש הצופה לסרט, ולא רק לסרט עצמו?"
כן.
מה אתה בא להגיד פה? "תהיו חיוביים, אל תהיו נרגנים, ותהנו יותר ממוסיקה?" מסר שטחי וחסר משמעות, שאינו קשור לתחביב. כמו שאמר הסנגור הגדול שלך, ליבת התחביב היא האזנה קריטית לסאונד של מערכת והשיפור של המערכת. לכן, אודיופיל צריך לדעת לנטרל את המצב הרגשי שאיתו הוא מגיע, כשהוא ניגש להאזנה קריטית. טריוויאלי? מאד. קורה במציאות? לא תמיד, תלוי כמה מנוסה האודיופיל.
אתה יכול לקחת את זה צעד אחד קדימה, ולהגיד: "אולי במקום להתעסק בכבלי חשמל, תפתחו את העולם המוסיקלי שלכם?" זה טיעון יותר ישיר, שישים אותך למרבה הצער באחד המחנות. אבל ניסית להיות זהיר, ולהגיד את זה, מבלי להגיד את זה. ואז יצאתי עלייך. כי, כמו שנמר אמר, זה פאסיב אגרסיב של.... אשכנזים.
ועל זה אני בשמחה אענה לך, אם תרצה. לא באופן מתלהם, אלא באופן רציני וכן - לגביי, באופן אישי.
- המערכת באמת לא נשמעת טוב
- האודיופיל עוד לא יודע מה חשוב ומה לא
- האודיופיל לא מצליח להגיע לתוצאה שהוא מחפש.
כן, ישנם מקרי קצה שבהם האנשים עסוקים בלראות מה לא בסדר. זאת בעיקר תכונה של אנשים פחות מנוסים. אבל הביקורתיות הזאת היא לאו דווקה מבנה אישיותי, אלא בהרבה מקרים - תוצאה של חוסר ניסיון בתחביב. ואת זה היית מבין, אם היית אודיופיל מנוסה.
אני ממשיך על אותו קו:
גם במערכת שנשמעת אחלה, אבל משהו אחד מפריע בה - קח לדוגמא גל עומד בבס - זה לא נותן מנוח, ולא ניתן להנות מהאזנה בלי לפתור את זה.
לעומת זאת, מגבר שהוא קצת איטי מדי, או לא מספיק מפורט - עדיין יכול לתת חווית האזנה מצויינת. באשר לאם האודיופיל יסתפק בזה, או יתאבסס על להחליף אות, זה דיון אחר. אבל בשורה התחתונה, אתה שם את כל הבעיות ה"אודיופיליות בסל אחד, וקורא להן: "ביקורתיות כרונית". אם היית אודיופיל, לא היית עושה את זה.
אחי, אתה שבוי בתיאוריות שאתה מלהג. צר לי
.
בוא נחזור לדבר לגופה של טענה. אתה אומר: "רצון לשיפור הסאונד שבה על חשבון הנאה ממוסיקה = ביקורתיות כרונית".אני הגבתי לטענה שלך. מחכה לתגובת הנגד.
זה נכון לכל חוויה, וקשור לאיך שאנחנו חווים את העולם. מה בין זה לבין אודיופיליה לבין הפורום הזה? אז מה המטרה של השאלה הזאת?והשאלה הייתה פשוטה מאוד:
האם ייתכן שחלק מהחוויה, גם באודיו, מוכתב לא רק ממה שיוצא מהרמקול, אלא מהאופן שבו המאזין ניגש להקשבה?
בוא נתחיל מהתשובה, שבטוח ששנינו נסכים עליה:
ברור שהחוויה מוכתבת גם מהלך הרוח של המאזין ברגע שהוא ניגש להאזנה. מרוצה?
אבל בוא נשאל שאלות דומות, שהתשובה להן תהיה זהה:
"האם ייתכן שחלק מהחוויה במסעדה איכותית קשורה ללא רק ממה שעל הצלחת על מהאופן שבו הסועד ניגש לארוחה?"
כן.
"האם ייתכן שחלק מהביצועים בספורט קשורים לא רק למידת האימונים ולתזונה של הספורטאי, אלא גם למצב הרוח שבו הוא ניגש למשחק?"
כן.
"האם מידת ההנאה מסרט קשורה גם לאופן שבו ניגש הצופה לסרט, ולא רק לסרט עצמו?"
כן.
מה אתה בא להגיד פה? "תהיו חיוביים, אל תהיו נרגנים, ותהנו יותר ממוסיקה?" מסר שטחי וחסר משמעות, שאינו קשור לתחביב. כמו שאמר הסנגור הגדול שלך, ליבת התחביב היא האזנה קריטית לסאונד של מערכת והשיפור של המערכת. לכן, אודיופיל צריך לדעת לנטרל את המצב הרגשי שאיתו הוא מגיע, כשהוא ניגש להאזנה קריטית. טריוויאלי? מאד. קורה במציאות? לא תמיד, תלוי כמה מנוסה האודיופיל.
אתה יכול לקחת את זה צעד אחד קדימה, ולהגיד: "אולי במקום להתעסק בכבלי חשמל, תפתחו את העולם המוסיקלי שלכם?" זה טיעון יותר ישיר, שישים אותך למרבה הצער באחד המחנות. אבל ניסית להיות זהיר, ולהגיד את זה, מבלי להגיד את זה. ואז יצאתי עלייך. כי, כמו שנמר אמר, זה פאסיב אגרסיב של.... אשכנזים.
ועל זה אני בשמחה אענה לך, אם תרצה. לא באופן מתלהם, אלא באופן רציני וכן - לגביי, באופן אישי.
איזה מחקר?שים לב מה לא עשית עד עכשיו:
- לא הפרכת מחקר אחד.
אתה צודק. גם חרשות פוגעת בהנאה. מה שאתה מפספס, יקירי, היא שמהות התחביב אינה ביקורתיות כרונית אלא רצון להתקדם. ביקורתיות כרונית זה מאפיין אישיותי, לא מאפיין של התחביב. ואת זה היית יודע, אם היית בתחביב.
- לא התמודדת עם הטענה שביקורתיות כרונית פוגעת בהנאה.
היא לא רלוונטית כי היא לא קשורה לתחביב, מה גם ש"ביקורתיות כרונית" יכולה לבוא מהרבה סיבות, כגון:
- לא הסברת למה הפסיכולוגיה לא רלוונטית לחוויה אסתטית.
- המערכת באמת לא נשמעת טוב
- האודיופיל עוד לא יודע מה חשוב ומה לא
- האודיופיל לא מצליח להגיע לתוצאה שהוא מחפש.
כן, ישנם מקרי קצה שבהם האנשים עסוקים בלראות מה לא בסדר. זאת בעיקר תכונה של אנשים פחות מנוסים. אבל הביקורתיות הזאת היא לאו דווקה מבנה אישיותי, אלא בהרבה מקרים - תוצאה של חוסר ניסיון בתחביב. ואת זה היית מבין, אם היית אודיופיל מנוסה.
אני ממשיך על אותו קו:
גם במערכת שנשמעת אחלה, אבל משהו אחד מפריע בה - קח לדוגמא גל עומד בבס - זה לא נותן מנוח, ולא ניתן להנות מהאזנה בלי לפתור את זה.
לעומת זאת, מגבר שהוא קצת איטי מדי, או לא מספיק מפורט - עדיין יכול לתת חווית האזנה מצויינת. באשר לאם האודיופיל יסתפק בזה, או יתאבסס על להחליף אות, זה דיון אחר. אבל בשורה התחתונה, אתה שם את כל הבעיות ה"אודיופיליות בסל אחד, וקורא להן: "ביקורתיות כרונית". אם היית אודיופיל, לא היית עושה את זה.
אמרתי לך, אף אחד לא מאיים עלי בתחביב הזה. בטח שלא אתה. אבל אתה יכול להמשיך לחזור על זה, אם אתה רוצה. זה פשוט לא יעשה את זה נכון.במקום זה בחרת לטעון שאני "לא מבין באודיופיליה", כאילו זה כשלעצמו מפריך טענה על נפש האדם. זה לא.
זה רק מחליף דיון אחד באחר. זה אולי נוח יותר לך, בעיקר פחות מאיים עליך.
אה.... סליחה. אז בעצם אתה אומר שהגל העומד שיש לי בדירה החדשה + ההד הנוראי באזור המיד, הם פונקציה של מצב תודעתי?מעניין הוא שאתה אפילו מודה שיש לך עכשיו חוויה של תסכול, אגרסיביות ועייפות מהמערכת.
ואיכשהו, גם אז, לא עולה בדעתך האפשרות שהחוויה היא לא רק פונקציה של ציוד, אלא גם של מצב תודעתי.
אחי, אתה שבוי בתיאוריות שאתה מלהג. צר לי
אני מגן על אנשים שיש להם תחביב לגיטימי מפני פירסום של מאמר שיתן לדבילים שטוענים שאין הבדלים בין מגברים, לגיטימציה לטעון את זה. (ולא אמרתי שאתה אמרת את זה.)וזה בדיוק הפרדוקס שעליו נכתב המאמר.
אתה לא חייב להסכים איתי.
אבל כל עוד אתה עונה על מי אני במקום על מה נטען, אתה לא מנהל דיון, אלא מגן על הטריטוריה שלך, כאילו היו אלה מפעלי הזיקוק שעד לא מזמן נשקפו מבעד
אני מגן ולא מפריך, בגלל שלא העלית אף טענה שדורשת הפרכה. הטענות שלך הן דעות. אי אפשר להפריך דעה.לחלונך.
וזה בסדר.
רק אל תבלבל בין הגנה להפרכה.
תראה, אתה מתאמץ להוציא ממני תגובות מתלהמות, אבל המאמר הראשוני שלך היה מספיק.כל ההתגרויות כמו זאת כבר מעלות גיחוך.אני מבין שהמאמר הזה לא טעה במקרה שלך, אלא פגע בול בפוני, במקום שלא רצית שיגעו. וזה לא רק כואב לך אלא גם שורף. מאד.
כפי שכתבתי, נתמוך בך, גם ברגעים הקשים.
בוא נחזור לדבר לגופה של טענה. אתה אומר: "רצון לשיפור הסאונד שבה על חשבון הנאה ממוסיקה = ביקורתיות כרונית".אני הגבתי לטענה שלך. מחכה לתגובת הנגד.
בסדר חמוד. תהנה ממנה.ואגב, הסיפור עם הסוכן AI, זו המחמאה הכי גדולה שיכולת לתת לי. זה בערך כמו להחמיא לבחורה שהיא לא נראית מאופרת. תשאל את נמר.