איך לתכנן ארונית לסט?


אפי ווגדן

אוהב את התחום
הודעות
204
מעורבות
72
נקודות
28
מה שטוב בעולם הזה הוא שהדברים משתנים כל הזמן ושום דבר לא עומד במקום.
אחרי שהצלחנו לבחור, בשעה טובה, רמקולים חדשים, שמתאימים בול לצבע של החלונות ולטקסטורה שלהם ולאוזניים של כמעט כל בני הבית, התברר לדאבון לב אחד ולשמחתי הרבה - שהם לא מתאימים לשידה שמשמשת כמעמד לסט.
מדובר בפריט אספנות יפיפה מעץ אלון בן קרוב למאה עם פיתוחים מגולפים כולל שתי עלמות חן תמירות ונטולות אריג בשני צידי הרהיט.
אבל הוא גם קצת צפוף וקשה לו להחזיק את הציוד החדש הכבד כולל מגבר ששוקל 36 ק"ג ופלטת שיש שעליה מונח הפטיפון הכבד מאוד לכשעצמו.
בקיצור, החלטנו להעביר את הפריט הנל לפינה אחרת בבית ולהזמין שידה חדשה אצל נגר.
הבעיה היא שנבחרה שידת עץ מצופה בלוחות פליז. ( החלק הפנימי עשוי עץ טבעי בעובי 3 ס"מ ומבחוץ ציפוי מתכת פליז בשכבה דקה כמו פורמאיקה ).
וזה מדאיג אותי מאוד כיוון שאני חושש שמתכת הציפוי תשפיע על הציוד ועל איכות הצליל.
האם החשש שלי מוצדק?
אשמח לעצות מאת חברי המלומדים כיצד לתכנן את השידה.
 

לשידה/מעמד יש השפעה מאוד קריטית על איכות הצליל.
אני לא יודע לפי מה אתה בוחר חומרים, אני חושב שיצרנים שמשתמשים בעץ משתמשים ב MDF.

בכל מקרה לדעתי אין תחליף למעמד ייעודי שמיוצר על יד יצרן טוב.

קח רעיונות אבל לא על אחריותי...

https://foter.com/wooden-stereo-cabinet

אריה
 
לוחות שיכוך יעודיים שהנחתי על שידה נגרית אצלי עשו הבדל משמעותי לטובה.
 
נערך לאחרונה ב:
תחשוב על ציפוי הפליז כסיכוך שעלול ליצור שדה חשמלי קיבולי ומקלט EMI\RFI פתרון מוצע זה להאריק אותו לאדמה, באופן פרדוקסלי זה אולי אפילו ישפר את ביצועי המערכת.
 

תחשוב על ציפוי הפליז כסיכוך שעלול ליצור שדה חשמלי קיבולי ומקלט EMI\RFI פתרון מוצע זה להאריק אותו לאדמה, באופן פרדוקסלי זה אולי אפילו ישפר את ביצועי המערכת.

תודה!!
ממש הקלה...
הבחירה של ציפוי פליז הייתה שלי
השאלה היא איך עושים הארקה לרהיט?
 
נערך לאחרונה ב:
כולה בורג עם חוט צהוב שמוברג לפליז במקום נסתר למען שלום בית ופלאג חשמל שהחוט מתחבר אליו לפין הארקה ויאללה לאחד השקעים שיש בהם הארקה כמובן.
בכל מסד ציוד חשמלי תקני ממתכת יש חיבור של המסד להארקה.
רק פה לא בטוח שזה יהיה אופטימלי כי בטח אין מגע בין לוחות הפליז שמצפים חלקים נפרדים ברהיט.
 
נערך לאחרונה ב:
כולה בורג עם חוט צהוב שמוברג לפליז במקום נסתר למען שלום בית ופלאג חשמל שהחוט מתחבר אליו לפין הארקה ויאללה לאחד השקעים שיש בהם הארקה כמובן.
בכל מסד ציוד חשמלי תקני ממתכת יש חיבור של המסד להארקה.
מה יהיה במידה ותהיה תקלה, ויופיע מתח על גיד הארקה, מכוון שנוצר חישמול על המעגל המזין את המערכת, והפחת לא קפץ,,, ראיתי בחיי מקרים, שהופיע מתח על הארקה
 

אני קצת חושש מהפיתרון שהצעת
 
מה יהיה במידה ותהיה תקלה, ויופיע מתח על גיד הארקה, מכוון שנוצר חישמול על המעגל המזין את המערכת, והפחת לא קפץ,,, ראיתי בחיי מקרים, שהופיע מתח על הארקה

אז בכל העולם איפה שיש מסדי ציוד אלקטרוני ממתכת מוארקים צריך לבקש מהם לנתק את ההארקה.
אם ההארקה באה משקע של מפצל המערכת ויש מתח עליה אז גם המערכת תחשמל, בשביל זה יש פחת ואם הוא לא קופץ כדאי לעשות ביטוח חיים.
מתח על הארקה זה מצב לא תקין ואכן יש מקרים כאלה בהרבה בתים, לכן חלק משגרת חיינו כמו לבצע בדיקות רפואיות שבשגרה צריך גם להזמין חשמלאי מדי פעם לבדיקה תקופתית, לא רק בשביל בריאותנו זה גם משפיע רעות על המערכת.
 
אחרי שקראנו את כל העצות המועילות - ירדנו מארונית הפליז
כנראה שהלך על MDF צבוע.
האם כדאי לתכנן תא נפרד לכל חלק מהסט?
(הבנתי שלא כדאי להניח את הסטרימר על המגבר)
באילו חמרים כדאי להשתמש בחלוקות, עץ זכוכית פלסטיק...?
 

אחרי שקראנו את כל העצות המועילות - ירדנו מארונית הפליז
כנראה שהלך על MDF צבוע.
האם כדאי לתכנן תא נפרד לכל חלק מהסט?
(הבנתי שלא כדאי להניח את הסטרימר על המגבר)
באילו חמרים כדאי להשתמש בחלוקות, עץ זכוכית פלסטיק...?

אפי,
תומר העלה כאן לא מזמן סקירה מביקור בית שערך אצל חבר שם הארונית הייתה custome כדי שתתאים להצבה בחלל המגורים ובתוכה היה ציוד של איזוטריק שלא היה מבייש את התערוכות במינכן, אולי כדאי שתציץ בכתבה של תומר, אם הארונית לטעמך אני מניח שתוכל ליצור קשר עם הבחור וקבל רעיונות.

באופן כללי אני מעדיף מדפים מעץ, זכוכית מעבירה ויברציות, כבדה ו...מצריכה ניקיון כמעט כל יום (אבק, מגע...רואים הכל).
 
לדעתי הארונית כולה "פועלת" לכן קשה להמליץ על חומר למדפים בלי לדבר על אופן החיבור שלהם לשאסי, איך עובד בידוד הרעידות, עובי וגודל המדף מבחינת תדר תהודה ועוד.
יחד עם זאת, אני בדכ מעדיף עץ/mdf על זכוכית, שבמופעים הרעים שלה מוסיפה מין צלצול בתדרים מסוימים (יש להודות שזה קורה בד"כ בשילוב של זכוכית עם ברזל).
 
ראשית השאלה היא מה התקציב שלך לטובת העניין ומה גודל הסטנד שאתה מעוניין לבצע.
אני בעבר ביצעתי מתקן שהתכנון שלו ערך כמעט שנה, אבי טיפוס וניסיון עם חומרים ושיטות שונות, בדיקות, תיקונים וכו'. קיצר, פרויקט שלמיטב ידעתי לא היה שני לו כאן.
השאלה עד כמה רחוק אתה רוצה ללכת עם זה. הן כלכלית והן כל המיסביב.
 

לוחות שיכוך יעודיים שהנחתי על שידה נגרית אצלי עשו הבדל משמעותי לטובה.
תודה. אפשר עוד פרטים בבקשה ?
אני מחפש לוח לשים מתחת למגבר בתוספת איזה ספייקים
 
אני חושב אפי שהכותרת שלך מטעה. אתה לא מחפש איך לתכנן ארונית לסט אלא לתכנן ארונית לסלון (אסטטיקה, פונקציונאליות, אישה) שתתפקד כסטנד יעודי למערכת וזה דבר שנגר או עצות כלאחר יד לא יספקו. לעשות את שניהם זה תהליך שמשלב שני תחומים שמצריכים אנשי מקצוע כל אחד בתחומו והוא בור בלי תחתית מבחינה כספית.
עשה לך רהיט שיחזיק את משקלי הרכיבים לפי טעם בני הבית ושלב בו מדפים מקצועיים לשיכוך SRA ויש עוד הרבה סוגים.
 
נערך לאחרונה ב:
תודה. אפשר עוד פרטים בבקשה ?
אני מחפש לוח לשים מתחת למגבר בתוספת איזה ספייקים
אילו לוחות של חברת taoc שקניתי מערן פוגל מאודיופריק
 

נערך לאחרונה ב:
היי אפי
אז אחרי שנים של התבחבשות תכננתי הזמנתי וקיבלתי את השידה הנ"ל
המטרה הייתה שהמסך ישב עליה כך שנדרש רוחב פנימי 140 ס"מ
הפלטות אלון 4 ס"מ
רגליים מחוברות למדפים ע"י ברגים אז גם ניתן לפירוק
וניתן גם להרכיב ספייקים (עוד לא בדקתי השפעה שלהם)
לדעתי יש שיפור לעומת מזנון קודם והסיבה העיקרית היא שזאת פתוחה בגב ובצדדים
אם מעניין אותך דבר איתי
 

תמונות מצורפות

  • 20200115_100329.jpg
    20200115_100329.jpg
    KB 75.6 · צפיות: 25
אני חושב אפי שהכותרת שלך מטעה. אתה לא מחפש איך לתכנן ארונית לסט אלא לתכנן ארונית לסלון (אסטטיקה, פונקציונאליות, אישה) שתתפקד כסטנד יעודי למערכת וזה דבר שנגר או עצות כלאחר יד לא יספקו. לעשות את שניהם זה תהליך שמשלב שני תחומים שמצריכים אנשי מקצוע כל אחד בתחומו והוא בור בלי תחתית מבחינה כספית.
עשה לך רהיט שיחזיק את משקלי הרכיבים לפי טעם בני הבית ושלב בו מדפים מקצועיים לשיכוך SRA ויש עוד הרבה סוגים.
אתה הכי קרוב לכוונה שלי.
אבל העיצוב כבר נעשה ואפילו בחרנו צבע... אשתי מעצבת תיכננה את הרהיט כך שיתאים למידות של הציוד שחייב כ -60 סמ עומק. תיכננו גב עמוק כדי שהחיווט יכנס לתא אחורי כמעין שקע בחלק האחורי כך שהרהיט ייצמד לקיר ו'יבלע' את השקעים והחיווט.
נשאר כעת לבחור חומרים לסידור פנימי.
נראה ש mdf הכי מתאים וגם קל לצבוע אותו.
נותר צלבחור את חומר המדפים והתחתית לציוד וגם חלוקה פנימית. אני מניח שעדיף לתת לכל פריט ציוד מדף נפרד ולא להניח אותם זה על זה.
 
היי אפי
אז אחרי שנים של התבחבשות תכננתי הזמנתי וקיבלתי את השידה הנ"ל
המטרה הייתה שהמסך ישב עליה כך שנדרש רוחב פנימי 140 ס"מ
הפלטות אלון 4 ס"מ
רגליים מחוברות למדפים ע"י ברגים אז גם ניתן לפירוק
וניתן גם להרכיב ספייקים (עוד לא בדקתי השפעה שלהם)
לדעתי יש שיפור לעומת מזנון קודם והסיבה העיקרית היא שזאת פתוחה בגב ובצדדים
אם מעניין אותך דבר איתי
זה נראה יפה
אבל לא מתאים. צריך ארונית סגורה
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור