אולי המידע הזה ישפר את חשבון הבנק שלך...


AK1

חבר משקיען
הודעות
11,252
מעורבות
2,748
נקודות
113
עמיר, יש משהו בקידומות האלה מבחינת סאונד בנוסף על הערך האספני?
בחלקן יש משהו מעבר לערך האספני.

אני חושב שאפשר להסביר את זה בעזרת דוגמה שאתה מכיר: RCA Living Stereo.
האם הכותרת (=השתייכות לסידרה) Living Stereo מבטיחה הקלטה טובה? ברור שלא. יש הקלטות Living Stereo בינוניות ואפילו גרועות. עם זאת, כשאתה רואה תקליט Living Stereo כלשהו, אתה יכול להניח שייש סיכוי טוב שההקלטה היא טובה ולמעלה מזה, יותר מאשר בתקליט אקראי שאתה לא יודע עליו כלום. זה המצב עם חלק מהקידומות.

במקור, הקידומת LSC שימשה עבור Living Stereo Classical והקידומת LSP עבור Living Stereo Popular. מספרי LSC התחילו ב-1806, ואפשר לראות את חלקם באתר Shaded Dog. עם זאת, החל ב-LSC-2614 (הפסטוראלית עם ריינר) התחילו חלק מהתקליטים, בהדרגה יותר ויותר, להיות מסומנים כ-Stereo בלבד, לא Living Stereo, וחלקם -- יותר ויותר -- גם הוטבעו בטכנולוגיית Dynagroove הבעייתית. הפסקת הסידרה Living Stereo לא כללה החלפה של הטכנאים וכל הציוד, כך שחלק מההקלטות המשיכו להיות טובות, אבל בכל זאת התחילה קצת ירידה באיכות, במיוחד בהטבעות Dynagroove.

עם זאת, המשיך השימוש בקידומת LSC. אותו הדבר קרה גם ב-LSP. כך שהקידומות LSC/LSP לכשעצמן אינן מספיקות כדי לוודא שמדובר ב-Living Stereo ו/או לא Dynagroove, והחל ב-LSC-2614 צריך להיזהר יותר.

קידומת LDS שימשה את סידרת Soria היוקרתית, שחלק מהקלטותיה היו בעצם Living Stereo (כשכך כתוב על העטיפה) לכל דבר ועניין למעט האריזה, וחלקן סתם הקלטות סטריאו ברמה דומה.

SXL זו הקידומת של הקלטות הסטריאו של Decca, שפעלה גם בארה"ב תחת השם London תוך שימוש בקידומת CS. הייה מיתוס שהדפסות London של אותן הקלטות Decca הן פחות טובות, מה שהתברר כלא נכון לגבי הדפסות London שעליהן כתוב שהן תוצרת אנגליה. אבל עדיין הדפסת London, גם תוצאת אנגליה, עולה הרבה פחות מהדפסת Decca של אותה הקלטה.

SAX זו הקידומת של הקלטות הסטריאו של חברת Columbia הבריטית, שבהמשך נקנתה ע"י EMI (לא לבלבל עם Columbia האמריקאית, שהייתה חטיבה של CBS), וגם כאן, כמו במקרה של Living Stereo, אין הבטחה של הקלטה טובה, ומדובר על הרבה יותר צוותים של טכנאים, שפועלים ארצות שונות, כך שייש שונות גדולה יותר בין ההקלטות. אבל יש ביניהן מצויינות ממש, כמו למשל Ravel שאתה מכיר, עם Cluytens, שהוקלט על ידי צוות צרפתי דווקא. יש גם הדפסות SAX של חברת Epic, שנשמעות הרבה יותר טוב מהמקור.

בקיצור, כל קידומת וכל חברה זה סיפור בפני עצמו, ואני לא מומחה ממש רציני בזה. אני מכיר מישהו שכן מומחה של ממש, והוא זה שלימד אותי כמה אחוזים ממה שהוא יודע :)
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
בחלקן יש משהו מעבר לערך האספני.

אני חושב שאפשר להסביר את זה בעזרת דוגמה שאתה מכיר: RCA Living Stereo.
האם הכותרת (=השתייכות לסידרה) Living Stereo מבטיחה הקלטה טובה? ברור שלא. יש הקלטות Living Stereo בינוניות ואפילו גרועות. עם זאת, כשאתה רואה תקליט Living Stereo כלשהו, אתה יכול להניח שייש סיכוי טוב שההקלטה היא טובה ולמעלה מזה, יותר מאשר בתקליט אקראי שאתה לא יודע עליו כלום. זה המצב עם חלק מהקידומות.

במקור, הקידומת LSC שימשה עבור Living Stereo Classical והקידומת LSP עבור Living Stereo Popular. מספרי LSC התחילו ב-1806, ואפשר לראות את חלקם באתר Shaded Dog. עם זאת, החל ב-LSC-2614 (הפסטוראלית עם ריינר) התחילו חלק מהתקליטים, בהדרגה יותר ויותר, להיות מסומנים כ-Stereo בלבד, לא Living Stereo, וחלקם -- יותר ויותר -- גם הוטבעו בטכנולוגיית Dynagroove הבעייתית. הפסקת הסידרה Living Stereo לא כללה החלפה של הטכנאים וכל הציוד, כך שחלק מההקלטות המשיכו להיות טובות, אבל בכל זאת התחילה קצת ירידה באיכות, במיוחד בהטבעות Dynagroove.

עם זאת, המשיך השימוש בקידומת LSC. אותו הדבר קרה גם ב-LSP. כך שהקידומות LSC/LSP לכשעצמן אינן מספיקות כדי לוודא שמדובר ב-Living Stereo ו/או לא Dynagroove, והחל ב-LSC-2614 צריך להיזהר יותר.

קידומת LDS שימשה את סידרת Soria היוקרתית, שחלק מהקלטותיה היו בעצם Living Stereo (כשכך כתוב על העטיפה) לכל דבר ועניין למעט האריזה, וחלקן סתם הקלטות סטריאו ברמה דומה.

SXL זו הקידומת של הקלטות הסטריאו של Decca, שפעלה גם בארה"ב תחת השם London תוך שימוש בקידומת CS. הייה מיתוס שהדפסות London של אותן הקלטות Decca הן פחות טובות, מה שהתברר כלא נכון לגבי הדפסות London שעליהן כתוב שהן תוצרת אנגליה. אבל עדיין הדפסת London, גם תוצאת אנגליה, עולה הרבה פחות מהדפסת Decca של אותה הקלטה.

SAX זו הקידומת של הקלטות הסטריאו של חברת Columbia הבריטית, שבהמשך נקנתה ע"י EMI (לא לבלבל עם Columbia האמריקאית, שהייתה חטיבה של CBS), וגם כאן, כמו במקרה של Living Stereo, אין הבטחה של הקלטה טובה, ומדובר על הרבה יותר צוותים של טכנאים, שפועלים ארצות שונות, כך שייש שונות גדולה יותר בין ההקלטות. אבל יש ביניהן מצויינות ממש, כמו למשל Ravel שאתה מכיר, עם Cluytens, שהוקלט על ידי צוות צרפתי דווקא. יש גם הדפסות SAX של חברת Epic, שנשמעות הרבה יותר טוב מהמקור.

בקיצור, כל קידומת וכל חברה זה סיפור בפני עצמו, ואני לא מומחה ממש רציני בזה. אני מכיר מישהו שכן מומחה של ממש, והוא זה שלימד אותי כמה אחוזים ממה שהוא יודע :)
מעולה. תודה רבה עמיר!
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור