אולי המידע הזה ישפר את חשבון הבנק שלך...


arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
 

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,480
מעורבות
477
נקודות
83
חלק מסויים מהתקליטים שלי, לא הייתי מוכר בעד אלפי דולרים!
אבל ... קל לדבר כשלא נמצאים בנסיון.
: -)
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
כל אחד יכול לדרוש איזה מחיר שבא לו עבור מה שייש לו למכור, ב-eBay או בכל מקום אחר, אבל יש אתר בשם פּוֹפְּסַיְיק -- www.popsike.com -- שמראה מחירים ששולמו בפועל (בניגוד לנדרשו) עבור תקליטים ב-eBay.

אפשר למיין את התוצאות לפי מחירים יורדים, ואפשר לראות למשל תקליט של הביטלז שנמכר תמורת $30,000 -- סכום גבוה יותר ממה שהוזכר בכתבה, עבור תקליט אחר.

חוצמזה, אפשר לראות מחירים גבוהים גם עבור תקליטים קלאסיים.

כמובן שבכל הדוגמאות הבאות, הכתוב נכון לרגע הכתיבה בלבד ועשוי להשתנות עם הזמן (אם כנראה לא מאוד במהירות). בחלק מהמקרים מופיעים מחירים של קבוצת תקליטים (lot) -- אני מתייחס רק למחירי תקליטים בודדים.

למשל תקליטי סטריאו של חברת קולומבייה הבריטית, עם מספר קטלוגי בקידומת SAX (יש גם חברת קולומבייה אמריקאית, שהשתמשה בקידומת MS) הגיעו למחירים מעל $10,000, ומה שמעניין שם במיוחד הוא שהתקליטים של הכנר Leonid Kogan מככבים בהרבה הדפים הראשונים של המחירים הגבוהים, החל ב-$12,331 לתקליט בודד, כשרק מעט מבצעים אחרים משתחלים מדי פעם ברצף, למשל Szell ב-£7,500, והבאים אחריו שאינם Kogan הם שלושה מאת Milstein/Szell/Karajan באיזור £6,000, ושוב חוזרים לרצף של Kogan.

תקליטי סטריאו של Decca בקידומת SXL מתחילים ב-£3,649 לתקליט בודד, סטריאו EMI בקידומת ASD ב-£5,629, תקליטי סטריאו מסידרת Soria של RCA בקידומת LDS ב-$5,356 וכו'
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
@AK1

עמיר,

אתה כמו אנציקלופדיה בכל הקשור למוסיקה תקליטים והקלטות.
אם רק לא היית דוגל במחשבה השגוייה שמערכת בונים סביב הרמקולים, היית מושלם... (-:

אריה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
אתה כמו אנציקלופדיה בכל הקשור למוסיקה תקליטים והקלטות.
אם רק לא היית דוגל במחשבה השגוייה שמערכת בונים סביב הרמקולים, היית מושלם... (-:
תודה על המחמאה.

המחשבה שלי על בניית המערכת סביב רמקולים מנומקת היטב:
  • הרמקולים הם אלה שמשפיעים הכי הרבה על גוון הצליל
  • לסוגים השונים של רמקולים -- דינאמיים / אלקטרוסטטים / ריבונים / שופרים / קרמיים / פלזמה-יונים / רצפתיים / מדפיים / מוגברים / בתוספת סאב וכו' וכו' יש גווני צליל שונים, הם גם דורש/ים סוגי הגברה שונים, וצריכים להתאים לסוגי המוזיקה אותם רוצים לשמוע ולעוצמות שבהן רוצים לשמוע בחדרים שבהם רוצים לשמוע
  • ההגברה צריכה להתאים לרמקול לפחות מבחינת ההספק הנדרש כדי לקבל את העוצמות שבהן רוצים להאזין (פונקציה של יעילות הרמקול) וגם מבחינת היכולת לטפל באימפדאנס נמוך אם הרמקול דורש זאת (גם פונקציה של הרמקול)
אתה לא רוצה להתחיל מההגברה ואז לגלות שהיא לא מסוגלת לטפל ברמקול שאת הצליל שלו אתה אוהב, או שהיא overkill בואטים עבור רמקול סופר נציל שבכלל אוהב הגברה מנורתית עדינה.

אם אתה חושב אחרת, תסביר איפה אני טועה ו/או איזה סדר אחר עדיף.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אני הולך על הכי בסיסי ופשוט.
אנחנו מזהים מהיכן מגיע צליל לפי הפרש הזמנים שבין הגעתו לאוזן אחת לבין הגעתו לאוזן השנייה.
אם אני שומע כלי נגינה, לשתי האוזניים מגיע אותו הצליל מאותו הכלי.
אם אני מאזין לאותו הכלי במערכת הסטריאו בבית, הצליל נוצר משני מגברים שצריכים להיות מתואמים ומדויקים כדי ליצור את האשליה הנדרשת.
זו דוגמה. בלי מקור והגברה טובה, לא תקבל את מבוקשך מהרמקולים.

אריה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
אני הולך על הכי בסיסי ופשוט.
אנחנו מזהים מהיכן מגיע צליל לפי הפרש הזמנים שבין הגעתו לאוזן אחת לבין הגעתו לאוזן השנייה.
אם אני שומע כלי נגינה, לשתי האוזניים מגיע אותו הצליל מאותו הכלי.
אם אני מאזין לאותו הכלי במערכת הסטריאו בבית, הצליל נוצר משני מגברים שצריכים להיות מתואמים ומדויקים כדי ליצור את האשליה הנדרשת.
זו דוגמה. בלי מקור והגברה טובה, לא תקבל את מבוקשך מהרמקולים.
טריוויאלי ומוסכם לחלוטין, ללא הסתייגות, שבלי מקור והגברה טובים, אי אפשר לקבל תוצאה טובה מהרמקולים.
השאלה היא רק סדר הבחירה -- האם לבחור קודם הגברה או קודם רמקולים.

מקור/ות אפשר לבחור/להוסיף בכל שלב. ברור שהם צריכים להתאים להגברה, אבל נדיר שזה לא קורה.

אז אני טוען שהסדר הוא קודם רמקולים ואחר כך הגברה, או שניהם יחד אם מוצאים צירוף שנשמע טוב יחד.
אני מציע שלפני קנייה רצינית, כדאי ללכת לשמוע את כל סוגי הרמקולים, כדי לדעת איזה סוגים אוהבים, ולא לקנות ישר את מה שמכירים ולגלות אחר כך שסוג אחר נשמע הרבה יותר טוב.

וכאמור, ברור שצריכים להתאים לרמקול הגברה ממש טובה.

האם אתה חולק על זה, ואם כן, היכן הטעות ו/או איזה סדר אחר עדיף ולמה?
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
כשאתה מדבר על האזנה לצורך השוואה להרבה סוגי רמקולים עם איזו הגברה?

אני סיפרתי שלאחרונה חידשתי את הספקים של ההגברה אצלי. השיפור באיכות הצליל בעיקר בכל הקשור לנמוכים הוא גדול מאוד. לפני הטיפול בספקים חשבתי שאולי יש לי בעייה ברמקולים, עכשיו ברור חי שהרמקולים בסדר גמור.
גם מקריאה ברשת, בעיקר בהתייחס לציוד של Naim שקיימים עבורו מגון גדול של ספקים מקוריים ולא מקוריים, מתוארים שינויים משמעותיים באיכות הצליל כשמוסיפים ספק והבדלים בין ספקים מיצרנים שונים.
אני חושב שההשפעה של ההגברה (ששולטת על הרמקולים) על איכות הצליל גדולה מההשפעה של סוגי רמקולים שונים.

אריה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
כשאתה מדבר על האזנה לצורך השוואה להרבה סוגי רמקולים עם איזו הגברה?

אני סיפרתי שלאחרונה חידשתי את הספקים של ההגברה אצלי. השיפור באיכות הצליל בעיקר בכל הקשור לנמוכים הוא גדול מאוד. לפני הטיפול בספקים חשבתי שאולי יש לי בעייה ברמקולים, עכשיו ברור חי שהרמקולים בסדר גמור.
גם מקריאה ברשת, בעיקר בהתייחס לציוד של Naim שקיימים עבורו מגון גדול של ספקים מקוריים ולא מקוריים, מתוארים שינויים משמעותיים באיכות הצליל כשמוסיפים ספק והבדלים בין ספקים מיצרנים שונים.
אני חושב שההשפעה של ההגברה (ששולטת על הרמקולים) על איכות הצליל גדולה מההשפעה של סוגי רמקולים שונים.
לא דיברתי על השוואה אחד לאחד בין סוגי רמקולים -- בדרך כלל זה לא ישים -- בדרך כלל אין הרבה סוגי רמקולים באותו מקום, אם בחנות ובטח אצל אנשים בביית.

אני מתכוון לעשיית היכרות עם סוגי הצליל השונים של הרמקולים השונים. כולם מכירים רמקולים דינאמיים. לא כולם מכירים שופרים, אלקטרוסטאטים, ריבונים, טוויטרי יונים כמו באקפלה וכו'. שווה להכיר מראש, לפני שבוחרים. לשמוע עם ההגברה שמחוברת לרמקול במקום שבו הוא נמצא. זה לא אידיאלי, אבל זה מה שייש.

אחרי שמגיעים למסקנה איזה סוג רמקול רוצים, צריך לבחור רמקול ספציפי מהסוג הזה ולהתאים לו הגברה.

בוא נשים לרגע בצד את השאלה התיאורטית מה משפיע יותר, רמקול או הגברה, ונתרכז רק בשאלה המעשית של הסדר, שזה נושא הדיון -- האם להתחיל ברמקול או בהגברה?
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
כיהודי טוב אענה בשאלה על שאלה:
חלוקת התקציב העדיפה בקניית מערכת בסכום של 20,000 ₪ היא:
1. רמקולים טובים ב 15,000 ₪, מקור ומגבר ב 5,000.
2. מקור ומגבר ב 15,000 ₪ ורמקולים ב 5,000?

אריה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
כיהודי טוב אענה בשאלה על שאלה:
חלוקת התקציב העדיפה בקניית מערכת בסכום של 20,000 ₪ היא:
1. רמקולים טובים ב 15,000 ₪, מקור ומגבר ב 5,000.
2. מקור ומגבר ב 15,000 ₪ ורמקולים ב 5,000?
אין לי מושג מה יש בשוק במחירים כאלה, והאם בכלל יש רמקולים שאינם דינאמיים ומוגבלי באס, כך שכנראה שבתקציבים נמוכים, מה שהצעתי -- להכיר את כל/רוב סוגי הרמקולים -- לא רלוואנטי.

אם מדובר בתקציב נמוך ונוקשה ללא כוונות שידרוג, אני לא בטוח שהחלוקה תהייה בהכרח 15/5, אולי זה יצא 10/10. אין טעם לקנות רמקולים מצויינים עם הגברה עלובה ולהיפך. צריך לנסות ולשמוע צירופים שעובדים יפה יחד, ויש כאן פחות משמעות לסדר.

עם זאת, אם הייתי מגיע לחנות שייש בה מבחר, הייתי מבקש קודם כל לרפרף בין כל סוגי הרמקולים שנכנסים בתקציב, בוחר את זה שאני הכי אוהב ומבקש לחבר לו הגברה שנכנסת בשארית. אולי הייתי מנסה גם את הרמקול שבמקום שני עם כמה הגברות. אבל זה הכיוון/הסדר.

תיאורטית, אם הייתי צריך לצאת מהחנות עם רכיב אחד ולחפש לו התאמה בחנות אחרת, זה רק לצאת עם רמקול ולחפש לו הגברה. אין מצב שהייתי יוצא עם מגבר והולך לחפש לו רמקול.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
לדעתי, כבר הצעתי בעבר אבל אף אחד לא הרים את הכפפה, צריך פשוט לנסות עם שני מגברים ועם שני רמקולים שיש ביניהם הבדלי אופי מובהקים.
למשל מגבר טרנזיסטורי ומגבר שפופרתי חזק ורמקול רגיל מול נניח רמקול ריבון או שופר.
להחליף מגברים על כל רמקול ולשמוע כיצד זה משפיע.

אריה
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
לדעתי, כבר הצעתי בעבר אבל אף אחד לא הרים את הכפפה, צריך פשוט לנסות עם שני מגברים ועם שני רמקולים שיש ביניהם הבדלי אופי מובהקים.
למשל מגבר טרנזיסטורי ומגבר שפופרתי חזק ורמקול רגיל מול נניח רמקול ריבון או שופר.
להחליף מגברים על כל רמקול ולשמוע כיצד זה משפיע.
אני לא מבין מה החידוש בהצעה ומי אמור לנסות מה ובאיזה הקשר ולמה.

בהרבה מהפעמים שהחלפתי הגברה (מטרנזיסטורי למנורות וחזרה, קלאס A, AB, D, כמה פעמים) או רמקולים (בין דינאמיים לדינאמיים כמה פעמים, מדינאמי לשופרי/יוני פעם אחת) יצא לי לעשות השוואות כאלה אצלי בביית. יצא לי גם לשמוע החלפות אצל חברים שהיכרתי את המערכות שלהם, בין אלקטרוסטטים לריבונים לדינאמים וכו' וסוגי הגברה שונים.

הגברה משפיעה, אבל פחות מרמקולים.
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
ניסית את זה?
זו לדעתי הדרך לבדוק.
ערכתי את ההודעה שלי, והוספתי את הניסיון שלי בנושא.

חוצמזה שאת מי שאוהב רמקולים סופר נצילים במוזיקה שקטה ואוורירית לא צריך לעניין ההבדל בין מגברים טרנזיסטוריים חזקים לשפורפרתיים חזקים. הוא יכול להתעניין במגברי מנורות single-ended חלשלושים.

לכן לא נכון להתחיל בהגברה אלא ברמקולים, ולהתאים להם את ההגברה.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,816
מעורבות
900
נקודות
113
כיהודי טוב אענה בשאלה על שאלה:
חלוקת התקציב העדיפה בקניית מערכת בסכום של 20,000 ₪ היא:
1. רמקולים טובים ב 15,000 ₪, מקור ומגבר ב 5,000.
2. מקור ומגבר ב 15,000 ₪ ורמקולים ב 5,000?

אריה
לדעתי עדיף לחלק את התקציב באופן שווה
סביר להניח שרמקולים ב 15000 ינוצלו טוב רק עם מגבר של 15000
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
לדעתי עדיף לחלק את התקציב באופן שווה
סביר להניח שרמקולים ב 15000 ינוצלו טוב רק עם מגבר של 15000
ראשית, יחסי המחירים עלולים להיות חסרי משמעות כשקונים ביד 2 ובטח אם קונים מוצר אחד חדש והשני לא.
שנית, התקציב הייה 20K, לא 30K.
שלישית, אריה כרך את ההגברה והמקור יחד, משום מה.
רביעית, כאמור, הכי הגיוני לחלק לפי האוזן -- הצירוף שנשמע הכי טוב במסגרת התקציב -- ולא לפי אחוזים תקציביים.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,816
מעורבות
900
נקודות
113
ראשית, יחסי המחירים עלולים להיות חסרי משמעות כשקונים ביד 2 ובטח אם קונים מוצר אחד חדש והשני לא.
שנית, התקציב הייה 20K, לא 30K.
שלישית, אריה כרך את ההגברה והמקור יחד, משום מה.
רביעית, כאמור, הכי הגיוני לחלק לפי האוזן -- הצירוף שנשמע הכי טוב במסגרת התקציב -- ולא לפי אחוזים תקציביים.
ברור
התכוונתי חלוקה שווה כשהם חדשים
או ששניהם יד 2
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,236
מעורבות
2,746
נקודות
113
ברור
התכוונתי חלוקה שווה כשהם חדשים
או ששניהם יד 2
מעבר לזה שמראש מחירים אינן מייצגים איכות או ערך אמיתי, יחסי מחירים הם דבר מטעה עוד יותר:
  • כשקונים חדש, המחיר בארץ תלוי במחיר בארץ המוצא ובמתח הרווחים של היבואן והמוכר. יש בעייה להשוות בין מוצרים ממדינות שונות ומיבואנים/מוכרים שונים.
  • כשקונים יד 2 ומעלה, פריטים שונים עלולים לאבד אחוזים שונים ממחירם המקורי, בתלות במחירי חו"ל, בהפסקת הייצור של אחד מהם, בגיל שלהם, במצבם הטכני והקוסמטי וכו'
כך שאני ממש לא ממצדדי חלוקת עוגת התקציב לפי יחסים נתונים.

ובמקרה הספציפי, בכלל לא כדאי לקנות לפי יחסי מחירים אלא עדיף לבחור את הצירוף שנשמע הכי טוב, לא משנה בכלל מה החלוקה המספרית ביניהם.
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
כל אחד יכול לדרוש איזה מחיר שבא לו עבור מה שייש לו למכור, ב-eBay או בכל מקום אחר, אבל יש אתר בשם פּוֹפְּסַיְיק -- www.popsike.com -- שמראה מחירים ששולמו בפועל (בניגוד לנדרשו) עבור תקליטים ב-eBay.

אפשר למיין את התוצאות לפי מחירים יורדים, ואפשר לראות למשל תקליט של הביטלז שנמכר תמורת $30,000 -- סכום גבוה יותר ממה שהוזכר בכתבה, עבור תקליט אחר.

חוצמזה, אפשר לראות מחירים גבוהים גם עבור תקליטים קלאסיים.

כמובן שבכל הדוגמאות הבאות, הכתוב נכון לרגע הכתיבה בלבד ועשוי להשתנות עם הזמן (אם כנראה לא מאוד במהירות). בחלק מהמקרים מופיעים מחירים של קבוצת תקליטים (lot) -- אני מתייחס רק למחירי תקליטים בודדים.

למשל תקליטי סטריאו של חברת קולומבייה הבריטית, עם מספר קטלוגי בקידומת SAX (יש גם חברת קולומבייה אמריקאית, שהשתמשה בקידומת MS) הגיעו למחירים מעל $10,000, ומה שמעניין שם במיוחד הוא שהתקליטים של הכנר Leonid Kogan מככבים בהרבה הדפים הראשונים של המחירים הגבוהים, החל ב-$12,331 לתקליט בודד, כשרק מעט מבצעים אחרים משתחלים מדי פעם ברצף, למשל Szell ב-£7,500, והבאים אחריו שאינם Kogan הם שלושה מאת Milstein/Szell/Karajan באיזור £6,000, ושוב חוזרים לרצף של Kogan.

תקליטי סטריאו של Decca בקידומת SXL מתחילים ב-£3,649 לתקליט בודד, סטריאו EMI בקידומת ASD ב-£5,629, תקליטי סטריאו מסידרת Soria של RCA בקידומת LDS ב-$5,356 וכו'
עמיר, יש משהו בקידומות האלה מבחינת סאונד בנוסף על הערך האספני?
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור