יש לי תחושה שפחות התחברת לנושאנראה שמי שעל הספקטרום זה אתה
שכחת לציין גם : " כמו שהטכנאי שמע "המטרה שלי זה לשמוע את ההקלטה בדיוק כמו שהיא הוקלטה בלי להוסיף ולהסיר שומדבר וכל ניואנס בהקלטה
בדיוקשכחת לציין גם : " כמו שהטכנאי שמע "
ההיגיון הוא פשוטאולי מישהו יכול להסביר מה ההיגיון במטרה שמוגדרת כ"שמיעת ההקלטה כפי שהיא"?
זו נשמעת לי מטרה בעייתית מהיסוד:
ראשית, איך ההקלטה נשמעת אינו מוגדר בצורה חד-משמעית וניתנת לבדיקה.
- להקלטה אין צליל ספציפי -- גלי קול שמשתנים עם הזמן -- אלא היא ייצוג של צליל.
- אפילו מערכות שמתיימרות ונמדדות להיות מדויקות נשמעות שונה זו מזו, בוודאי באקוסטיקות שונות, כך שמשמעות הדיוק היא מוגבלת.
- כלומר אפילו אם רוצים לשמוע "את ההקלטה כפי שהיא" אצלנו בבית, אין דרך לוודא שמה שאנחנו שומעים זהה ל"הקלטה כפי שהיא" או רק דומה, או לא כל כך דומה. אי אפשר אפילו למדוד או לוודא בצורה משמעותית האם וכמה דומה.
שנית, למה בכלל לרצות את זה?
סורי, הפסקתי להבין את הגישה הזו. פעם חשבתי בצורה דומה, אבל מאז הבנתי שזה מטופש וחסר תוחלת.
- הרי ההקלטות בכלל לא מנסות לשמר מה שמאזין היה שומע במציאות -- כדי לקלוט מה מאזין היה שומע יש צורך בשני מיקרופונים שממוקמים במקום שבו נמצאות אוזני מאזין באולם הקונצרטים, אבל כמעט ואין הקלטות כאלה.
- אם ההקלטה לא שימרה מציאות, אף מערכת ביקום לא תוכל לשחזר ממנה את המציאות שהייתה בזמן ההקלטה.
- ההקלטה היא התוצאה המקרית (*) של סוגי, מספר, ומיקום המיקרופונים, של מכשירי ההקלטה, של המיקס המקרי שעושים הטכנאים המקריים כשהם מאזינים לתוצאות המיקס עם הציוד המקרי שהיה להם, באקוסטיקה המקרית שהייתה להם, ואחר כך ההעברה למדיום ההפצה (תקליט, דיסק, קובץ וכו') יכולה לשנות את התוצאות בצורה שעשויה להיות מקרית (בטח בחריטת ויניל).
(*) "מקרי" כאן פירושו שאם היו מחליפים משהו אחד כזה במשהו אחר מאותו סוג, או בכמות/מיקום שונה, התוצאה הייתה יכולה להיות שונה מאוד.- גם הציוד שבחרנו לשמוע באמצעותו הוא בחזקת מקרי, וגם האקוסטיקה אצלנו בבית היא בחזקת מקרית.
- המשתנים היחידים שיש לנו שליטה לגביהם הם רכיבי המערכת, הצבתה בחדר, שינויים בריהוט, וטיפולים אקוסטיים. אין שום סיכוי שבעולם שבעזרתם נוכל לבטל את ההצטברות של הרכיבים המקריים בשרשרת כדי לקבל משהו דמוי מציאות.
- אז אם לא מדובר בשחזור מציאות, למה בכלל לטרוח ולנסות לקלוע לאוסף המצטבר של המקריות בכל הגורמים האלה???
נראה לי שהדבר ההגיוני ביותר הוא למצוא את המערכת שתגרום למוזיקה שאנחנו שומעים דרכה לערב אותנו, לגעת בנו, להלהיב אותנו, וכיו"ב, וזה לא בהכרח "נעים" -- לפעמים שומעים דברים חריפים וגסים ש"עושים לנו את זה".
אני ממש לא רוצהההיגיון הוא פשוט
אתה רוצה מערכת שהיא כמו" מצב במאי " בטלוויזיה
זה חיוני לבמאים ולטכנאי מיקס, אבל ממש לא רלוונטי להאזנה בביתזאת אומרת כשהטלוויזיה מכוילת הכל flat בלי להוסיף שומדבר בלי צבעים עשירים בלי ניגודיות מוגברת בלי כלום
לא, אתה לא. לטכנאי היה ציוד האזנה שונה משלך -- והשוני גדל ככל שההקלטה ישנה יותר -- והוא שמע את זה באקוסטיקה אחרת, ולפעמים ממרחק אחר (near field), וכו'אם המערכת עצמה היא flat אז אתה שומע את ההקלטה כמו שהטכנאי באולפן שמע
בינתיים, לדעתי זו הרמה הנמוכה ביותר של התחביב -- סוג של דוגמות/אקסיומות שלא מחזיקות מים, ושאף אחד לא מסוגל לתת להן הסבר הגיוני.וזאת הרמה הגבוהה ביותר לדעתי של התחביב
אני מבין שזה מה שאתה רוצה, אבל זה לא נשמע לי הגיוני עבור מאזין.אם הסאונד בהקלטה גרוע אני רוצה לשמוע אותו גרוע אם הקלטה טובה אני רוצה לשמוע את זה
אני לא רוצה מערכת שתייפה לי את הדברים והכל ישמע סבבה
אם לך יש מערכת מודרנית טובה ולו הייתה מערכת vintage מוגבלת, תשמע הרבה יותר פרטים ושכבות ממה שהוא שמע.אם המערכת עצמה היא flat אז אתה שומע את ההקלטה כמו שהטכנאי באולפן שמע
נו, חשבת על תשובה או אתה צריך יותר זמן?כמה פעמים פתחת שרשור כזה בדיוק (הרבה) ולמה?
תענה לי על שתי השאלות ואענה על שאלת השרשור.
ונניח שההקלטה באמת גרועה ושומעים סאונד דל ושטוח, מה מלהיב בזה?אם הסאונד בהקלטה גרוע אני רוצה לשמוע אותו גרוע אם הקלטה טובה אני רוצה לשמוע את זה
אני לא רוצה מערכת שתייפה לי את הדברים והכל ישמע סבבה
אל תצפה לתשובה, מה שמדהים שהוא עושה את זה לכם פעם אחר פעם ואתם ממשיכים לשתף פעולהשאלה לפותח השירשור: למה מוזיקליות ודיוק סותרים זה את זה?
איכות ההקלטות המודרניות מתפלגת איכשהו סביב איכות סבירה ומעלה, אבל בהחלט יש הקלטות לא מזהירות.בדרך כלל המקור\הקלטה נעימה וטובה .
ומה שהורס זה משהו בשרשרת של הסט אפ
במיוחד הרמקולים ששם ממש המערב הפרוע בתכנון . בגלל אידיאולגיה או בעיית תקציב .
"שיתפתי פעולה" בכוונה תחילה, למרות הידיעה הברורה במי מדובר, כי השטות הזו די נפוצה, ורציתי לחזור ולהציג אותה בפרופורציה הראויה והמנומקתאל תצפה לתשובה, מה שמדהים שהוא עושה את זה לכם פעם אחר פעם ואתם ממשיכים לשתף פעולה![]()
ברור! אני לא ממש משתף פעולה איתו אלא מנסה לרמוז לו (בעדינות) שכדאי שיפסיק לכתוב שטויות.אל תצפה לתשובה, מה שמדהים שהוא עושה את זה לכם פעם אחר פעם ואתם ממשיכים לשתף פעולה![]()
אל תמרק את מצפונך, זהו בדיוק שיתוף פעולה בשילוב אי היכולת שלך להתאפק."שיתפתי פעולה" בכוונה תחילה, למרות הידיעה הברורה במי מדובר, כי השטות הזו די נפוצה, ורציתי לחזור ולהציג אותה בפרופורציה הראויה והמנומקת![]()
אתה ממשיך במאמציך הדביקים והבלתי נלאים להציג אותי באור שלילי כמיטב יכולתך המוגבלת. נו, שויין. יש גם טרולים מהסוג הזה. פיהוק.אל תמרק את מצפונך, זהו בדיוק שיתוף פעולה בשילוב אי היכולת שלך להתאפק.
נראה שמי שעל הספקטרום זה אתה
כמה פעמים פתחת שרשור כזה בדיוק (הרבה) ולמה?
תענה לי על שתי השאלות ואענה על שאלת השרשור.
נו, חשבת על תשובה או אתה צריך יותר זמן?
מלחמת הטרולים הגדולה התחילה, רק שאני מעריך שדווקא הטרול השני לא ישתף אתך פעולהאל תצפה לתשובה, מה שמדהים שהוא עושה את זה לכם פעם אחר פעם ואתם ממשיכים לשתף פעולה![]()