רכיב הכי חשוב במערכת - התשובה

  • פותח הנושא פותח הנושא Croc
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

בסוף מה שמעניין זה מה שומעים/תוצאה, לא מי כתב יותר יפה וארוך...עם דיון או וויכוח אין סופי...
אם משהו ברמת X Y Z נותן תוצאה יותר טובה מהמצב הקיים בגלל A B C, אז הוא עשה את שלו...וייבחר...

אם בפועל שומעים שיפור, זה כל הסיפור. (עבורי).
 

בסוף מה שמעניין זה מה שומעים/תוצאה, לא מי כתב יותר יפה וארוך...עם דיון או וויכוח אין סופי...
אם משהו ברמת X Y Z נותן תוצאה יותר טובה מהמצב הקיים בגלל A B C, אז הוא עשה את שלו...וייבחר...

אם בפועל שומעים שיפור, זה כל הסיפור. (עבורי).
אין בעיה אם עבור עצמך אתה מסתפק במשהו שאינו פותר בעיות אקוסטיות אלא עושה איזשהו שינוי מוגבל, שאפשר לראות בו שיפור, אפילו אם זה פלסבו.

כן יש בעיה אם אתה מציג את זה כפיתרון פלא לבעיות אקוסטיות אקוטית אצל אחרים, בצורה מאוד נחרצת, במונחים אבסולוטיסטיים, נקודה, רות, סוף.
ממליץ מאוד על הפתרונות של ASC TubeTrap כדוגמה לפתרון הרבה יותר נכון ואיכותי,
במקום לחתוך גס כל כך עם פילטרים ולרוקן אזור שלם בבאס, זה טיפול פיזי שבא להתמודד עם הבעיה בצורה הרבה יותר טבעית.
זה לא מעלים בכוח תדרים, אלא עוזר להרגיע הצטברויות ובומיות בלי לפרק את המשקל והגוף של הסאונד.
בעיניי זה כיוון הרבה יותר חכם ונכון מאשר להתחיל ישר עם הנחתות גדולות ורחבות.

התוצאות מדברות בעד עצמן.

מומלץ למי שיכול ויש לו מקום.

טרם פגשתי פתרון פסיבי שמתקרב אפילו לשם...

התוצאות מדברות בעד עצמן...
נקודה, רות, סוף.
כל זאת כשברור לגמרי שזה פתרון מוגבל ע"י הפיזיקה שלו.
 
טוב...(אימוג'י של עייפות וחוסר עניין בלהגיב).
נותן לך המילה האחרונה.
הולך לחוות מוזיקה...ביי.
 
ניתן לצמצם את הבעיה על ידי הורדת עצמת הבס עם פילטר ברון ללא תוספת סאבים ומשחק של מיקום הרמקולים בחדר. במצב כזה אין צורך ב rc וכל המשתמע מכך (אין צורך לתקן פאזות כי הדרייברים של הרמקול מכויילים בינהם, אין צורך בתיקון IR במצב הזה). כמובן שזה לא יפתור בעיות של החזרים והדהודים (אבל עצמת ההחזר תרד) , ופה אקוסטיקה פסיבית אמורה לעזור. להוסיף סאבים ו rc ירחיב את ארגז הכלים אבל ניתן לנסות לשפר את המצב גם בכלים פחות מתקדמים, זה יכול לעבוד די טוב.

שאלה מעניינת בהנתן תקציב נתון, האם להשקיע באקוסטיקה בחלל או במערכת rc (בהנחה שאין תקציב לשניהם)?
 

מה קורה כשמאזינים
למקור שלא מבוסס Roon ?
 
בדיוק :)
 

ניתן לצמצם את הבעיה על ידי הורדת עצמת הבס עם פילטר ברון ללא תוספת סאבים ומשחק של מיקום הרמקולים בחדר. במצב כזה אין צורך ב rc וכל המשתמע מכך (אין צורך לתקן פאזות כי הדרייברים של הרמקול מכויילים בינהם, אין צורך בתיקון IR במצב הזה). כמובן שזה לא יפתור בעיות של החזרים והדהודים (אבל עצמת ההחזר תרד) , ופה אקוסטיקה פסיבית אמורה לעזור. להוסיף סאבים ו rc ירחיב את ארגז הכלים אבל ניתן לנסות לשפר את המצב גם בכלים פחות מתקדמים, זה יכול לעבוד די טוב.

שאלה מעניינת בהנתן תקציב נתון, האם להשקיע באקוסטיקה בחלל או במערכת rc (בהנחה שאין תקציב לשניהם)?
תלוי במה הבעיות בחלל -אם אני חייב לבחור אז אחרי שבחרתי נכון הכל -אשקיע בפאסיבית .
יהיו בעיות ( אלא אם החדר עצום ) אבל אמרת שחייב לבחור רק אופציה אחת.
 
פלטות סונקס עושה את העבודה אבל לא ישים בסלון (אף אחת לא תסכים לזה)..
אצלי הפלטות נראות נהדר מאחורי הרמקולים. יש לי קיר שלם שלהן.
בטח נראה טוב יותר מכל קיר לבן או וילון.
 

תמונות מצורפות

  • 20260115_162008.jpg
    20260115_162008.jpg
    KB 218.3 · צפיות: 97
נראה מהמם וואו !!!
סונקס סוף/וגם נראה סוף, אם בונים את הסט-אפ סביב טיפול טוב, הכל נשמע אחרת, חשוב לעשות את זה לפני שמכניסים ציוד, אחרת ... סרט.
 

נגררתם פה לדיון על השתלטות על בס - זה מובן כי זו בעיה הכי אקוטית והכי שמיעה.
אי אפשר להתבלבל.

אבל אני שוב מדגיש שאני מכוון בפוסט הזה לטיפול ו FINE TUNING שהוא מעבר לזה.

פה בתמונה של @kyroz יש טיפול בכיוון הזה.
תקן אותי אם אני טועה - אבל אני מבין שהקיר מכוסה פלטות מצמר עץ.
מאחורי הרמקולים RPG דיפיוזרים בעומק 10 ס"מ.

זה דוגמה מצויינת ל FINE TUNING שאני מדבר עליו.

ספר מה היה עם הסאונד לפני/אחרי.
 
נערך לאחרונה ב:
לא לגמרי ברור איזה פיין טיונינג אתה מחפש בפועל, מעבר להרגעה מסוימת של התחום התחתון בחלל.
האם המטרה היא גם להרגיע את הגבוהים, לייצב ולמקד את תחום המיד, להגיע לרקע שקט ושחור יותר?
כל עוד לא ברור מה בדיוק חסר בתוצאה, קשה להבין לאיזה כיוון נכון לכוון.
 
לי לא חסר.
אני מסודר כבר.
ומהדבלים שחוויתי ממליץ את זה לכולם.

ההבדלים הם ברוחב/עומק במה, בהולוגרפיות, בהפרדה בין הצלילים, ב-DECAY של הכילים וכו'.
 

לי לא חסר.
אני מסודר כבר.
ומהדבלים שחוויתי ממליץ את זה לכולם.

ההבדלים הם ברוחב/עומק במה, בהולוגרפיות, בהפרדה בין הצלילים, ב-DECAY של הכילים וכו'.

מנסיוני,
מה שאתה מתאר, במה, הולוגרפיה, הפרדה וdecay, לא בהכרח אומר שחסר עוד טיפול אקוסטי.

הרבה מזה קשור קודם כל לאיכות האלקטרוניקה, איכות הרמקולים, רמת השליטה של ההגברה, והשקט שהשרשרת יודעת להביא.
גם מיקום הרמקולים, הזווית שלהם, והיחס לנקודת ההאזנה משפיעים על זה דרמטית!
אפשר להיות בחדר מטופל ועדיין לקבל תוצאה שטוחה, אנמית ומשעממת, אם הסטאפ או הסינרגיה לא שם.
וטיפול אקוסטי, טוב ככל שיהיה, לא ייצר לבד הולוגרפיה, עומק וטבעיות אם המערכת עצמה לא יודעת להביא את זה.

לכן לפני שרצים להוסיף עוד טיפול, צריך להבין אם מה שחסר באמת בא מהחדר, או מהשרשרת ומהמיקום.
 
זה נותן לך שקט , אין הד בחלל, החזרים יורדים גם הווליום יורד מה שהיה לפני תצטרך לעלות בכמה DB למעלה מה שפותח לך את המגבר\רמקול והוא מנגן אחרת לגמרי, הבדל גדול, אפשר גם ללמוד מזה שלא חייב ציוד על בשביל לקבל תוצאה טובה, העניין גדול באקוסטיקה לפחות כמו בציוד עצמו, אחרי אינספור החלפות מבינים ש הכל עניין של התאמה.
 
מנסיוני,
מה שאתה מתאר, במה, הולוגרפיה, הפרדה וdecay, לא בהכרח אומר שחסר עוד טיפול אקוסטי.

הרבה מזה קשור קודם כל לאיכות האלקטרוניקה, איכות הרמקולים, רמת השליטה של ההגברה, והשקט שהשרשרת יודעת להביא.
גם מיקום הרמקולים, הזווית שלהם, והיחס לנקודת ההאזנה משפיעים על זה דרמטית!
אפשר להיות בחדר מטופל ועדיין לקבל תוצאה שטוחה, אנמית ומשעממת, אם הסטאפ או הסינרגיה לא שם.
וטיפול אקוסטי, טוב ככל שיהיה, לא ייצר לבד הולוגרפיה, עומק וטבעיות אם המערכת עצמה לא יודעת להביא את זה.

לכן לפני שרצים להוסיף עוד טיפול, צריך להבין אם מה שחסר באמת בא מהחדר, או מהשרשרת ומהמיקום.
אחד לא סוטר את השני.
אבל הפוך למה שאתה אומר - אני אומר שכל הציוד שמישהו שם בחדר לא מכוון הוא לא שומע את הציוד הזה בכלל.

לסיכום אם מסתכלים על 2 אופציות:
1. ציוד מדהים בחדר לא מכוון
2. חדר מכוון מדהים עם ציוד בינוני

אופציה 2 תנגן יותר טוב.
לא חסר ברשת שיתופי חוויות כאלו.
מבחינת עלות/תועלת - ברור ש-2 מנצחת בנוקאוט.

אבל כמובן שעדיף גם חדר מסודר וגם ציוד מוקפד.
 

נערך לאחרונה ב:
זה נותן לך שקט , אין הד בחלל, החזרים יורדים גם הווליום יורד מה שהיה לפני תצטרך לעלות בכמה DB למעלה מה שפותח לך את המגבר\רמקול והוא מנגן אחרת לגמרי, הבדל גדול, אפשר גם ללמוד מזה שלא חייב ציוד על בשביל לקבל תוצאה טובה, העניין גדול באקוסטיקה לפחות כמו בציוד עצמו, אחרי אינספור החלפות מבינים ש הכל עניין של התאמה.

כן, זה יכול בהחלט להוריד ולצמצם החזרים ובהחלט יכול לתת יותר שקט בחלל, אבל זה לא בהכרח אומר שהתוצאה טובה יותר :)

אם אחר כך צריך לפתוח עוד כמה dB כדי להחזיר חיות, אז אולי פשוט הורדת יותר מדי.

המטרה היא לא רק להנמיך את החדר, אלא לשפר את התוצאה בלי להרדים את המערכת.

שקט זה טוב, כל עוד המוזיקה נשארת דינמית בכל ווליום.
 
ניתן לצמצם את הבעיה על ידי הורדת עצמת הבס עם פילטר ברון ללא תוספת סאבים ומשחק של מיקום הרמקולים בחדר. במצב כזה אין צורך ב rc וכל המשתמע מכך (אין צורך לתקן פאזות כי הדרייברים של הרמקול מכויילים בינהם, אין צורך בתיקון IR במצב הזה). כמובן שזה לא יפתור בעיות של החזרים והדהודים (אבל עצמת ההחזר תרד) , ופה אקוסטיקה פסיבית אמורה לעזור. להוסיף סאבים ו rc ירחיב את ארגז הכלים אבל ניתן לנסות לשפר את המצב גם בכלים פחות מתקדמים, זה יכול לעבוד די טוב.

שאלה מעניינת בהנתן תקציב נתון, האם להשקיע באקוסטיקה בחלל או במערכת rc (בהנחה שאין תקציב לשניהם)?
עשיתי את זה, אגב.
ייצרתי עקומת תיקון עם REW, ייבאתי כפילטר ל- ROON, ובא לציון גואל.
יש שתי בעיות קטנות. קוראים להן:
1. CD
2. פטיפון.
 

זה לא יכול להוריד או לצמצם, זה מוריד ומצמצם החזרים ברמה של אתה תצטרך לשים את הווליום על החצי מה שהיה מלפני רבע, אבל, נותן גם שקט מוחלט, אם אתה בונה את המערכת שלך סביב זה ומגיע לתוצאה שרצית, אז זה סוף. אם אתה מוסיף על מערכת קיימת, כנראה שתצטרך להחליף חלק נכבד מהסט אחרי כי זה יישמע לך אחרת לגמרי, אבל כאמור יכוון לך לתוצאה אחרת שהיא טובה משמעותית ממה שיכלת להגיע מלפני.
אגב מה שיש בקיר היפייפה הזה זה לא סונקס אלה פלטות אחרות https://www.troldtekt.com/
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור