אין בעיה אם עבור עצמך אתה מסתפק במשהו שאינו פותר בעיות אקוסטיות אלא עושה איזשהו שינוי מוגבל, שאפשר לראות בו שיפור, אפילו אם זה פלסבו.בסוף מה שמעניין זה מה שומעים/תוצאה, לא מי כתב יותר יפה וארוך...עם דיון או וויכוח אין סופי...
אם משהו ברמת X Y Z נותן תוצאה יותר טובה מהמצב הקיים בגלל A B C, אז הוא עשה את שלו...וייבחר...
אם בפועל שומעים שיפור, זה כל הסיפור. (עבורי).
ממליץ מאוד על הפתרונות של ASC TubeTrap כדוגמה לפתרון הרבה יותר נכון ואיכותי,
במקום לחתוך גס כל כך עם פילטרים ולרוקן אזור שלם בבאס, זה טיפול פיזי שבא להתמודד עם הבעיה בצורה הרבה יותר טבעית.
זה לא מעלים בכוח תדרים, אלא עוזר להרגיע הצטברויות ובומיות בלי לפרק את המשקל והגוף של הסאונד.
בעיניי זה כיוון הרבה יותר חכם ונכון מאשר להתחיל ישר עם הנחתות גדולות ורחבות.
התוצאות מדברות בעד עצמן.
מומלץ למי שיכול ויש לו מקום.
טרם פגשתי פתרון פסיבי שמתקרב אפילו לשם...
כל זאת כשברור לגמרי שזה פתרון מוגבל ע"י הפיזיקה שלו.התוצאות מדברות בעד עצמן...
נקודה, רות, סוף.
תלוי במה הבעיות בחלל -אם אני חייב לבחור אז אחרי שבחרתי נכון הכל -אשקיע בפאסיבית .ניתן לצמצם את הבעיה על ידי הורדת עצמת הבס עם פילטר ברון ללא תוספת סאבים ומשחק של מיקום הרמקולים בחדר. במצב כזה אין צורך ב rc וכל המשתמע מכך (אין צורך לתקן פאזות כי הדרייברים של הרמקול מכויילים בינהם, אין צורך בתיקון IR במצב הזה). כמובן שזה לא יפתור בעיות של החזרים והדהודים (אבל עצמת ההחזר תרד) , ופה אקוסטיקה פסיבית אמורה לעזור. להוסיף סאבים ו rc ירחיב את ארגז הכלים אבל ניתן לנסות לשפר את המצב גם בכלים פחות מתקדמים, זה יכול לעבוד די טוב.
שאלה מעניינת בהנתן תקציב נתון, האם להשקיע באקוסטיקה בחלל או במערכת rc (בהנחה שאין תקציב לשניהם)?
אצלי הפלטות נראות נהדר מאחורי הרמקולים. יש לי קיר שלם שלהן.פלטות סונקס עושה את העבודה אבל לא ישים בסלון (אף אחת לא תסכים לזה)..
לי לא חסר.
אני מסודר כבר.
ומהדבלים שחוויתי ממליץ את זה לכולם.
ההבדלים הם ברוחב/עומק במה, בהולוגרפיות, בהפרדה בין הצלילים, ב-DECAY של הכילים וכו'.
אחד לא סוטר את השני.מנסיוני,
מה שאתה מתאר, במה, הולוגרפיה, הפרדה וdecay, לא בהכרח אומר שחסר עוד טיפול אקוסטי.
הרבה מזה קשור קודם כל לאיכות האלקטרוניקה, איכות הרמקולים, רמת השליטה של ההגברה, והשקט שהשרשרת יודעת להביא.
גם מיקום הרמקולים, הזווית שלהם, והיחס לנקודת ההאזנה משפיעים על זה דרמטית!
אפשר להיות בחדר מטופל ועדיין לקבל תוצאה שטוחה, אנמית ומשעממת, אם הסטאפ או הסינרגיה לא שם.
וטיפול אקוסטי, טוב ככל שיהיה, לא ייצר לבד הולוגרפיה, עומק וטבעיות אם המערכת עצמה לא יודעת להביא את זה.
לכן לפני שרצים להוסיף עוד טיפול, צריך להבין אם מה שחסר באמת בא מהחדר, או מהשרשרת ומהמיקום.
זה נותן לך שקט , אין הד בחלל, החזרים יורדים גם הווליום יורד מה שהיה לפני תצטרך לעלות בכמה DB למעלה מה שפותח לך את המגבר\רמקול והוא מנגן אחרת לגמרי, הבדל גדול, אפשר גם ללמוד מזה שלא חייב ציוד על בשביל לקבל תוצאה טובה, העניין גדול באקוסטיקה לפחות כמו בציוד עצמו, אחרי אינספור החלפות מבינים ש הכל עניין של התאמה.
אבל כמובן שעדיך גם חדר מסוגר וגם ציוד מוקפד.
עשיתי את זה, אגב.ניתן לצמצם את הבעיה על ידי הורדת עצמת הבס עם פילטר ברון ללא תוספת סאבים ומשחק של מיקום הרמקולים בחדר. במצב כזה אין צורך ב rc וכל המשתמע מכך (אין צורך לתקן פאזות כי הדרייברים של הרמקול מכויילים בינהם, אין צורך בתיקון IR במצב הזה). כמובן שזה לא יפתור בעיות של החזרים והדהודים (אבל עצמת ההחזר תרד) , ופה אקוסטיקה פסיבית אמורה לעזור. להוסיף סאבים ו rc ירחיב את ארגז הכלים אבל ניתן לנסות לשפר את המצב גם בכלים פחות מתקדמים, זה יכול לעבוד די טוב.
שאלה מעניינת בהנתן תקציב נתון, האם להשקיע באקוסטיקה בחלל או במערכת rc (בהנחה שאין תקציב לשניהם)?