shushu
חבר משקיען
- הודעות
- 1,516
- מעורבות
- 976
- נקודות
- 113
אני טוען שהבנת הצד הטכני לא הכרחית להיות אדם ציודופיל, ז״א הבנת הצד הטכני היא תכונה שיש לחלק מהציודופילים, לא לכולם. זה אומר שהיא לא חלק מהגדרת ציודופיל
אני טוען שהבנת הצד הטכני לא הכרחית להיות אדם ציודופיל, ז״א הבנת הצד הטכני היא תכונה שיש לחלק מהציודופילים, לא לכולם. זה אומר שהיא לא חלק מהגדרת ציודופיל
רק כדי ליישר קו ברשותך, שאלת תםאני טוען שהבנת הצד הטכני לא הכרחית להיות אדם ציודופיל.
נראה לי שאתה עוסק בהפרכת טענות שלא נטענו.אני טוען שהבנת הצד הטכני לא הכרחית להיות אדם ציודופיל.
כלומר, הבנת הצד הטכני אינה תנאי להיות אדם ציודופיל. הוא [גם] ציודופיל אם הוא מקיים אחד או יותר מהתנאים הבאים:
- ציודופיליה -- אהבת הציוד עצמו וההתעסקות בו... זה כולל גם אהבת הצד המדעי והטכני, איך הדברים עובדים, איזה שילובים וכיולים נותנים את הצליל המיטבי, וכו'.
- אודיופיליה -- אהבת צליל איכותי ממערכות אודיו. ... אם מישהו מתעניין בצדדים הטכניים כדי לדעת איך לשפר את הצליל, זו עדיין אודיופיליה. אם הוא אוהב את הצדדים הטכניים לכשעצמם, זו ציודופיליה.
אין הגדרות פורמליות שמקובלות על כולם למונחים אודיופיליה וציודופיליה. יש את ההגדרות של @Tamir Ivan למשל, שלפיהן ציודופיל עוסק רק בצד החיצוני, בשוויץ ובדברים חולניים, ואודיופיליה מערבת גם אהבת מוזיקה. ויש את ההגדרות האורתוגונליות שהצעתי לעיל, שלא רבים משתמשים בהן, ויש כל מיני ואריאציות וגירסאות, כל אחד לפי התרשמותו לגבי איך אחרים משתמשים במונחים ו/או הגדרות עצמאיות משלו.רק כדי ליישר קו ברשותך, שאלת תם
מה ההגדרה שלך לציודופיל, והאם היא ההגדרה המקובלת בתחום, או שהעניין סובייקטיבי
החלוקה ל"אודיופיל" ו"ציודופיל" זה בעיקר תיוג נוח.
מי שאוהב מוזיקה באמת רוצה שהיא תישמע טוב, ובשביל זה צריך גם ציוד טוב, נקודה.
ציוד זה לא פוזה ולא אגו, זה מה שמביא את הצליל לאוזן.
ומי שמזלזל בציוד או בהאזנה, פשוט לא שם.
בסוף לא שומעים פילוסופיה וברברת ברשת,
שומעים אם זה טוב או לא.
ציוד זה המערכת, כולם משתמשים בו.
הרצון לשפר ציוד הוא טבעי לגמרי.
לגבי אהבה למוסיקה, מכיר אישית נגן פסנתר שכל כולו ספוג אהבה למוזיקה.
ושעות האזנה היומיות שלו הרבה מעבר לממוצע.
המערכת שלו היא רמקול בלוטוס וקול המוסיקה בשידור רשת.
ומלהתבונן עליו בזמן שהרדיו מנגן יצירה שהוא אוהב לא משאירה ספק לגבי מידת הנאתו.
זה מה שכתבתי, רק שהוספתי גם אוהב מוזיקה כציר שלישי.נראה לי שהדיון הספציפי מיהו מי כבר נטחן בלי סוף.
אודיופיל וציודיופיל זה לא באמת דיכוטומיה של 0 או 1. זה יותר כמו שני צירים נפרדים - X ו-Y.
אפשר להיות גבוה בשני הצירים בו-זמנית. מישהו יכול לאהוב מוזיקה עמוק ולהתרגש מהניואנסים (אודיופיל), וגם להתפעל מהטכנולוגיה ולהנות מתהליך השדרוג (ציודיופיל). האחד לא סותר את השני.
באמירה הזו החזרת את שני אלה להיות על ציר אחד, במקום על שניים/שלושה מימדים.למעשה, רוב האנשים נמצאים איפשהו על הסקאלה בין השניים, ולא בקצוות.
אני חושב שזה פשוט לא נכון.שוב מנסים להגדיר את המונחים, שלדעתי אי אפשר להפריד בינייהם. זה פשוט קצוות של אותה הקשת עם דרגות שונות של התמכרות ועומק הכיסים. אי אפשר להיות ציודופיל בלי לאהוב מוסיקה ,כמו שאי אפשר להיות אודיופיל בלי לאהוב את הציוד,שדרכו היא מתנגנת.
תשאל את החבר שלך אם משנה לו לשמוע או לנגן על פסנתר חשמלי פשוט לעומת Steinway D או Bösendorfer למשלציוד זה המערכת, כולם משתמשים בו.
הרצון לשפר ציוד הוא טבעי לגמרי.
לגבי אהבה למוסיקה, מכיר אישית נגן פסנתר שכל כולו ספוג אהבה למוזיקה.
ושעות האזנה היומיות שלו הרבה מעבר לממוצע.
המערכת שלו היא רמקול בלוטוס וקול המוסיקה בשידור רשת.
ומלהתבונן עליו בזמן שהרדיו מנגן יצירה שהוא אוהב לא משאירה ספק לגבי מידת הנאתו.
אני לא חושב שזה דומה.תשאל את החבר שלך אם משנה לו לשמוע או לנגן על פסנתר חשמלי פשוט לעומת Steinway D או Bösendorfer למשל
ואז אולי נגלה שגם אצלו ה”ציוד״ גם נחשב ולא רק המוסיקה