המלצות ל-DAC מתאים? (עריכה: התחדשתי)

  • פותח הנושא פותח הנושא kyroz
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

שיהיה גם 5 ספקים וגם עוד יחידה של סוללות לגיבוי תבנה מגדל 5 חלקים, מה שחשוב זה האוזן לא כל השופוני הזה.
WIIM ULTRA סוגר פינה בעשירית כסף.
אני בכלל עם בלוסאונד icon, מכשיר נהדר במחיר סבבה. יש dirac מובנה למי שרוצה rc. סגר לי פינה מעולה. אבל לא שולל לבדוק את ה z10.
 
לא יודע, בדאקים אני קפצתי מהעגלה, לא חושב שליקרים יש יתרון מהותי על אילה עם מחיר באזור 10. לגבי סחירות השאלה לאיזה קהל יעד מנסים למכור ובאיזה מחיר... סחירות של דאק היי אנד מחברה טובה תהיה כנראה גבוהה יותר לקהל האודיופילים, אבל הדאק יפסיד 50-60 אחוז מערכו לאחר 3-4 שנים. ודאק מחליפים בתדירות גבוהה יותר מאשר מגבר או רמקולים.
יש דאקים ויש דאקים. במיוחד שדאקים מחברות מכובדות מאפשרות שדרוגים, אז יש ירידת ערך ראשונית גבוהה כשהוא נפתח מהאריזה, אבל למי שקנה ביד שניה כמעט ואין כזו, במיוחד ברמות הללו
 

יד שניה זה יד שניה, ברור שירידת הערך קטנה יותר, מצד שני אתה מקבל דאק בטכנולוגיה של לפני חמש שנים.
 
טכנולוגיה, טכנולוגיה.
להבנתי
עיקר המשפיעים על סאונד טוב זה
השלב האנלוגי ,ספק הכח, סינונים ןסידודים ,תכנון מיקום וטופולגיה ,התאמת גיין וכדומה.
דאק או cd player ברמת האיכות שפותח השרשור רכש שבנוי נכון נשמע מעולה לפני 10 שנים וישמע מעולה גם עוד 10 שנים.


נכון השעונים והציפים השתפרו, הג'יטר ורעשי פאזות ירדו,
מגיעים לרזולוציות הרבה מעבר במכפלות מהסף השמיע.
זה הכל שיפורי ראווה לטעמי.
 
נערך לאחרונה ב:
פעם זה היה "מספיק טוב" כי גם שאר השרשרת הייתה פחות חושפת.
היום, כשכל שאר המערכת שקטה ומדויקת יותר, דווקא השיפורים האלו, נהיו ההבדל בין סאונד טוב לסאונד שמרגיש טבעי ונינוח.
אז כן, על הנייר זה נראה ראווה.
במערכת רצינית, זה בדיוק מה שמפריד בין "מרשים" ל"אמיתי".
 

פעם זה היה "מספיק טוב" כי גם שאר השרשרת הייתה פחות חושפת.
היום, כשכל שאר המערכת שקטה ומדויקת יותר, דווקא השיפורים האלו, נהיו ההבדל בין סאונד טוב לסאונד שמרגיש טבעי ונינוח.
אז כן, על הנייר זה נראה ראווה.
במערכת רצינית, זה בדיוק מה שמפריד בין "מרשים" ל"אמיתי".
תתחדש, רק למען ההבהרה
התכוונתי שמה שעושה את הדאק שלך לכלכך אמיתי טבעי וניחוח בחלקו העיקרי ישאר אצלך גם עוד 20 שנה, למרות התקדמות הטכנולוגיה.
 
יד שניה זה יד שניה, ברור שירידת הערך קטנה יותר, מצד שני אתה מקבל דאק בטכנולוגיה של לפני חמש שנים.
ה501mk2 הוכרז ב-2022..
לארה"ב הוא הגיע ב2024...

עם כל הכבוד... עדיין dac של כמעט 12k$,
להשוות אותו לסיני של היום ב10% ריטייל זה קצת מצחיק,
במיוחד בהתחשב במוניטין של Weiss עם ה202 שנמדד מעולה גם היום.
אבל שכל אחד יעשה מה שטוב לו...
 
אז מה ספקים ? לי יש emm ספק סוויצינג , לא יכולים לעבור אותו .עם כל הכבוד לדפוקים שקונים בעשרות אלפי זללוטי ודרכמות.
סוג הספק פחות משנה, מה שמשנה הוא האיכות והיישום.
לדוגמה, Solution משתמשים בספקי סוויצים במגברים שלהם, חברת Constellation עברה לשימוש בספקי סוויצ׳ים בדור המגברים האחרון שלה, Antipodes עברו לספקי סוויצ׳ים בשרת המוזיקה הבכיר של החברה, חברת EMM עושה כבר שנים שימוש בספקי סוויצ׳ים, ואלה לא החברות היחידות.
לא יודע, בדאקים אני קפצתי מהעגלה, לא חושב שליקרים יש יתרון מהותי על אילה עם מחיר באזור 10.
אשרי המאמין.
עד היום, הדאקים הזולים שיצא לי לשמוע, ושמעתי לא מעט פשוט לא סיפקו עבורי את הסחורה. דאק הוא הרבה מעבר לשאלה איזה צ׳יפ יושב בפנים. קח למשל את Aries Cerat. הם משתמשים בצ׳יפים משנות ה-90, כמו AD1865N-K, והביצועים שלהם משאירים אבק לדאקים במחיר זול ובינוני שמתהדרים בצ׳יפ האחרון והנוצץ.

אפשר למנות לא מעט יצרנים, בטווחי מחירים שונים, שדאקים בני חמש שנים ויותר שלהם נשמעים טוב יותר מהרבה דאקים זולים שמתהדרים בצ׳יפים חדשים. בין היתר: Lampizator, MSB, EMM, Luxman, Benchmark, Bricasti ו-Aqua Acoustic.
 

נערך לאחרונה ב:
מניסיוני ואין ספור ממירים שעברו אצלי,
מה שקובע אם דאק נשמע באמת טוב זה כמה הוא בנוי נכון וכמה ההוצאה שלו למוזיקה טבעית ונקייה, לא איזה רכיב ספציפי יושב בפנים כמו ה latest chip.
לכן דאק יחסית ותיק (נניח בהערכה גסה של ה 7-5 שנים האחרונות, גם בחברות העל ל Dacים) אבל מתוכנן ברמה גבוהה יכול להישמע עשיר, רגוע ומדויק יותר מדאק זול עם "הצ’יפ הכי חדש" והכי מתקדם, שפשוט לא מצליח לתת את אותה תחושת זרימה, עומק ונוכח.

אני פוגש ונתקל בלא מעט חובבים שאני מרגיש שהתייאשו בצורה כזו או אחרת מהתחום ובהשקעה לבנות תוצאה איכותית יותר מתוך X סיבות, ומצדיקים כך או אחרת ציוד זול וברוב המקרים נחות.
 
מניסיוני ואין ספור ממירים שעברו אצלי,
מה שקובע אם דאק נשמע באמת טוב זה כמה הוא בנוי נכון וכמה ההוצאה שלו למוזיקה טבעית ונקייה, לא איזה רכיב ספציפי יושב בפנים כמו ה latest chip.
לכן דאק יחסית ותיק (נניח בהערכה גסה של ה 7-5 שנים האחרונות, גם בחברות העל ל Dacים) אבל מתוכנן ברמה גבוהה יכול להישמע עשיר, רגוע ומדויק יותר מדאק זול עם "הצ’יפ הכי חדש" והכי מתקדם, שפשוט לא מצליח לתת את אותה תחושת זרימה, עומק ונוכח.

אני פוגש ונתקל בלא מעט חובבים שאני מרגיש שהתייאשו בצורה כזו או אחרת מהתחום ובהשקעה לבנות תוצאה איכותית יותר מתוך X סיבות, ומצדיקים כך או אחרת ציוד זול וברוב המקרים נחות.
וואוו, כל כך נכון!!!
 
לא חסרים היום דאקים במחירים שפויים (יחסית כמובן - נגיד עד 25,000ש"ח) שנותנים ביצועים פשוט מעולים. אבל סאונד ברמת קצה הם לא.
הראשון שקופץ לי זה הדאק שבכלל נמצא בתוך מגבר משולב של michi. העיף אותי לשמיים הדאק הזה. לעולם אזכור אותו כתמורה פנומנלית לכסף ועוד יושב בתוך מגבר משולב גיבור טוב אז בכלללל.... VFM פסיכי. אז יש יציאות.
עם זאת, אני מסכים עם אחרים שאמרו פה שזה לא מסתכם ברכיב בודד כדוגמת הצ'יפ הכי חדיש א איזה ספק מושקע. זה צריך להיות מכלול של דברים במכשיר שצריכים להיות ברמה גבוהה עם תכנון ויישום ברמה עוד יותר גבוהה ופה נמצא ההבדל. אגב, זה לא שאין מכשירים שמתהדרים בכותרת של "מכשיר קצה" ועדיין יש בהם פשרות ודברים שלא בוצעו והוטמעו בהתאם לשאר רכיבי המכשיר (אשמור על זכות השתיקה הפעם, כן). צריך לדעת לצלול לעומק של מכשיר ודעת מה רוצים ואז להתאים את המכשיר אליך, למערכת וכמובן בסוף גם לחלק הכי "נחמד" לכיס.
 

בעבר הלא רחוק עשינו בבית חבר הדגמה למספר דאקים, בערך 7. התגובה שלי היא מנסיון אישי ולא מקריאת מפרטים טכניים.
הדאקים הסינים מתהדרים בחומרה מתקדמת, מצויינים ומספקים תמורה נהדרת למחירם בעיקר ברזולוציה וסאונד פתוח. ברגע שאתה משווה אותם לדאקים היקרים אתה שומע מיד מה המגבלות שלהם וזה בעיקר במה לא גדולה ושטוחה ללא תלת מימד, חוסר באויר בין הכלים ושקט או רקע שחור. לא רוצה להכניס פה שמות של חברות אבל הקפיצה לדאקים יקרים יותר היתה משמעותית מאוד. כל אחד שיעשה לעצמו את החישובים מה הוא מעדיף ומה מספיק לו. בזמן האחרון רואים נטיה בחברות היקרות לרדת מהצ'יפים כי הם מגבילים אותם בתכנון החומרה והתבססות היא יותר לכיוון FPGA ועדכונים.

שני נושאים נוספים:
כבר הרבה שנים אין שום שינוי מהותי בתחום הדיגיטל מבחינת פורמטים וסוגי קבצים. הכל מבוסס במיוחד בהזרמה בקובצי FLAC ודאקים הבנויים טוב ישארו כאלה שנים רבות. לא רואה שום הבדל מול מגבר שמתיישן.

כדי להגיע לתוצאה טובה במערכת צריך שרשרת מלאה - מקור, הגברה, רמקולים (וחיווט למי שמקפיד). בחירה בדאק לא מספיק טוב פוגעת באיכות.
אם אתה משקיע הרבה ברמקולי והגברה ההתפשרות בדאק תפגע בהם.
 
שמח על הדיון הפורה
לא טענתי שדאק מסתכם ברכיב בודד
לא טענתי שדאקים ישנים לא נשמעים טוב
מה שאני אומר הוא:

1. שמבחינתי, התפוקה השולית בדאקים נכנסת הרבה יותר מהר מאשר מגברים או רמקולים.
2 ההתקדמות בדיגיטל מהירה הרבה יותר מההתקדמות של רכיבים אנלוגים

לכן מבחינתי לא מעוניין להשקיע הון בדאקים. מעדיף לקנות דאק טוב עם ביצועים טובים גם אם לא קצה, ולהחליף כל כמה שנים. שכל אחד חעשה מה בראש שלו בסופו של דבר.
 

יש חברות שאי אפשר לטעות בהם , אין אקיופייס גרוע , גם לקסמן נהדרים , אולי יש התקדמות טכנולוגית , אבל את האוזן זה פחות מעניין
 
ה501mk2 הוכרז ב-2022..
לארה"ב הוא הגיע ב2024...

עם כל הכבוד... עדיין dac של כמעט 12k$,
להשוות אותו לסיני של היום ב10% ריטייל זה קצת מצחיק,
במיוחד בהתחשב במוניטין של Weiss עם ה202 שנמדד מעולה גם היום.
אבל שכל אחד יעשה מה שטוב לו...
1. לא קונה מוניטין, קונה ביצועים.
2. לא טענתי שהקניה שלך לא הגיונית, לא מכיר את הדאק הזה, אמור להיות מכשיר נהדר ואם שמעת אותו ואהבת אז שיחקת אותה.

זה שלא תסבול מירידת ערך חזקה כי רכשת יד שניה, לא סותר את מה שאמרתי, להפך.

תתחדש ותהנה.
 
לא חסרים היום דאקים במחירים שפויים (יחסית כמובן - נגיד עד 25,000ש"ח) שנותנים ביצועים פשוט מעולים. אבל סאונד ברמת קצה הם לא.
הראשון שקופץ לי זה הדאק שבכלל נמצא בתוך מגבר משולב של michi. העיף אותי לשמיים הדאק הזה. לעולם אזכור אותו כתמורה פנומנלית לכסף ועוד יושב בתוך מגבר משולב גיבור טוב אז בכלללל.... VFM פסיכי. אז יש יציאות.
עם זאת, אני מסכים עם אחרים שאמרו פה שזה לא מסתכם ברכיב בודד כדוגמת הצ'יפ הכי חדיש א איזה ספק מושקע. זה צריך להיות מכלול של דברים במכשיר שצריכים להיות ברמה גבוהה עם תכנון ויישום ברמה עוד יותר גבוהה ופה נמצא ההבדל. אגב, זה לא שאין מכשירים שמתהדרים בכותרת של "מכשיר קצה" ועדיין יש בהם פשרות ודברים שלא בוצעו והוטמעו בהתאם לשאר רכיבי המכשיר (אשמור על זכות השתיקה הפעם, כן). צריך לדעת לצלול לעומק של מכשיר ודעת מה רוצים ואז להתאים את המכשיר אליך, למערכת וכמובן בסוף גם לחלק הכי "נחמד" לכיס.
מה זה מבחינתך דאק ברמת קצה? אתה אומר שכדי לשמוע בדיגיטל כמו שצריך יש לרכוש דאק קצה? 25k מקבלים סאונד בינוני? אם ככה אני מעדיף דאק ב 6 עם סאונד בינוני מאשר דאק ב 25 עם סאונד בינוני...
 

ה-DAC קובע איך האות "נולד" כאנלוגי לפני שהוא נכנס למגבר ולרמקולים.
הבדלים באיכות התכנון שלו משפיעים דרמטית ישירות על השקט, רקע, פוקוס, טיימינג, טבעיות ומיקרודינמיקה (כל מה שגורם למוזיקה להרגיש חיה ולא שטוחה.)
ברגע שההמרה לא נקייה/מדויקת, אין מגבר או רמקול שיכול להחזיר את מה שאבד, הם רק יחשפו ויגבירו את זה.
לכן DAC טוב הוא לא "פינוק", ואין להוריד מערכו, להפך, הוא בסיס ותשתית הכרחי למערכת ברמה.

חשוב לציין שכל אחד שומע אחרת
ולאחד תנאי לאיכות הוא הרצון לשאיפה ללא פשרה.
ויש מי ש"ידלג" על כמה שלבים, כדי לעשות V ברשימת הקניות.
 
שמח על הדיון הפורה
לא טענתי שדאק מסתכם ברכיב בודד
לא טענתי שדאקים ישנים לא נשמעים טוב
מה שאני אומר הוא:

1. שמבחינתי, התפוקה השולית בדאקים נכנסת הרבה יותר מהר מאשר מגברים או רמקולים.
אני סבור שבאנלוג חוק התפוקה השולית נכנס לתוקף לא פחות מוקדם, ואולי אף מוקדם יותר, מאשר בעולם ה-DAC-ים.
יצא לי לשמוע לא מעט מערכות אנלוגיות מרשימות בהרבה משלי, ולמרות זאת אף אחת מהן לא גרמה לי להרגיש שחסר לי משהו בבית (ההיפך מכך).

בדאקים, לעומת זאת, הסיפור שונה. בכל פעם שנחשפתי ל-DAC יקר וטוב יותר משלי, החזרה לאחור הייתה מורגשת, ולרוב ליוותה אותי תחושת החמצה שנמשכה כמה ימים.
2 ההתקדמות בדיגיטל מהירה הרבה יותר מההתקדמות של רכיבים אנלוגים

לכן מבחינתי לא מעוניין להשקיע הון בדאקים. מעדיף לקנות דאק טוב עם ביצועים טובים גם אם לא קצה, ולהחליף כל כמה שנים. שכל אחד חעשה מה בראש שלו בסופו של דבר.
זה עדיין לא סותר את העובדה ש־DAC מצוין היום יישאר מצוין, ואף מהטובים שבקטגוריה, גם בעוד חמש שנים.
Wadax מוכיחים זאת כבר כחמש שנים עם דגם ה-Reference שלהם. נכון לעכשיו, ייתכן שרק ה-Sentinel של MSB יצליח באמת לאתגר את ההגמוניה הזו.

בקיצור, וזה השורה התחתונה:
DAC ברמה הגבוהה של היום הוא בן לוויה לטווח ארוך. יעברו לא מעט שנים טובות לפני שבכלל תתחיל לחשוב על החלפה.
 
אני חושב אחרת,
מבחינתי הדאק זה הרכיב האחרון שאשקיע בו במערכת, האחרון!
הדאקים הזולים ממש לא רעים ב 2025. הבלוסאונד המעפאן שלי נשמע מצויין. אצל דן נגר ניגן דאק של spl לא יקר בכלל עם רמקולים דיפטיק, תוצאה מ ד ה י מ ה!!
יש עוד דוגמאות לא אביא פה את כולן. אני לא טוען שדאק טוב זה בזבוז כסף והיקרים הם שמן נחשים. אלא שמבחינתי השקעה בדאק תיתן את השיפור הכי קטן ביחס להשקעה בשאר רכיבי המערכת.

המנטרה של ״כל רכיב בשרשרת הוא חשוב״ נכונה אבל לא מעניינת. למה? כי מבחינתי לא ניתן ללמוד מזה כלום!. בהנתן תקציב, אני מעדיף להוסיף 30 אלף שח ולקבל רמקולים או הגברה יותר טובה מאשר דאק טוב יותר.
 

נערך לאחרונה ב:

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור