תוספת מגבר נוסף מדגם LUXMAN M10X כנראה שאין דרך חזרה.


יש ברמקול שלך חיבור בי-וואייר ?
אם לא, אז לאורך זמן והיו לי כמה צמדים בברידג זה תמיד בעייתי בווליום גבוה. אם חיבור נפרד אז לפצל גבוהים\נמוכים, מגבר לכל צד אבל לא בחיבור מכפיל אלה בפיצול RCA , ההתנגדות משתנה וההיענות גם, מקבלים קו נפרד בהפרדה בקרוס ושומעים אחרת לגמרי (תמיד זה היה עדיף על מצב ברידג') וגם במגבר הזה של לקסמן כמה שהוא טוב ומוצלח ויקר, ישמעו את זה! זה דומה לעיקרון של חיבור רמקולים במקבלי, ההתנגדות יורדת בחצי גם אם המגבר לצורך העניין עובד גם ב חצי אום (נניח אקיופייז), עדיין, ההתנגדות יורדת בחצי המגבר דוחף פי 3-4, ככל שהווליום עולה איתו נכנס עוד זבל מהצד, הרמקול פרליסטם יורד ל 3.2 אום כמו שכתבת, בחיבור מקבילי הוא יראה בתדר מסויים 1.6 אום! ואיתו בלאי ונזק לרמקול, זה לא אותו דבר אבל זה על אותו עיקרון. חיבור בריד'ג מכפיל את הזרם, מאלץ את המגבר לדחוף חזק פי 3-4, יתחמם גם כפול בחיבור XLR בכלל ידחוף חבלז זה כמו שאתה לוחץ על לאודנס של פעם (כן בנוי לעבוד גם כך יודע), בווליום נמוך חוויה, תגביר קצת פופ\רוק ותיווכח לדעת ש אין יש מאיין, הכל בא על חשבון משהו אחר וכאמור, אין מושלם, ברידג' לא ממליץ אבל שכל אחד יעשה כל העולה על רוחו, בי-אמפינג זה כבר משהו אחר.
 
נערך לאחרונה ב:
תתחדש!
אני ממש אוהב את הלוק הקני הזה של הלקסמנים, עם החוגות.

איזו השפעה יש לך על הסאונד בשל חוסר הסימטריה (זה שרמקול אחד קרוב לפינה)?

אני מזיז את הרמקולים יותר למרכז החדר להאזנה מרוכזת, אבל אלו נראים לי קשים להזזה...
ראשית.. עדין לא התחדשתי.
שנית. אכן ישנה מגבלה מסויימת עם רמקול שמאל.. אך עדין זה נשמע חלומי.
 

זה מה שיפה בתחביב. 3 DB יכול להיות הרבה ויכול להיות כלום.
הכל בעיני המתבונן.( באזני המאזין במקרה זה )
תתחדש ותהינה בכל מקרה.
התוספת של DB אינו הארוע
זה הרבה מעבר לזה.
עדין לא התחדשתי.
 
ברידג זה וואו התחלתי, גם עוד מגבר ישב לך פגז, אך בחיבור שכזה לאורך זמן מעייף ומכניס עיוותים בווליום גבוה, ככה זה עובד גם אם מגבר ורמקול סופר אולטרא עדיין, ככה זה עובד .
גם אני הייי מת למגבר נוסף כמו שכבר יש לי, אבל ברידג לא הייתי מחבר.
 
ברידג זה וואו התחלתי, גם עוד מגבר ישב לך פגז, אך בחיבור שכזה לאורך זמן מעייף ומכניס עיוותים בווליום גבוה, ככה זה עובד גם אם מגבר ורמקול סופר אולטרא עדיין, ככה זה עובד .
גם אני הייי מת למגבר נוסף כמו שכבר יש לי, אבל ברידג לא הייתי מחבר.
התופעות שציינת אינן קיימות במגבר של לקסמן מדגם M10X
 

אין שום בעיית רעש במצב BTL.
במגבר המדובר ה 117dB S/N, כך שגם שינוי של 3dB לא נשמע, כפי שכתב @shushu

זה מה שיפה בתחביב. 3 DB יכול להיות הרבה ויכול להיות כלום.


טיפה סדר...
כשמחברים במצב Bridge:
משרעת המתח מוכפלת, יענו עוצמת האות (ה S ב SNR) עולה ב־+6 dB.
הרעש שמתווסף משני העוצים (אינו מתואם מסתמא): בערך ב־+3 dB.
אז, מתמטית:
השינוי נטו ב-SNR = +6 dB (אות) – 3 dB (רעש נוסף) = שיפור של +3 dB.
כלומר, במצב Bridge, על הנייר לפחות, ה SNR משתפר.

ולפני שיקפץ מישהו ויסביר שלא מאזינים בבית בווליון גבוה ושרק שם זה מתבטא, אז במצב סטריאו, נניח שמשתמשים בכ 50 וואט לכל ערוץ כדי להגיע לעוצמת ההאזנה הרצויה?
במצב Bridge, למגבר יש הרבה יותר רזרבה (600 וואט ב־8 אוהם), אבל בפועל אתה משתמש רק בחלק קטן ממנה כדי להגיע לאותה רמת עוצמה (SPL). מכיוון שבשני המצבים מתקבלת אותה רמת אות ברמקול בעמדת ההאזנה, רצפת הרעש האבסולוטית ביציאות לרמקולים למעשה נשארת זהה.

וכל זה עוד לפני שסופרים את ה עלייה עצומה בהספק (הד רום), יכולת אספקת זרם גבוהה יותר, מעולה לרמקולים תובעניים ובעלי נצילות נמוכה (Magico גדולים - היוש גיא חורש), שליטה טובה יותר בדרייברי הבאס בזכות משרעת מתח גבוהה יותר, גם אם משתמשים רק בחלק קטן מ־600 וואט, המגבר פועל עם הרבה "רזרבה", מה שמקטין את הסיכוי לקליפינג, בידול פיזי של ספקי הכוח והערוצים, בתיאוריה לפחות (תלוי מימוש ויצרון וכו..) מפחית זליגות (crosstalk) ויכול להשפיע על אימאגינג.

יכול להיות שעבור רמקולים סופר נצילים, הורנים ענקיים, זה לא פתרון אידיאלי, אסל זה לא המקרה.
אקיצר @איציק ירקוני מאחל לך שתשלים את הרכישה, גם מסיבות "טכניות" וגםן כי כל הסימטריה הזו נראית חבל"ז!
 
יש ברמקול שלך חיבור בי-וואייר ?
אם לא, אז לאורך זמן והיו לי כמה צמדים בברידג זה תמיד בעייתי בווליום גבוה. אם חיבור נפרד אז לפצל גבוהים\נמוכים, מגבר לכל צד אבל לא בחיבור מכפיל אלה בפיצול RCA , ההתנגדות משתנה וההיענות גם, מקבלים קו נפרד בהפרדה בקרוס ושומעים אחרת לגמרי (תמיד זה היה עדיף על מצב ברידג') וגם במגבר הזה של לקסמן כמה שהוא טוב ומוצלח ויקר, ישמעו את זה! זה דומה לעיקרון של חיבור רמקולים במקבלי, ההתנגדות יורדת בחצי גם אם המגבר לצורך העניין עובד גם ב חצי אום (נניח אקיופייז), עדיין, ההתנגדות יורדת בחצי המגבר דוחף פי 3-4, ככל שהווליום עולה איתו נכנס עוד זבל מהצד, הרמקול פרליסטם יורד ל 3.2 אום כמו שכתבת, בחיבור מקבילי הוא יראה בתדר מסויים 1.6 אום! ואיתו בלאי ונזק לרמקול, זה לא אותו דבר אבל זה על אותו עיקרון. חיבור בריד'ג מכפיל את הזרם, מאלץ את המגבר לדחוף חזק פי 3-4, יתחמם גם כפול בחיבור XLR בכלל ידחוף חבלז זה כמו שאתה לוחץ על לאודנס של פעם (כן בנוי לעבוד גם כך יודע), בווליום נמוך חוויה, תגביר קצת פופ\רוק ותיווכח לדעת ש אין יש מאיין, הכל בא על חשבון משהו אחר וכאמור, אין מושלם, ברידג' לא ממליץ אבל שכל אחד יעשה כל העולה על רוחו, בי-אמפינג זה כבר משהו אחר.
ה-M10X במצב סטריאו מכפיל את עצמו עד 1 אום.
במצב BTL הוא מעצים לפי 4 עד 2 אום.
דרך אגב אני לא הראשון ובטח גם לא האחרון שרכש זוג מגברי לקסמן ופועל עימם במצב BTL.
אצלנו בפורום יש כמה שעובדים כך מול רמקולים קשים יותר להנעה ושיורדים נמוך יותר מאזור ה-3 אום לכיוון ה-2.4 אום והם אינם מתלוננים על התופעות שהזכרת.
 
טיפה סדר...
כשמחברים במצב Bridge:
משרעת המתח מוכפלת, יענו עוצמת האות (ה S ב SNR) עולה ב־+6 dB.
הרעש שמתווסף משני העוצים (אינו מתואם מסתמא): בערך ב־+3 dB.
אז, מתמטית:
השינוי נטו ב-SNR = +6 dB (אות) – 3 dB (רעש נוסף) = שיפור של +3 dB.
כלומר, במצב Bridge, על הנייר לפחות, ה SNR משתפר.

ולפני שיקפץ מישהו ויסביר שלא מאזינים בבית בווליון גבוה ושרק שם זה מתבטא, אז במצב סטריאו, נניח שמשתמשים בכ 50 וואט לכל ערוץ כדי להגיע לעוצמת ההאזנה הרצויה?
במצב Bridge, למגבר יש הרבה יותר רזרבה (600 וואט ב־8 אוהם), אבל בפועל אתה משתמש רק בחלק קטן ממנה כדי להגיע לאותה רמת עוצמה (SPL). מכיוון שבשני המצבים מתקבלת אותה רמת אות ברמקול בעמדת ההאזנה, רצפת הרעש האבסולוטית ביציאות לרמקולים למעשה נשארת זהה.

וכל זה עוד לפני שסופרים את ה עלייה עצומה בהספק (הד רום), יכולת אספקת זרם גבוהה יותר, מעולה לרמקולים תובעניים ובעלי נצילות נמוכה (Magico גדולים - היוש גיא חורש), שליטה טובה יותר בדרייברי הבאס בזכות משרעת מתח גבוהה יותר, גם אם משתמשים רק בחלק קטן מ־600 וואט, המגבר פועל עם הרבה "רזרבה", מה שמקטין את הסיכוי לקליפינג, בידול פיזי של ספקי הכוח והערוצים, בתיאוריה לפחות (תלוי מימוש ויצרון וכו..) מפחית זליגות (crosstalk) ויכול להשפיע על אימאגינג.

יכול להיות שעבור רמקולים סופר נצילים, הורנים ענקיים, זה לא פתרון אידיאלי, אסל זה לא המקרה.
אקיצר @איציק ירקוני מאחל לך שתשלים את הרכישה, גם מסיבות "טכניות" וגםן כי כל הסימטריה הזו נראית חבל"ז!
לפי נתוני היצרן במצב BTL המגבר הופך חזק יותר פי ארבע.
ממצב של 150 וואט לכל ערוץ ב8 אום הוא מניב 600 וואט ב8 אום וכך במכפלות עד ל2 אום
 

אין ספק ששני מונו וכל אחד מהם בברידג' יתנו לך עבודה מצויינת.זו עובדה.
נשאר רק עניין של תקציב.השאר ידוע מראש.
שלמה... מי כמוך חי ונושם מגבר משובח לכל רמקול
 
מה שכתבת תלוש מהמציאות בנוגע למגבר הזה ולתופעות פיזיקאליות שאתה או אנחנו רוצים להאמין שלא קורות בו כבדרך נס, גם באקיופייז שיורד לחצי אום התופעות האלה קורות. ואתה יודע מה לא קשור למספרים קשור לאוזן, תחבר בברידג.
 
בקטע הטכני, יש עוד יתרון גדול לתוספת הכח שאנשים לא מתייחסים אליו כלל:
הרבה רמקולים 3Way ומעלה, לא רק שיורדים ל3 אוהם ומטה, אלא גם עולים בפיקים מסויימים ל20 ו30 אוהם. בתדרים אלו המגבר מוציא שליש עד רבע מההספק הנתון! כלומר מגבר של 100W ב8 אוהם יוציא 25W ב32 אוהם. לכן תוספת הכח מכסה את כל הספקטרום עם הרבה רזרבות וזה מהותי מאוד ששומעים בעוצמות גבוהות/ חדרים גדולים.
 

עניין האומים קריטי בגבול תחתון בתדרים מסויימים המגבר דוחף עיוותים, בגלל זה מתייחסים רק לנתון של היורד למטה כי זה קריטי וגם סיכון לרמקול עצמו, למה לא כותבים לכמה הוא עולה אלה רק לכמה גבול תחתון ? ככה זה עובד בכל מגבר ככה זה עובד בכלל, אם נלך לפי הפיזיקה שלך אז בנמוך זה יהיה בדיוק הפוך, הרמקול יורד ל 3 אום ומטה זה גם עובד הפוך .... במספרים גם תקבל 600W על 1 אום ואולי גם 1000w על חצי אום, ! אבל נעזוב מספרים לרגע, לא מתווכחים או חס וחלילה רבים פה על משהו סה"כ משתפים מידע לומדים ומבינים תובנות חדשות, תתקשר לבכור הטכנאי או לדני בכור ושאל דעתם לגבי חיבור מגבר\כל מגבר ב ברידג' תראה מה יאמר לך. למה אתה הולך רחוק, יש לך בי-וואייר ברמקול, תתחדש ותהנה, תפצל RCA בי-אמפינג יעיף אותך למעלה, לא מאמין, תחפש בגוגל חיבור ברידג' מול בי-אמפינג יתרונות וחסרונות. תהנה.
 
נערך לאחרונה ב:
עניין האומים קריטי בגבול תחתון בתדרים מסויימים המגבר דוחף עיוותים, בגלל זה מתייחסים רק לנתון של היורד למטה כי זה קריטי וגם סיכון לרמקול עצמו, למה לא כותבים לכמה הוא עולה אלה רק לכמה גבול תחתון ? ככה זה עובד בכל מגבר ככה זה עובד בכלל, אם נלך לפי הפיזיקה שלך אז בנמוך זה יהיה בדיוק הפוך, הרמקול יורד ל 3 אום ומטה זה גם עובד הפוך .... במספרים גם תקבל 600W על 1 אום ואולי גם 1000w על חצי אום, ! אבל נעזוב מספרים לרגע, לא מתווכחים או חס וחלילה רבים פה על משהו סה"כ משתפים מידע לומדים ומבינים תובנות חדשות, תתקשר לבכור הטכנאי או לדני בכור ושאל דעתם לגבי חיבור מגבר\כל מגבר ב ברידג' תראה מה יאמר לך. למה אתה הולך רחוק, יש לך בי-וואייר ברמקול, תתחדש ותהנה, תפצל RCA בי-אמפינג יעיף אותך למעלה, לא מאמין, תחפש בגוגל חיבור ברידג' מול בי-אמפינג יתרונות וחסרונות. תהנה.

משה, כנראה החברה בסרטון (לקסמן ומג׳יקו - בסרטון סמנכ״ל השיווק של מג׳יקו) ממש חובבנים שהם מדגימים ככה את הרמקולים שלהם.


 
ממש לא חובבנים צריך לזכור זה ביזניס וברמות האלה זה המון כסף יוקרה ותודעה, הם מדגימים ככה וכל היצרנים בתערוכות מדגימים ככה קודם כל בשביל למכור/כי זה נראה יותר טוב/יש לזה את הוואו ההתחלתי שלו.
מה יחברו לך בי-אמפינג ויושיבו אותך ימים ושעות, הם מחפשים לעשות לך וואו שתזכור אותו ותלך להזמין.
חפש בגוגל ביאמפ מול ברידג אני לא ממציא מהראש, זה פה תקרא/תתקשר לבעלי מקצוע (לא אלו שמוכרים לך) שאל אותם ...
על אותו עיקרון זה האופן באפלים 15\18 אינץ שמדגימים לך אתה שומע את זה אתה בוואו טירוף של הרגע, לאורך זמן ובמוזיקה שהיא קצת מעבר לאיטית גז ווקאל בבית שלך בסלון שלך, אתה מבין שזה לא לכל אחד הוואו מתפוגג לו מהר מאוד, אלה אם זה כן מתאים לך ואז כיף לך עם זה, בכל אופן, זה לא אותו דבר רק הראש דומה, זה ל וואו התחלתי.
 

נערך לאחרונה ב:
פי שנים רעש מכלום זה עדיין כלום רעש, לא תהיה בעיית רעש בבגרידג.
בנוסף על פי מה שבדקתי הפרליסטן יורדים ל 3.2 אוהם מינימום
ה 10x מסוגל לרדת לשני אוהם בברידג׳, אז לא תהיה בעיה
בקיצור, תתחדש
בדיוק
 
ממש לא חובבנים צריך לזכור זה ביזניס וברמות האלה זה המון כסף יוקרה ותודעה, הם מדגימים ככה וכל היצרנים בתערוכות מדגימים ככה קודם כל בשביל למכור/כי זה נראה יותר טוב/יש לזה את הוואו ההתחלתי שלו.
מה יחברו לך בי-אמפינג ויושיבו אותך ימים ושעות, הם מחפשים לעשות לך וואו שתזכור אותו ותלך להזמין.
חפש בגוגל ביאמפ מול ברידג אני לא ממציא מהראש, זה פה תקרא/תתקשר לבעלי מקצוע (לא אלו שמוכרים לך) שאל אותם ...

תבחר איזו גישה נוחה יותר לעיכול:
  • תאוריה היא רעיון או השערה שמסבירה תופעה, אך אינה בהכרח מתממשת בעולם המעשה.

  • ברגע שהתאוריה אינה עומדת במציאות, נאמר שהיא "נכשלה במבחן המציאות".

  • ״בין תאוריה למעשה – המרחק לעיתים עצום״

במבחן המציאות, דיווחים של משתמשים וסקירות מעידות ש-Luxman M10X במצב BTL שולט היטב ברמקולים קשים להנעה כמו Magico, ומספק סאונד נקי גם במצבים בעייתיים ש"תיאורטית" היו אמורים להקשות. התופעות הפיזיקליות שאתה מתייחס אליהם אכן מגבילות תיאוריה מסוימת, אך מגבר עם תכנון איכותי, הספק זמין ויכולות הגנה מתאימות – כמו ה Luxman M10X מתגבר על מגבלות אלו ובפועל מספק ביצוע יציב ומיטבי.
 

הלאקסמנים הם חיות לא קטנות. עם 16 טרנסיסטורים(8 זוגות) בדרגה הסופית אין להם בעיה של אספקת זרם לכל רמקול.

הנכון הוא שבברידג' כל המגבר רואה חצי מהעומס, ז"א הרמקול דורש זרם כפול, ונכון שעל עכבת נמוכה יותר העיוותים עולים
אבל במקור ל- M-10X יש עיוות אפסי על 8 אוהם ורק טיפה יותר על 4 אוהם, רחוק מרמה של סף השמע.
אפשר לראות מדידה של סטריאופייל
422Luxmanfig06[1].jpg


מלבד זה שאר המדידות מצוינות כך שהתיאוריה לא נפגעת.
 
נערך לאחרונה ב:
ראשית.. עדין לא התחדשתי.
שנית. אכן ישנה מגבלה מסויימת עם רמקול שמאל.. אך עדין זה נשמע חלומי.

כשהייתי צעיר היו לי זוג AR92, שהייתי מושך לתוך החדר להאזנה. בדירה שלנו אז היו דלתות הזזה מזכוכית למרפסת, מאחורי הרמקולים (איזה מטר).
לזוגתי באז היה תחביב, בזמן שהייתי מאזין בווליום גבוה, בעיניים עצומות, היא הייתה פותחת בשקט את אחת הדלתות ומחכה לראות כמה זמן ייקח לי לשים לב שהבמה זזה והסאונד לא מאוזן.
אבל כל אחד וה-OCD שלו...
 
לא יודע מה אתם כותבים נגד ״ ברידג״ מוזמנים לשמוע ההבדל מעשית ואז אולי לא תבלבלו הביצים
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור