כל מה שהשוויצרים נוגעים בו הופך לזהב...

  • פותח הנושא פותח הנושא tomertsin
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

מה הנצילות של הרמקול הזה ?איך קוראים לו ?
 
נערך לאחרונה ב:
הנצילות של הרמקולים היא 82 די. בי, לפי HFN.

Screenshot_2022-12-22-09-17-39-834_cn.wps.moffice_eng.jpg
 

תמונות מצורפות

נערך לאחרונה ב:
תודה , מקווה ששומעים טוב
 
משה,

א. הוא לא כותב פה (עם המריבות והעלבות בפורום :confused:).
ב. כן, הוא ייבא באופן אישי (לא הסתדר בארץ).
למה לא בארץ ?
 

קצת קשה להנעה 81DB ' לא יכול להיות שזז עם כל הכבור לCH
 
אומנם לא ממש מסכים עם הכותרת של הפוסט אך בהחלט סט מרשים. יפה מאוד.
 

ברכות לבעלים על האלקטרוניקה החדשה והמערכת בכלל.

לגבי השאלה שבכותרת, התשובה - עובדים בדומה לתעשיית השעונים השוויצרית.
מעדיפים תעשיה של התעשיה הצבאית שלנו
 
לפי דעתי רמקולים עם נצילות נמוכה מאוד כמו זה נשמעים אחרת והרבה יותר טוב, מרמקולים עם נצילות גבוה כי, הם דורשים שהמגבר ייפתח, לא לעבוד על 10 אחוז אלה על 40 -50 אחוז ואז המגבר נשמע אחרת וגם דוחף אחרת לגמרי, וגם הרמקול נפתח אחרת, ברמקול נציל בכלל אתה לא יודע לעבוד על 50 אחוז כי כבר ב 10 אחוז הווליום מחריש אוזניים. בסביבה אקוסטית טובה העניין ממש מורגש קשה לחיות בחדר אקוסטי עם רמקול של 100DB.
כמובן שיש גם חסרונות לחיות עם 82DB אין מושלם.
 
לפי דעתי רמקולים עם נצילות נמוכה מאוד כמו זה נשמעים אחרת והרבה יותר טוב, מרמקולים עם נצילות גבוה כי, הם דורשים שהמגבר ייפתח, לא לעבוד על 10 אחוז אלה על 40 -50 אחוז ואז המגבר נשמע אחרת וגם דוחף אחרת לגמרי, וגם הרמקול נפתח אחרת, ברמקול נציל בכלל אתה לא יודע לעבוד על 50 אחוז כי כבר ב 10 אחוז הווליום מחריש אוזניים. בסביבה אקוסטית טובה העניין ממש מורגש קשה לחיות בחדר אקוסטי עם רמקול של 100DB.
כמובן שיש גם חסרונות לחיות עם 82DB אין מושלם.
גם אני חשבתי כך שנים , יש לי בבית שתי מערכות קמופלט , אחת 102 DB עם מגבר שפופרות קטן , והשניה 86 DB עם זוג מונובלוקים חזק קלאס A '
ואני לא בטוח בכלל שאתה צודק ! זה עניין של טעם , בכל מקרה מרמקול לכאורה הלא הרגיש נמשע הרבה יותר דינמי ומפורט ממהרמקול הרגיש , למרות שיש הבדל גדול במוזיקליות של הרגיש , לא יכול לומר מה יותר טוב , אני בכל אופן נהנה משני העולמות !
הכל מקרה , להזיז רמקול 81DB זה חתיכת פרויקט .
 

נערך לאחרונה ב:
בחלל שהוא לא אקוסטי ואין בו בליעה, זה ממש לא פרוייקט.
בחלל מטופל אקוסטית שאין בו כמעט החזרים, זה כבר סיפור אחר לגמרי.
 
לפי דעתי רמקולים עם נצילות נמוכה מאוד כמו זה נשמעים אחרת והרבה יותר טוב, מרמקולים עם נצילות גבוה כי, הם דורשים שהמגבר ייפתח, לא לעבוד על 10 אחוז אלה על 40 -50 אחוז ואז המגבר נשמע אחרת וגם דוחף אחרת לגמרי, וגם הרמקול נפתח אחרת, ברמקול נציל בכלל אתה לא יודע לעבוד על 50 אחוז כי כבר ב 10 אחוז הווליום מחריש אוזניים. בסביבה אקוסטית טובה העניין ממש מורגש קשה לחיות בחדר אקוסטי עם רמקול של 100DB.
כמובן שיש גם חסרונות לחיות עם 82DB אין מושלם.
הנה עוד דוגמה לצביעות, לא זוכר אם אתה אישית הגבת לי.
כתבתי בדיוק אותו הדבר לפני מספר שבועות וכרגיל הטכנוקרטים צלבו אותי בתשובות של מגבר צריך לעבוד אותו דבר החל מהוואט הראשון.
 
הכל מקרה , להזיז רמקול 81DB זה חתיכת פרויקט .
במקרה הזה הרמקול הזה יחסית קל להנעה.. עם עכבה מינימלית של 4.7 אוהם, כל מה שנדרש זה מגבר עם הרבה וואטים, ולא בהכרח עם הרבה מאד זרם.

CH PRECISION M-10 delivers more power. In MONO bridged mode it is capable of delivering 1700 Watts continuously under 8 Ohms
 

נערך לאחרונה ב:
למה הכוונה מהוואט הראשון(עזוב לרגע מגבר מנורות),טראנזיסטורי, מגבר על רבע ווליום דוחף אחרת מאותו מגבר על חצי ווליום. האופי משתנה. זה סוג של יותר מומנט/זרם (פחות עניין של כוח/וואטים על הנייר), הממברנה זזה והרמקול נותן מה שהוא מתוכנן לתת, מנגד יש לך את הרמקולים סביב 100db ומעלה ש נגיעה בווליום מעיפה אותו, לעיתים המגבר לא מגיע בכלל לתחום האפקטיבי שלו בגלל זה גם הם פחות או בכלל לא מתאימים להגברה טרנזיסטורית..
יש גם את אלו ששומעים ושחושבים שאם הממברנה לא זזה אז הרמקול לא מתאמץ בכלל כשבפועל זה שהממברנה כמעט לא זזה, אומר שהרמקול לא נותן מה שהוא באמת יכול לתת, לא מנוצל בכלל.מבחינת צליל לא מפיק מה שהוא יכול להפיק בפועל= נשמע שונה לגמרי ממה שהוא באמת יודע לעשות, וזאת גם הסיבה שאנשים כל הזמן מחליפים דווקא רמקולים, במקום לעצור רגע ולטפל בהגברה ש תנצל קודם כל את הרמקולים כמו שצריך ואחרכך לבדוק אם באמת צריך להחליף רמקולים.
 
נערך לאחרונה ב:
אין קשר למגבר עצמו כיחידה עצמאית.
יש קשר לטווח הדינאמי של הפרה ורצפת הרעש המגיעה אל מול המגבר.
אף טכנוקרט ,כהגדרתך, לא יגיד לך שזה המגבר.

אם אתה בטווח דינמי הנכון בפרה ביחס לרגישות הכניסה של המגבר ,הנצילות של הרמקול והעוצמות שאתה שומע - הרמקול הנציל יעוף באוויר וגם לא יסבול מהיסססססס אשר נגרם מקירבה לרצפת הרעש של הפרה אשר מוגברת על ידי המגבר (כי יש לו הרבה רעש ביחס לאות) ונשמעת ברמקול.
אם אתה קורא להבנה פשוטה של GAIN STRUCTURE במערכת הגברה טכנוקרטיה - אין לי מה להוסיף.
 
תודה , מקווה ששומעים טוב

אני סומך על החבר שישמעו טוב אחרי הרצה של חודשיים שלושה.
לא יצליח להוציא צליל טוב מ-CH הוא בוודאי ימכור בחו"ל.
הוא כבר מדווח על שיפור ניכר בצלילים.
 

לא חושב שיש עובדה כזו שאומרת שרמקולים עם נצילות נמוכה טובים יותר מרמקולים נצילים.
אולם עובדה מוגמרת היא שרמקולים בעלי נצילות נמוכה דורשים הגברה חזקה = יקרה , שלא לדבר על העובדה שרמקולים לא נצילים ברוב המקרים לא עובדים עם מגברי מנורות והדגש על מגברי Singe Ended , ויש שיגרסו ( כמוני) שזה פספוס באיזשהו מקום.

בעייה נוספת בהתאמת הגברה איכותית וחזקה לרמקולים לא נצילים זה המבחר המצומצם של מגברים חזקים ויקרים המצויים להדגמה שמן הסתם גורמת לרוכשים פוטנציאלים רבים רכישה על עיוור על סמך המלצות יצרן או ביקורות.

ולכן , למי שידו אינה משגת , אישית היתי ממליץ על רמקולים נצילים יחסית שיאפשרו מבחר הגברות במחירים שפויים שבמקרה של חוסר התאמה ההפסד שהבחלפה במקרה שכזה למגבר אחר יהיה יחסית מינורי.
 
לא חושב שיש עובדה כזו שאומרת שרמקולים עם נצילות נמוכה טובים יותר מרמקולים נצילים.
אולם עובדה מוגמרת היא שרמקולים בעלי נצילות נמוכה דורשים הגברה חזקה = יקרה , שלא לדבר על העובדה שרמקולים לא נצילים ברוב המקרים לא עובדים עם מגברי מנורות והדגש על מגברי Singe Ended , ויש שיגרסו ( כמוני) שזה פספוס באיזשהו מקום.
חג שמח אמיר,

רמקול בעל נצילות נמוכה אינו פוסל אוטומטית מגברי שפורפרות.
יש לא מעט דוגמאות (בעיקר בחול) למי שחיברו מגברי שפורפרות לרמקולים לא נצילים ודיווחו על תוצאות טובות.
ראה כאן מבחן של Magico S5 עם מגבר שפורפרות ב Positive feedback


כאן יש שרשור שלם על חיבור Magico M6 למגברי שופורפרות


בקיצור, יש מגבר שפורפרות ויש מגבר שפורפרות, לכן לפסול חיבור כזה רק בגלל שרמקול מסויים נראה לי טעות.
 
תוצאה טובה ייתכן שתקבל אך ניצול מכסימאלי של הקיים, לא.
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור