רפרנס. יש כזה?

  • פותח הנושא פותח הנושא Dan-Cinemart
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

את תגובתי לא כתבתי לשם וויכוח שכאן לרוב לא מתפקד, כתבתי את המאמין שלי ברעיון שלי, בתגובות לא ראיתי שמישהו יכול להוכיח שזה לא נכון, אבל אני יכול להוכיח שכנפי F-35 עשויים מסיבי קרבון עקב תכונות המכניות ופיזיקלית שלו, כל רצוני היה להפנות הקשבה לנושא שלא נחשף
מספיק, החומר מרוכב מודרני בראש
מוליך סיבי קרבון אחריו סיבי זכוכית, חברת karma עברו לדרייברים מקרבון, proac cabon,
magico הממברנה מצופה בשכבת
graphene, ברשותי רמקול של wilson benesch כולו מקרבון דרייברים ותיבת תהודה החברה מייצרת שנים רבות, עם הצלחה לא
מתווכחים, אך כאן בפורום היה כדאי
שכמה נשמות טרחנים יצמצמו קצת את עצמן, אולי אפשר יהיה לחדש משהו וללמוד מהם.
מהנדסים לא אומרים "קרבון זה חומר טוב, בואו נשתמש בו בטוויטרים, כלי נגינה וכנפיים של מטוסים". הם בודקים כל מיני חומרים האם הם מתאימים לצרכים, וחלקם בוחרים בחומרים שיש בהם אטומי פחמן, אבל מהנדסים אחרים בוחרים בחומרים אחרים, לא בפחות הצלחה. בהינתן שזה יסוד נפוץ, לא מפתיע שיש אטומים שלו בהרבה חומרים.

אתה מציע לבחור רכיבים לא לפי תכונותיהם, ביצועיהם והאם הם נותנים תוצאות מהנות, אלא בגלל שהם מכילים סיבי פחמן.
 
נערך לאחרונה ב:
עוד פעם כתבת פוסט, עוד פעם כתבת שטויות.

הרעיון מטופש. מהנדסים לא אמרו "קרבון זה חומר טוב, בואו נשתמש בו בטוויטרים, כלי נגינה וכנפיים של מטוסים". הם בדקו כל מיני חומרים האם הם מתאימים לצרכים, וחלקם בחרו בחומרים שיש בהם אטומי פחמן, אבל מהנדסים אחרים בחרו בחומרים אחרים, לא בפחות הצלחה. בהינתן שזה יסוד נפוץ, לא מפתיע שיש אטומים שלו בהרבה חומרים. ביג דיל.

אתה מציע לבחור רכיבים לא לפי תכונותיהם, ביצועיהם והאם הם נותנים תוצאות מהנות, אלא בגלל שהם מכילים סיבי פחמן, בהסתמך על שטויות לא רלוונטיות החל ב"החיים החלו ממולקולות קרבן" וכלה בזה שמשתמשים בתרכובות המכילות פחמן במוצרים שאינם קשורים לאודיו.

אם זה האני מאמין שלך, אתה מאמין בשטויות מהסיבות הלא רלוונטיות.
ואכן כדאי שיהיה מי שיצמצם את עצמו, כדי שאף אחד לא יטעה ללמוד ממך משהו.
תשמע אתה מטורף צריך לזרוק אותך מכאן, אתה פגע רע תמיד היית
ותמיד תהיה, אל תענה לי אני אגדף
אותך שלא תדע לאן לברוח,
אתה אימבציל בלי מודעות עצמית.
 
  • Haha
Reactions: AK1
יוסי , היו כאן כמה ח'ברה שדחפו בעבר חברת אודיו מאוד ספציפית עד רמת התלהבות ודבקות של חברים בכת , האובססיה שלך לגבי הקרבון די מזכירה לי את זה. שחרר , זה חומר כמו כל חומר אחר שבו משתמשים לייצר רכיבי שמע , על כל הכרוך בכך - חסרונות ויתרונות כאחד . כמו כל דבר אחר

עריכה - השבחים עלולים להיתפס כהצדקת קנייה . טקטיקה הננקטת לרוב במקרים של דיסוננס וחוסר שביעות רצון סמוי...
אתה הולך לכיוון לא צפוי ולא נכון,
כתבתי זה הרפרנס שלי ולזה היתכוונתי, אתה כבר לא מאמין שסיגר יכול להיות סיגר, אתה צריך לדעת כבר מי שמשמש שופר לאיזה
ציוד זה חוזר על עצמו, להגיד את זה
עלי זה חטא.
 

אין לי אפשרות לבצע בבית מדידת ספינורמה של רמקול בחדר אנהוני.
מה שאני כן יכול לבצע הוא מדידה של רמקול בחדר האזנה נתון שנותן מדד לשילוב של חדר + מערכת במיקרופון יחיד.
אני מתמקד ב SPL ו בDECAY ובמדידת גלים עומדים שלהם יש הזדמנות שיפור על ידי טיפול אקוסטי וRC.
עדיין יש הבדל בין גרף יפה ובין סאונד שאתה נהנה ממנו גם באותו ווליום.
לכן שלב סופי תיקון קטן נוסף על ידי האזנה להקלטות רפרנס.
זה מה שניתן לעשות בחדר האזנה, אין לנו את האמצעים והמעבדה של פואולי, אשמח לשמוע מה עוד ניתן למדוד ולקבל תובנות שניתן להגיב ולטפל בהם.
איסי
 
אז רק מיעוט זניח מקוני הרמקולים בכלל שמעו על ספינורמה
איפה ? בארץ ? לא בדקתי.
בחול - ממש לא מיעוט.
ובכל זאת חלקם בנו מערכות נפלאות.
מה זה קשור ?
אני מכיר כאלה שיצא להם מתכון נהדר וטעים בטעות.כך הומצא ביסלי גריל :p
ועכשיו ברצינות - יש לזה המון יתרונות ,מיקסום תוצאה ,פחות טעויות ,עיקביות מחדר לחדר ,אבחנה מהירה על איכות הנדסה וכו.
 

יש לזה המון יתרונות ,מיקסום תוצאה ,פחות טעויות ,עיקביות מחדר לחדר ,אבחנה מהירה על איכות הנדסה
הנה . לזה חיכיתי . רק בכדי שתבין על מה אני מדבר : מהי מהות היתרונות הללו?

...נכון . מהות טכנית .
האם יש לזה קשר , תמיד ובהכרח , להעדפה או הנאה מהחוויה?

האם צריך לענות על השאלה הזו בכלל .
 
ועכשיו ברצינות - יש לזה המון יתרונות ,מיקסום תוצאה ,פחות טעויות ,עיקביות מחדר לחדר ,אבחנה מהירה על איכות הנדסה וכו.
בדיוק!

זה מספיק, לא צריך להכריז שזה הכרחי. הדברים האלה לכשעצמם זה כל מה שצריך, מה גם שאפשר להוסיף (ו/או להבהיר) קלות בטיפול אקוסטי, בד"כ חלון האזנה גדול יותר -- לא רק מי שבסוויט ספוט מצומצם יכול ליהנות, סיכוי גבוה יותר לאהוב את התוצאה אם אין אפשרות לשמוע בבית, וכו'. כדאי לנסח את הדברים האלה בצורה ברורה ומסודרת.
 

הנה . לזה חיכיתי . רק בכדי שתבין על מה אני מדבר : מהי מהות היתרונות הללו?

...נכון . מהות טכנית .
האם יש לזה קשר , תמיד ובהכרח , להעדפה או הנאה מהחוויה?

האם צריך לענות על השאלה הזו בכלל .
תוכל לראות את כל היתרונות שפרוסים פה בפוסט וגם בסרטון המצורף.
אני לא מבין אותך קליפ ?

מה חשבת שזה ? מדידה בשביל הכיף ?

ודאי שצריך לענות!
 
הנה . לזה חיכיתי . רק בכדי שתבין על מה אני מדבר : מהי מהות היתרונות הללו?

...נכון . מהות טכנית .
האם יש לזה קשר , תמיד ובהכרח , להעדפה או הנאה מהחוויה?

האם צריך לענות על השאלה הזו בכלל .
לא רק טכנית.

אולי צריך להבהיר: יש את הספינורמה עצמה, שזו משפחה של מדידות FR ב-360 מעלות במישור האופקי ו-360 באנכי. הן לכשעצמן לא אומרות הרבה, וצריך לעשות עליהן חישובים כדי להפיק מהן מדדים משמעותיים -- כל מיני מאפיינים של הסאונד (אולי ארחיב בהמשך), כמו early reflections, sound power, directivity index, ואחרים, ועל פיהם לחשב מספר בודד שמהווה הערכה/ניבוי של הציון שהרמקול הנמדד יקבל במבחני האזנה double-blind שבוצעו בצורה מוקפדת, אמינה ו-repeatable. בנוסף, כשרואים את תוצאות החישובים של המאפיינים הנ"ל בצורה גרפית, אפשר להעריך מה נשמע טוב ומה פחות.

כך שיש כאן עניין של מבחני האזנה, ומיתאם ביניהם לבין מה שמחשבים על פי המדידות. זו הגדולה של העניין.

עד כמה מבחני ההאזנה האלה אכן משקפים טעם אישי, או שאולי במבחנים double-blind לא רואים טעם אישי למעט בשוליים -- אלה שאלות שלדעתי אין להן תשובה מהמחקר הזה. אולי יש לזה אישוש בכך שרמקולים עם ציון ספינורמה גבוה מדורגים גבוה גם בסטריאופייל, ויש שביעות רצון של לקוחות שקונים רמקולים כאלה, וכד'.
 

לא הבנתי .

מה?...
לא אמרתי דבר כזה.

כמו שאפשר לדבר בשבחי חומר כלשהו , אפשר לעשות זאת על חומרים אחרים .
אתה רוצה שמות? הרי אתה אמרת
שבעבר היו כאלה דחפו חברות מסוימות וזה נכון, מנסה להגיד שחלקתי מידע בלי שום איטרסים.
 
למה שתבצע שהכל פרוס לפניך,בוצע ונגיש בלחיצת כפתור?
דן, ניסתי לחפש ספינורמה של הרמקולים שלי (MONITOR AUDIO GR 200) לא מצאתי, אשמח אם תפנה אותי היכן לחפש כי היצרן לא מפרסם מידע זה באתר שלו.
 
אכן לא הבנת , קרא שוב את ההודעה . מה בין נתוני מדידה והנאה ? האם הראשון ערובה לשני?
אוי קליפ קליפ....
לא אין קשר.אני נהנה לדבר על מדידות :oops::oops:
 

עד כמה הספינורמה קריטית אם אתה מאזין יחיד שיושב on axes, כמעט near field?
 
מי שאוהב את הרמקול שלו, אין לו צורך להכנס לקטע
מאותגרי הרמקולים הלא מרוצים או כאילה השוקלים קניה\החלפה, שווה להתעניין בהחלט נושא מעניין.
רוצה לומר, לא הייתי מחליף רמקול שאוהב בגלל ספינורמה.
 
אני חולק עליך. ובאותה נשימה שואל מתי אתה בא לביקור!

אפשר לנסות שבוע הבא, ככה נצבור קצת תסכול סגר שיהיה מה לשחרר בביקור :cool:
 

לא רק טכנית.

אולי צריך להבהיר: יש את הספינורמה עצמה, שזו משפחה של מדידות FR ב-360 מעלות במישור האופקי ו-360 באנכי. הן לכשעצמן לא אומרות הרבה, וצריך לעשות עליהן חישובים כדי להפיק מהן מדדים משמעותיים -- כל מיני מאפיינים של הסאונד (אולי ארחיב בהמשך), כמו early reflections, sound power, directivity index, ואחרים, ועל פיהם לחשב מספר בודד שמהווה הערכה/ניבוי של הציון שהרמקול הנמדד יקבל במבחני האזנה double-blind שבוצעו בצורה מוקפדת, אמינה ו-repeatable. בנוסף, כשרואים את תוצאות החישובים של המאפיינים הנ"ל בצורה גרפית, אפשר להעריך מה נשמע טוב ומה פחות.

כך שיש כאן עניין של מבחני האזנה, ומיתאם ביניהם לבין מה שמחשבים על פי המדידות. זו הגדולה של העניין.

עד כמה מבחני ההאזנה האלה אכן משקפים טעם אישי, או שאולי במבחנים double-blind לא רואים טעם אישי למעט בשוליים -- אלה שאלות שלדעתי אין להן תשובה מהמחקר הזה. אולי יש לזה אישוש בכך שרמקולים עם ציון ספינורמה גבוה מדורגים גבוה גם בסטריאופייל, ויש שביעות רצון של לקוחות שקונים רמקולים כאלה, וכד'.
אני מצטט התייחסות שלי לעניין ס' שכתבתי לך בעבר בשרשור "למה כבלים עושים הבדל" :

"אם כבר נכנסנו לטכניקה של מדידות ש*כן* יודעות לחזות אז ודאי ידועה לך מדידת הספינורמה , שעיקר בשורתה טמון ביכולתה לחזות ברמה סבירה של דיוק ביצועי רמקול בחדר נתון . ודאי ידוע לך גם שערכו מבחן עיוור דרכו הצליחו להצביע על העדפה לרמקול שנמדד FLAT בפיזור הספקטרלי שלו (לא מבחן מושלם כמו שכתבתי בזמנו ליבגני , אבל בהחלט כזה שגרם גם לי לחשוב פעמיים) . אולי אתה גם מכיר את מדידת הפאזה של רמקול , שמתארות את המצב היציב והארעי של המערכת (ביצועים בפועל!) ע"י שילוב תגובות המופע והמשרעת - מצויין לצורך ביצועי תגובות ארעיות! וזה משהו שלא תקבל מהיצרן שמתמקד בתגובת משרעת בלבד. מדידת מופע גורפת לתגובת הרמקול לצליל ארעי , שמהווה שילוב של סינוסים רבים , תראה אם יחס הזמן בין גלי הסינוס תקין ואם הם ישתלבו שוב ליצירת גל אקוסטי זהה לצליל הארעי המקורי. אבל כל זה לא חשוב לעניין הכוונה המקורית ."

שזה פחות או יותר אותה עמדה שיש לך על המדידות האלה . כעת , ההתייחסות של דן מגיעה מההיבט הטכני בלבד כמשתמע מאופיין המשתנים שפירט כמה הודעות קודם , ולכל היותר ניתן לקשור אותם לתיאורים "אודיופיליים" של צליל - כאשר לא ברור אם ניתן בכלל לקשור את כל הגשעפט הזה להנאה מהאזנה PER SE . תימוכין לכך ניתן למצוא גם בסיפא של דבריך המצוטטים למעלה .

אף אחד לא יכול לנצח כאן . שנינו ובעצם כולם כאן מסכימים שיש פוטנציאל שאינו קיים במדידות אחרות . סלע המחלוקת הוא המשקל שיש לפוטנציאל הזה . המשקל הזה כרגע אינו מוגדר . לכן לפחות מבחינתי כל ניסיון לעגן טיעונים בדבר מהות נוספת פרט לזו הטכנית שיש לספינורמה נותרים בגדר תיאוריה .

אתה רוצה שמות? הרי אתה אמרת
שבעבר היו כאלה דחפו חברות מסוימות וזה נכון, מנסה להגיד שחלקתי מידע בלי שום איטרסים.
אהה , עכשיו הבנתי את כוונתך . לא האשמתי אותך באינטרס . העברתי ביקורת על הלהט חסר הביסוס במבחן המציאות לקדם את עניין הקרבון . זה פשוט הזכיר לי את אותם "חסידים".
 
אני נהנה לדבר על מדידות
אחלה , אני מכיר עוד כמה כאלה . לצערי הם אינם בפורום יותר . אבל כבר ודאי ידוע לך שאין לי בעיה עם מדידות , אלא עם הניסיון לקשור אותן להעדפות.
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור