למה אנשים קונים ציוד אנלוגי(ויניל, מגברי מנורות) כשמבחינה מדעית ציוד דיגיטלי מדויק יותר?

  • פותח הנושא פותח הנושא sharon100
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

הארז הזה חסום אצלי
אפשר להגיד לו שיפסיק לטרוח להגיב כי אני ממילא לא רואה את מה שהוא כותב

אתה רואה גיא ?
ככה מורידים מוטיבציה....
 

כבר איו לי כוחות נפשיים להגיב בצורה עניינית ועמוקה :)

מעולם לא הגבת בצורה עניינית ועמוקה כך שאין פה באמת בעיה. יאללה מסכמים שתם ונשלם? כן? יופי!!!
הלאה לדברים טובים יותר.
 
מעולם לא הגבת בצורה עניינית ועמוקה כך שאין פה באמת בעיה. יאללה מסכמים שתם ונשלם? כן? יופי!!!
הלאה לדברים טובים יותר.
אנשים יכולים להגיד עליי מה שהם רוצים
עם עובדות לא ניתן להתווכח
דיגיטל> אנלוג
ואת זה אף אחד לא הפריך
דבר שני רמקולים שנמדדים טוב> רמקולים שנמדדים פחות טוב ונשמעים כביכול יותר טוב בהתחלה (לאורך זמן בוודאות יתגלו שהם לא כאלה)
אלה עובדות מבוססות מדע שלא ניתן לסתירה בכלל.
 

פשוט הזוי מה שהולך פה...

משקיעים כל כך הרבה מאמץ וזמן לאמירה שגם אינה הגיונית וגם מגיעה כנראה ממישהו לא ממש עם ניסיון.
הוא בסך הכול בשלב התאוריה של הדברים, לא ממש יותר מזה.

הלוואי ואת אותם אנרגיות וזמן היה מושקע דיונים בנושאים מה חשמל ושיכוך גורם, איך החדר משפיע, אך מזג האוויר משפיע, איך יודעים מה החולייה החלשה ואיך בוחרים ציוד שהוא שידרוג אמיתי, איך נשמעת המערכת לאחר שעה לעומת אחריי יומיים אחרי הדלקתה, האם כבלים צריכים ברייק אין אם לא השתמשנו במערכת תקופה, מה הגוון סאונד של ספק ליניארי, מה עושים כפתורים ופעמונים בחדר ומתי ואיך להשתמש בהם, איך מכיילים מערכת כאשר יש כול כך הרבה איכויות הקלטה שונות, האם צריך לכבות את המערכת כול תקופה מסויימת, איך בוחרים מערכת על פי ההעדפה של כיוון סאונד מסויים, ויש עוד....

כול אילו, לחוד וביחד משפיעים לדעתי הרבה יותר מהבחירה ברמקול שנמדד היטב או מהשמעה דרך פטיפון או דיגיטל.
 
אנשים יכולים להגיד עליי מה שהם רוצים
עם עובדות לא ניתן להתווכח
דיגיטל> אנלוג
ואת זה אף אחד לא הפריך
דבר שני רמקולים שנמדדים טוב> רמקולים שנמדדים פחות טוב ונשמעים כביכול יותר טוב בהתחלה (לאורך זמן בוודאות יתגלו שהם לא כאלה)
אלה עובדות מבוססות מדע שלא ניתן לסתירה בכלל.

בייסיקלי, דיגיטל זה ייצוג חסר (בהתאם למגבלת הרזולוציה) של תופעה אנלוגית.
ככזה, הוא דפיניטלי עיוות דיסטורשיאני של המציאות. אקספוננשיאלי ספיקינג...
:)
 
נערך לאחרונה ב:
פשוט הזוי מה שהולך פה...

משקיעים כל כך הרבה מאמץ וזמן לאמירה שגם אינה הגיונית וגם מגיעה כנראה ממישהו לא ממש עם ניסיון.
הוא בסך הכול בשלב התאוריה של הדברים, לא ממש יותר מזה.

הלוואי ואת אותם אנרגיות וזמן היה מושקע דיונים בנושאים מה חשמל ושיכוך גורם, איך החדר משפיע, אך מזג האוויר משפיע, איך יודעים מה החולייה החלשה ואיך בוחרים ציוד שהוא שידרוג אמיתי, איך נשמעת המערכת לאחר שעה לעומת אחריי יומיים אחרי הדלקתה, האם כבלים צריכים ברייק אין אם לא השתמשנו במערכת תקופה, מה הגוון סאונד של ספק ליניארי, מה עושים כפתורים ופעמונים בחדר ומתי ואיך להשתמש בהם, איך מכיילים מערכת כאשר יש כול כך הרבה איכויות הקלטה שונות, האם צריך לכבות את המערכת כול תקופה מסויימת, איך בוחרים מערכת על פי ההעדפה של כיוון סאונד מסויים, ויש עוד....

כול אילו, לחוד וביחד משפיעים לדעתי הרבה יותר מהבחירה ברמקול שנמדד היטב או מהשמעה דרך פטיפון או דיגיטל.
90% מהדילמות והשאלות שלך נפתרות ברגע שאת בוחרת מערכת נייטרלית ושקופה עד כמה שאפשר ורמקולים שהם flat עד
 

בייסיקלי, דיגיטל זה ייצוג חסר (בהתאם למגבלת הרזולוציה) של תופעה אנלוגית.
ככזה, הוא דפיניטלי עיוות דיסטורשיאני של המציאות. אקפוננשיאלי ספיקינג...
:)
אתה דפנטלי טועה, כמו שאמרתי ויניל הוא inherently פגום מיסודו ולא תעזור שום מחט ולא שום פטיפון בים כסף.
(הבנתי את הטון הציני פשוט בוחר להתייחס ברצינות)
חבל שלא התייחסת לקבצים שצירפתי
לגבי הלינקים שלך
אמרתי לך היתרונות של ויניל בטלים בשישים לעומת החסרונות
 
אתה דפנטלי טועה, כמו שאמרתי ויניל הוא inherently פגום מיסודו ולא תעזור שום מחט ולא שום פטיפון בים כסף.
(הבנתי את הטון הציני פשוט בוחר להתייחס ברצינות)
חבל שלא התייחסת לקבצים שצירפתי
לגבי הלינקים שלך
אמרתי לך היתרונות של ויניל בטלים בשישים לעומת החסרונות

אתה דפנטלי טועה, כמו שאמרתי דיגיטל הוא inherently פגום מיסודו ולא תעזור שום ספרה נוספת אחרי הנקודה העשרונית.
(הבנתי את הטון בפוסט הפותח, פשוט הקביעות משעשעות)
חבל שלא התייחסת לקבצים שצירפתי - בין דר, דאן דאט...
"לגבי הלינקים שלך" - ? איפה ראית שצרפתי לינקים כל שהם?
אמרתי לך היתרונות של דיגיטל (נוחות שימוש) בטלים בשישים לעומת החסרונות (סאונד)
 

אתה דפנטלי טועה, כמו שאמרתי דיגיטל הוא inherently פגום מיסודו ולא תעזור שום ספרה נוספת אחרי הנקודה העשרונית.
(הבנתי את הטון בפוסט הפותח, פשוט הקביעות משעשעות)
חבל שלא התייחסת לקבצים שצירפתי - בין דר, דאן דאט...
"לגבי הלינקים שלך" - ? איפה ראית שצרפתי לינקים כל שהם?
אמרתי לך היתרונות של דיגיטל (נוחות שימוש) בטלים בשישים לעומת החסרונות (סאונד)

תגיד לי אתה איך אפשר בכלל להתייחס לויניל כפורמט מדויק אחרי שאתה קורא את זה:
Screenshot_20210718-184808.jpg
 

תמונות מצורפות

  • Screenshot_20210718-184808.jpg
    Screenshot_20210718-184808.jpg
    KB 128.2 · צפיות: 287
מצויין, אז ענית לעצמך, רוב האודיופילים מודעים לבסיס אבל יודעים שמדידות זה לא חזות הכל. וזה בא מניסיון מסויים. ולכן הרבה אנשים קונים ציוד אנלוגי(ויניל, מגברי מנורות) כשמבחינה מדעית ציוד דיגיטלי מדויק יותר.

next!
זה הטעות של פותח השרשור ,מדעית ציוד אנלוגי מדוייק יותר , ורוב האודיופילים לא מודעים לבסיס ולמדע,
אבל הם צודקים, הם שומעים יותר טוב ויש לזה גם מדידות והסבר מדעי, אסביר:
מוסיקה שנוצרת אנלוגית (כלי נגינה לא דיגיטליים) כולל שירה ,
בא הדיגיטל ודוגם את המידע, וידוע שכל המרבה הרי זה משובח, לכן 48 קילו יותר טוב מ 44.1 וכך הלאה,
ונכון, 192 קילו דגימה מצויינת, אבל מה נוצר לאחר הדגימה? מדרגות דיגיטליות,
ואז לאחר שדגמנו , צריך שוב להאמיר מדיגיטלי לאנאלוגי (DAC )
על מנת להוריד את המדרגות שמים פילטר ביציאה שמחליק את המדרגות, ולבסוף קיבלנו אות אנלוגי משוחזר.
עכשיו ניקח את האות האנלוגי, נשמור אותו אנלוגי וננגן אותו אנלוגי ויצא אות אנלוגי במדוייק כמו המקור !!
אליה וקוץ בה, על מנת לשמור את ההקלטה האנלוגית ולנגן אותה בצורה מדוייקת צריך ציוד יקר מאוד ולא כמו הדגימה של האנלוג ושחזורו שזולה בימינו...
 
תגיד לי אתה איך אפשר בכלל להתייחס לויניל כפורמט מדויק אחרי שאתה קורא את זה:
צפה בקובץ המצורף 55118
אני שלחתי את הלינקים - למה אתה לא מצטט משם ?
פחות מסתדר לך על הקוו?
חבל - לפחות תהיה אוביקטיבי - זה מה שאתה דוגל ,לא ?
אתה מוציא שם רע למדע -פשוט שם רע .חבל
 

לדעתי הדיון בכלל לא הגיע לשלב הזה...
איזה שלב ? הדיון כבר לא יגיע לשום מקום . הוא תקוע מהצד של שרון שמפגין חוסר יכולת/רצון לבסס את טענת היסוד שלו . לא שהוא לא מנסה , אבל זה פשוט לא מספיק כאשר הצד הנגדי שבוי בעצמו בפרדיגמות משלו (מכאן הדימוי של דון קישוט) . בשמחה הייתי מחלץ את שרון מהבוץ הזה אם הייתי שותף לאידיאולוגיה שלו , אך זה לא המצב כי הקו הרעיוני שהוא ויבגני בשרשור שקישרתי אליו קודם לקוי מהותית , ומי שטרח להציץ שם גם מבין למה . בקצרה , שניהם מקדשים את המדידה כאידיאל , כאשר בפועל מדידה יכולה רק לתת סמן להתנהגות של ציוד בתרחיש נתון .
מהו הליקוי המהותי ? הסברתי אז וגם פה שדיון טכני (מדידות/מאפיינים) לעולם לא יכול להיות מוכרע על טהרת השיפוט האובייקטיבי , כי במפגש בין ה"ברזלים" לחווייה האנושית האובייקטיב מאבד את הרלוונטיות שלו .
שני הצדדים נופלים בסופו של דבר באותו הבור כי שניהם לא מבינים שזה עימות אידיאולוגי , ועל אידיאלים לא ניתן להלביש שבלונות .
האידיאל של שרון ושות' - נאמנות למקור המוקלט/ ליניאריות / תוצאות מדידה .
האידיאל שלך ושות' - חוויית השמע.

שתי הגישות נפגשות בסוף באותה נקודה . גם הטכנוקרטיה וגם האודיופיליה (חוויית השמע ו/או אהבת צליל - 2 דברים שונים אגב , לצורך הדיון כורך אותם יחד) , משרתות אידיאל לפיכך שתיהן שוות , לשתיהן אותה הלגיטימיות . ולכן.. לא ניתן לעשות שימוש באידיאל מסוים בכדי לקעקע אחר . יש מבינים?

והשוני בגישה ..הוא לא פועל יוצא ממחירי הציוד שרוב האנשים מחזיקים פה....
באמת קשה לי להאמין שאתה לא מודע או לפחות לא מייחס את המשקל הראוי להטיה שהשקעה כספית אדירה , השקעה שלעתים נצלבת תחת אש ההוקעה , הביקורת והדיסוננס העצמי , עלולה ליצור . כמובן שלא מרמז לקשר חד חד ערכי , רק למגמת ההתאמה המצטיירת בין חריפות התגובות לשרון ושות' , לכובד האודיופיל . מצטיירת אצלי בכל מקרה.
/QUOTE]

מה זה קשור לציוד? היכן כתבתי משהו שקשור לציוד ולעלות שהוא מתכוון לרכוש?
מי דיבר על הציוד שלו ? דיברתי על הציוד של תוקפיו. מי דיבר עליך ? אתה מבין הבודדים שהעלה טיעוני נגד ראויים.

לצטט את פלויד כל אחד יודע. להתמודד עם הטיעונים הנגדיים שהעליתי, צריך לשלוט היטב בחומר וכפי שנראה זה בכלל לא המצב. יתרה מזאת, כשהעליתי את אותם הטיעונים בזמנו, גם לחסידים האדוקים של פלויד לא היה מענה והם התעלמו.
אני מסכים איתך , ברי פלוגתא כמוך הם אתגר ראוי .

לידיעתך, החברים פה צברו קילמטראג' גבוה ..
ותק לא מעיד על ידע - לא תמיד ולא בהכרח , ולא מעיד על צדק .

שרון
U R 1 relentless mo-fo
ואתה יכול לקחת את זה כמחמאה באותה מידה כמו כביקורת . אני עצמי הייתי נוטש כבר מזמן .
 
הלוואי ואת אותם אנרגיות וזמן היה מושקע דיונים בנושאים מה חשמל ושיכוך גורם, איך החדר משפיע, אך מזג האוויר משפיע, איך יודעים מה החולייה החלשה ואיך בוחרים ציוד שהוא שידרוג אמיתי, איך נשמעת המערכת לאחר שעה לעומת אחריי יומיים אחרי הדלקתה, האם כבלים צריכים ברייק אין אם לא השתמשנו במערכת תקופה, מה הגוון סאונד של ספק ליניארי, מה עושים כפתורים ופעמונים בחדר ומתי ואיך להשתמש בהם, איך מכיילים מערכת כאשר יש כול כך הרבה איכויות הקלטה שונות, האם צריך לכבות את המערכת כול תקופה מסויימת, איך בוחרים מערכת על פי ההעדפה של כיוון סאונד מסויים, ויש עוד....
וזו דוגמה לניסיון הלבשת שבלונה אידיאולוגית על הבחור המסכן
 
אנשים יכולים להגיד עליי מה שהם רוצים
עם עובדות לא ניתן להתווכח
דיגיטל> אנלוג
ואת זה אף אחד לא הפריך
דבר שני רמקולים שנמדדים טוב> רמקולים שנמדדים פחות טוב ונשמעים כביכול יותר טוב בהתחלה (לאורך זמן בוודאות יתגלו שהם לא כאלה)
אלה עובדות מבוססות מדע שלא ניתן לסתירה בכלל.

אין לך ולו ביסוס אחד לטענות המופרכות הללו. ולו אחד!!!!
עם זאת, צר לי לאכזב אותך, אך אותי לא תצליח לגרור לדיון פה. לא ילך, עזוב. אני גם לא אזמין אותך ולא אציע לך ללכת לשמוע לדברים אחרים כדי להרחיב את האופק ברוחב המיקורני שלך בתחום. עם כל ה-so called "מדע" שלך. כזו אטימות לא היתה כאן בפורום המון שנים. עכשיו את יכול להגיד שאני (ואחרים גם, חופשי עלי!) מתנשא, יהיר, סנוב, גאה, אודיופיל פרייאר, ממותג, לא מבין כלום.... תקרא לזה מה שבא לך. לא מעניין אותי באמת מה אחד כמוך חושב עלי, על הפורום ועל התחום. האג'נדה שלך היא סתם זבוב מציק באוזן שתוכלת החיים שלו קצרה מאוד.
"מר מדען",
יש כאן 2 אפשרויות,
האחת שאתה סתם "טרול" שמחפש להציק ולהתסיס אנשים. יש כאלו משועממים שמתים על זה. במיוחד בדור של היום ובמיוחד כאלו גיבורים מאחורי מסך ומקלדת אי שם באיזה חדר.
השנייה היא שאתה באמת מאמין בכל הדברים הללו שאתה כותב. בשבילך, אני מקווה שאתה האופציה הראשונה, עד כמה שזה נשמע פתטי, עדיין עדיף מלחיות חיי בורות.

ובנימה אחרת, תראה איך הצלחת לגרום לכמות לא מובטלת של אנשים שמעולם לא פגשו אותך להסתייג ולהתרחק ממך (בלשון המעטה) בצורה כל כך בוטה. אזי "אתה בסדר, זה העולם שדפוק". וואלה הבן שלי בן 6 כבר יודע להבין את זה.

מכאן אאחל לך בריאות והצלחה (באמת ולא בציניות) ומקווה שתמצא את מקומך בעולם.
אני ממך פורש. live with it.
 

וזו דוגמה לניסיון הלבשת שבלונה אידיאולוגית על הבחור המסכן
למה הוא מסכן?
הוא רעב או חסר בית?

בלי ה"אידיאולוגיה" הזאת לא היו פורומים בנושא כי הדברים היו פשוטים בהתאם למשנת פותח השירשור וכנראה שלך.
מי שניסה לבנות מערכת לאורך שנים תוך צבירת ניסיון מעשי - יודע שהדברים לא ממש פשוטים, ואחד + אחד הם לא תמיד 2 בתחום הזה.
 
בלי ה"אידיאולוגיה" הזאת לא היו פורומים בנושא כי הדברים היו פשוטים בהתאם למשנת פותח השירשור וכנראה שלך.
מי שניסה לבנות מערכת לאורך שנים תוך צבירת ניסיון מעשי - יודע שהדברים לא ממש פשוטים, ואחד + אחד הם לא תמיד 2 בתחום הזה.
הבנת הנקרא . לא אמרתי משהו נגד האידיאולוגיה שלך , אלא הניסיון לכפוף אותה על אחרים .
יומרני מצידך להניח מהי משנתי . אתה עוסק בניחושים כתחביב ? נתתי כאן אבחנה , לא נקטתי צד .
מאיפה הבאת שפורומי אודיו יכולים להתקיים רק מתוך ההווייה הקולקטיבית שלך ורעיך? החסרים פורומים שעוסקים בנושא מהזוית הטכנית ? מהזוית המוזיקופילית? רוצה לומר , לכם אולי לא היה פורום.. לאחרים תמיד יהיו.
באשר לסיפא של דבריך , אציין רק שהדברים הם בבחינת ציור המטרה סביב החץ . לא אכנס להסתייגויות באשר לצבירת ניסיון / בניית מערכת בהתאם לאידיאולוגיה שלך.
 
אתה כולל את זה שכשאתה מבסס את המערכת שלך על אנלוג אתה חייב גם פרה לפטיפון, גם פרה למגבר, גם ראש, גם זרוע וכמובן גוף?
לדעתי כאשר מדובר על המקבילה הדיגיטלית לפטיפון שזה סידי (מהניסיון שלי הזרמה מטידל וקובוז פחות איכותיים), יש ייתרון לסידי על פני הפטיפון, באמת שהייתי אצל חברים ושמעתי פטיפונים יקרים ומשובחים אין ספק שיש תקליטים מסויימים שכמעט ובלתי אפשרי להגיע אליהם אבל הם נדירים. הקלטות מהשנים האחרונות נשמעות בד״כ יותר טוב בסידי מאשר בפטיפון ומכיוון שיש המון דאקים עם שליטה על הווליום בטכנולוגיות שונות חלקן במעגל האנלוגי, האפשרות לבנות מערכת ללא פרה חוסכת המון כסף בין היתר על כבילה.
לדעתי הייתרון עובר לכיוון הדיגיטל ודאקים ברמות הגבוהות לדעתי נשמעים יותר טוב ממקבילהם האנלוגים.
הסטאפ האנלוגי הקודם שלי היה מורכב מפטיפון רוקסן רדיוס 5, ראש zyx bloom, פונו כניסה של לקסמן
הכל יחד עלה סביב 12000 שח
באותה תקופה היה לי דאק של ifi dsd pro שעלה סביב 10000, האנלוג לא ראה אותו ממטר
החלפתי 3 דאקים שכולם היו סביב 3000 דולר, האחרון היה mytek שזכה לביקורות מעולות ועדיין האנלוג לא ראה אותו ממטר
 

אני שלחתי את הלינקים - למה אתה לא מצטט משם ?
פחות מסתדר לך על הקוו?
חבל - לפחות תהיה אוביקטיבי - זה מה שאתה דוגל ,לא ?
אתה מוציא שם רע למדע -פשוט שם רע .חבל
לא התייחסת למילה אחת ממה שכתוב בתמונה מהמאמר
ושוב אמרתי לך
קראתי, הבנתי
היתרונות של אנלוג בטלים בשישים לעומת החסרונות המובנים ששום פטיפון לא משנה כמה יעלה לא יפתור
זאת מדיה פיזית בעייתית ואנכרוניסטית
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור