מגבר,pure class a...

  • פותח הנושא פותח הנושא zs
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

אז על אותו משקל אל תקנה אף מכונת קפה ידנית כזאת:
501859_large.jpg

זה מטופש לגמרי להתעסק עם כיוון של טחינה, גלישת טמפרטורה וכל מני דברים הזויים שאפשר למצוא במכונה ב- 3000 ש"ח. אז למה לשלם פי 3?
ח ח ח אז אני עם המכונה שלי שעלתה 1100 שח,
כאילו קניתי רמקול בלוטות של jbl בשקם..
לפחות בקטע הזה אני נחשב נורמלי:)
 
ח ח ח אז אני עם המכונה שלי שעלתה 1100 שח,
כאילו קניתי רמקול בלוטות של jbl בשקם..
לפחות בקטע הזה אני נחשב נורמלי:)
כפרה, מותר להיות בינוני בחיים בחלק מהדברים. לא צריך להצטיין בהכל;) (זה המוטו שלי: בינוני זה אני!)
 
כפרה, מותר להיות בינוני בחיים בחלק מהדברים. לא צריך להצטיין בהכל;) (זה המוטו שלי: בינוני זה אני!)
או לחלופין "מה יוצא אני מרוצה"...:)
 

מצד שני BI-AMP אופטימלי, לא רלוונטי עבור 99% מהמקרים, לפחות כשמדובר בציוד ביתי ולא במערכות PA.
(אלא אם המשתמש מוציא משימוש את הקרוסאובר הפנימי של הרמקול)
נכון מאוד
בלי לעקוף את הקרוסאובר הפנימי של הרמקול, אי אפשר, אלא אם מדובר ברמקול שבו יש הפרדה מוחלטת בין נניח תחום תחתון לבין תחום מיד-היי, או רמקול עם קרוסאובר חיצוני.
האיזון/הרמוניה וכולי לעומת זאת גם אם מפצלים לשלוש הגברות ולא שתיים, גם אם הוא לא מושלם, (ומה כן מושלם ?) במבחן vfm יש לו היכולת לעקוף בהרבה הגברה אחת.
בנוסף, בהינתן האפשרות לשלוט על הכניסה של תחומי תדרים שונים בזמן ההאזנה, אם יש אלבום שמוקלט עם כמות בס מוגזמת מאוד או טרבל קודח ויש כאלו, אתה לא תישאר לשבת בכורסא ותגיד, לא נוגע, כי הסט-אפ באופטימום שלו. משנים קצת ואח״כ מחזירים לכיוון הקבוע.
בעיני זה מאפשר להנות יותר מהמוסיקה.
אישית ואני שומע הרבה, יוצא לי לשנות בערך פעם פעמיים בשבוע את עוצמת הפרה הפסיבי ששולט על התחום תחתון.
בכמה וכמה רמקולי על הקרוסאובר חיצוני ומוכן מראש לבי-אמפינג טרי-אמפינג ווזה לא נראה לי מקרי..
אפילו ה kef ls50 wireless , שנחשב לאחד הרמקולים המסחריים המוצלחים של השנים האחרונות vfm/tech מוגבר בפנים על ידי class a/b למיד-היי ו class d לתחום תחתון.
בעיני זה בעיקר פותח אפשרויות משמעותיות בהתאמת הסט-אפ לטעם שלנו. וכמובן להשיג את השליטה בתחום תחתון והעושר והקטיפתיות במיד והיי קריספי ומפורט.
אבל כן, ברור שמי שמחזיק הגברה + רמקולים ב 200k צפונה יכול להגיע גבוה מאוד בלי להתעסק עם זה
 
נערך לאחרונה ב:
אבל כן, ברור שמי שמחזיק הגברה + רמקולים ב 200k צפונה יכול להגיע גבוה מאוד בלי להתעסק עם זה
בלי עין רעה...ישנם פה הרבה כאילו....
כמו ששנצל רשם.."בשביל מה צריך להתעסק עם זה"
מסובך מדי לדעתי...
 
בלי עין רעה...ישנם פה הרבה כאילו....
כמו ששנצל רשם.."בשביל מה צריך להתעסק עם זה"
מסובך מדי לדעתי...
באמת בלי עין הרע.. אבל יש גם עדיין כמה בודדים שלא :)
 

כן אבל בכל זאת....קצת מסובך וכמו שזיו כותב ,לא רלוונטי ל 99% מהמשתמשים הבייתים.
מערכת שעולה 100k דיי מכובדת.הבחירה צריכה להיות מושכלת.אני מניח שמי שקורא את הפוסט הזה והוא עדיין בחיפוש אחר סאונד כלבבו,יחשוב פעמיים אם לרכוש רמקול עם וופר 10" שאינו נציל
ולשדך לו מגבר 50 וואט.
ישנם רמקולים נצילים,טובים,עם וופר גדול ובכייף אפשר לשדך לו מגבר pure class a
35 ואט...
 
כן אבל בכל זאת....קצת מסובך וכמו שזיו כותב ,לא רלוונטי ל 99% מהמשתמשים הבייתים.
מערכת שעולה 100k דיי מכובדת.הבחירה צריכה להיות מושכלת.אני מניח שמי שקורא את הפוסט הזה והוא עדיין בחיפוש אחר סאונד כלבבו,יחשוב פעמיים אם לרכוש רמקול עם וופר 10" שאינו נציל
ולשדך לו מגבר 50 וואט.
ישנם רמקולים נצילים,טובים,עם וופר גדול ובכייף אפשר לשדך לו מגבר pure class a
35 ואט...
לואטים אין משמעות רבה.
ההבדל בין מגבר 50 ואט למגבר 35 ואט הוא בערך 1.5 dB. שום דבר מהותי.
זרם הוא הדבר החשוב.
לרמקולים נצילים מאוד יש בעיה אחרת של באס.
להוציא מהם באס טוב צריך תיבה גדולה.
 
נכון מאוד
בלי לעקוף את הקרוסאובר הפנימי של הרמקול, אי אפשר, אלא אם מדובר ברמקול שבו יש הפרדה מוחלטת בין נניח תחום תחתון לבין תחום מיד-היי, או רמקול עם קרוסאובר חיצוני.
האיזון/הרמוניה וכולי לעומת זאת גם אם מפצלים לשלוש הגברות ולא שתיים, גם אם הוא לא מושלם, (ומה כן מושלם ?) במבחן vfm יש לו היכולת לעקוף בהרבה הגברה אחת.
בנוסף, בהינתן האפשרות לשלוט על הכניסה של תחומי תדרים שונים בזמן ההאזנה, אם יש אלבום שמוקלט עם כמות בס מוגזמת מאוד או טרבל קודח ויש כאלו, אתה לא תישאר לשבת בכורסא ותגיד, לא נוגע, כי הסט-אפ באופטימום שלו. משנים קצת ואח״כ מחזירים לכיוון הקבוע.
בעיני זה מאפשר להנות יותר מהמוסיקה.
אישית ואני שומע הרבה, יוצא לי לשנות בערך פעם פעמיים בשבוע את עוצמת הפרה הפסיבי ששולט על התחום תחתון.
בכמה וכמה רמקולי על הקרוסאובר חיצוני ומוכן מראש לבי-אמפינג טרי-אמפינג ווזה לא נראה לי מקרי..
אפילו ה kef ls50 wireless , שנחשב לאחד הרמקולים המסחריים המוצלחים של השנים האחרונות vfm/tech מוגבר בפנים על ידי class a/b למיד-היי ו class d לתחום תחתון.
בעיני זה בעיקר פותח אפשרויות משמעותיות בהתאמת הסט-אפ לטעם שלנו. וכמובן להשיג את השליטה בתחום תחתון והעושר והקטיפתיות במיד והיי קריספי ומפורט.
אבל כן, ברור שמי שמחזיק הגברה + רמקולים ב 200k צפונה יכול להגיע גבוה מאוד בלי להתעסק עם זה
הרבה שנים חשבתי לעשות את זה ,ותמיד היה לי חבל לכסח המעיים של הרמקול כי היו יקרים מדי , וגם לא סמכתי על עצמי שאוכל לאזן את העניין כראוי , למזלי , כבר 3 דורות של רמקולים שהיו וישנם ,שהקרוס הפנימי מורכב משני קרוסים נפרדים ,כך שהבעיה פחות גדולה ,ויכולתי לעשות איזה ביאמפינג משונה בלי להוציא המעיים המקוריים של הרמקול ,
אני עדיין חושב שצריך בעל מקצוע רציני בכדי לעשות דבר כזה , והתמורה בסוף לא תמיד מצדיקה את המאמץ , הרוב לא עובדים ככה , גם אנשי מקצוע מוממחים שאני מכיר , מקווה שאתה מרוצה!
 

יפה, אתה צודק כי לא טענתי שרכב מוכן לקריעה ב 20 שניות, אבל לעבוד תקין הוא יעבוד
ופה העניין, גם רכב רגיל וגם ציוד השמע הוא עדיין פלאג אנד פליי
דרך אגב רכב דראג מחממים מנוע או גיר כמה שפחות. צמיגים כן


תקשיב, כאחד שעבד כמה שנים בענף הרכב ורכב על אופנועי סופר ספורט, אף אופנוע או רכב אינו מוכן לנהיגה אופטימלית לאחר 20 שניות, בטח לא אחרי מספר שעות מנוחה כשכול השמן יורד למטה בגלל כוח הכבידה.
כנל במגברים, כולם יעבדו מהרגע הראשון ורובם ישמעו טוב (אבל לא מצוין) אבל רק לאחר זמן מסויים יגיעו למצב אופטימלי. במגבר מסויים זה יקרה בתוך דק׳ ובאחר אחרי כחצי שעה אבל לא מהרגע הראשון.
 
נערך לאחרונה ב:
למה זה כל כך מסובך?.....צריך רק מפצל Y , פרה פאסיבי ומשחק בעוצמה כדי לאזן את בין הבס לאמצע והגבוהים.

בנוסף מקבלים בונוס רב משמעות לדעתי - יכולת לשנות את אופי הרמקול ,כאמור ע"י כוונון עדין בין הבס למיד והגבוהים.
 
למה זה כל כך מסובך?.....צריך רק מפצל Y , פרה פאסיבי ומשחק בעוצמה כדי לאזן את בין הבס לאמצע והגבוהים.

בנוסף מקבלים בונוס רב משמעות לדעתי - יכולת לשנות את אופי הרמקול , ע"י כוונון עדין בין הבס לאמצע והגבוהים.
אני אפילו את זה לא צריך , יש לי ב RC אפשרות לשלוט דיפרנציאלית ביציאות לרמקול , ועדיין נדפקות הפאסות
 

מוזר לי.....אם אחד מה Power-ים במקרה הופך פאזה אז הופכים לו בין הפלוס למינוס בכבל הרמקול וזהו......שני המגברים הופכים להיות באותה פאזה.
 
לפני כ 30 שנה קניתי חיקוי מתוצרת ישראל של Naim שכלל פרה, קרוסאובר אקטיבי ו 6 יחידות פאוור עם רמקול ללא קרוסאובר פסיבי כי כל דרייבר (3 במספר) היה מחובר ישירות לפאוור יעודי משלו .....יכולות הכיוונון והמשחק היו אדירות.

את יחידות הרמקול מכרתי אבל יש לי עדיין את האלקטרוניקה איפה שהוא בבויידם

זה היה יכול להיות חלום של החבר @arye.gur......תארו לעצמכם 3 זוגות פאור מדגם 250 של Naim מזינים רמקול....."כמה אושר" יכול לקבל זוג רמקולים בודד אחד?.;)

זרח מפירחוני שמו של הבחור שבנה ציוד זה.....מישהו זוכר? .....יתכן וקדמוני?

אני חושב שתחום "ההי אנד הישראלי ההיסטורי" חייב המון לבחור זה וצריך לכבדו ולו באיזכור שמו.(ורד)
 
נערך לאחרונה ב:
מה קורה רוברט , נחמד לקרוא הדברים שלך , אתה בחור עליז ושמח.אולי תקפוץ בשבת הבאה ?
 

נערך לאחרונה ב:
איך אפשר לסרב לכזו הזמנה?....נתאם בפרטי(ורד)
 
בכמה וכמה רמקולי על הקרוסאובר חיצוני ומוכן מראש לבי-אמפינג טרי-אמפינג ווזה לא נראה לי מקרי..
ברור.
זה מה שקורה ברמקול DIVA ,שמעתי אותם לראשונה בתערוכה ב-1987. זה נכון גם ביחס ל-MAGNAPAN , והרבה אחרים.

לרמקול דינאמי
לטוויטר אין צורך ביותר ממגבר -10W נקי.
ל-MIDRANGE, יספיקו 50W נקיים.
הוופר זקוק להכי הרבה כוח, וזה כבר תלוי ברמקול.

אין צורך במגברי ענק זהים על כל הדרייברים.
כמובן שחייבים להשתמש בקרוסאובר אקטיבי.
 
נערך לאחרונה ב:
אז איך במגבר של דאגוסטינו המיטר מראה צריכה של 400 W עם זמרת סופרן סולו וכינור ?
 

אז איך במגבר של דאגוסטינו המיטר מראה צריכה של 400 W עם זמרת סופרן סולו וכינור ?
באיזה רמקול, כמה אימפדנס, באיזה ווליום.
ואיים זאת לא צריכה.
יש לי מגבר 25 ואט, וממש לא חסר לי הרעש שעשו מגברים של 180 ואט ומעלה שהיו אצלי.
לא ממש חדר קטן ורמקולים שביום טוב הם משהו כמו 86 dB.
 
@שניצל,

הרי אתה תמיד היית בראש אלה שמבצעים "ניסויים ומשחקים באודיו" ....ייאמר כמובן לזכותך(*).......אתה לא חושב שהתעסקות ב Bi Amp עם כל ה"תסבוכת" המתלווה לכך ואפשרויות הכוונון הכמעט אינסופיות היא הרבה יותר מרתקת (ובסופו של דבר גם מתגמלת) מאשר להתעסק לדוגמא ב"סתם אינטרקונקט פשוט" ?

----------------------------------------------------------------------
(*) למרות שבחלק מהנושאים אני חושב שזה מיותר (לפחות לפי הבנתי) ........אבל זה לא העניין כרגע.
 
נערך לאחרונה ב:

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור