מגבר,pure class a...

  • פותח הנושא zs
  • פורסם בתאריך

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
יש אגדה שמגבר 60 W מקלאס A מקביל למגבר הרבה יותר חזק מהאחרים , זה לא נכון בכלל , אני ניסיתי מגבר שפופרות 140W שפופרות , לא התחיל אפילו להזיז לי הרמקול , עדיין צריך ואטים וזרם קודם כל , הטונליות בהמשך !
להזיז את הרמקול זה לא רק ואטים זה בעיקר זרם.
ואטים זה כמה רעש הרמקול מוציא.
זרם זה אייכות הרעש.
עם 30 ואט מגיעים למשהו כמו 100 DB בחדר עם רמקול סביר.
נושא כמות הואטים הוא שטותי לחלוטין
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
אם אתה לא מפוצץ ווליום אתה לא עובר 10 וואט
לפני כמה חודשים החלפתי מגבר קלאס AB של 220 וואט עם מגבר pure class A של 30 וואט - לא עובר בחיים את שעה 9 בווליום
ממש לא נכון.....כל שאתה אומר תקף לרמקול שנצילותו נניח 90 dBA .....הרמקול שלי נצילותו 80 dBA, כלומר 10 dB פחות ==> הרמקול שלי נדרש למגבר פי 10 !!!!! יותר חזק מהרמקול שלך עבור אותה עוצמת שמע.

דוגמא : אם לרמקול שלך נדרש ל 15 וואט לנגן חזק אז הרמקול שלי נדרש ל 150 וואט כדי לנגן באותה עוצמה.

בקיצור, יש רמקולים שדורשים מגברים של 300-400 וואט כדי לנגן בעוצמות חזקות- סימפוניות או פופ/רוק.

קוריוז, מאחר והרמקול שלי הוא עם נצילות מאוד נמוכה אז כל ההספק מתפזר כמובן על חום במקום על עוצמת צליל......יש לי רמקול פלאנרי וכשמתקרבים אליו כשהוא מנגן בעוצמות גבוהות מרגישים גל חום מיחידת המיד וופר.....הרגשה של מפזר חום קטן.
 
נערך לאחרונה ב:

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
עוד דבר שצריך לזכור, שכמות הואטים שהרמקול משתמש בהם תלוי בעכבה שלו.
מגבר של 30 ואט יספק כפול (אם הוא מגבר בעל זרם טוב) לרמקול של 4 אוהם.
בד"כ הרמקולים מסתובבים סביב 4 אוהם ופחות.
מגברים עם יותר ואטים של אותו יצרן בד"כ יישמעו יותר טוב ממגברים מיעוטי ואטים של אותו יצרן - לא בגלל הואטים אלא בגלל
שהמגברים מרובי הואטים הם איכותיים יותר בעיקר בנושא יכולות הזרם.
הרבה פעמים מתייחסים למגבר AB עם הרבה ואטים כמי שהוא בעל דינאמיות גבוהה יותר ממגבר קלאס A מועט ואטים.
לדעתי זה בדיוק ההיפך.
מגבר קלאס A מאפשר באס מדויק יותר בלי הדיסטורשן שמכניס מגבר AB שמתורגם ע"י חלקינו למוזיקה דינאמית ובאס חזק.
ככל שהמערכת תהייה מדוייקת יותר - היא גם תשמע "קטנה" יותר.
 

845

אוהב את התחום
הודעות
131
מעורבות
101
נקודות
43
בוקר טוב חברים! קצת הסברים למי שרוצה.
במגברי שפופרות (ולא רק לשמע) קיימים כמה מצבי עבודה (CLASS)
Class C-נפוץ בדרך כלל במגברי RF,זה מצב עבודה כאשר רכיב הגברה מעביר זרם רק בפיקים של סיגנל (דרגה יכולה להיות גם SE וגם PP)
Class B-מצב עבודה כאשר רכיב הגברה מעביר זרם רק בחצי סיגנל (חיובי או שלילי) ז.א. בישביל להגביר את כול הסיגנל צריך לדאוג לשני רכבי הגברה,אחד לחצי חיובי ואחד לחצי שלילי,בקיצור PUSH PULL. נצילות והספקים טובים יחסית,שאר הפרמטרים הם דראק :) מגברים כאלה עובדים תחת משוב שלילי כבד בשביל לתקן שאר הפרמטרים,אלה שהם דראק:D
Class AB1 -מצב עבודה כאשר עד רמת סיגנל מסוימת רכיב הגברה מעביר זרם במשך כול הסיגנל ורק כאשר אמפליטודה של סיגנל עולה מעל רמה אשר נקבעצ על ידי מתח (שלילי) BIAS רכיב מפסיק לעביר זרם. CLASS הזה גם נועד גם רק בשביל PP.
יכול להיות עמוק יותר (קרוב לCLASS A1) או קל יותר (קרוב לB)
CLASS AB2-בדיוק כמו AB1,הבדל היחיד שסיגנל בפיקים מרביים עובר את רמת BIAS וסריג של שפופרת לפרק זמן יכול להיות חיובי. מתאים רק לסוג שפופרות מסוימות אשר מסוגלות לתפקד עם זרמי סריג ראשון.
CLASS A1-מצב עבודה הכי מעודף עלי. רכיב הגבר מעביר זרם במשך כול הסיגנל יעני מעביר את כול הסיגל;)
נצילות דראק- בין 15-ל25 אחוז, הספק קקה, בדרך כלל רבע הספק מהספק פיזור של הרכיב, אבל פרמטרים של צליל פצצה מבחינתי. דרגה יכולה להיות גם SE ודם PP. במגברים קצרים מעדיף אותם ללא משוב שלילי, אבל כול הרכבים של מגבר צריכים להיות ללא פשרות.
CLASS A2 -פחות אהוב עלי. מתפקד עם מתח BIAS חיובי או שלילי מאט (כרוב ל0) דרגה יכולה להיות גם PP וגם SE. רכיב מעביר זרם במשך כול הסיגנל אבל סריג ראשון חיובי ברוב המשך של סיגנל . תצורה הזאת דורשת יכולת זרמית מאוג גבוה מדרגת DRIVER אשר יהיה מסוגל לדחןף זרם סריג של דרגה סופית. מתאים רק לשפופרו POWER GRID TUBES שאלה בדרך כלל שפופרות שידור. הספקים כאן יותר גבוהים מCLASS A1 אבל עוותים
הרבה יותר גדולים ונדרש משוב שלילי לתיקונם. מקווה שהסבר תורם משהו ולמישהוא :)
 
נערך לאחרונה ב:

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,816
מעורבות
900
נקודות
113
ממש לא נכון.....כל שאתה אומר תקף לרמקול שנצילותו נניח 90 dBA .....הרמקול שלי נצילותו 80 dBA, כלומר 10 dB פחות ==> הרמקול שלי נדרש למגבר פי 10 !!!!! יותר חזק מהרמקול שלך עבור אותה עוצמת שמע.

דוגמא : אם לרמקול שלך נדרש ל 15 וואט לנגן חזק אז הרמקול שלי נדרש ל 150 וואט כדי לנגן באותה עוצמה.

בקיצור, יש רמקולים שדורשים מגברים של 300-400 וואט כדי לנגן בעוצמות חזקות- סימפוניות או פופ/רוק.

קוריוז, מאחר והרמקול שלי הוא עם נצילות מאוד נמוכה אז כל ההספק מתפזר כמובן על חום במקום על עוצמת צליל......יש לי רמקול פלאנרי וכשמתקרבים אליו כשהוא מנגן בעוצמות גבוהות מרגישים גל חום מיחידת המיד וופר.....הרגשה של מפזר חום קטן.

אז לא ממש לא נכון - אלא נכון עם כוכבית
רמקול של 80db לא לקחתי בחשבון
הרמקול הקודם שלי היה 87 והנוכחי 94
את שניהם המגבר 30watt pure class A העיף בלי בעיה

שני מפזרי חום ברמקולים ורדיאטור במגבר ואתה מסודר בחורף
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
CLASS AB2-בדיוק כמו AB1 רק שס פיקים של סיגנל בפיקים מרביים עוברים את רמת BIAS וסריג של שפופרת לפרק זמן יכול להיות חיובי. מתאים רק לסוג שפופרות מסוימות אשר מסוגלות לתפקד עם זרמי סריג ראשון.
CLASS A1-מצב עבודה הכי מעודף עלי. רכיב הגבר מעביר זרם במשך כול הסיגנל יעני מעביר את כול הסיגל;)
נצילות דראק- בין 15-ל25 אחוז, הספק קקה, בדרך כלל רבע הספק מהספק פיזור של הרכיב, אבל פרמטרים של צליל פצצה מבחינתי. דרגה יכולה להיות גם SE ודם PP. במגברים קצרים מעדיף אותם ללא משוב שלילי, אבל כול הרכבים של מגבר צריכים להיות ללא פשרות.

מתפלא מאוד על דבריך .
אתה לא חושב שנדרש להגיע לעוותים נמוכים ככל האפשר בציוד אלקטרוני ובמגברים? .....אתה חובב עיוותים?
ב Class A בתצורת SE העוותים הם נוראיים ! - נכון הם בעיקר מסדר שני ונעימים לאוזן.

במגברי שפופרות בלבד (שנאי יציאה) !!!..... ב Class A SE!!! .... כל זרם ה DC של השפופרות הסופיות עובר דרך השנאי .......השנאי מתמגנט בכיוון אחד בלבד ועקב כך הוא יוצא מתחום העבודה הלינארי שלו ==> נוצרים עיוותים נוראיים מסדר זוגי.

לעומת זאת במגברי ClassAB בתצורת PP עם ממתח נכון של ה-Bais לשפופרות, העיוותים יהיו בין פי 10-100 נמוכים יותר!!!

מצורף שרטוט המראה את הסיבה לעוותים במגברי ClassA SE לעומת העוותים הנמוכים במגברי ClassAB PP- שוב רלוונטי רק למגברים שפופרתיים !!! :
ClaasA SE vs ClassAB PP.JPG
 

תמונות מצורפות

  • ClaasA SE vs ClassAB PP.JPG
    ClaasA SE vs ClassAB PP.JPG
    KB 41.2 · צפיות: 335
נערך לאחרונה ב:

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
מתפלא מאוד על דבריך .
אתה לא חושב שנדרש להגיע לעוותים נמוכים ככל האפשר בציוד אלקטרוני ובמגברים? .....אתה חובב עיוותים?
ב Class A בתצורת SE העוותים הם נוראיים ! - נכון הם בעיקר מסדר שני ונעימים לאוזן.

במגברי שפופרות בלבד (שנאי יציאה) !!!..... ב Class A SE!!! .... כל זרם ה DC של השפופרות הסופיות עובר דרך השנאי .......השנאי מתמגנט בכיוון אחד בלבד ועקב כך הוא יוצא מתחום העבודה הלינארי שלו ==> נוצרים עיוותים נוראיים מסדר זוגי.

לעומת זאת במגברי ClassAB בתצורת PP עם ממתח נכון של ה-Bais לשפופרות, העיוותים יהיו בין פי 10-100 נמוכים יותר!!!

מצורף שרטוט המראה את הסיבה לעוותים במגברי ClassA SE לעומת העוותים הנמוכים במגברי ClassAB PP- שוב רלוונטי רק למגברים שפופרתיים !!! :
צפה בקובץ המצורף 49429
אל תתפלא כל כך על מה שרשם.
אתה בעניין המספרים.מבחינתך הם הסאונד הם הכל.
וזה בדיוק מה שנלסון פס רושם.המדידות נותנות אנדקציה מסוימת,אבל לא אומרות איך הסאונד ישמע.מגבר שנמדד עם אחוז עיוותים גדול יותר נשמע טוב יותר ממגבר שנמדד טוב יותר.
הוא עוד מוסיף ואומר...שפעם כן פעם האורים ותומים של בוני המגברים היה מגבר שנמדד הכי פחות עיוותים.היום כבר לא.היום הפרמטר המוביל הוא הסאונד ואיך מגיעים אליו...
 

yossie4

אוהב את התחום
הודעות
493
מעורבות
177
נקודות
43
התרומה הקטנה שלי,

למעלה מ 20 שנה אני עושה שימוש בהגברה טרנזיסטורית מאותה חברה. עם השנים שדרגתי מס' מגברים של אותה חברה (4 מגברים). כולם עובדים בטופולוגיה של Class A ואם אפשרות ל pure class A (אם אני לא טועה גם במוד AB והואטים הראשונים הם ב class A).

מאוד אוהב את הסאונד של החברה ומתחבר לאופי הצליל. נהנה מכל העולמות הן מאמינות של מגבר טרנזיסטורי אך עם הקסם של אופי צליל חמים ו"מנורותי" (בלי הכאב ראש של התעסקות עם מנורות). אחת החברות עם הגברה טרנזיסטורית שהכי קרובה לאופי צליל חמים "קטיפתי" שאני מכיר בשוק אך עם כל היתרונות של מגבר טרנזיסטורי (הספק, זרם וכו').

לענייננו, בהאזנה קריטית (שיש זמן), מעדיף להעביר בלחיצת כפתור ל pure class A. השיפור בסאונד הוא לא מיידי, אבל לאחר מס' שעות (ואף כבר אחרי שעה) הסאונד יותר חמים, קטיפתי, יותר הפרדה, תלת מימדיות, במה גדולה יותר, עם יותר עומק ואוויר בין הכלים. לטעמי יותר "מוסיקלי".

אחד החסרונות שהמגבר אכן מתחמם והופך לתנור חימום.
לשמחתי, החברה פתרה זאת ע"י כיבוי אוטומאטי של pure classA , כאשר המגבר לא עובד לאחר פרק זמן מסויים. כך שהמגבר לא ממשיך להיות ב class A.

לסיכום, אני מאד אוהב את האפשרות לעבור ל pure class a. בא לידי ביטוי לטעמי באיכות סאונד נעימה יותר.

מסכים אם הטענה שלא בהכרח מגבר קלאס A יישמע תמיד יותר טוב מ AB, או D וכו'. מותנה בהרבה משתנים שפורטו בפוסט. אך עם זאת, יש קסם שאני אישית לא מוכן להתפשר עם הגברה של class A ( בהתעלם מחימום היתר, עלות החשמל שהיא שולית לטעמי וכו').

וד"א, גם ע"פ המלצות היצרן, נכתב שהמגבר נשמע במיטבו לאחר מס' שעות. וזה נכון להערכתי לכל המגברים הטרנזיזסטורים כמובן בצורה שונה (חלקם באפן בולט יותר וחלקם באופן מינורי, לעניין כימות ההשפעה).

אצלי בכל אופן, המגבר תמיד דלוק, וכפי שציינתי כשיש זמן להאזנה, תמיד מעדיף לעבור ל pure class a. שוב לא הבדלים דרמטים אבל יש קסם בסאונד שאני אישית לא מוכן לוותר עליו (בלי קשר למיטב ידיעתי, גם ב class a/b עדיין עשרות הוואטים הראשונים הנם ב A/B).

ולמי שתוהה מהי החברה אז מדובר בפליניוס.

סופ"ש נפלא..
 
נערך לאחרונה ב:

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,393
מעורבות
473
נקודות
83
לא מבין למה להיות סאדיסט עם רמקול של 80db .../למה צריך לריב איתו בשביל להוציא ממנו משהו...

לגבי קלאס A, המגבר מאוד מתחמם בתצורה הזאת, גם עובד בפולפאוור(זרם מכסימאלי)שלו כל הזמן, אומנם דוחף אחרת, יותר אגרסיבי ויותר "מאסה", אני בכל אופן שם על קלאס A/B מעדיף אמינות לאורך זמן (יש מפסק/בורר), למגבר כזה, בד"כ כוח לא חסר בשני המצבים.
 

נערך לאחרונה ב:

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
אל תתפלא כל כך על מה שרשם.
אתה בעניין המספרים.מבחינתך הם הסאונד הם הכל.
וזה בדיוק מה שנלסון פס רושם.המדידות נותנות אנדקציה מסוימת,אבל לא אומרות איך הסאונד ישמע.מגבר שנמדד עם אחוז עיוותים גדול יותר נשמע טוב יותר ממגבר שנמדד טוב יותר.
הוא עוד מוסיף ואומר...שפעם כן פעם האורים ותומים של בוני המגברים היה מגבר שנמדד הכי פחות עיוותים.היום כבר לא.היום הפרמטר המוביל הוא הסאונד ואיך מגיעים אליו...
דבריו נועדו לגרות את הדמיון של אודיופילים חוויתיים כדי שיחשבו שיש איזושהי נוסחת קסם לצליל איכותי מעבר לעניין ההנדסי....בקיצור "אמירות שיווקיות".

תחשוב רגע, יש עשרות/מאות מגברים בעולם (מהתחום החוויתי- לא Sony Pioneer וכאלה) וכולם טוענים לעליונות עקב "נוסחת קסם" .....אז מי צודק? ......ואל תגיד לי שזה עניין של טעם.
 

roberts

מושעה
הודעות
2,825
מעורבות
647
נקודות
113
לא מבין למה להיות סאדיסט עם רמקול של 80db .../למה צריך לריב איתו בשביל להוציא ממנו משהו...

.
הטכנולוגיה של רמקולים פלאנריים לא מאפשרת נצילות גבוהה.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
דבריו נועדו לגרות את הדמיון של אודיופילים חוויתיים כדי שיחשבו שיש איזושהי נוסחת קסם לצליל איכותי מעבר לעניין ההנדסי....בקיצור "אמירות שיווקיות".

תחשוב רגע, יש עשרות/מאות מגברים בעולם (מהתחום החוויתי- לא Sony Pioneer וכאלה) וכולם טוענים לעליונות עקב "נוסחת קסם" .....אז מי צודק? ......ואל תגיד לי שזה עניין של טעם.
העניין הוא,ז"א בנוסף למה שנלסון רשם (ד"א אני מביא אותו כדוגמה מכיון שאין לי קשר לציוד שלו ובנוסף הוא נחשב לאחד המהנדסים המעולים בתחום) ומה שמיכאל רשם.והמס לא מצאו חן בענייך.מיכאל עם כל זה בונה מגברים כל הזמן בונה קדם מגברים ברמת צליל מהגבוהות שיש.
ז"א ההוכחה היא ישנה היא בשטח ואנשים/אדיופילים נהנים.אז מה בדיוק לא בסדר?
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,045
מעורבות
1,485
נקודות
113
לא מבין למה להיות סאדיסט עם רמקול של 80db .../למה צריך לריב איתו בשביל להוציא ממנו משהו...

לגבי קלאס A, המגבר מאוד מתחמם בתצורה הזאת, גם עובד בפולפאוור(זרם מכסימאלי)שלו כל הזמן, אומנם דוחף אחרת, יותר אגרסיבי ויותר "מאסה", אני בכל אופן שם על קלאס A/B מעדיף אמינות לאורך זמן (יש מפסק/בורר), למגבר כזה, בד"כ כוח לא חסר בשני המצבים.
לא נכון בכלל !
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
התרומה הקטנה שלי,

למעלה מ 20 שנה אני עושה שימוש בהגברה טרנזיסטורית מאותה חברה. עם השנים שדרגתי מס' מגברים של אותה חברה (4 מגברים). כולם עובדים בטופולוגיה של Class A ואם אפשרות ל pure class A (אם אני לא טועה גם במוד AB והואטים הראשונים הם ב class A).

מאוד אוהב את הסאונד של החברה ומתחבר לאופי הצליל. נהנה מכל העולמות הן מאמינות של מגבר טרנזיסטורי אך עם הקסם של אופי צליל חמים ו"מנורותי" (בלי הכאב ראש של התעסקות עם מנורות). אחת החברות עם הגברה טרנזיסטורית שהכי קרובה לאופי צליל חמים "קטיפתי" שאני מכיר בשוק אך עם כל היתרונות של מגבר טרנזיסטורי (הספק, זרם וכו').

לענייננו, בהאזנה קריטית (שיש זמן), מעדיף להעביר בלחיצת כפתור ל pure class A. השיפור בסאונד הוא לא מיידי, אבל לאחר מס' שעות (ואף כבר אחרי שעה) הסאונד יותר חמים, קטיפתי, יותר הפרדה, תלת מימדיות, במה גדולה יותר, עם יותר עומק ואוויר בין הכלים. לטעמי יותר "מוסיקלי".

אחד החסרונות שהמגבר אכן מתחמם והופך לתנור חימום.
לשמחתי, החברה פתרה זאת ע"י כיבוי אוטומאטי של pure classA , כאשר המגבר לא עובד לאחר פרק זמן מסויים. כך שהמגבר לא ממשיך להיות ב class A.

לסיכום, אני מאד אוהב את האפשרות לעבור ל pure class a. בא לידי ביטוי לטעמי באיכות סאונד נעימה יותר.

מסכים אם הטענה שלא בהכרח מגבר קלאס A יישמע תמיד יותר טוב מ AB, או D וכו'. מותנה בהרבה משתנים שפורטו בפוסט. אך עם זאת, יש קסם שאני אישית לא מוכן להתפשר עם הגברה של class A ( בהתעלם מחימום היתר, עלות החשמל שהיא שולית לטעמי וכו').

וד"א, גם ע"פ המלצות היצרן, נכתב שהמגבר נשמע במיטבו לאחר מס' שעות. וזה נכון להערכתי לכל המגברים הטרנזיזסטורים כמובן בצורה שונה (חלקם באפן בולט יותר וחלקם באופן מינורי, לעניין כימות ההשפעה).

אצלי בכל אופן, המגבר תמיד דלוק, וכפי שציינתי כשיש זמן להאזנה, תמיד מעדיף לעבור ל pure class a. שוב לא הבדלים דרמטים אבל יש קסם בסאונד שאני אישית לא מוכן לוותר עליו (בלי קשר למיטב ידיעתי, גם ב class a/b עדיין עשרות הוואטים הראשונים הנם ב A/B).

ולמי שתוהה מהי החברה אז מדובר בפליניוס.

סופ"ש נפלא..
יצרן המגברים שלך צודק כששם ש.ג בעניין החום.
זוהיא פשוט פיזיקה והוא מודע לכך שטרנזסטור לא יכול חעמוד הרבה זמן בחום גבוהה.ע"מ לשמור על האמינות הוא מעביר למוד אחר.מה שזה אומר שהיצרן שלך אכן עובד באמת ב pure class a ולא מחרטט.היתרון של מנורה הוא...שהיא פשוט יכולה לעמוד בחום של 300 מעלות לאורך זמן.ואז היצרן שלה אומר תחליף אחרי נניח 3000 שעות ותמשיך הלאה.אהבתי את מה שהיצרן שלך בנה.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,816
מעורבות
900
נקודות
113
יצרן המגברים שלך צודק כששם ש.ג בעניין החום.
זוהיא פשוט פיזיקה והוא מודע לכך שטרנזסטור לא יכול חעמוד הרבה זמן בחום גבוהה.ע"מ לשמור על האמינות הוא מעביר למוד אחר.מה שזה אומר שהיצרן שלך אכן עובד באמת ב pure class a ולא מחרטט.היתרון של מנורה הוא...שהיא פשוט יכולה לעמוד בחום של 300 מעלות לאורך זמן.ואז היצרן שלה אומר תחליף אחרי נניח 3000 שעות ותמשיך הלאה.אהבתי את מה שהיצרן שלך בנה.
המנורה יכולה לעמוד בחום אבל אם זה עובד קבוע 24/7 כל 4 חודשים צריך להחליף מנורות
תחזוקה לא פשוטה ולא זולה
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
המנורה יכולה לעמוד בחום אבל אם זה עובד קבוע 24/7 כל 4 חודשים צריך להחליף מנורות
תחזוקה לא פשוטה ולא זולה
לא עובד בחיים קבוע....למה?
ד"א לדעתי מגבר מנורות מגיע מהר יותר ל"יציבות טרמית" מאשר מגבר טרנזיסטור.
לכן גם ישנם יצרני מגבר טרנזיסטור שממליצים לא לכבות.
 

אד ליב

חבר משקיען
הודעות
531
מעורבות
323
נקודות
63
לא מבין למה כולם מתפלפלים פה על דברים פשוטים יחסית !
שאלה לשניצל אבל גם לכל השאר..
מכל הרשום לעיל והדיונים החוזרים על יתרונות וחסרונות של טופולוגיות, מדוע לא יותר אנשים מפצלים את ההגברה ומניעים תחום תחתון באמצעות class d או לפחות קלאס ab טרנזיסטורי שייתן זרם וכוח כמה שצריך כדי לייצר authority והידוק ותחום בינוני-עליון עם קלאס A מנורות single ended, או class A טרנזסטורי למי שלא רוצה להתעסק עם מנורות.
הרי אפשר בהרבה פחות כסף להוציא את הטוב משני העולמות.
גם ביחס למה שמיכאל רשם וגם מהתנסות לא מעטה עם מגברי מנורות, מגבר מנורות שבאמת יכול לשלוט ברמקול סטנדרטי עם דינמיקה ומיקרודינמיקה שיכולה לשחזר כמו שצריך תזמורת וכל שאר הז'אנרים המאתגרים, ואפילו עם רמקול נציל יחסית, עם עכבה ביציבות סבירה (לא מדבר על רמקול של 100db ועכבה 16 אוהם קבועה..) זה המון המון כסף.
איך שמסובבים את זה מגבר + פרה לא יוצאים בפחות מ 80 אלף שח.
וגם אם מוותרים על המנורות, אז הגברה + פרה שיכולה לתת את המוסיקליות והקסם של המנורות ואת השליטה כמו שצריך ברמקול ממוצע ומיד עמוק ועשיר שלא נופל ממגבר מנורות סינגל-אנדד, אז גם לא תצא בפחות מזה.
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,816
מעורבות
900
נקודות
113
לא עובד בחיים קבוע....למה?
ד"א לדעתי מגבר מנורות מגיע מהר יותר ל"יציבות טרמית" מאשר מגבר טרנזיסטור.
לכן גם ישנם יצרני מגבר טרנזיסטור שממליצים לא לכבות.
זה מה שהבנתי שהתכוונת כשרשמת שמנורה יכולה לעמוד בחום לאורך זמן (כמו שהציעו כאן כבר להשאיר את המגבר דולק כל הזמן)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,258
מעורבות
2,750
נקודות
113
מכל הרשום לעיל והדיונים החוזרים על יתרונות וחסרונות של טופולוגיות, מדוע לא יותר אנשים מפצלים את ההגברה ומניעים תחום תחתון באמצעות class d או לפחות קלאס ab טרנזיסטורי שייתן זרם וכוח כמה שצריך כדי לייצר authority והידוק ותחום בינוני-עליון עם קלאס A מנורות single ended, או class A טרנזסטורי למי שלא רוצה להתעסק עם מנורות.
הרי אפשר בהרבה פחות כסף להוציא את הטוב משני העולמות
לפחות כי:
  1. לא לכל רמקול יש כניסה נפרדת לוופר/ים
  2. יש בעייה לאזן את ההגברה של התחום התחתון מול ההגברה של השאר
  3. לא לכל pre יש שתי יציאות, ולא לכל integrated יש יציאת pre-out שנשלטת ע"י הווליום (וגם אם יש, נשארים עם בעיה #2)
  4. לא בטוח שהוופר נחתך מספיק נמוך כדי שלא תרצה שהתחום הגבוה שלו יהיה בשליטת המגבר האיכותי
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור