מגבר,pure class a...

  • פותח הנושא פותח הנושא zs
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

zs

חבר משקיען
הודעות
5,023
מעורבות
1,718
נקודות
113
האם גם אתם שותפים ,חושבים,או שממש לא...שהם נשמעים הכי טוב,הכי נכון?
תצורת הבנייה שלהם מחייבת סטנדרט מסוים.
חלקים טובים יותר,טרנזיסטורים איכותים...וכד.
תמיד ששמעתי מגבר pure classe a ,s.e
הוא נשמע לי משכנע יותר...
 

לא בהכרח, יש מלא דוגמאות של הגברה class a עד NNN ואט ומעבר a/b
 
יש את הטכנולוגיה ויש את מה שעושים איתה.
מגבר class AB שמתוכנן היטב יכול להישמע טוב יותר ממגבר class A שלא תוכנן ברמה דומה.

גם אין שום קשר בין הטופולגיה של המגבר לבין סטנדרט הבניה, איכות החלקים, וכו'. אפשר לבנות מגבר class A באיכות זוועתית ומחלקים גרועים, מה שלא יתרום לאיכותו, כמובן.

יש גם הרבה מגברי מנורות ב-class A.
יש הרבה מגברים שהם class A רק ב-X הוואטים הראשונים, שממילא רוב המוזיקה נמצאת בהם.

יש מצב שאם תמיד מגבר class A נשמע לך טוב יותר, זה בגלל הטייה, עקב כך שאתה מאמין שזה אמור להישמע טוב יותר, אבל זה לא בהכרח כך.

וכמובן שיש מגברי class A מצויינים. וגם מגברים אחרים מצויינים לא פחות.
 
כן
נשמעים חלק קטיפה
אבל הצריכת חשמל תעצור אותי מלרכוש
לא חושב שיש שם חלקים יותר טובים. פשוט פועלים אחרת
זהו, המגדלורים שלך למכירה?
 

האם גם אתם שותפים ,חושבים,או שממש לא...שהם נשמעים הכי טוב,הכי נכון?
תצורת הבנייה שלהם מחייבת סטנדרט מסוים.
חלקים טובים יותר,טרנזיסטורים איכותים...וכד.
תמיד ששמעתי מגבר pure classe a ,s.e
הוא נשמע לי משכנע יותר...
+1
(בהנחה שרמת בניה בין מגברים מוושווים זהה באופן תאורטי)
 
כן
נשמעים חלק קטיפה
אבל הצריכת חשמל תעצור אותי מלרכוש
לא חושב שיש שם חלקים יותר טובים. פשוט פועלים אחרת
זהו, המגדלורים שלך למכירה?
יש לי מגבר pure class A בהספק 30 וואט
מבחינת צריכת חשמל ההספק שלו - 260 וואט
קילווואט שעה עולה היום 52 אגורות כלומר כל 4 שעות עבודה שלו זה חצי ש״ח
נניח שהוא עובד אצלך רצוף כל החודש זה 3 ש״ח ליום כלומר 90 ש״ח לחודש

במקרה שאתה בר מזל ויכול לשמוע 4 שעות מוזיקה ביום זה 15 ש״ח

הבעיה הגדולה יותר של המגברים האלו זה ההתחממות שלהם - בחורף זה נהדר אפילו חסכוני אבל בקיץ זה בהחלט בעייתי

בעייה נוספת היא שכדאי להדליק את המגבר לפחות 10-15 דקות לפני שרוצים לשמוע מוזיקה
 
למה צריך להדליק 10 דקות לפני השמיעה?
זה לא בזבוז כסף?
 

בעייה נוספת היא שכדאי להדליק את המגבר לפחות 10-15 דקות לפני שרוצים לשמוע מוזיקה
זו בעייה שנפוצה בהרבה מגברים, ללא תלות ב-class. בהרבה מקרים מדובר אפילו ביותר זמן מזה.
 
זו בעייה שנפוצה בהרבה מגברים, ללא תלות ב-class. בהרבה מקרים מדובר אפילו ביותר זמן מזה.
זה לא שהוא נשמע זוועה לפני
יש איזה תחושה אחרי 10 דקות בערך ששומעים טוב יותר
אולי זה פסיכולוגי לא יודע
 

זה לא שהוא נשמע זוועה לפני
יש איזה תחושה אחרי 10 דקות בערך ששומעים טוב יותר
אולי זה פסיכולוגי לא יודע
אני חושב שזה לא פסיכולוגי, אלא שהרכיבים צריכים להגיע לטמפרטורת העבודה שלהם, הקבלים להיטען וכו' וכו', עד שהכל מגיע ל-steady state
 
החימום הזה קיים גם ב AB
10 דקות זה מהר. אולי זה יתרון של קלאס A
 
החימום הזה קיים גם ב AB
10 דקות זה מהר. אולי זה יתרון של קלאס A
לא ברור עד כמה הזמן הוא פונקציה של ה-class דווקא.

בטוח שהוא קשור גם לתשומת הלב לעניין מצד המאזין, לכושר ההבחנה שלו, לווליום (בווליומים נמוכים זה פחות בולט), ולמידת החושפנות של הרמקולים.
 

באמת? זה מדיד?
כן זה מדיד !!!.....ולא מה שאתה מצפה שאגיד.......מגברים וציוד מדידה (1) אחרי שהם מתחממים ההגבר שלהם קטן (כמעט בכל המקרים שאני מכיר)........מדובר על שנויים שיכולים להגיע לכ 1 dB שזה שמיע בהחלט.

ככל שהטמפרטורה קרה יותר האלקטרונים "שמחים" יותר וההגבר גדול יותר......מכאן המושג של "על מוליך" שנדרש לקירור של חנקן נוזלי או אף נמוך מזה.

לגבי האיכות.....כולם יודעים מה אני חושב ולא אכנס לזה.

---------------------------------------------------------------------
(1) בכל ספקטרום אנלייזר בהוראות המפרט כתוב שכדי לבדוק עוצמות בדיוק המירבי נדרש לחכות כחצי שעה מהפעלת המכשיר.
 
נערך לאחרונה ב:
אני חושב שזה לא פסיכולוגי, אלא שהרכיבים צריכים להגיע לטמפרטורת העבודה שלהם, הקבלים להיטען וכו' וכו', עד שהכל מגיע ל-steady state
קבל גדול ככל שיהיה נטען בשניות
לדעתי יש בזה משהו פסיכולוגי שרצו שיהיה כמו מנורות
היבואן אמר לי להמתין שעה
קשה לי לקבל את זה
אגב המגבר לא נדלק מייד כשמפעילים אותו אלא מהבהב איזה 10 שניות שזה כבר הגיוני טכנית
אם היתה השפעה משמעותית הוא היה נחסם לזמן ארוך יותר כנראה
 
לא ברור עד כמה הזמן הוא פונקציה של ה-class דווקא.

בטוח שהוא קשור גם לתשומת הלב לעניין מצד המאזין, לכושר ההבחנה שלו, לווליום (בווליומים נמוכים זה פחות בולט), ולמידת החושפנות של הרמקולים.
דווקא הגיוני. היות שקלאס A עובד חם יותר. אז כנראה מתחמם מהר יותר
לגבי השאר אני מסכים איתך
 

העולם מצחיק...
אני מכיר מגברים שלוקח להם יותר מיום כדי להישמע במיטבם.
בהתאם המלצת היצרן של אותו מגבר - לא לכבות.
כל מגבר ss שהשתמשתי בו לוקח לפחות שעתיים עד שנשמע במיטבו. בדרך כלל אפילו יותר.
ברוב החברות שמייצרות את שני סוגי המגברים, מגברי class A יותר יקרים וגם נחשבים טובים יותר.
בסופו של יום זה לא מעניין איך עובר האות אלא איך נשמע.
 
קבל גדול ככל שיהיה נטען בשניות
לדעתי יש בזה משהו פסיכולוגי שרצו שיהיה כמו מנורות
היבואן אמר לי להמתין שעה
קשה לי לקבל את זה
אגב המגבר לא נדלק מייד כשמפעילים אותו אלא מהבהב איזה 10 שניות שזה כבר הגיוני טכנית
אם היתה השפעה משמעותית הוא היה נחסם לזמן ארוך יותר כנראה
אין קשר לקבלים. הם עושים אותה עבודה בקלאס A ו AB
הטרנזיסטורים בקלאס A הם אלו שעובדים במצב ON קבוע לעומת קלאס AB. ולכן חמים יותר
ההבהוב הוא בדיקה שמבצע המגבר וכנראה גם חיבור הרמקולים ע"י ריליי בתום 10 השניות.(ניתן לשמוע אם יש)
 
יש את הטכנולוגיה ויש את מה שעושים איתה.
מגבר class AB שמתוכנן היטב יכול להישמע טוב יותר ממגבר class A שלא תוכנן ברמה דומה.

גם אין שום קשר בין הטופולגיה של המגבר לבין סטנדרט הבניה, איכות החלקים, וכו'. אפשר לבנות מגבר class A באיכות זוועתית ומחלקים גרועים, מה שלא יתרום לאיכותו, כמובן.

יש גם הרבה מגברי מנורות ב-class A.
יש הרבה מגברים שהם class A רק ב-X הוואטים הראשונים, שממילא רוב המוזיקה נמצאת בהם.

יש מצב שאם תמיד מגבר class A נשמע לך טוב יותר, זה בגלל הטייה, עקב כך שאתה מאמין שזה אמור להישמע טוב יותר, אבל זה לא בהכרח כך.

וכמובן שיש מגברי class A מצויינים. וגם מגברים אחרים מצויינים לא פחות.
עמיר,אני מדבר או מבהיר אם לא היה ברור.שהכוונה למגברים מבית טוב עם תכנון טוב.
ז"א אני לא בא להשוות מגבר שהוא לא מאותה ליגה.אולי הרכב השחקנים במגבר שונה אך אותה ליגה.
הרי ההבדל המשמעותי ולדעתי הנכון זה ,שמגבר classe a מלכתחילה ועד הסוף נותן הגבר מלא לסיגנל מה שלא יוצר עיוות מסוים שאכן יכול להתקבל נניח במעבר להגברת ab.
 

כן
נשמעים חלק קטיפה
אבל הצריכת חשמל תעצור אותי מלרכוש
לא חושב שיש שם חלקים יותר טובים. פשוט פועלים אחרת
זהו, המגדלורים שלך למכירה?
לא ממש לא למכירה...נגמרו הקניות והמכירות.
וחשמל עוצר אותך...? אני לא מכיר אדיופיל שמשהוא עצר אותו....:)
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור