מגבר,pure class a...

  • פותח הנושא פותח הנושא zs
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

גם Soulution זה מגבר AB, וגם Vitus, וגם Pass
 
עמיר,אני מדבר או מבהיר אם לא היה ברור.שהכוונה למגברים מבית טוב עם תכנון טוב.
ז"א אני לא בא להשוות מגבר שהוא לא מאותה ליגה.אולי הרכב השחקנים במגבר שונה אך אותה ליגה.
הרי ההבדל המשמעותי ולדעתי הנכון זה ,שמגבר classe a מלכתחילה ועד הסוף נותן הגבר מלא לסיגנל מה שלא יוצר עיוות מסוים שאכן יכול להתקבל נניח במעבר להגברת ab.
זה שיכול להיווצר עיוות ב-AB לא אומר שאכן נוצר.

מגברי class A לא בהכרח נשמעים טוב יותר מ-AB טובים.
 

זו בעייה שנפוצה בהרבה מגברים, ללא תלות ב-class. בהרבה מקרים מדובר אפילו ביותר זמן מזה.

המגבר שלי מפלץ AB ולו לוקח שעה + להישמע במיטבו. אגב, גם על הטרנספורט שלי אני אומר זאת.
כך שאני מסכים לגמרי עם עמיר. זה לא רק במנורות או בclass A
 
בעיני מה שחשוב זו התוצאה הסופית, ה class פחות מעניין אותי.
 
קבל גדול ככל שיהיה נטען בשניות
לדעתי יש בזה משהו פסיכולוגי שרצו שיהיה כמו מנורות
היבואן אמר לי להמתין שעה
קשה לי לקבל את זה
אגב המגבר לא נדלק מייד כשמפעילים אותו אלא מהבהב איזה 10 שניות שזה כבר הגיוני טכנית
אם היתה השפעה משמעותית הוא היה נחסם לזמן ארוך יותר כנראה
איזכור עניין הקבלים אכן היה שטות. אמנם הטעינה שלהם לוגריתמית והם לא נטענים לגמרי מיידית, אבל כנראה שכבר אחרי זמן קצר ההבדל לא שמיע.

לא נראה לי שזה קשור למנורות. זה הייה כך אצלי גם במגברים טרנזיסטוריים.

מנגנון ההשהייה עם החסימה וההיבהוב של הכמה שניות זה רק לחכות להתייצבות כדי להגן על הרמקולים מפני מה שעלול לקרות לפני ההתייצבות הבסיסית.

זה שקשה לך לקבל את זה ואתה לא שומע הבדלים בין המצב אחרי זמן קצר ואחרי זמן ארוך זה במיתאם מלא להרבה הבדלים אחרים שאתה לא שומע.
 

כן זה מדיד !!!.....ולא מה שאתה מצפה שאגיד.......מגברים וציוד מדידה (1) אחרי שהם מתחממים ההגבר שלהם קטן (כמעט בכל המקרים שאני מכיר)........מדובר על שנויים שיכולים להגיע לכ 1 dB שזה שמיע בהחלט
עוד פעם פולט עובדות תוך אי-הבנה מהותית של מה שאתה כותב.

הבדל של 1dB שמיע רק כשמשווים זה על יד זה תוך זמן קצר, בעיקר כשמדובר ב-test tones.
כשמדובר במוזיקה שמשתנה על פני מרווח של הרבה דקות, אף אחד לא ישים לב לירידה בהגבר של 1dB, אפילו לא מישהו golden eared. המוזיקה יכולה לעלות או לרדת בעשרות dBs במשך מרווחי הזמנים שבהם מדובר, ולהעצר בנקודה שהיא למשל 40dB מעל או מתחת לאיזושהי נקודה קודמת. יחסית לזה, הבדל של 1dB בהגבר לא מורגש בכלל, במיוחד לאור ההבדל בזמן.

חוצמזה, כשהעוצמה יורדת, איכות הצליל הנתפשת יורדת גם היא. הרי אתה יודע שכשמגבירים בקצת את העוצמה האיכות משתפרת, ולכן כשעושים השוואות סאונד צריך להשוות ווליומים בדיוק גדול, אבל אתה לא מסוגל לעשות אינטגרציה בין העובדות, אפילו כשזה רק מוצג בסדר הפוך.

אבל מה שקורה עם מגברים זה שכשהם מתחממים, איכות הצליל הנתפשת דווקא משתפרת.

כלומר הירידה בהגברה ב-1dB לא מסבירה את התופעה בשום צורה.
היא גם לא מורגשת, ואם היא הייתה מורגשת, היא הייתה משפיעה הפוך.

אז אולי תפסיק כבר להטריד אותנו עם ה"ידע הטכני" שלך?
אתה רק מטעה אנשים כאן :( :נגד::נגד::נגד:
 
נערך לאחרונה ב:
לא ממש לא למכירה...נגמרו הקניות והמכירות.
וחשמל עוצר אותך...? אני לא מכיר אדיופיל שמשהוא עצר אותו....:)
אצלי 4 שעות שמיעה ליום זה סטנדרט מינימלי
מניח שאין בעיה לעמוד בצריכה של 300W לשעה. אבל בכל זאת שעת דוד יומית
לירן הזכיר גם חום. אז אולי בלאי גבוה?
לסיכום אני לא אודיופיל. סתם רוצה להנות. ללא קנסות
בעצם רשום באייקון שלי אוהב את התחום
 
נערך לאחרונה ב:
איזכור עניין הקבלים אכן היה שטות. אמנם הטעינה שלהם לוגריתמית והם לא נטענים לגמרי מיידית, אבל כנראה שכבר אחרי זמן קצר ההבדל לא שמיע.

לא נראה לי שזה קשור למנורות. זה הייה כך אצלי גם במגברים טרנזיסטוריים.

מנגנון ההשהייה עם החסימה וההיבהוב של הכמה שניות זה רק לחכות להתייצבות כדי להגן על הרמקולים מפני מה שעלול לקרות לפני ההתייצבות הבסיסית.

זה שקשה לך לקבל את זה ואתה לא שומע הבדלים בין המצב אחרי זמן קצר ואחרי זמן ארוך זה במיתאם מלא להרבה הבדלים אחרים שאתה לא שומע.
אני שומע הבדלים:
בין רמקולים
בין פטיפונים
בין ראשים
בין זרועות
בין דאקים
וכמובן בין מגברים

האם מישהו כאן יכול להגיד שבמבחן עיוור הוא ידע להגיד כמה זמן המגבר שלו דלוק?
זה שיא חדש

זה מה שנחמד בפורום הזה - כל פעם שאני חושב שהגיעו לשיא יש עוד :)
 

עוד פעם פולט עובדות תוך אי-הבנה מהותית של מה שאתה כותב.

הבדל של 1dB שמיע רק כשמשווים זה על יד זה תוך זמן קצר, בעיקר כשמדובר ב-test tones.
כשמדובר במוזיקה משתנה על פני מרווח של הרבה דקות, אף אחד לא ישים לב לירידה בעוצמה של 1dB, אפילו לא מישהו golden eared.

חוצמזה, כשהעוצמה יורדת, איכות הצליל הנתפשת יורדת גם היא. הרי אתה יודע שכשמגבירים בקצת את העוצמה האיכות משתפרת, ולכן כשעושים השוואות סאונד צריך להשוות ווליומים בדיוק גדול, אבל אתה לא מסוגל לעשות אינטגרציה בין העובדות, אפילו כשזה רק מוצג בסדר הפוך.

אבל מה שקורה עם מגברים זה שכשהם מתחממים, איכות הצליל הנתפשת דווקא משתפרת.

כלומר הירידה בהגברה ב-1dB לא מסבירה את התופעה בשום צורה.
היא גם לא מורגשת, ואם היא הייתה מורגשת, היא הייתה משפיעה הפוך.

אז אולי תפסיק כבר להטריד אותנו עם ה"ידע הטכני" שלך?
אתה רק מטעה אנשים כאן :( :נגד::נגד::נגד:
מצטער אבל אני רואה שאתם אומרים אותו דבר
חום עולה - יציבות עולה וגם האיכות - וההגבר יורד
אני לא רואה שרוברט טען שההנחתה בעוצמה משפרת
 
אני שומע הבדלים:
האם מישהו כאן יכול להגיד שבמבחן עיוור הוא ידע להגיד כמה זמן המגבר שלו דלוק?
זה שיא חדש

זה מה שנחמד בפורום הזה - כל פעם שאני חושב שהגיעו לשיא יש עוד :)
לא ניתן לכמת בדקות או שעות. אבל ניתן להגיד שהגיע לטמפרטורת עבודה. ונשמע יותר טוב
 
בהחלט מעדיף A
אם יותר טוב? לא יודע.
אבל בהחלט סאונד שאני מעדיף על פני AB
מה שכן, לפחות במקרים שאני חוויתי...
בתחום הנמוך, יותר קשה להגיע לאיכות עם A
 

עוד פעם פולט עובדות תוך אי-הבנה מהותית של מה שאתה כותב.

הבדל של 1dB שמיע רק כשמשווים זה על יד זה תוך זמן קצר, בעיקר כשמדובר ב-test tones.
כשמדובר במוזיקה משתנה על פני מרווח של הרבה דקות, אף אחד לא ישים לב לירידה בעוצמה של 1dB, אפילו לא מישהו golden eared.

חוצמזה, כשהעוצמה יורדת, איכות הצליל הנתפשת יורדת גם היא. הרי אתה יודע שכשמגבירים בקצת את העוצמה האיכות משתפרת, ולכן כשעושים השוואות סאונד צריך להשוות ווליומים בדיוק גדול, אבל אתה לא מסוגל לעשות אינטגרציה בין העובדות, אפילו כשזה רק מוצג בסדר הפוך.

אבל מה שקורה עם מגברים זה שכשהם מתחממים, איכות הצליל הנתפשת דווקא משתפרת.

כלומר הירידה בהגברה ב-1dB לא מסבירה את התופעה בשום צורה.
היא גם לא מורגשת, ואם היא הייתה מורגשת, היא הייתה משפיעה הפוך.

אז אולי תפסיק כבר להטריד אותנו עם ה"ידע הטכני" שלך?
אתה רק מטעה אנשים כאן :( :נגד::נגד::נגד:
אל תבלבל את המוח.....ציוד שמתחמם ההגבר שלו יורד !!! כל הפרשנויות האחרות שלך בעניין הם שלך בלבד.
 
החישוב של צריכת החשמל לא מדויק, אם ניקח מגבר קלאס AB הוא לא בדיוק סולארי..
ב AB צריכת החשמל היא בתלות עוצמת השמע והטובים שבהם גם מסוגלים לעבוד בקלאס A בוואטים הנכונים.
לגבי מדידה וזמן חימום. יש נתון bias לכל מגבר קלאס A והוא בהחלט מדיד באמצעות וולטמטר פשוט , ברגע שהמתח שם מתייצב לערך המתוכנן זה כבר בסדר.
 
מצטער אבל אני רואה שאתם אומרים אותו דבר
חום עולה - יציבות עולה וגם האיכות - וההגבר יורד
אני לא רואה שרוברט טען שההנחתה בעוצמה משפרת
הוא טוען שההבדל שמיע, ושזה מתבטא בירידה של 1dB בהגברה.
כן זה מדיד !!!.....ולא מה שאתה מצפה שאגיד.......מגברים וציוד מדידה (1) אחרי שהם מתחממים ההגבר שלהם קטן (כמעט בכל המקרים שאני מכיר)........מדובר על שנויים שיכולים להגיע לכ 1 dB שזה שמיע בהחלט.

אבל:
  • ירידה של 1dB שמיעה כשמשווים זה-ליד-זה בטוח זמן קצר, במיוחד ב-test tones. אבל אנחנו מדברים על ירידה הדרגתית תוך משך זמן ניכר, הרבה דקות, לא מדובר בהשוואה של זה-ליד-זה, זה לא בטווח קצר, וזה במוזיקה, לא ב- test tones, שיכולה להיות בעוצמות שונות ומשתנות על פני עשרות dB-s, כך שאין מי שיבחין בירידה של 1dB בהגברה בתנאים האלה, אפילו אם יש לו אוזני זהב. אז בהקשר הזה, 1dB זה לא שמיע.

  • ירידה בעוצמה נתפשת בעקרון כירידה באיכות. יודעים את זה מהמצב ההפוך, שכשמגבירים את העוצמה במעט, זה נתפש כשיפור באיכות. זה אומר שאם הירידה ב-1dB הייתה באמת איכשהו מורגשת, בניגוד לאמור לעיל, ההשפעה שלה היתה אמורה להיות ירידה באיכות, אבל התופעה המוכרת היא דווקא שכשהמגבר מתחמם יש עליה באיכות
כלומר זה שההגבר יורד ה-1dB לא מסביר את התופעה הנצפית של עלייה באיכות עם התחממות המגבר, גם כי אין מצב שהיא מורגשת, וגם אם היא היתה איכשהו מורגשת, ההשפעה שלה היתה הפוכה.
 

אני שומע הבדלים:
בין רמקולים
בין פטיפונים
בין ראשים
בין זרועות
בין דאקים
וכמובן בין מגברים

האם מישהו כאן יכול להגיד שבמבחן עיוור הוא ידע להגיד כמה זמן המגבר שלו דלוק?
זה שיא חדש

זה מה שנחמד בפורום הזה - כל פעם שאני חושב שהגיעו לשיא יש עוד :)
יש עניין בשנוי צליל (כתוצאה מעוצמה) כשמגבר מתחמם .....תקרא את הפוסט שלי כאן
 
אל תבלבל את המוח.....ציוד שמתחמם ההגבר שלו יורד !!! כל הפרשנויות האחרות שלך בעניין הם שלך בלבד.
לא התווכחתי על זה שההגבר יורד.

רק שהירידה בהגבר (1) לא שמיעה בהקשר הזה, ו-(2) לא מסבירה את העליה באיכות עם ההתחממות.

כלומר שוב תקעת עובדה (בהנחה שזה נכון בכלל) בלי להבין את מה שהיא אומרת, שזה מה שמאפיין אותך.
 
זה לא שהוא נשמע זוועה לפני
יש איזה תחושה אחרי 10 דקות בערך ששומעים טוב יותר
אולי זה פסיכולוגי לא יודע
הרגת אותי. אתה בעצמך אומר שומעים יותר טוב. ואחר כך שואל את הדבר הבא?
האם מישהו כאן יכול להגיד שבמבחן עיוור הוא ידע להגיד כמה זמן המגבר שלו דלוק?
זה שיא חדש
אז שוב . מבחן כזה יהיה קשה
אבל מי שמכיר את המגבר שלו. יוכל להגיד שהוא בטמפרטות עבודה
 

נערך לאחרונה ב:
הרגת אותי. אתה בעצמך אומר שומעים יותר טוב. ואחר כך שואל את הדבר הבא?
אמרתי שיש איזו תחושה ואני לא בטוח שזה לא פסיכולוגי
גם אם זה נכון וזה לא פסיכולוגי - יש כאלו שאומרים כאן שהם מדליקים 4 שעות לפני כלומר אם זה יהיה דלוק רק 3 שעות הם יבחינו?
 
אם הם אומרים נצטרך להאמין להם
אני יכול להעיד רק על עצמי שבסוף היום אני מכבה וחושב שהסאונד השתפר לעומת זמן ההדלקה
לא מצליח לשים אצבע בדיוק אם זה קרה בחצי שעה או בשעה או יותר
 
אם הם אומרים נצטרך להאמין להם
אני יכול להעיד רק על עצמי שבסוף היום אני מכבה וחושב שהסאונד השתפר לעומת זמן ההדלקה
לא מצליח לשים אצבע בדיוק אם זה קרה בחצי שעה או בשעה או יותר
מסכים שיש שיפור - אמרתי
השאלה בדיוק מתי זה קרה

אם אני הייתי יצרן של מגברים הייתי רוצה שהמגבר יגיע לאיכות המקסימלית מהר ככל האפשר
לכן קשה לי לקבל את העובדה שצריך 4 שעות
במיוחד שלחברים כאן באתר יש מערכות רציניות
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור