matanoosh
חבר משקיען
- הודעות
- 4,141
- מעורבות
- 1,619
- נקודות
- 113
רק כדי להיות בטוח שהבנתי נכון, המבחן בוצע על מוזיקה (סטריאו) כאשר המקור היה סטרימר, הדאק היה זה שבפרוססור טרינוב כאשר הרום קורקשן עובד?
הטרנספורט הדיגיטלי, כשהוא רק מעביר את הקובץ, ואת כל העיבוד והשעון עושה הממיר, משפיע בהחלט, אבל הרבה פחות ממה שמתארים. ההשפעה האמיתית היא ההמרה עצמה. לעומת זאת, בין אותו קטע על תקליטור לעומת קובץ, כששניהם זהים לחלוטין (wav) ההבדל הוא דרמטי. אצל רן, תפקידו של הטרנספורט הוא להזרים את הטידל לממיר שבטרינוב (ממיר על). אם יעלה בדגם של אותו הטרנספורט לא יהיה הבדל. אם יחליף לטרנספורט אחר, יהיה הבדל בוויסינג מקסימום. אם ישנה המלצה לשדרג מערכת דיגיטלית מבוססת מזרים רשת, זה יהיה בהמרה ולא בהזרמה. נכון, יש טרנספורטים מאוד מיוחדים, מאוד טובים, שבהחלט משדרגים, ולא משמעותית. אבל הם בודדים מאוד ויקרים מאוד.
*פיהוק*ולכאן אני אוסיף קטע מראיון שעשיתי עם המתכנן והבעלים של למפיזטור. אולי אחד האנשים החשובים ביותר בתעשייה בתחום הדיגיטל.
שימו לב לשאלה ושימו לב מה הוא בחר לענות.
צפה בקובץ המצורף 48962
"אנשים חשובים". הרשה לי להרים גבה.
הממיר שלו, הטופ דאז, היה אצלי. מעבר לסאונד מנופח וגדול של מנורות, לא היתה שום תחושה של שיפור או בשורה כלשהי.
ההרגשה שאני קיבלתי היא ש- 80% מההשקעה במכשיר הזה היא בשלבים האנלוגיים שלו, ו-15% נוספים בניראות שלו. את ה- 5% הנותרים משקיעים בדיגיטל. מכשיר של $15K שאין בו, בעצם, הרבה מבחינת דיגיטל. יש בו את כל מה שמסביב. התחיל כפרוייקט DIY, ועושה רושם שממשיך כזה, רק עם שיווק מדהים. כל הכבוד לו.
וזאת לעומת סט של DCS ששמעתי פעם ונפלה לי הלסת. לא מוסיקלי מאד, אבל, אללה יסתר איזה פירוט. ופירוט = קידמה. אני לא צריך שילטפו לי את האוזן עם מנורות.
כל הרטינה הזאת באה בשביל לטעון טענה אחת: ממנו לא הייתי לוקח טיפים לחיים לאיך לבנות מערכת דיגיטלית.
ולגופו של ענין טרנספורט קבצים:
לקחתי טרנספורט CD, איכותי מאד בשעתו, העברתי אותו בחיבור דיגיטלי דרך שעון של TOTALDAC אל ה- DAC של הוייס שלי, שגם הוא בסדר. הסאונד השתפר. למה? כי השעון השתפר. זה נכון באופטי, ונכון גם בקבצים.
מאותה סיבה בדיוק DCS טורחים להרים לך מערכת דיגיטלית של שלוש קופסאות ולא אחת. כי כל אחת עושה חלק מהעבודה. אין שום סיבה שבאופטי זה יהיה רלוונטי, ובקבצים לא.
אם אני הייתי צריך להדגים סטאפ דיגיטלי מבוסס קבצים בתערוכה, הייתי בהחלט בוחר במחשב, משום ש:
1. רוב הצרכנים עדין עובדים עם מחשב.
2. הרבה יותר קל לתפעל תקלה בהזרמת קבצי מוזיקה עם מחשב, לעומת סטרימר.
בשורה תחתונה, מניסיוני, סטרימר איכותי עושה הבדל גדול באיכות, בדאקים שאני בדקתי. (בדקתי שלושה לא זולים בכלל. אלפי יורו) האם זה נכון בכל סיטואציה? אני מניח שלא. דאקים שונים מושפעים ברמות שונות מאיכות הסיגנל הדיגיטלי שמגיע אליהם.
אבל לטעון שאיכות ההזרמה לא חשובה כמעט, ביחס לאיכות ההמרה, זה קשקוש בלבוש. אני קטגורי ככה, משום שהיו אצלי ממירים שעלו כפול ופי שלוש מהוייס שלי, ונשמעו אחרת, אבל לא יותר טוב. ודווקא סטרימר טוב קירב אותי לאמת הרבה יותר מהם.