מה קורה שמושיבים את אלדר ונמר למבחן עיוור של כבלי רמקולים...


RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,154
מעורבות
1,099
נקודות
113
ראשית, סוג של Disclaimer: כל הכבלים שנבחנו בפועל ו/או מצויינים בפוסט זה, התבררו כראויים וסופר תחרותיים, לא היה כבל של חברה מסוימת שהוחזר מיידית, במובן של "לא מעניין", אלא כולם נתנו כאן קרב לא פשוט.

חייבים להבין שהמטרה של פוסט זה, היא בוודאי לא להכריז איזה כבל הוא "הכי טוב" , אלא לשתף, בין השאר, את הקוראים, בחוויה נחמדה שעברנו בימי ה-אפס מעשה הנוכחי וניצחון של כבל כזה או אחר, אין לו הרבה משמעות בפועל.

מעבר לכך, ברור מעל לכל ספק, כי התוצאות היו יכולות להיות שונות בתכלית השינוי, בה המנצח הגדול, היה מובס בבושת פנים והמפסיד הגדול, הופך למנצח, ככל שחוויה זו הייתה נערכת במקום אחר, עם מערכת שונה וזוג אוזניים אחר.
מסיבה זו איזכרתי את שמות החברות, אך לא את המודלים השונים כי זה חסר טעם לגרור את הדיון לכיוונים של " לו היית משתמש במודל זה ולא במודל שהשתמשת, התוצאות בוודאות היו שונות..."

ולתאכלס.

לאחר שסיימתי את פרוייקט הפרוססורים, תוך השוואה של פרוססורים רבים, אחד כנגד השני, בו זמנית, באותו החלל.
לאחר שסיימתי את פרוייקט ההגברה, בו ניגנו מגברים שונים ורבים, חלקם במחירים של דירות נחמדות באירופה, אחד ליד השני, באותו מועד ובאותו חלל ולאחר שסיימתי את פרוייקט המשככים, במהלכו הג'ק הפך להיות חברי הטוב ונאלצתי שוב ושוב להעלות את הרמקולים באוויר, על מנת להחליף את המשככים, הגיע תורם של כבלי הרמקולים.

20200108_192847.jpg


במהלך הפרוייקט האמור, בחנתי מספר לא מבוטל של חברות.
חשוב וראוי לציין כי בשל בעיות מלאים/מבחר בארץ, לא תמיד ניתן היה לבצע בדיקה נאותה של רמות זהות של מוצרים ולעיתים נבדקו כבלים, אשר ההבדלים בעלויות שלהם, היו באחוזים לא מבוטלים. זה מה יש.

החברות שנבחנו על ידי:

Analysis Plus

Siltech

Stealth

Transparent

Echole

Telos

Cardas

כמה מילים בקצרה על המערכת:

לב המערכת שלי מופקד בידיה הנאמנות של חברת Trinnov הצרפתית עם פרוססור מדגם Altitude 16 וכמו כן כוללת רמקולים של חברת Wilson Audio , מדגם Sasha DAW , סאב וופר של חברת B&W מדגם DB1D הכולל 2 אלמנטים אקטיבים של 12" והגברה הכוללת שני מונו בלוקים של חברת Nagra.

חשוב להבהיר, כי אין כל בעיה לעקוף את ה DAC של ה Trinnov, אבל עקיפה כאמור תביא לניטרול ה- Room Correction, שמבצעת החברה ובעצם מייתרת את הסיבה שאתה משקיע כל כך הרבה כסף וקונה Trinnov.

לאור זאת, כל מקור באשר הוא (במקרה הנוכחי Node 2i) חייב להיות מחובר באופן דיגטלי ולהשען על ה DAC המתקדם של ה- Trinnov.

המערכת כולה עברה כיול אקוסטי של אנשי מקצוע , שדאגתי להטיס מאירופה וארה"ב (טרם עידן הקורונה).
מדובר במהלך נדרש ולצערי מאוד יקר, ככל שהמשתמש מבקש להוציא את המקסימום מה- Trinnov.

ובאשר לכבלים.

מספר דברים שלקחתי איתי כמסקנות מהשבועות הארוכים עם מגוון הכבלים השונים:

1. לא באמת נדרשים מבחנים עיוורים, לשם קביעה אם קיימים הבדלים, או לא קיימים הבדלים בין כבלים. במרבית המקרים, ההבדלים הם שמיעים.
כתבתי "במרבית המקרים" היות ולעיתים, פשוט לא ניתן לשמוע הבדל בין כבל X לכבל Y באופן מיידי וידרש עוד זמן וקטעים נוספים על מנת לעמוד על ההבדלים ויתכן וגם השקעה כאמור לא תעזור וההבדלים בין אותם כבלים יתבררו כמאוד זניחים=לא קיימים.

2. אין בהכרח קורלציה בין מחיר הכבל לתוצאה הסופית ובלשון אחר: לא כל הנוצץ זהב.

3. ההבדלים אכן קיימים ושמיעים, אבל הם בוודאי לא דרמטיים, כדוגמת טיפול אקוסטי (פאסיבי ו/או אקטיבי) , או בחירת רמקולים, או בחירת פרוססור, או בחירת הגברה, הבדלים הם בבחינת touch ups.

4. מדובר במוצר טיפש ולא במחשב על, שבתאכלס מהווה מעיין אקולייזר (טיפש) על גבי כבל ואין לייחס לו כוחות של רום קורקשן מפוצץ, עם אלגוריתמים מתוחכמים. מדובר באקולייזר עם ערכים קבועים שלא ניתן לשחק בו.

5. אין ארוחות חינם באקולייזר ובוודאי לא בכזה שלא ניתן לשחק עם הערכים שלו ולכן, כפי שארחיב בהמשך, אין כאן באמת כבל שמסוגל "לנצח" בכל סגנון/שיר, הכל בבחינת Pick your poison.

6. אימרות מסוג "מדובר בכבל מאוזן ושקוף..." הן אימרות מוטלות בספק ובדרך כלל נועדו להצדיק רכישה ואין מאחוריהן משהו אמפירי, היות וקרוב לוודאי לא באמת נוסו מספר גדול מספיק של כבלים, באותו מועד, על אותה מערכת, מול אותו כבל "שקוף' ו- "מאוזן" כדיי לוודא שזה אכן המצב.

וכמובן, שאין לנו שום כבל "אפס", או כבל "מאסטר", או יכולת לדעת איך בוצעה אותה הקלטה לה אנו מקשיבים, על מנת להבין שאנחנו באמת שומעים כבל שהוא "שקוף" ו/או "מאוזן", ביחס למה שאנחנו שומעים עם כבלים אחרים.

7. טעם אישי. בניגוד למוצר וידאו, בו ניתן בנקל להבין ולהסביר מהו המוצר הטוב יותר, סאונד מושתת בחלקו הגדול על טעם אישי וכתתוצאה מכך, סאונד בהיר מבחינתי, הוא בעצם רזולטיבי אצל האחר וסאונד סתום מבחינתי, הוא בעצם עגול ונעים אצל האחר.

המסקנות שלי ובכלל זה ההעדפות שלי ביחס לכבלים ששמעתי, היו יחסית מהירות והכבל שהעדפתי (Transparent) הצליח להתמודד באופן מעורר כבוד, מול הכבלים האחרים שהעמדתי מולו, אבל כאמור, לא תמיד נשמע הכי טוב בכל קטע וקטע והיו לא מעט קטעים שההבדלים בינו לבין חברות אחרות היו זניחים לחלוטין. מדובר בסוג של ממוצע.

עוד למדתי, שזה בלתי אפשרי לחזות מראש, איך כבל של חברה ספציפית ישפיע על המערכת וזאת מהטעם שכבלים שונים של אותה חברה (היו לי את ההזדמנויות לשמוע 2-3 כבלים של אותה חברה) נשמעים אחרת ואגב, לא תמיד הכבל המתומחר גבוה יותר אצל אותה חברה , ישמע בוודאות טוב יותר מהדגם המתומחר נמוך יותר.

ולכן, אימרות לפיהן כבל של חברה x יהיה תמיד בעל תכונות כאלה או אחרות, היא גם אימרה שאין מאחוריה דבר וחצי דבר, במיוחד לאור העובדה שהמשתתפים כאן כשלו בחיזוי נכון של החברות המחוברות בפועל. לא אחת הבנתח, כי כבלים של אותה חברה נשמעים לעיתים שונה. הנושא של וויסינג עיקבי של חברה, הוא מעט מוטל בספק.

מבלי להמעיט מהאמור ולמרות שהחלטתי יחסית במהירות מהו הכבל שאני מעדיף, החלטתי להתעלל בנמר ובאלדר ולהושיב את שניהם, לא באותו מועד חלילה וחס..(.יש ניצנים של הפשרה...וכנראה בסוף הם יקחו חדר..) ולבחון את יכולותיהם במבחן עיוור לחלוטין.

למרות שיש באמתחתי נסיון של כ- 25 שנה בתחביב הזה, עם לא מעט רכיבים אקזוטיים שעברו תחת ידי וגיחות להמוןןן תערוכות ברחבי העולם, אני תמיד מקפיד לשמוע חוות דעת של אנשים אחרים, לעיתים ללמוד, לעיתים להקשיב לגישות שונות, להערות בונות...ו..לעיתים לחזק את הדיעה ...שאותם אנשים לא מבינים כלום...(חח..סתם..)

במסגרת המבחן שנערך, לא הייתה כל אפשרות לדעת איזה כבל מחובר. נקודה.

לא הייתה כל אפשרות לדעת אם בכלל הוחלף כבל. נקודה.

גם נמר וגם אלדר שמעו לראשונה חברות שלא הייתה להם הזדמנות להקשיב להן ובכל שלב, היו פיזית כ- 7 כבלים שונים מאחורי כל רמקול.

IMG-20200425-WA0009.jpg


עובדה זו כמובן הפכה את הניחוש ל- "איזה כבל מנגן", לבלתי אפשרי.
 

תמונות מצורפות

  • 20200108_192847.jpg
    20200108_192847.jpg
    KB 60.8 · צפיות: 1,125
  • IMG-20200425-WA0009.jpg
    IMG-20200425-WA0009.jpg
    KB 107.3 · צפיות: 1,146
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,154
מעורבות
1,099
נקודות
113
נתחיל באלדר.

אלדר סבל מרשלנות שלי, שנבעה מהדלקת המגברים כ- 3 דק לפני הגעתו והוא נאלץ לעבור דקות ארוכות של ייסורים (עם קפה..) עד שהנאגרות החליטו בטובם להתחמם ולהזכיר לכולם....למה הם הועדפו על פני כל כך הרבה מגברים אחרים שנבדקו מולם.

מגברים שאסור לכבות בשום מצב.

כאשר זה קרה סוף כל סוף והמגברים החליטו להתחמם, אלדר בחר להקשיב בעיקר לקטע מסוים , שוב ושוב ושוב וידע לזהות כל פעם מחדש מתי הוחלף הכבל ומה התכונות הספציפיות שיש לאותו כבל ומה מייחד אותו מהכבל שהיה לפניו.

לכל אורך הסשן הארוך, העיר אלדר, שוב ושוב, שזו פעם ראשונה שיש לו את ההזדמנות לשבת בסשן כאמור ולהקשיב למספר גדול כל כך של כבלים ולהיווכח, באופן מפתיע (מבחינתו) שההבדלים הם לא כל כך דרמטיים כמו שהוא חשב שהם יהיו.

ההבדלים אכן קיימים, במיוחד במערכת הספציפית הזו, בה ניתן לשמוע כל פיפס, אך כהגדרתו, לא כאלו שגורמים לו לזנק מהספה.

בסופו של יום, לאחר לא מעט התבלטויות, בחר אלדר בכבלים של חברת Echole.

לאלדר יש יכולת הקשבה וניתוח יוצאי דופן שגם אחרי 25 שנה בתחביב הזה ומפגשים רבים עם הרבה מאוד אנשים, אני נפעם מזה כל פעם מחדש. מרשים!

נמר לעומתו, ביקש להפוך את המבחן למשהו אתגרי יותר ועל כך אני מבקש להתעכב.

סוכמו הדברים והכללים הבאים:

1. נמר לא מתקרב לרמקולים בשום שלב.

חשוב וראוי לציין, כי נמר היה מודע לחלק קטן מחברות הכבלים שהובאו לבדיקה, אך לא היה מודע לכולן וגם לא בכולן התנסה בעבר.

2. הוחלט כי יבחרו 4 קטעים לפי שיקול דעתו, כאשר במהלך כל קטע, יבחנו 4 כבלים שונים, כאשר אין לו שמץ של מושג מיהם אותן חברות שיבחנו.

3. בנוסף הוסכם כי החברות יחוברו כל פעם בסדר אחר ורנדומלי, קרי: כבל א' שניגן ראשון בקטע הראשון יתכן והוא יהיה הכבל שינגן שלישי בקטע השני וכן הלאה.

סלט ירקות.

4. נמר יחכה מחוץ לסלון בכל החלפה, כאשר הוסכם, כי אני רשאי לבלבל אותו וגם לבחור כלל לא להחליף כבל.

ביצעתי רישום מדויק של שם הקטע הנבחר והסדר שבו הכבלים נוגנו.

ולשם הדוגמא בלבד:

הסימפוניה ה 5 של מאהלר

א.טרנספרנט

ב. סטלת'

ג. אקולה

ד. טלוס

Katie Melua Blame it on the Moon

א. אקולה

ב. טלוס

ג. טרנספרנט

ד. סטלת'

וכן הלאה, בעוד 2 קטעים נוספים .

האם זהו המבחן המדעי, האולטימטיבי שניתן היה לבצע, האם זהו המבחן שהייתה בוחרת בו המעבדה המרכזית של שיבא, או שמא מרכז המחקר של נאס"א? קרוב לוודאי שלא וכתוצאה מכך, יהיו מספיק אנשים מאחורי המקלדת, שינסו לגמד את החוויה והתוצאות וזה גם בסדר. זה מה שבחרנו לעשות.

5. נמר התבקש לדרג בכל קטע את הכבל שהוא העדיף. וגם לבצע דירוג פנימי של שלושת הכבלים "המפסידים" האחרים.

לגופם של דברים, ראוי לציין את הדברים הבאים שעלו במהלך הבדיקה:

1. לא היה כבל אחד "שניצח" בכל 4 הקטעים, אבל ה Transparent בפירוש היה המנצח בממוצע הכללי.

2. נמר טעה לא אחת, שחשב שמנגן כבל של חברה מסוימת, אבל למעשה חובר כבל של חברה אחרת, הוא בהחלט נתקל בקושי של חיזוי החברה שמחוברת באותו רגע.

3. למרות זאת, הוא הציג עקביות מעוררת השתאות בכל הקשור לזהות הכבלים השונים, באופן בו הוא זיהה (לשם הדוגמא) שהכבל השלישי בקטע מספר 4 הוא בעצם הכבל השני, שחובר בקטע מספר 1 וכן הלאה.
זיהוי זה בוצע באחוזים מאוד מאוד גבוהים, עם טעויות זניחות.

4. כאמור, לא היה זוכה אחד, אבל בהחלט היו שני כבלים שקיבלו את מירב הנקודות, והם ה Echole וה Transperant.

5. בסופם של 4 הקטעים, החלטנו לצמצם את מספר הכבלים מ-4 ל- לאותם 2 כבלים מוזכרים ונבחנו 3 קטעים חדשים:

גם במהלך בדיקה זו, בין 2 כבלים בלבד, חלו אותם כללים, לפיהם בוצעו החלפות (או שלא בוצעו בכלל) ללא ידיעתו של נמר וללא נוכחתו בחדר במהלך ההחלפה.

חשוב לציין, כי גם בשלב זה, נמר לא היה מודע מי מהכבלים, היו השניים שעלו לגמר.

במהלך בדיקה, זו, קרי בסבב השני, ניסיתי לבלבל את נמר, ללא הצלחה וכלל לא להחליף כבלים, אבל באופן מעורר כבוד הוא הגיב ב -"או שאין בקטע הזה הבדל בין 2 הכבלים, או שבכלל לא החלפת בינהם. " הנסיון נכשל.

במהלך אותה בדיקה של 2 הכבלים, נמר הצליח, יחסית בקלות ובמהירות, לזהות איזה מבין הכבלים מנגן, בכל 3 הקטעים שנבחרו, עם אפס טעויות, כאשר הוא מעדיף כל פעם מחדש את ה Tranparent ומגלה עקביות לאותו כבל שהוא בחר בו במבחן הראשון.

יכולת מרשימה מאוד, ללא ספק.

רק בסופה של הבדיקה, הצגתי בפני נמר מה היו הכבלים להם הוא הקשיב.

אני מניח שנמר הופתע לראות מי היו החברות שחוברו, כאשר הוא הימר במהלך המבחן על חברות שכלל לא חוברו, או חברות שכלל לא הושמעו באותו רגע, בבחינת: "אני מקשיב כרגע לכבל של חברה X"... אבל בעצם היה מדובר בחברה Y.

בדיעבד, אלדר ונמר, בחרו בדיוק באותם 2 הכבלים, שהם חשבו שהם טובים יותר מכל השאר.

כל זאת, כאשר מדובר בכבלים עם וויסינג בהחלט שונה.
נמר העדיף אחד מהם ו אלדר העדיף דווקא את השני.

בדיעבד, הסתבר שאחד מאותם 2 כבלים שעלו "לגמר", הוא הכבל שבחרתי בעצמי, במהלך בדיקות שביצעתי הרבה לפני בואם.

במובנים מסוימים, הבדיקה דומה לתהליך סיזיפי אחר שהעברתי את שניהם, שכלל כ-6 מגברים (חלקם מצולמים בתמונה המצורפת) שגם בבדיקה זו, היה ברור שמסקנות ו/או דיעות שיש לנו לגבי חברות מסוימות, בכל הקשור לתכונות שלהן, יכולותיהן האבסולוטיות ואיך הן יתמודדו מול חברות אחרת, לא תמיד באו לידי ביטוי בפועל , כל זאת כאשר מקשיבים למוצרים, אחד מול השני, מבלי לדעת תמיד מה מנגן.

פתאום חברה X היא בעצם חברה Y ופתאום חברה Y נשמעת משמעותית טוב יותר מחברה X, כאשר דקה לפני כן, היינו משוכנעים שהתוצאות יהיו שונות בתכלית השינוי.

בזה תם לו עוד פרוייקט.

עד העונג הבא.

רן
 

ni-ro

חבר משקיען
הודעות
1,327
מעורבות
691
נקודות
113
אהבתי
אהבתי
אהבתי
כל הכבוד לך, שאינך מפחד לשמוע חווד של אנשים נוספים, חדעתי מעיד על בגרות ובוודאי לא על חוסר ניסיון.
ב ה צ ל ח ה
מחכים לשיתוף בנוגע לבחירת ההגברה
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,045
מעורבות
1,485
נקודות
113
כל הכבוד לנמר , אין על אזניים צעירות , יפה כתבת רן !
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
כתבה נהדרת. ציוד וחדר שומט לסת. כל הכבוד רן!
 

RoyZx6r

חבר משקיען
הודעות
649
מעורבות
411
נקודות
63
המבחן מעולה ומעניין, אך שים לב שכדאי לבצע מדידה של ה-FR בטרם המבחן.
אין מחלוקת כלל שיהיו הבדלים שמיעים אם הכבלים מהונדסים.

שבת שלום ותודה על השיתוף :)
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
Wow wow wow
כל הכבוד
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,154
מעורבות
1,099
נקודות
113
אהבתי
אהבתי
אהבתי
כל הכבוד לך, שאינך מפחד לשמוע חווד של אנשים נוספים, חדעתי מעיד על בגרות ובוודאי לא על חוסר ניסיון.
ב ה צ ל ח ה
מחכים לשיתוף בנוגע לבחירת ההגברה

תודה.
במשך 25 שנה אני שומע, מקשיב ולפעמים גם מיישם חוות דעת.
למרות שבדרך כלל מתייעצים איתי...:)

במקרה של נמר ואלדר, יש אכן מה ללמוד, לעיתים אני מסכים יותר, לעיתים אני מסכים פחות ובסופו של יום, האוזניים שלי והטעם שלי, הם אלו שיבצעו את ההחלטה הסופית ומן הסתם, כל אחד חושב אחרת.

זה בא לידי ביטוי גם במבחן הנוכחי שכל אחד מאיתנו לקח משהו קצת שונה מהדברים שהוא שמע.

אני משוכנע ששניהם מאוד הופתעו מהתוצאות וגם נהנו לעבור סשן כאמור עם כל כך הרבה חברות מכובדות בו זמנית, כאשר הם לא יודעים מי החברה המחוברת ולא פעם טועים בהנחות לגביי איך הדברים אמורים להשמע.

היה כיף!

רן
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,122
מעורבות
1,124
נקודות
113
אחד הפוסטים המעניינים, איכותיים ונטולי BS שעברו כאן. פשוט שאפו על התהליך וכמובן על היוזמה לשתף
באשר לציוד... אין מילים.
 

ostrer73

אוהב את התחום
הודעות
153
מעורבות
37
נקודות
28
WOW!!!
כל הכבוד למארגן וכל הכבוד למארגן וכל הכבוד לשני ה"מודדים/ בוחנים".
פוסט מעולה ומאוד מעניין.
מחכה לפוסטים הבאים :)
 

zariel

חבר משקיען
הודעות
2,189
מעורבות
718
נקודות
113
מודה על הרעיון היפה
למבחן "העיוורים",
מענין מאתגר ומדגיש את העובדה
שלכל אחד ואחד מאיתנו טעם שונה
בשמיעת מוסיקה,
אהבתי.
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,764
מעורבות
932
נקודות
113
כיף לקרוא.
כל הכבוד על המבצע ועל היכולות.
מדוע לא התאפשר לכל אחד להכיר בהאזנה גלויה כל כבל לפני הסשנים ?
אין לי ספק שאז רמת הדיוק של נמר ושניצל היתה טובה יותר.
ארז
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,154
מעורבות
1,099
נקודות
113
כיף לקרוא.
כל הכבוד על המבצע ועל היכולות.
מדוע לא התאפשר לכל אחד להכיר בהאזנה גלויה כל כבל לפני הסשנים ?
אין לי ספק שאז רמת הדיוק של נמר ושניצל היתה טובה יותר.
ארז

היות וזה היה מוסיף עוד מימד של לחץ, שהיה מיותר לטעמי והיה גורם להם להתעסק באיזו חברה מחוברת ופחות להתרכז במה הם שומעים.

בשלב מסוים, לאחר שהסברתי לשניהם שהם טועים שוב ושוב בחיזוי של שם החברה, הם הפסיקו להתעסק בזה והתרכזו בעיקר.

לא יודע אם עברת מבחן עיוור פעם, אבל אני עברתי לא מעט כאלה במהלך השנים ויש כאן אלמנט של לחץ שמשפיע על רמת הריכוז שלך.
לפני מספר חודשים עברתי מבחן עיוור בין טרינוב, לינגדורף ודירק וזה היה הליך מלחיץ.

בסופו, הוברר שהייתי עקבי וכל פעם בחרתי באותה מערכת שנשמעת הכי פחות טוב וכל פעם בחרתי באותה מערכת שלדעתי נשמעה הכי טוב.

בדיעבד, התברר שבחרתי בדירק שנשמעים הכי פחות טוב ובטרינוב שנשמעת הכי טוב. מזל חח.

רן
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,045
מעורבות
1,485
נקודות
113
מה איכפת לנו עוור או לא , שומעים ואומרים מה חושבים , זה לא היה באוירת מיבחן ,אלא בעזרה לחבר , כך שלא היה שום לחץ !גם מותר לטעות , הרי כל כבל מתאים לסוג מוזיקה , אין כבל אוניברסלי , לא יודע , אני לא איכפת לי לטעות !
אגב , כל הכבלים נשמעו נהדר במערכת הנהדרת של רן ,מה שמשמח אותי בעיקר זה שיש בכלל מערכות כאלו ,נכון ,יש לי חברים עם מערכות דומות באיכות , אבל מכיר גם הרבה שמדברים הרבה ולא מתקרבים למערכת של רן , בעצם כל כבל שהיה בוחר היה מתאים , אל תשכחו שהבחור עובר עם סאבוופר שמחווט בנפרד , כך בהחלק הנמוך נמוך של הכבל לא הווה שיקול, אצלי בכלל הככבלים לבאסים שונים מאלו של המיד והגבוהים , כלומר יתכן שהבחירה של רן בכלל לא בודקת את יכולת הכבל להעביר באס נמוך נמוך,רן גם אוהב עגול וחלק , גם אני אבל הוא קצת יותר ממני עגלגל בטעמו , בכל מיקרה סאונד פצצה ,
האמת היא שבעיקר הופתעתי מהקדם , שהוא בעצם מחשב שנשמע כמו קדם סופר מושקע ,לפני ההכרות הזו לא הייתי מעלה בדעתי שכזה קדם יכנס למעלית בכוון הבית שלי , יש הפתעות בחיים ,
התנסות סופר מעניינת !
בקשר לתחתיות של הרמקול שלו , בזמנו ,אחרי כמה צעקות עליו שהוא הורס הצליל עם איזה גומיות מעופשות ונתתי לו זמנית משהו נורמלי , הלך וקנה משהו סוף העולם (אולי גם אני אקנה ) .
 

dor_s

אוהב את התחום
הודעות
496
מעורבות
145
נקודות
43
אחלה מבחן
יכול להיות שהרום קורקשיין הופך את המבחן ליותר קשה? ואולי הפוך?
יהיה מעניין לשמוע על פי מה הם איפיינו את הכבלים.
 

נערך לאחרונה ב:

שוני

חבר משקיען
הודעות
984
מעורבות
515
נקודות
93
מבחן מאד מעניין אבל יש לי השגות
אני בדקתי כל כך הרבה כבלים שהייתי צריך למרוח וזלין שלא יכאב לקונקטורים.

אחת הדוגמאות הכי מטורפות שלקחתי מרגואן I.C אוריגו של גורמה כבל מצויין עם ביקורות
טובות בכל הפורומים בעולם.
במערכת שלי היה כבל של פיוריסט 600 דולר .
אני מחליף בינהם והפיוריסט נשמע יותר טוב בכל הפרמטרים.
רגואן מטלפן כל יום , נו ??? ואני אומר לו את האמת שלי דיי דומים.
אני מזמין את איתן לוין שנינו שומעים הוא בעיוור ולא שומע יותר מידי הבדל
קפה עוגיות שלום ולהתראות .
עברו עוד יומיים מתסכלים ופתאום נפתח ה B-TURBO של גורמה והמערכת עפה לשמיים
מאז למדתי שכבל ועוד מוצרי אודיו צריכים כמה ימים לשבת ולתפוס את מקומם ללא קיצורי דרך.
ישנם שני מותגים שלא בדקת נורדוסט וקריסטל שלדעתי מצויינים והם ששכנעו אותי .
(אנקדוטה להירהור)
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,154
מעורבות
1,099
נקודות
113
מבחן מאד מעניין אבל יש לי השגות
אני בדקתי כל כך הרבה כבלים שהייתי צריך למרוח וזלין שלא יכאב לקונקטורים.

אחת הדוגמאות הכי מטורפות שלקחתי מרגואן I.C אוריגו של גורמה כבל מצויין עם ביקורות
טובות בכל הפורומים בעולם.
במערכת שלי היה כבל של פיוריסט 600 דולר .
אני מחליף בינהם והפיוריסט נשמע יותר טוב בכל הפרמטרים.
רגואן מטלפן כל יום , נו ??? ואני אומר לו את האמת שלי דיי דומים.
אני מזמין את איתן לוין שנינו שומעים הוא בעיוור ולא שומע יותר מידי הבדל
קפה עוגיות שלום ולהתראות .
עברו עוד יומיים מתסכלים ופתאום נפתח ה B-TURBO של גורמה והמערכת עפה לשמיים
מאז למדתי שכבל ועוד מוצרי אודיו צריכים כמה ימים לשבת ולתפוס את מקומם ללא קיצורי דרך.
ישנם שני מותגים שלא בדקת נורדוסט וקריסטל שלדעתי מצויינים והם ששכנעו אותי .
(אנקדוטה להירהור)

היי שוני.
לא ממש מבין את ההגיון של "לשבת ולתפוס את מקומם..". אני מניח שהמשפט הזה מבחינתך נכון למגברים, לרמקולים, לפרוססורים ובכלל כל מה שקשור להובי הזה.

מצטער שאני לא מתחבר להגיון הזה, מבין אותו, שמעתי אותו בעבר, אבל לא מקבל.

קשור יותר,לטעמי, לתת לאוזניים שלך להתרגל לסאונד החדש ולא למוצר.

כל המוצרים שנבחנו, היו מוצרים של יבואנים שעבדו כבר עשרות שעות לפני כן ואם יש כאן מוצר שהיה צריך "להתרגל" לעובדה שהוא הגיע לתל אביב, או מחברים אותו לנאגרה ו/או ל- ווילסון, זו בעיה של המוצר ופחות של הליך הבדיקה.

ובכלל, הזכרון שלנו הוא מאוד מאוד בעייתי, ובחינה אמיתית, נכונה ונטולת אינטרסים, כאלה או אחרים, חייבת, לדעתי, להתבצע בהחלפות מהירות בין כלל המוצרים.

רן
 

לני

חבר משקיען
הודעות
678
מעורבות
269
נקודות
63
מטורף....
לגמרי מטורף.
במיוחד נמר, ממש הופתעתי . זו כבר לא יכולת אודיופילית רגילה, הבחור הוא אולטרה אודיופיל.

אתה טוען שהכבל הוא בסה"כ אקולייזר.
אז מה המשמעות של כבל כאשר הוא מחובר ל Trinnov ?
הרי אתה יכול לגרום לכבל x שישמע כמו כבל y בעזרת שינוי הכיול ב Trinnov, לא?
 

972lior

אוהב את התחום
הודעות
241
מעורבות
109
נקודות
43
סוף סוף מבחן אמיתי, מחכה שתצטרך לבחור כבלי חשמל...:)
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור