סוגי קבצים ואייכות הסאונד

  • פותח הנושא פותח הנושא רוזי1
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,356
מעורבות
888
נקודות
113
עם כל הכבוד (ויש כבוד) לרכיבים שיש לנו במערכת, בסוף לדעתי, שני הגורמים העיקריים המשפיעים על הסאונד הם אייכות המקור והאקוסטיקה של החדר.

עם הזמן הפנוי בימים אילו, החלטתי להעביר קצת דיסקים לקבצים.
יש לי מחשב NUC שעליו מותקן ROON ומחובר לדיסק חיצוני 4TB, מזרים את המידע לממיר שהוא ROON READY.

הורדתי את תוכנת DBPOWERAMP והורדתי את הקבצים באופנים שונים.
ALAC, AIFF, FLAC, ו WAV.
את ה FLAC העברתי בכיווץ הכי נמוך האפשרי בתוכנה.

אחרי כמה מבחנים עיוורים (קל לביצוע) ולא עיוורים, מצאתי שאני שומע הבדלים בין ALAC ל FLAC ובין AIFF לבין ALAC.
ההבדלים לא גדולים, אבל ALAC נשמע אצלי בד"כ טוב מ FLAC - יותר מאוזן, כאשר FLAC מלא יותר בנמוכים אבל קצת צורם בגבוהים.
AIFF נשמע טוב ומלא יותר מ ALAC . וטוב יותר מ WAV.
אני יודע שהדיעה הרווחת שלא אמורים להיות הבדלים מבחינת סאונד בין הקבצים האילו, אבל זה מה שאני שמעתי אצלי במערכת.
כמו שציינתי, ההבדלים הם לא גדולים - אבל הם שמיעים לחלוטין, וההעדפה שלי ברוב במקרים הייתה ל AIFF. (קצת מבאס, לאור כמות האיחסון המוגבלת שיש לי בקונפיגורציה הנוכחית).
מעניין לשמוע את ניסיונכם בנושא.
 

עם כל הכבוד (ויש כבוד) לרכיבים שיש לנו במערכת, בסוף לדעתי, שני הגורמים העיקריים המשפיעים על הסאונד הם אייכות המקור והאקוסטיקה של החדר.

עם הזמן הפנוי בימים אילו, החלטתי להעביר קצת דיסקים לקבצים.
יש לי מחשב NUC שעליו מותקן ROON ומחובר לדיסק חיצוני 4TB, מזרים את המידע לממיר שהוא ROON READY.

הורדתי את תוכנת DBPOWERAMP והורדתי את הקבצים באופנים שונים.
ALAC, AIFF, FLAC, ו WAV.
את ה FLAC העברתי בכיווץ הכי נמוך האפשרי בתוכנה.

אחרי כמה מבחנים עיוורים (קל לביצוע) ולא עיוורים, מצאתי שאני שומע הבדלים בין ALAC ל FLAC ובין AIFF לבין ALAC.
ההבדלים לא גדולים, אבל ALAC נשמע אצלי בד"כ טוב מ FLAC - יותר מאוזן, כאשר FLAC מלא יותר בנמוכים אבל קצת צורם בגבוהים.
AIFF נשמע טוב ומלא יותר מ ALAC . וטוב יותר מ WAV.
אני יודע שהדיעה הרווחת שלא אמורים להיות הבדלים מבחינת סאונד בין הקבצים האילו, אבל זה מה שאני שמעתי אצלי במערכת.
כמו שציינתי, ההבדלים הם לא גדולים - אבל הם שמיעים לחלוטין, וההעדפה שלי ברוב במקרים הייתה ל AIFF. (קצת מבאס, לאור כמות האיחסון המוגבלת שיש לי בקונפיגורציה הנוכחית).
מעניין לשמוע את ניסיונכם בנושא.

השוואת את אותו הדיסק בפורמטים שונים?
את הדיסקים שהמרתי בחרתי WAV ללא compressed , משום מה אני תמיד מוצא את ה- wav נשמע הכי טוב.
יש לי את כל סוגי הפורמטים , מה שנשמע בסוף הכי טוב זה רמת ההקלטה ולא ה- bit rate
 
נערך לאחרונה ב:
עם כל הכבוד (ויש כבוד) לרכיבים שיש לנו במערכת, בסוף לדעתי, שני הגורמים העיקריים המשפיעים על הסאונד הם אייכות המקור והאקוסטיקה של החדר.
.
מסכים לגמרי
 
השוואת את אותו הדיסק בפורמטים שונים?
את בדיסקים שהמרתי בחרתי WAV ללא compressed , משום מה אני תמיד מוצא את ה- wav נשמע הכי טוב.
יש לי את כל סוגי הפורמטים , מה שנשמע בסוף הכי טוב זה רמת ההקלטה ולא ה- bit rate
ברור שההשוואה נעשתה על אותו דיסק.
 

מעניין!
זאת התכנה שגם אני צורב אתה תקליטורים, ועד היום, משום מה, עבדתי אוטומטית על FLAC.
אבדוק בהחלט את ההבדלים בין הפורמטים.
תודה
 
אני בעצמי שמעתי הבדלים בין גרסאות שונות ותוכנות שונות ליצור של FLAC של אותו ה CD,
ובאותה רמת דחיסה של FLAC, הקובץ FLAC זה בעצם כמו ZIP , עשיתי השוואה בין התוצרים של ה FLAC ובכל הגרסאות היה שוויון מלא בקובץ ה WAV , המסקנה שלי שכנראה הנגן "עושה משהו" בניגון הקובץ, ובכל נגן ימצא פורמט אחר להאזנה יותר טובה, אין הסבר אחר....
 
עם כל הכבוד (ויש כבוד) לרכיבים שיש לנו במערכת, בסוף לדעתי, שני הגורמים העיקריים המשפיעים על הסאונד הם אייכות המקור והאקוסטיקה של החדר.

עם הזמן הפנוי בימים אילו, החלטתי להעביר קצת דיסקים לקבצים.
יש לי מחשב NUC שעליו מותקן ROON ומחובר לדיסק חיצוני 4TB, מזרים את המידע לממיר שהוא ROON READY.

הורדתי את תוכנת DBPOWERAMP והורדתי את הקבצים באופנים שונים.
ALAC, AIFF, FLAC, ו WAV.
את ה FLAC העברתי בכיווץ הכי נמוך האפשרי בתוכנה.

אחרי כמה מבחנים עיוורים (קל לביצוע) ולא עיוורים, מצאתי שאני שומע הבדלים בין ALAC ל FLAC ובין AIFF לבין ALAC.
ההבדלים לא גדולים, אבל ALAC נשמע אצלי בד"כ טוב מ FLAC - יותר מאוזן, כאשר FLAC מלא יותר בנמוכים אבל קצת צורם בגבוהים.
AIFF נשמע טוב ומלא יותר מ ALAC . וטוב יותר מ WAV.
אני יודע שהדיעה הרווחת שלא אמורים להיות הבדלים מבחינת סאונד בין הקבצים האילו, אבל זה מה שאני שמעתי אצלי במערכת.
כמו שציינתי, ההבדלים הם לא גדולים - אבל הם שמיעים לחלוטין, וההעדפה שלי ברוב במקרים הייתה ל AIFF. (קצת מבאס, לאור כמות האיחסון המוגבלת שיש לי בקונפיגורציה הנוכחית).
מעניין לשמוע את ניסיונכם בנושא.

מניח שההבדלים נעשים בגלל אלגוריתם דחיסה שונה.
אני בכל אופן את הדיסקים שלי הורדתי ב WAV במטרה לשמור על נאמנות מקסימלית למקור, בין נפח מצומצם לאיכות אני מעדיף את האחרון.
 

נערך לאחרונה ב:
גם אני פעם עסקתי בלהבים איזה פורמט נשמע יותר נמאן למקור (סי די), בו נגיד לטעמי wav היה נשמע מעט יותר טוב ו״מלא״ מה פלאק- אבל להתחייב במאה אחוז די קשה...
 
האם לצורך שימוש עתידי , יש הבדלים ביכולת להשתמש / לשנות בקובץ בין WAVE ל AIFF?
 
אבקש להבין, האם קיימות תוכנות להשוואת 2 קבצי Wave ?

במידה וכן, לוקחים קובץ Wave הופכים אותו לקובץ Lossless בכל שיטה שהיא, לאחר מכן מחזירים אותו לwave ומשווים לקובץ המקורי ..... במידה ו- 2 הקבצים שווים יש איזו שהיא סיבה שהם ישמעו שונה?
 

אבקש להבין, האם קיימות תוכנות להשוואת 2 קבצי Wave ?

במידה וכן, לוקחים קובץ Wave הופכים אותו לקובץ Lossless בכל שיטה שהיא, לאחר מכן מחזירים אותו לwave ומשווים לקובץ המקורי ..... במידה ו- 2 הקבצים שווים יש איזו שהיא סיבה שהם ישמעו שונה?
עשה טובה, שחרר.
לא בשבילך השירשור, רק בשביל אילו ששומעים דברים שלא קיימים בהנדסה.
תודה מראש
 
אבקש להבין, האם קיימות תוכנות להשוואת 2 קבצי Wave ?

במידה וכן, לוקחים קובץ Wave הופכים אותו לקובץ Lossless בכל שיטה שהיא, לאחר מכן מחזירים אותו לwave ומשווים לקובץ המקורי ..... במידה ו- 2 הקבצים שווים יש איזו שהיא סיבה שהם ישמעו שונה?
יכול להיות שישמע שונה
זה תלוי בתוכנה
התוכנה לא ממירה ל wav ואז מנגנת אלה עושה את ההמרה ל pcm בזמן אמת. בגלל שזה אודיו אפשר לעשות הנחות בהמרה ולא להמיר למקור בצורה מושלמת
יש הבדלים ברורים בין תוכנות כאשר מנגנים flac
 
עשה טובה, שחרר.
לא בשבילך השירשור, רק בשביל אילו ששומעים דברים שלא קיימים בהנדסה.
תודה מראש
יכול להיות שישמע שונה
זה תלוי בתוכנה
התוכנה לא ממירה ל wav ואז מנגנת אלה עושה את ההמרה ל pcm בזמן אמת. בגלל שזה אודיו אפשר לעשות הנחות בהמרה ולא להמיר למקור בצורה מושלמת
יש הבדלים ברורים בין תוכנות כאשר מנגנים flac
לבקשת הקהל אני משחרר.
 

אבקש להבין, האם קיימות תוכנות להשוואת 2 קבצי Wave ?

במידה וכן, לוקחים קובץ Wave הופכים אותו לקובץ Lossless בכל שיטה שהיא, לאחר מכן מחזירים אותו לwave ומשווים לקובץ המקורי ..... במידה ו- 2 הקבצים שווים יש איזו שהיא סיבה שהם ישמעו שונה?
פותחים חלון CMD כמו ה DOS של פעם
ורושמים:
COMP file_a file_b
אם הקבצים זהים בגודל ובתוכן יהיה כתוב FILE COMPER OK
אבל יש מצב ש liranbh@ צודק שנגנים מסויימים עושים הנחות בהמרה ל PCM
 
נערך לאחרונה ב:
פותחים חלון CMD כמו ה DOS של פעם
ורושמים:
COMP file_a file_b
אם הקבצים זהים בגודל ובתוכן יהיה כתוב FILE COMPER OK
עשית בעצמך באיזשהו שלב את ההשוואה שהצעתי ? אין לי מושג בתחום !!!....אני עדיין שומע עם CD ומעולם לא הורדתי קובץ מהאינטרנט לא בתוכנות שיתוף ולא בסטרימינג.
 
אין הבדל כלל בין פלאק
לדיסק,בדקתי המון דיסקים
מול פלאק עם אותו אלבום
ולא היה שום הבדל.
 

פותחים חלון CMD כמו ה DOS של פעם
ורושמים:
COMP file_a file_b
אם הקבצים זהים בגודל ובתוכן יהיה כתוב FILE COMPER OK
אבל יש מצב ש liranbh@ צודק שנגנים מסויימים עושים הנחות בהמרה ל PCM

לא, זה לא ככה, אבל זה לא משנה לרוח השרשור בכל מקרה
 
אין הבדל כלל בין פלאק
לדיסק,בדקתי המון דיסקים
מול פלאק עם אותו אלבום
ולא היה שום הבדל.
כל עוד התוכנה עושה עבודה טובה כלומר פריסת הפלאק ל pcm והוצאת bitstream ללא התערבות אתה צודק
העניין הוא שיש הרבה מתכנתים שחושבים שכדי שתהיה לתוכנה שלהם יתרון הם צריכים להתערב בסגנון laudness למשל ואז במקרה הטוב יש לך אופציה לסמן לו שלא יתערב אבל אם אין או שלא סימנת כי היו שם 3000 אופציות ולא היה לך מושג איך (למשל. Jriver ) אתה מקבל סאונד שונה
יש מליון נגני flac , אם יש לך זמן תוריד כמה מהרשת ותנגן עם כולם את אותו קובץ בדיוק
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור