עלויות DAC וסטרימר

  • פותח הנושא פותח הנושא rainbird
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

גם בפורום הזה היו וכחנים אין סופיים שמגייסים את המדע וסבתא שלו לתת הסברים עד שהם מועילים להגיעה לאחד החברים פה עם מערכת מגובשת ונסיון ואחרי חמש דקות מעלים פוסט מתנצל בלה בלה בלה.
תראה הפורום הזה בניגוד אולי לאחרים בורך באודיופילים כבדים עם נסיון רב מאוד.
לא מדובר פה בציודים של אופיס דיפו ומחסני חשמל .
כך נתון בסיסי ותתקדם איתו : האודיו הכל זה בחשמל וחשמל זה לא רק אפס ואחד פלוס ומינוס ! על החשמל רוכבים עוד מליון דברים שברובם מזיקים מתדרים מאוד גבוהים עוד כל מיני ענינים.
כל החרה שמסביב לאפס ואחד הדיגיטאלי משפיעה מאוד שעל הסאונד ויש עוד המון .
אבל עם תרצה יש לי בבית כבל usb נוסף שנשמע שונה לחלוטין מזה המחובר , תבוא אחרי הקורונה נדגים לך.
על התחום האנלוגי אין מה לדבר שם חשמל זה מלחמה !
אף אחד לא דיבר עך אנלוגי
לגבי דיגיטלי אני לא מתווכח עם אף אחד
ציינתי עובדה שלמרות שניסו להוכיח לי כמה פעמים במבחן עיוור לא הבחנתי בשום הבדל
אני מוכן לאתגר לבוא גם אליך
בע"ה אחרי שנצא מהמצב הזה
 
אין פה מה להוכיח !!
ההבדלים קימים ומוחשיים מאוד !
אני מציעה לל במקום להתווכח בויכוח שאת פשוט טועה בו. תתריח את עצמך אלי ליד נס ציונה ובדקה אני סוגר לך את הפינה.
 
אין פה מה להוכיח !!
ההבדלים קימים ומוחשיים מאוד !
אני מציעה לל במקום להתווכח בויכוח שאת פשוט טועה בו. תתריח את עצמך אלי ליד נס ציונה ובדקה אני סוגר לך את הפינה.
ברור שיש מה להוכיח
הסברתי לך שניסיתי כמה פעמים
הלוואי שאתה צודק. תמיד שמח ללמוד דברים חדשים. במיוחד כאלו שלא מסתדרים עם הגיון (הקורס הכי מעניין בתואר היה פיסיקה מודרנית רק בגלל שהוא מלא בתופעות לא מוסברות)
אגיע בע"ה
 

טוב הבנתי !
עם נסיתה ולא שמעתה אז אחד מ2
או שהמערכת ששמעתה לא ממש מסוגלת לשקף
או שהשמיעה לא משהו.
ואני לא מתכוון להכנס להסברים כי הנושא נתחן עד דק .
תמיד יש את החכמולול התורן . האמת קצת מעייף.
מתרת הפורום היא ללמד וללמוד במטרה לשפר ואין טעם לדוש בעניין . אני כבר לא צריך להוכיח כלום ועם אתה פה ללמוד הרווחתה ועם אתה פה להוכיח שאחד זה 2 הפסדתה.
 
טוב הבנתי !
עם נסיתה ולא שמעתה אז אחד מ2
או שהמערכת ששמעתה לא ממש מסוגלת לשקף
או שהשמיעה לא משהו.
ואני לא מתכוון להכנס להסברים כי הנושא נתחן עד דק .
תמיד יש את החכמולול התורן . האמת קצת מעייף.
מתרת הפורום היא ללמד וללמוד במטרה לשפר ואין טעם לדוש בעניין . אני כבר לא צריך להוכיח כלום ועם אתה פה ללמוד הרווחתה ועם אתה פה להוכיח שאחד זה 2 הפסדתה.
לא מבין מה אתה מתעצבן
הצעת שאבוא לשמוע אמרתי סבבה
אתה רוצה שכבר עכשיו אשתכנע שאתה צודק?
אז למה לבוא?
מה קשור חכמולוג
שמעתי כמה הדגמות חלקן במערכות של עשרות אלפי דולרים
לא שמעתי הבדל. זו עובדה פרטית שלי
אם אשמע הבדל אצלך אין לי בעיה להגיד סליחה טעיתי
מותר לי להיות סקפטי בנתיים
ואגב זו המטרה של הפורום - לנהל דיונים עם כמה דעות להתווכח ללמוד
זה היה משעמם אם הדבר היחיד שהיה כאן זה "התחדשתי" וכולם מגיבים "תתחדש ותהנה" , זה היה נראה יותר כמו קבוצת תמיכה
 
זה היה משעמם אם הדבר היחיד שהיה כאן זה "התחדשתי" וכולם מגיבים "תתחדש ותהנה" , זה היה נראה יותר כמו קבוצת תמיכה
זה לא רק "תתחדש ותהנה" אפשר גם להתפרע עם (ורד) או :לב:
 

ספק כח לא קשור כי אני לא מדבר על דאק שמקבל את המתח דרך USB. ברור שלספק יש השפעה קריטית ומי שמזין את הדאק באמצעות USB או ספק ממותג עושה טעות
השעון של USB קבוע על 480 מגה והמידע נשלח עם בקרות כך שאם הסטרימר שולח מידע הוא תמיד יגיע בשלמות לדאק אחרת ישלח שוב. הוא לא ישלח באיכות נמוכה יותר כי זה ביטים ולא מידע אנלוגי שיכול להתלבש משהו על האות.
אין לי ספק שאנשים שומעים הבדל כי לא יוציאו סכומי כסף על סתם. איך זה יכול להיות? אין לי הסבר אבל יש עוד כמה תופעות שאין לי הסבר ולכן לא שולל
אף אחד לא דיבר על שלמות המידע.
דיברתי על תיזמון המידע.

יש לי טרנספורט אופטי ענתיקה אבל בשעתו היה די איכותי, קוראים אותו PS Audio Lambda 2. היה מחובר לדאק ב- AES EBU.

כשקניתי סטרימר של TOTALDAC שיש לו כניסה (ויציאה) זהה, החלטתי לשרשר דרכו את הטרנספורט כי לא היה לי מקום בדאק לשתי כניסות AES EBU. הפלא ופלא - הסאונד של הטרנספורט השתפר. למה? כי זה סטרימר מודרני, איכותי, עם יחידה נפרדת (שמקבלת כוח נפרד) לשעון, והוא מייצר כנראה שעון מדויק יותר מהטרנספורט.
איך זה מתיישב עם העובדה שהמידע נשאר זהה? ושהדאק אמור לייצר בעצמו שעון? ושהדאק לא מקבל שעון מהסטרימר כלל (כי יש ביניהם בעיית התאמה)? לא יודע. אבל עובדה - זה נשמע יותר טוב. ולא ציפיתי לזה בכלל.
משמע - טרנספורט - בין אם הוא סטרימר קבצים או אופטי - משפיע על הצליל. משמעותית.
 
אף אחד לא דיבר על שלמות המידע.
דיברתי על תיזמון המידע.

יש לי טרנספורט אופטי ענתיקה אבל בשעתו היה די איכותי, קוראים אותו PS Audio Lambda 2. היה מחובר לדאק ב- AES EBU.

כשקניתי סטרימר של TOTALDAC שיש לו כניסה (ויציאה) זהה, החלטתי לשרשר דרכו את הטרנספורט כי לא היה לי מקום בדאק לשתי כניסות AES EBU. הפלא ופלא - הסאונד של הטרנספורט השתפר. למה? כי זה סטרימר מודרני, איכותי, עם יחידה נפרדת (שמקבלת כוח נפרד) לשעון, והוא מייצר כנראה שעון מדויק יותר מהטרנספורט.
איך זה מתיישב עם העובדה שהמידע נשאר זהה? ושהדאק אמור לייצר בעצמו שעון? ושהדאק לא מקבל שעון מהסטרימר כלל (כי יש ביניהם בעיית התאמה)? לא יודע. אבל עובדה - זה נשמע יותר טוב. ולא ציפיתי לזה בכלל.
משמע - טרנספורט - בין אם הוא סטרימר קבצים או אופטי - משפיע על הצליל. משמעותית.
ההבדל גם יכול לנבוע מהעובדה שסטרימר אחד יודע להזרים 192 או DSD והשני מוגבל ל 44
כאשר הנתונים זהים קשה להבין מבחינה טכנית למה זה יכול להשמע שונה (ושוב הדגש רק על טכנית)
יש שרשורים ארוכים על הויכוח הזה
יותר מזה אני זוכר שבתערוכת הדיגיטאון הראשונה שהיתה לפני הרבה שנים עוד לפני עידן הסטרימרים היה דיון מסודר האם הטרנספורט משפיע על האיכות וכמו בכל ויכוח היו 00תי קבוצות אחת שאמרה שזה לא יכול להיות טכנית והשנייה שאמרה "בוא אלי הביתה ואני אדגים לך"
כמובן שלהסכמה לא הגיעו
כנראה שזה ישאר בגדר תעלומה כמו עוד תופעות לא מוסברות שיש בטבע
חג פסח כשר ושמח ותהנו מהשקט שיש בחוץ כי זה משפיע בוודאות על האיכות (בלילה תמיד שומעים יותר טוב)
 
ע״פ ידיעתי וניסיוני (לא גורף במיוחד, אך עברתי על כמה דברים) - דבר הכי הכרחי בסטרימר זה תוכנה. תוכנה היא שאחראית על קריאת קובץ ושידור אל הדאק. כמובן שגם שאר הרכיבים של סטרימר יש להם השפעה במיוחד לספק, כרטיס usb משופר וכו׳. אך בסופו של דבר סטרימר זה מחשב נטו עם תוספות ותוכנה יעודית, ואפליקצית הפעלה של אותו יצרן(עם קיימת, אך לא תמיד).
לכן, אם סטרימר בנוי טוב אך תוכנה לא מה שהוא - צליל תהיה לא מה שהוא.
ניסיתי מספר תוכנות מהמחשב וכול פעם תוצאה הייתה די שונה.
 

לכל תוכנה רצינית יש מליון הגדרות לכן אני בספק אם בין התוכבות הרציניות יש הבדל באיכות וגם אם כן הוא מינורי מאוד אם בכלל
להפך, לכול תוכנה רצינית לא אמורה להיות אפילו הגדרה אחד! הפעלתה ותהנה.
למי יש כוח ובכלל הגיון בהתאם לכול הקלטה ללכת ולשחק עם ההגדרות? אני רואה בזה בזבוז זמן. שלי. הגדרות = אקואלייזר ודבר הזה אף פעם לא אהבתי,כמו שאנ- לא אוהב שינוי בס וטראבל במגברים
 
להפך, לכול תוכנה רצינית לא אמורה להיות אפילו הגדרה אחד! הפעלתה ותהנה.
למי יש כוח ובכלל הגיון בהתאם לכול הקלטה ללכת ולשחק עם ההגדרות? אני רואה בזה בזבוז זמן. שלי. הגדרות = אקואלייזר ודבר הזה אף פעם לא אהבתי,כמו שאנ- לא אוהב שינוי בס וטראבל במגברים

לא הגדרות אקואלייזר בכלל אבל הגדרות של היציאה והדאק
אם ניקח את jriver כדומא יש מלא הגדרות ויש מצב בהתחלה לא להגדיר אותה נכון לציוד שלך
 
ע״פ ידיעתי וניסיוני (לא גורף במיוחד, אך עברתי על כמה דברים) - דבר הכי הכרחי בסטרימר זה תוכנה. תוכנה היא שאחראית על קריאת קובץ ושידור אל הדאק. כמובן שגם שאר הרכיבים של סטרימר יש להם השפעה במיוחד לספק, כרטיס usb משופר וכו׳. אך בסופו של דבר סטרימר זה מחשב נטו עם תוספות ותוכנה יעודית, ואפליקצית הפעלה של אותו יצרן(עם קיימת, אך לא תמיד).
לכן, אם סטרימר בנוי טוב אך תוכנה לא מה שהוא - צליל תהיה לא מה שהוא.
ניסיתי מספר תוכנות מהמחשב וכול פעם תוצאה הייתה די שונה.
מסכים לגמרי
בגלל זה אני תמיד מעדיף מחשב כי שם אתה שולט על התוכנה שהדבר הכי טוב שהיא צריכה לעשות זה פשוט לשלוח לדאק את הקובץ bitstream בלי להתערב
היו לי כמה ממירים משולבים סטרימרים ותמיד היה הבדל בסאונד בין הסטרימר הפנימי והמחשב
 

לא הגדרות אקואלייזר בכלל אבל הגדרות של היציאה והדאק
אם ניקח את jriver כדומא יש מלא הגדרות ויש מצב בהתחלה לא להגדיר אותה נכון לציוד שלך
לא דיברתי על הגדרות התאמה לדאק שהם ממש מעט וקשורות לאופן העברת מידע כמו native dsd, pod.
 
מסכים לגמרי
בגלל זה אני תמיד מעדיף מחשב כי שם אתה שולט על התוכנה שהדבר הכי טוב שהיא צריכה לעשות זה פשוט לשלוח לדאק את הקובץ bitstream בלי להתערב
היו לי כמה ממירים משולבים סטרימרים ותמיד היה הבדל בסאונד בין הסטרימר הפנימי והמחשב
מהניסיון שלי, סטרימר טוב נשמע יותר טוב ממחשב גם אם הוא מחשב pc אולפני עם ספק כוח לינארי (יש לי כזה) וגם מחשב מקינטוש (היה לי). מה שכן אני לא מבין כלום במחשבים ויש מצב שלא הגדרתי משהו כמו שצריך אבל עצם זה שזה נתון להגדרות ושינוי כבר פוסל את האופציה מבחינתי מכיוון שאני רוצה רק לשמוע מוזיקה ולא להתעסק במחשבים והגדרות.
 
מהניסיון שלי, סטרימר טוב נשמע יותר טוב ממחשב גם אם הוא מחשב pc אולפני עם ספק כוח לינארי (יש לי כזה) וגם מחשב מקינטוש (היה לי). מה שכן אני לא מבין כלום במחשבים ויש מצב שלא הגדרתי משהו כמו שצריך אבל עצם זה שזה נתון להגדרות ושינוי כבר פוסל את האופציה מבחינתי מכיוון שאני רוצה רק לשמוע מוזיקה ולא להתעסק במחשבים והגדרות.

לסטרימר באמת טוב יש סביר להניח גם חומרה יעודית ולכן ישמע יותר טוב אבל לכל דבר יש את היתרונות והחסרונות
 

לא הגדרות אקואלייזר בכלל אבל הגדרות של היציאה והדאק
אם ניקח את jriver כדומא יש מלא הגדרות ויש מצב בהתחלה לא להגדיר אותה נכון לציוד שלך
לא אוהב את jriver
מליון הגדרות מיותרות קל מאד לטעות
מעדיף audirvana
מגדיר לו להעביר הכל לדאק bitstream ישירות מהקובץ
בכל המשחקים שעשיתי זה המצב הטוב ביותר וזה גם נשמע לי יותר טוב מהסטרימר המובנה
בדקתי את העניין על ifi idsd pro ועל cambridge audio cxn
בשניהם המוד של דאק בלבד ומחשב עם audirvana נשמע טוב יותר
 
ולפי ניסיוני euphony עוד יותר טוב מ audirvana... הכול ע״פ הטעם:) כרגיל...:)
חג שמח לכולם!
 
לסטרימר באמת טוב יש סביר להניח גם חומרה יעודית ולכן ישמע יותר טוב אבל לכל דבר יש את היתרונות והחסרונות

זה העניין - באיזה חומרה יעודית מדובר מלבד הספק ?
 

זה העניין - באיזה חומרה יעודית מדובר מלבד הספק ?

כרטיס usb ולמכשירים יקרים יותר יש עוד כל מיני מפענחים
אם יש הבדל , לא יודע לא ניסיתי אבל אני דיי בטוח שיש
עד כמה משמעותי גם לא ניסיתי אז לא יודע להגיד
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור