האמת מאחורי התקליטים...

  • פותח הנושא פותח הנושא tomertsin
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

להזכירך, אני בניגוד אליך עבדתי באולפן הקלטות......לא דיבורים.

גם אני. וגם בזה אתה לא מבין כלום. ואני לא עבדתי באולפן, היה לי אולפן פרטי. אתה עבדת באולפן יחד עם משה רבנו, אני עבדתי באולפן שהציוד כבר היה ליגה בפני עצמו.

עכשיו בוא.

איזה מערכת אנלוגית שמעת שגרמה לך להגיע למסקנות ההזויות הללו?
 
ג
איזה מערכת אנלוגית שמעת שגרמה לך להגיע למסקנות ההזויות הללו?
כתבתי כבר בעבר.... מאות השוואות ויכוחים ופולמוסים עם כל האודיופילים שהכרתי בשנים 83-90 (1)....ואז לא היו פורומים עם אנשים מאחורי מקלדות .......היינו נפגשים, שומעים ו"רבים".
------------------------------------------------------------------
(1) השנים הראשונות לאחר צאת ה-CD שבהם היו "מלחמות עולם" בין האנלוג והדיגיטאל.
 

נערך לאחרונה ב:
עמיר הוצאת את דבריי מהקשרם לחלוטין.
מי דיבר על נאמנות למקור? איזה מקור הוא ה"נכון"? אין כזה , וזה תמיד מה שאמרתי .
הרפרנס שלי הוא הקלט . קלט אינו מקור במשמעותו המוחלטת אלא מקרה פרטי , תוצא נתון של סטאפ ספציפי כתלות בחלל ההאזנה וציוד ההקלטה.
גמור ומוסכם שהתאמה בין נאמנות גבוהה למידת ההנאה אינה מחויבת המציאות .
הטענה פשוטה , מבחינתי בכל אופן: תפיסת ה"במה/פרטים/מרחב" וכו' בחוויית השמע היא תוצר של עיוותים .
מה הבעיה לשחזר או ליצור עיוותים כאלה באמצעים יותר פשוטים ומודרנים , מבלי להיכנס לכל הבעייתיות של עולם התקליטים?
 
על שאלתך בנושא העיוותים עניתי בפוסט קודם.
לשאלתך, אולי אפשר לייצר עיוותים דומים בצורה דיגיטלית ולקבל את אותו אפקט. אני פשוט לא יודע האם/מתי/היכן ניסו לעשות את זה. לצורך כך יש לדעת מה בדיוק "האוזן אוהבת" ולנסות לייצר את זה.

אפשר תיאורטית לנסות להקליט את הפלט של פונו-סטייג' ב-hi-res ולבדוק אם זה נשמע כמו התקליט, או שזה מקבל אופי "דיגיטלי". אבל עד שלא מנסים, לא יודעים.
 
חברים, זה קיים, עובד ואף בשימוש. אפילו ע"י חברות ישראליות כמו ווייבס המצליחה.
שכל אחד יחליט אם הצליל מוצא חן בעיניו..
 

כתבתי כבר בעבר.... מאות השוואות ויכוחים ופולמוסים עם כל האודיופילים שהכרתי בשנים 83-90 (1)....ואז לא היו פורומים עם אנשים מאחורי מקלדות .......היינו נפגשים, שומעים ו"רבים".
------------------------------------------------------------------
(1) השנים הראשונות לאחר צאת ה-CD שבהם היו "מלחמות עולם" בין האנלוג והדיגיטאל.

איזה רכיבים היו שם? מתוך מאות השוואות אתה אפילו לא זוכר אחד?
 
מי דיבר על נאמנות למקור? איזה מקור הוא ה"נכון"? אין כזה , וזה תמיד מה שאמרתי .
הרפרנס שלי הוא הקלט . קלט אינו מקור במשמעותו המוחלטת אלא מקרה פרטי , תוצא נתון של סטאפ ספציפי כתלות בחלל ההאזנה וציוד ההקלטה.
הסברתי למה כוונתי בנאמנות למקור = גלי הקול כפי שהיו בחלל ההאזנה -- על ידי ההקלטה+ההשמעה, שבאופן אידיאלי חייבים לעבוד יחד ולהתאים זה לזה ולחלל ההשמעה, אבל כמובן שאי אפשר להגיע לזה במציאות, ובהינתן, כאמור, שההקלטות בכלל לא מנסות לשמר את המקור מנקודת המבט של מאזין, כל המירדף אחרי הנאמנויות למיניהם הוא בעייתי, במקרה הטוב.

בכל מקרה, הנאמנויות למיניהן אינן פונקציית המטרה ה"אמיתית".
 
מה הבעיה לשחזר או ליצור עיוותים כאלה באמצעים יותר פשוטים ומודרנים , מבלי להיכנס לכל הבעייתיות של עולם התקליטים?

אין שום בעיה לסמלץ בדיגיטאל חיקוי לכל מדיה אנלוגית שיש, תקליט, טייפ סלילים טייפ קסטות וכו'.......מנתחים את המאפיינים ואז עם DSP מכניסים את העיוות.
 

לך תסביר את זה ליהודים.
 
איזה רכיבים היו שם? מתוך מאות השוואות אתה אפילו לא זוכר אחד?

בטח שאני זוכר, היו עשרות/מאות נוספים מעבר לרשימה אבל הבולטים ביותר הם:
  • הפטפונים Oracle Delphi ו Linn
  • זרועות Daynavector Stax Linn
  • ראשים של Koetsu , EMT Van Der Hul
 
נערך לאחרונה ב:
לך תסביר את זה ליהודים.
יופי, אז אפילו עשו משהו כזה. לא ידעתי על זה. צריך רק לשמוע האם זה מספק את הסחורה :D
 

נו, @roberts ?

עוד מעט אני הולך לישון.
אני מרגיש שאנו מתישים את הפורום.....תעזוב....ולילה טוב
 

יאללה לירן איפה אתה?...... למרות שיהיו עוד פוסטים בהמשך שלא בדיוק יחמיאו לאנלוג יש לך מספיק חומר "לעבוד איתו"......דבר איתי "בשלילה" לירן.....;)
זו היתה בדיחה כמובן
 
אני מרגיש שאנו מתישים את הפורום.....תעזוב
הפצת עלי שקר, ש"הודיתי" שכתבתי שטויות.

בוא תצטט את ה"הודאה" או תתנצל ותמחק את השקרים.
 
הפצת עלי שקר, ש"הודיתי" שכתבתי שטויות.

בוא תצטט את ה"הודאה" או תתנצל ותמחק את השקרים.
אתה מתיש - שלחתי לינק, תפתח אותו ותראה בעצמך.
 

אתה מתיש - שלחתי לינק, תפתח אותו ותראה בעצמך.
עברתי על הכל פעם אחת ולא מצאתי שום "הודאה" כזו. אני לא חוזר על זה שוב.

אנא צטט למה התכוונת, כי מבחינתי אין דבר כזה וזו סתם השמצה ללא קשר למציאות.
או תתנצל ותמחק את ההשמצה.
 
עברתי על הכל פעם אחת ולא מצאתי שום "הודאה" כזו. אני לא חוזר על זה שוב.

אנא צטט למה התכוונת, כי מבחינתי אין דבר כזה וזו סתם השמצה ללא קשר למציאות.
או תתנצל ותמחק את ההשמצה.
Dtown.JPG
 

תמונות מצורפות

  • Dtown.JPG
    Dtown.JPG
    KB 44.4 · צפיות: 261

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור