נגיף הקורונה והשפעתו בעולם...

  • פותח הנושא פותח הנושא tomertsin
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

@roberts התפיסה שלך את המדע מעוותת. אתה לא מדען וגם אני לא, אבל אחת הדוגמאות הקלסיות המובאות כדי להסביר שיש להטיל ספק גם ״באמיתות״ מדעיות היא התפשטות האור.
בתחילה התייחסה הפיזיקה לאור כאל קרן.
אחר כך התייחסה הפיזיקה לאור כאל גל.
והיום הפיזיקה מתייחסת לאור כאל התפשטות חלקיקים.
אלה הם לא סתם הבדלים סמנטיים, יש להם משמעות מבחינת הפיזיקה.
אתה, רוברט, מתייחס למדע כאל דת, בדיוק כפי שאדם דתי מתייחס לאלוהים.

אריה

אתה בכלל קורא את מה שאני כותב או פועל על אוטומט ? תקרא את מה שכתבתי לפני מס' שעות- ציטוט מעצמי:
---------------------------------------------------------------------------
"והדבר הכי יפה במדע הוא שהכל פתוח, יבוא מישהו ויציג מודל פיזיקאלי טוב יותר אז תוך זמן קצר יגרסו במיחזורית את ספרי הפיזיקה הישנים ויכניסו אחר כבוד את החדשים.......עד למודל הבא שאולי יבוא ,ואולי לא, כי הוא מספיק טוב כדי להסביר את כל אשר סביבנו."
 
אתה בכלל קורא את מה שאני כותב או פועל על אוטומט ? תקרא את מה שכתבתי לפני מס' שעות- ציטוט מעצמי:
---------------------------------------------------------------------------
"והדבר הכי יפה במדע הוא שהכל פתוח, יבוא מישהו ויציג מודל פיזיקאלי טוב יותר אז תוך זמן קצר יגרסו במיחזורית את ספרי הפיזיקה הישנים ויכניסו אחר כבוד את החדשים.......עד למודל הבא שאולי יבוא ,ואולי לא, כי הוא מספיק טוב כדי להסביר את כל אשר סביבנו."
ואתה קורא את מה שאני כותב? כתבתי שזה לא בדיוק ככה. אפילו הבאתי דוגמה.

מה שחשוב הוא שתפסיק לספר לנו מה אנחנו לדעתך שומעים או לא שומעים, תספר לנו מהחוויות האישיות שלך.

אריה
 

המאמינים באלוהים מאמינים בו ללא עוררין וכל דבר טוב שיקרה להם הם יגידו שזה בזכות האמונה שלהם, וכל דבר רע שיקרה להם הם יגידו שזה רוצונו להעמיד אותם במבחן. אין אפשר לשכנע אותם לראות דברים אחרת. בדיוק אותו הדבר קורה עם אודיפילים שמאמינים שיש הבדלים נשמעים בין כבלי USB וכבלי קומקום.

אמונה זה כנראה צורך פסיכולוגי של הרבה אנשים. לצערי לי אין שום אמונה, אולי אם ההיתי מאמין במשהו שאין לו הוכחה מדעית, מצבי היה יותר טוב והייתי יותר אופטימי. אי אפשר גם להתעלם מהעובדה שבקרב אנשי המדע, הרוב הוא חילוני. מהסיבה הפשוטה שיש סתירה גמורה בין דת למדע.

מתי בדיוק קרה שתפילה של משהו נעתנה? ואני לא מדבר על מאורעות בינאריים שיש להם שתי תוצאות אפשריות, ששם יש לך הסתברות של 50% שמה שתפלל אליו, יקרה באופן מקרי. בעמוד הפייסבוק שלי, לפחות פעם בחודש אני נתקל בשרשור של תפילה המונית לשלומו של איזה מסכן שגוסס מסרטן, וב 100% מהמקרים עד כה, כעבור זמן מה אני רואה שאותו שרשור הפך לשרשור ניחום אבלים...

Eb
יש הרבה דברים שקורים או מתרחשים,
שאתה אם חמשת החושים העלובים שלך
לא יכול לראות או לזהות ולהבין, קצת כבוד
לבריאה סופר איטלגנטית וכניראה סינגולרית בגלקסיה שלנו.
 
יש לי חבר דתי, באחד הויכוחים התברר לנו שאנו מאמינים באותו הדבר,
הוא קורא לזה אלוהים ואני קורא לזה חייזר....
שלא תבינו לא נכון, אני יהודי, הולך בחגים לבית הכנסת ומאמין במורשת היהודית, אבל גם מבין מניין זה בא , יש מספיק הוכחות לנוכחות חייזרים ולשיפור הגנים של האדם בעזרתם...
 
Eb
קצת כבוד לבריאה סופר איטלגנטית וכניראה סינגולרית בגלקסיה שלנו.

אני אישית מאמין שיש עוד יצורים תבוניים בגלקסיה שלנו והם אפילו יכולים לשמוע כבלים (מעבר לחוויתיים שחיים על הכדור הכחול הזה).....איזה באסה שהטכנוקרטים לא זכו לכישורים האלה :לב-שבור:(ורד נבול):(......אולי ביקום מקביל נזכה לאושר הזה.
 

נערך לאחרונה ב:
Eb
יש הרבה דברים שקורים או מתרחשים,
שאתה אם חמשת החושים העלובים שלך
לא יכול לראות או לזהות ולהבין, קצת כבוד
לבריאה סופר איטלגנטית וכניראה סינגולרית בגלקסיה שלנו.

בריאה מופלאה, שאין לך, כמו גם לכולנו, מושג כיצד התרחשה, מתי ומדוע.

מכיוון שהאדם יצור תבוני, לרוב קשה לו עם אי הידיעה. ואז מה עושים? מפתחים אמונה. האמונה אמורה לתת תשובות לחוסר הידיעה. כמובן שגם המדע, אבל זה התפתח וקיבל תאוצה אלפי שנים לאחר שהתפתחו האמונות ובעקבותיהן הדתות השונות.

אז בסופו של יום ההבדל בין המאמינים ללא מאמינים הוא בשאלה אחת מרכזית - מי יכול לחיות עם התודעה שאין לנו ( עדיין) מושג כיצד נוצר העולם, היקום והחיים, ולאן כל זה הולך, ומי לא מוכן או יכול לחיות עם חוסר הידיעה הזו, ולכן בוחר להאמין בדת שמספקת לו את התשובות לשאלות הגדולות הללו.

האדם - ולא אף אחד אחר - המציא ופיתח את האמונה ואת הדתות, כל הדתות וכל האמונות . ואם האדם פיתח אותן, ברור מאליו שהן לא מוחלטות, לא חד משמעיות, ניתנות לויכוח, שינוי והתפתחות.


.
 
האדם - ולא אף אחד אחר - המציא ופיתח את האמונה ואת הדתות, כל הדתות וכל האמונות . ואם האדם פיתח אותן, ברור מאליו שהן לא מוחלטות, לא חד משמעיות, ניתנות לויכוח, שינוי והתפתחות.
.
כמובן שאתה צודק אבל לא נראה לי שאיש מאמין יסכים אם המשפט שלך:
"האדם - ולא אף אחד אחר - המציא ופיתח את האמונה ואת הדתות, כל הדתות וכל האמונות".

אגב, יש ניסוח אחר,קצר ומתומצת, בדיוק לאותו רעיון: "בראשית האדם ברא את אלוהים........" משפט מדהים בעיני.
 
נערך לאחרונה ב:
שמעתי שנגיף הקורונה עובר דרך כבלים דיגיטליים וממש מחרב את הסאונד
תקפידו להדק טוב את החיבורים במערכת שלכם

בחיאת מספיק עם הדיון הזה על אמונה ודת
תחזרו לריב על כבלים!!!
 

אני לא מאמין אני אומר את זה כאטיאיסט, אבל יש אלוהים! רק מקווה שהוא ישאר גם עד הבוקר עם תוצאות האמת :-) לילה טוב לכולם!
 
בארה"ב כבר מתו 6 מהוירוס
 
אני לא מאמין אני אומר את זה כאטיאיסט, אבל יש אלוהים!
אם נבחרת ישראל תנצח את נבחרת ברזיל כל האוהדים שלנו יצעקו "יש אלוהים !!!" ....מה האוהדים של נבחרת קונגו יצעקו אם נבחרתם תנצח את ברזיל ?....."יש אלילים!!!".
 

מכיוון שהאדם יצור תבוני, לרוב קשה לו עם אי הידיעה. ואז מה עושים? מפתחים אמונה.

.

מה ההגדרה של אדם תבוני?......אוסף אטומים שמבין שהוא אוסף אטומים.
 
מה ההגדרה של אדם תבוני?......אוסף אטומים שמבין שהוא אוסף אטומים.

הכוונה היא שהאדם, להבדיל מכל יתר היצורים על פני כדור הארץ, ולהבדיל מהדוממים, יש לו יכולת לחשוב.
 
מה ההגדרה של אדם תבוני?......אוסף אטומים שמבין שהוא אוסף אטומים.

כן אבל אי אפשר להסביר את התנהגות האדם והחברה על ידי ניתוח אינטראקציות בין קשרים אטומים.
 

כן אבל אי אפשר להסביר את התנהגות האדם והחברה על ידי ניתוח אינטראקציות בין קשרים אטומים.
:בעד: מסכים איתך בהחלט....וביום שנצליח להבין את התנהגות האדם על ידי האינטראקציה בין האטומים שלו נצליח גם להבין איך חוויתיים שומעים אינטרקונקטים;)
 
מבקש הוכחה לכאן או לכאן מאלה שטוענים שיש או אין אלוהים, ונא לא לומר לי תסתכל על פרח ותבין שזה נס אלוהי, בתולה\עקרה שיולדת וסקאדים שמחטיאים וכו' ומאילו שלא מאמינים אבקש ללכת מיליארד שנות אור לכל כיוון ביקום , לחזור ולהגיד לי לא מצאנו אותו.
המוח האנושי, או כל מוח, לא יכול להתקיים במצב של חוסר ודאות. ההכרזה החד משמעית אם יש או אין אלוהים היא המנגנון להתמודד עם חוסר ודאות זו.
הבעיה של האנושות היא שכל צד רוצה לכפות את תפישתו על הצד שכנגד וכאן יש לנו בעיה פילוסופית האם רצון חופשי ו\או דמוקרטיה כפי שנהוגה כיום שהם מושגים יפים בהגדרתם אינם בעצם כפייה על הצד שכנגד, החברה האנושית רחוקה הרבה ממצב אוטופי ולכן מלחמות הן כאן להישאר ופה מתחילה להישאל השאלה אם לא מדובר בעצם בתהליך אבולוציוני פשוט של ניכוס אמצעי הקיום לפרט מול פרט וקבוצה מול קבוצה ובסופו של יום אנו עדיין בגדר חיות.
 
מציע לכולם לקרוא את ״קיצור תולדות האנושות״ ואח״כ להמשיך בדיון.
 

ואני מציע לכולם את אתר ה"ידען" (לינק) .... ובהקשר לשרשור הנוכחי, יש שם גם לא מעט כתבות על וירוס הקורונה.



הידען.JPG
 

תמונות מצורפות

  • הידען.JPG
    הידען.JPG
    KB 124.7 · צפיות: 192
המוח האנושי, או כל מוח, לא יכול להתקיים במצב של חוסר ודאות. ההכרזה החד משמעית אם יש או אין אלוהים היא המנגנון להתמודד עם חוסר ודאות זו.
.

ממש לא מסכים איתך......אני חי טוב מאוד עם מצב של "חוסר ודאות מדעי" כלומר בידיעה שכל התאוריות המדעיות הם נכונות לרגע זה!.......זה הטוב ביותר כרגע, וביום שיגיע האיינשטיין/שרדינגר הבא עם תאוריה טובה יותר, ומוכחת, כולנו ניזרוק למיחזורית את ספרי הפיסיקה הישנים, נדפיס את החדשים ונשנה את תפיסת העולם שלנו לפיה.

זה לא דבר מופרך, עשינו זאת פעמיים ב 120 שנה האחרונות- פעם ראשונה עם איינשטיין והיחסות והשניה עם שרדינגר ותורת הקוונטים .......ומעניין מאוד איך תראה המהפכה הבא.....אם בכלל.
 
נערך לאחרונה ב:
בחיית רוברט
הקישקושים שאתה כותב על אלוהים כי אתה גאון או כי אתה מתבסס על הידע האנושי של כולנו ביחד?
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור