הבדלים

  • פותח הנושא פותח הנושא clip99
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

שמיעת מוזיקה נהפכה
לניתוח מוח.
 

רמקולים ב 100,000 שקל עם מגבר ב10,000 יתנו תוצאה סונית הרבה יותר טובה מחצי חצי או 60/40 לטובת הרמקולים.
איזו פסקנות! וואו!!

גם אני חושב שהרמקולים הם הגורם המשפיע ביותר, אבל לא נראה לי שב-10,000 ש"ח אפשר להשיג מגבר מספיק רציני כדי שהרמקול לא יהייה עסוק בעיקר בהבלטת חסרונותיו.

אני לא בעד הנוסחאות של חלוקת תקציב, אלא מציע לבחור קודם כל את הרמקול, ואחר כך להתאים לו הגברה. התהליך הזה עשוי לשנות את חלוקת התקציב בצורה משמעותית. למשל מי שרוצה דווקא רמקול עם אימפדנס נמוך במיוחד, צריך לקנות מגבר בעל יכולת לתפקד מולו -- יקר! או מי שרוצה להאזין בעוצמות מפוצצות לרמקולים בלתי נצילים במיוחד בחדר גדול, צריך מגבר עם הספק גבוה, גם יקר. במקרים כאלה הייחס 10:1 לטובת הרמקולים לא יעבוד.
 
שמיעת מוזיקה נהפכה
לניתוח מוח.
פורום זה לא מקום שבו שומעים מוזיקה, למעט אולי הפנייות למקומות אחרים שבהם שומעים מוזיקה, כמו YouTube.

בפורום רק מדברים על דברים. כנראה שאי אפשר להימנע מזה שחלק מהדיבורים יהייה בלבולי מוח.
 
נו באמת, "מי קבע מה זה איכות ?" ......הרמקול של נמר מול נניח איזה רמקול "חיוור" באלפי/עשרות אלפי שקלים....נכון אולי יש מספר אנשים שהטעם האישי שלהם הוא כזה שיעדיפו את החיוור.

יש גבול ל"הכל זה טעם אישי"..... זה הפך לאיזה מנטרה כאן....יש קריטריונים בעולמנו שעל פיהם יישק דבר...ומי שעדיין מתעקש שהכל זה טעם אישי......תרבח ותסעד-דמוקרטיה לכל.
מדהים, אבל אני מסכים.
 

מסכים אתך, אתקן זאת :בעד:, אולי הקצנתי מדי בדוגמה, אולם הרעיון ברור....קריקריונים של איכות לדעתי הם מעל טעם אישי, ובמיוחד אם קריטריונים אלו אובייקטיביים (ולרוב גם קורלטיביים עם דעת הרוב).....ועדיין מכבד את "איש הישר בעניו(אוזניו) יעשה" .
לא מסכים.
זה תחביב. לכן מה שחשוב (הדבר היחיד שחשוב) הוא ההנאה של המאזין ולא שום דבר אחר.
מה מעניין את המאזין אם הקריטריונים נמצאים והמדידות נהדרות, אבל המערכת לא מהנה?
 
רמקולים ב 100,000 שקל עם מגבר ב10,000 יתנו תוצאה סונית הרבה יותר טובה מחצי חצי או 60/40 לטובת הרמקולים.
למה להוציא 10,000 ש"ח על מגבר? על כל מגבר שתביא ב 10,000 ש"ח אציג לך מגבר עם נתונים זהים שעולה 2,000 ש"ח.

אריה
 
איזו פסקנות! וואו!!

גם אני חושב שהרמקולים הם הגורם המשפיע ביותר, אבל לא נראה לי שב-10,000 ש"ח אפשר להשיג מגבר מספיק רציני כדי שהרמקול לא יהייה עסוק בעיקר בהבלטת חסרונותיו.

אני לא בעד הנוסחאות של חלוקת תקציב, אלא מציע לבחור קודם כל את הרמקול, ואחר כך להתאים לו הגברה. התהליך הזה עשוי לשנות את חלוקת התקציב בצורה משמעותית. למשל מי שרוצה דווקא רמקול עם אימפדנס נמוך במיוחד, צריך לקנות מגבר בעל יכולת לתפקד מולו -- יקר! או מי שרוצה להאזין בעוצמות מפוצצות לרמקולים בלתי נצילים במיוחד בחדר גדול, צריך מגבר עם הספק גבוה, גם יקר. במקרים כאלה הייחס 10:1 לטובת הרמקולים לא יעבוד.
יאיר פורמן בונה מגברים חזקים כאלו בטווח המחיר שציינת (מכפילי הספק עם דמפינג פקטור גבוה).
 

רמקולים ב 100,000 שקל עם מגבר ב10,000 יתנו תוצאה סונית הרבה יותר טובה מחצי חצי או 60/40 לטובת הרמקולים.

כל מקרה לגופו רוברט - לא הייתי ממהר לצאת בהצהרות כאלה (מתוך ניסיון עבר עם מגבר יקר כמעט פי 2.5 ורמקול העולה יותר מ 100K בהשוואה לרמקולים העולים קצת פחות מפי 2 ממחירו של המגבר האמור).
היום עם סט העולה 50/50 (רמקולים/מגבר+פרה) התוצאה מעולה.
 
שוב, אתה כל רגע מחזיר אותי אחורה למבחן.
המבחן לא רלוונטי..שמעתי את הרמקולים "המנצחים".. אחד מהם היה של REVEL שעולה למעלה מ-100K...
לא התלהבתי.. כל מה שאתה כותב על מבחן האזנה ב"סלון טיפוסי" זו תיאוריה שבנית שאין לה שום אחיזה במציאות, ואם אתה גם "מומחה" למדידות, אז אתה אמור לדעת, שלפי פיזיקה פשוטה של נפיצות והנחתת גלי קול זה לא סביר בעליל, וזה עוד לא דיברנו על גלי "ההדף" בתוך התיבה ומחוצה לה ועל מפלי מים.

אני נאלץ לחזור למבחן כדי לתקן טעויות שלך :

1 - מהות המבחן לא עלויות של ציוד אלא המידה בה הוא מצליח לשמור על היענות שטוחה בנקודת ההאזנה.
2 - לכן כל מאפיינים של התווך עד נקודת ההאזנה כמו "פיזיקה פשוטה של נפיצות והנחתת גלי קול וגלי הדף" לא רלוונטיים....שימוש בחדר אנקואי נועד כדי לשמור ככל הניתן על עקרון זה .
3 - לפיכך להשליך מהמבחן הספציפי הזה באופן גורף על תקפות ההנחה העומדת בבסיסו זו טעות.

לא מסכים.
זה תחביב. לכן מה שחשוב (הדבר היחיד שחשוב) הוא ההנאה של המאזין ולא שום דבר אחר.
מה מעניין את המאזין אם הקריטריונים נמצאים והמדידות נהדרות, אבל המערכת לא מהנה?

נכון ולכן צריך קודם להגדיר מהי אותה איכות ואיך נמדדת . בהנחה ורוברט מודד איכות לפי נאמנות למקור אז הוא צודק וזה הבסיס של הדיון הזה וחוץ מזה אתה מתפרץ לדלת פתוחה כי אף אחד לא מנסה למצוא מתאם בין חווייה אישית לבין הגדרת האיכות כפי שנוסחה 2 שורות מעלה , וגם זה נאמר בהתחלה.
 
@clip99
״ורוברט בודק איכות לפי נאמנות למקור״.

ואיך רוברט בודק את זה?

אריה
 

אני זוכר שיש לך נטייה להתבדח...
 
מדהים, אבל אני מסכים.
תראו עולם, לפעמים יש הסכמה על X שאחד בא מהמזרח והשני מהמערב......עכשיו שאני כותב זאת זה יכול להישמע עם קונוטציות גזעניות..... אז אחד מהצפון והשני מהדרום ;)
 

כל מקרה לגופו רוברט - לא הייתי ממהר לצאת בהצהרות כאלה (מתוך ניסיון עבר עם מגבר יקר כמעט פי 2.5 ורמקול העולה יותר מ 100K בהשוואה לרמקולים העולים קצת פחות מפי 2 ממחירו של המגבר האמור).
היום עם סט העולה 50/50 (רמקולים/מגבר+פרה) התוצאה מעולה.
צא וחשוב איזה תוצאה היית יכול להשיג אם כמעט היית מכפיל את סכום הרמקול שלך .....וכן עם מגבר של 10,000 ש"ח
 
רוברט העיד על עצמו שהוא בוחר את הרמקולים בהאזנה.

אריה
בהחלט, שמעתי את הרמקולים שלי לפני כ 28 שנה אצל בחור חיפאי שלדעתי אתה מכיר אותו.....רופא עיינים שאני לא זוכר את שמו (היה לו רמקולים אפוג'י) .....מקווה שהבחור "עדיין איתנו" .... בזמנו היה גר בבית מדהים עם נוף מהמם לנמל.

ראיתי מהתמונות שפרסמת על המערכת שלך שגם אתה גר בבית עם נוף מדהים.......רק מהנוף הרמקולים שלך יכולים "לשיר";)
 
נערך לאחרונה ב:
אריה, אתה מכיר את הבחור?
 

למה להוציא 10,000 ש"ח על מגבר? על כל מגבר שתביא ב 10,000 ש"ח אציג לך מגבר עם נתונים זהים שעולה 2,000 ש"ח.

אריה
מגברים מכפילי הספק לא עולים 2,000 ש"ח ....אולי ClassD ......יש לי בעיה פסיכולוגית עם ClassD ......מודה ......פ-ס-י-כ-ו-ל-ו-ג-י-ת !!! לדעתי לא משהו ממשי שאוכל לשמוע זאת על אמת .....אגב שרה נתניהו גם פסיכולוגית עם הדגשה, קו אמצעי וסמני קריאה ;).
 
נערך לאחרונה ב:
רוברט העיד על עצמו שהוא בוחר את הרמקולים בהאזנה.

אריה
נאמנות למקור נקבעת ע"י מדידה, לא האזנה ויש הבדל בין לבחור רמקול שנשמע טוב, לרמקול שנמדד טוב
 
צא וחשוב איזה תוצאה היית יכול להשיג אם כמעט היית מכפיל את סכום הרמקול שלך .....וכן עם מגבר של 10,000 ש"ח

אתה כותב מתוך ניסיון או מתוך תאוריה?
אשמח לדעת איזה מגבר Class A/AB העולה כחדש 10,000 ש"ח יכול לדעתך להניע את הרמקולים שלי לפחות כמו הלקסמן שברשותי?

לאחד מחברינו בפורום יש מספר מגברים בהם לקסמן וגם מגברי CLASS D ששמעתי מספר פעמים מחוברים לרמקולים שברשותו, על אותם מגברי CLASS D ניתן לומר שהם מאוד חזקים, אבל הרבה פחות מוזיקלים מהלקסמנים שברשותו.
.
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור