פסיכואקוסטיקה ועוד

  • פותח הנושא פותח הנושא arye.gur
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
883
נקודות
113
מציע לקרוא את הוויקי שבקישור.
ולא לכתוב על מדידות לפני שקוראים (ומבינים שאנחנו לא מבינים).

https://he.m.wikipedia.org/wiki/פסיכולוגיה_של_המוזיקה

אריה
 

חשוב לא פחות לקרוא את הכול ולהבין שמשנות ה60 בוצעו מגוון מחקרים מדעיים על ידי מומחים בתחום.
וחשוב יותר להבין שיש מחקרים שמפריחים או מוכיחים אקסיומות מסוימות.

אני מניח שכולנו רוצים לדעת את הסוד מאחורי הקסם.

הבעיה שלנו, שאנחנו מתקשקשים ומנסים לרדת לשורש העניין על סמך ברושורים של חברות אודיו, שלא באמת מגלות לנו את הסוד לקסם.
והסיבות שלהם ברורות:
1. אנחנו לקוחות מטומטמים שרודפים אחרי הזנב שלנו במרדף אחרי המערכת המושלמת ובדרך משלמים הרבה כסף.
2. כי זה המרכיב הסודי לאיך הדברים נשמעים טוב.
 
לי נראה שדווקא החברות היצרניות כן מדברות על הצד החוויתי. כשחברת היי אנד רוצה לפרסם מוצר היא לרוב תצמיד לתמונה כלי נגינה כמו פסנתר, כינור או גיטרה.
לא ראיתי פרסום למוצר אודיו כשלידו מצולם סקופ או ספקטרום אניילזר.
אני אוהב ללכת עם החוויות שלי. גם אם מישהו ישכנע אותי שמה שאני חווה לא קיים במציאות המדעית, אני מעדיף לחיות עם החוויות.
במקרה של האזנה למוסיקה במערכות הביתיות שלנו, מה שאנחנו חווים קיים במציאות גם אם הוא לא קיים בעולם המדידות.

אריה
 
כדי להבין שאנחנו רחוקים מלהבין , מספיק לשמוע ׳׳ג׳יינט סטפס׳׳ או ׳׳הפסנתר המושווה׳׳ ואגב הסוד תמון בלהבין מה אתה שומע ולא בריינג׳ התדרים שאתה שומע...
 

אתמול נדבק לי שיר
על הקפה של הבוקר
התנגן לי בראש
דביק כמו זמריר
עם מילים כאלה
רדודות
שאני מתבייש להודות
שמכיר
חשבתי אולי
בעבודה
עם הפגישות
הטלפונים
והלחץ
הוא ייתן קצת
מנוחה ונחת
אך הוא לא הרפה
ונצמד
לכל שיחה ומפגש
כמו ערפד
ובסוף מלה ומשפט
נתן את שורת
המחץ
תפסתי את עצמי
ואמרתי
בן אדם!
סלק את השיר
הערפד הרברבן
נפנף אותו
תתעלם
בשבילך הוא לא
קיים!
חחח
צחק לי בפנים
השטן
זה כמו לומר
אל תחשוב על סוס
לבן...
בדרך הביתה
התחכמתי
ובחיוך ממזרי
הרדיו הדלקתי
שמתי רוק כבד
פול ווליום
איכותי
איי סי די סי
קצפת
לד זפלין
מטאליקה
וכריסי היינד
ההורסת
והערפד נעלם!
נכתש
לא פצה פה
ולא רחש
נאלם!
אבל רק טרקתי
הדלת
המלעון חזר
והתיישב לי
באפרכסת
והמשיך בנגינתו
ובמילותיו הרדודות
גרם לי לשמוט
הלסת
בבית הגיעה הישועה
אל תשכח
הזכירה זוגתי המתוקה
היום יש לנו אירוע
הביטה בי בחשש
מה קרה לך?
היה יום גרוע?
אתה כזה... מותש
תתרחץ
תתגלח
תתלבש
החולצה
תגהץ
תביא מעטפה
רשום ברכה
תזיז כבר את הרגליים
ובוינה!
מה קרה לך?
תחליף חגורה
זו לא מתאימה
לנעליים!
יצאנו בלב נרגש
העולם היה יפה
כמו חדש
הרב בירך
ואת הזוג קידש
וכל האולם
רגש
מכל עבר ופינה
הגיעו חברים
ומכרים
וקרובים
מסרו ברכה
ודש
האוויר היה נעים
האוכל טעים
והיין עשה
תעתועים
הכל זרם
ברכות
זמן איכות
טנגו
וואלס
וקוקטייל
הרגשנו
כמו באיזו
נסיכות
ופתאום
בלי התראה
הכל התהפך
והאוויר השתנה
לא הבנתי מה קרה
כי כולם המשיכו לרקוד
וגם אני איתם מתנועע
בהנאה
עדיין עם חיוך
על הפנים
אבל מוטרד
מבפנים
ולפתע
נפלה בי
ההכרה
הן אני רוקד
ומזמר
ומזיז את הישבן
לצליליו של אותו השיר
הדביק
הערפד
הרברבן!
 
אתמול נדבק לי שיר
על הקפה של הבוקר
התנגן לי בראש
דביק כמו זמריר
עם מילים כאלה
רדודות
שאני מתבייש להודות
שמכיר
חשבתי אולי
בעבודה
עם הפגישות
הטלפונים
והלחץ
הוא ייתן קצת
מנוחה ונחת
אך הוא לא הרפה
ונצמד
לכל שיחה ומפגש
כמו ערפד
ובסוף מלה ומשפט
נתן את שורת
המחץ
תפסתי את עצמי
ואמרתי
בן אדם!
סלק את השיר
הערפד הרברבן
נפנף אותו
תתעלם
בשבילך הוא לא
קיים!
חחח
צחק לי בפנים
השטן
זה כמו לומר
אל תחשוב על סוס
לבן...
בדרך הביתה
התחכמתי
ובחיוך ממזרי
הרדיו הדלקתי
שמתי רוק כבד
פול ווליום
איכותי
איי סי די סי
קצפת
לד זפלין
מטאליקה
וכריסי היינד
ההורסת
והערפד נעלם!
נכתש
לא פצה פה
ולא רחש
נאלם!
אבל רק טרקתי
הדלת
המלעון חזר
והתיישב לי
באפרכסת
והמשיך בנגינתו
ובמילותיו הרדודות
גרם לי לשמוט
הלסת
בבית הגיעה הישועה
אל תשכח
הזכירה זוגתי המתוקה
היום יש לנו אירוע
הביטה בי בחשש
מה קרה לך?
היה יום גרוע?
אתה כזה... מותש
תתרחץ
תתגלח
תתלבש
החולצה
תגהץ
תביא מעטפה
רשום ברכה
תזיז כבר את הרגליים
ובוינה!
מה קרה לך?
תחליף חגורה
זו לא מתאימה
לנעליים!
יצאנו בלב נרגש
העולם היה יפה
כמו חדש
הרב בירך
ואת הזוג קידש
וכל האולם
רגש
מכל עבר ופינה
הגיעו חברים
ומכרים
וקרובים
מסרו ברכה
ודש
האוויר היה נעים
האוכל טעים
והיין עשה
תעתועים
הכל זרם
ברכות
זמן איכות
טנגו
וואלס
וקוקטייל
הרגשנו
כמו באיזו
נסיכות
ופתאום
בלי התראה
הכל התהפך
והאוויר השתנה
לא הבנתי מה קרה
כי כולם המשיכו לרקוד
וגם אני איתם מתנועע
בהנאה
עדיין עם חיוך
על הפנים
אבל מוטרד
מבפנים
ולפתע
נפלה בי
ההכרה
הן אני רוקד
ומזמר
ומזיז את הישבן
לצליליו של אותו השיר
הדביק
הערפד
הרברבן!

מה קורה???
 


קראתי את המאמר הארוך שהעלית. ובאחד הפרקים עשו פסיכואנליזה לשיר שנדבק ולא עוזב.
אז נזכרתי בשיר שכתבתי לפני כמה שנים בדיוק באותו נושא.
מקווה שעניין.
 

שתי שאלות:
1. מדוע עברת שורה אחרי שכתבת שלוש או ארבע מילים?
2. באיזה שיר מדובר?

אגב, כתיבה טובה אף משעשעת.
 
שתי שאלות:
1. מדוע עברת שורה אחרי שכתבת שלוש או ארבע מילים?
2. באיזה שיר מדובר?

אגב, כתיבה טובה אף משעשעת.
היי
יש הרבה דרכים לכתוב.
יש כאלה שמחברים כמה חלקי משפט בשורה ואז הם צריכים לשים פסיקים בין האיברים.
אני מעדיף לעבור שורה
לא הבנתי את השאלה השניה
תודה על המחמאה.
 
יש הרבה דרכים לכתוב.
זה כל הקסם
 

לצערי הרב
רונה...
מה שעשית לא הוגן, לפעמים צריך להגיד לעצמך ״מספיק שאני סובל״ אין צורך בימים של מגיפה להדביק את חברי הפורום בשיר שנתפס לך בראש ובטח לא בשיר הנ״ל.
 

מה שעשית לא הוגן, לפעמים צריך להגיד לעצמך ״מספיק שאני סובל״ אין צורך בימים של מגיפה להדביק את חברי הפורום בשיר שנתפס לך בראש ובטח לא בשיר הנ״ל.


כל שיר הוא שיר באשר הוא, ורונה הוא כזה שנדבק אפילו לאוזני אודיופיל.
כידוע לכם הוא שיר עם "רייטינג" לא מבוטל, גם לרונה צריך לתת כבוד.
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור