- הודעות
- 2,359
- מעורבות
- 724
- נקודות
- 113
שרשור תגובות לכתבה: מבחן: סאב לקולנוע ומוסיקה - Bowers and Wilkins DB1D
מניח שלמשוגעים אמיתיים צריך 2 כאלה
תתחיל עם אחד.
באופן אישי, אני משתמש במערכת הכיול שנמצאת בפרוססור שברשותי ונמנע ממערכת הכיול האמורה, אבל להבנתי ובהתאם לחוויות של משתמשים בפורומים שונים בעולם, מדובר במערכת מאוד יעילה. תוצאות מפתיעות לאור העבודה שהם מסתמכים על מיקרופון שמצוי בטלפון.
אז אתה אומר ללכת בסוף עם 5.1 אחרי כל האטמוסים?
פורמט אטמוס אינו מחייב לרכוש זוג סאבים
כלומר אתה מכייל את כל המערכת מהפרוססור? במידה וכן, זה נשמע לי יותר נכון מאשר לכייל את הסאב בנפרד. הרי הוא חלק מהכלל. בכלל, כיול הסאב בנפרד נשמע לי קצת לא נכון.
נושא הכיול הכפול צץ למעשה עם הופעת האודיסי, ביחד עם מערכת הכיול שהציגה חברת וולודיין עבור הסאבים שלה. היו לא מעט משתמשים שתהו אם להשתמש רק באחד, או בשניהם ובאיזה סדר יש לבצע זאת.
כמובן שעברו מאז הרבה מים ומערכות הכיול השתכללו מאוד וחלקן אף מאוד מתוחכמות ומאפשרות קביעת גבולות התדרים שיכוילו וכיוצ"ב.
כלל האצבע הוא, כי יש לבצע את כיול הסאב, באמצעות מערכת הכיול הפנימית שלו, לפני מערכת הכיול שנמצאת בפרוססור, או ברסיבר. רק לאחר מכן יש להפעיל את המערכת הראשית.
זה הכלל, אך כמובן יש חריגים לכלל ובכלל זה החשיבות של בדיקה עצמית של המשתמש באמצעות המערכות שנמצאות ברשותו, אשר יכולות להניב תוצאות שונות, אם ישתמשו בהן בנפרד, או בשילוב כלשהו, לאו דווקא השילוב המוצע האמור.
.
מצד אחד אפשר לבוא ולומר כי כיול על כיול זה לא דבר מומלץ, מצד שני, יש כאלה שטוענים כי כיול הסאב, לפני הפעלת המערכת הראשית, מקלה למעשה על מערכת הכיול המרכזית ודורשת ממנה פחות כח עיבוד.
כאמור, תוכנת הכיול המרכזית בה אני משתמש היום, Room Perfect של חברת Lyngdorf מתפקדת טוב יותר , ללא הכיול של B&W, אך יתכן ומחר, עם מערכת כיול אחרת, אחשוב כי יש לשלב את המערכת שנמצאת ב-סאב.
רן
אני לא ממש מכיר את מערכת הכיול של אינטגרה/אונקיו הנוכחית.
לפני כשנתיים, יצא לי להחשף לאחת כזו ולהבנתי, הם ניסו לייצר סוג של הכלאה בין המערכת הקיימת , לזו שהייתה במערכות של פיוניר. הגיוני לאור רכישת פיוניר.
רוב מערכות הכיול המיינסטרימיות, כדוגמת ימהה/אונקיו/אנטאם/אודיסי, בשונה ממערכות העל, מתקשות לבצע את התיקונים בתחום התחתון, באופן בו יוותר האימפקט, ללא כל תוצרי לוואי של הבאס.
לאור זאת, הייתי ממליץ להתאמץ קצת ולנסות:
1. כיול הסאב בנקודת האזנה המרכזית ולאחר מכן כיול האינטגרה (שמירת הכיול באינטגרה כמספר 1)
2. כיול הסאב ב- Multi Point ולאחר מכן כיול האינטגרה (שמירת הכיול באינטגרה כמספר 2)
3. כיול האינטגרה בלבד, כאשר הסאב ללא כיול (שמירת הכיול באינטגרה כמספר 3)
4. כיול הסאב בלבד, ללא כיול כלל של האינטגרה. (זכרון מספר 4). ככל שזה נשמע מוצלח. הייתי מחלק את זה לשני תתי סעיפים ומכייל את הסאב ל- סוויט ספוט ול - מולטי פוינט.
החלפה בין המצבים ושימוש בקטעים ספורים ומאוד מאוד קצרים, בשל בעיית הזיכרון שלנו.
רן
אני לא ממש מכיר את מערכת הכיול של אינטגרה/אונקיו הנוכחית.
לפני כשנתיים, יצא לי להחשף לאחת כזו ולהבנתי, הם ניסו לייצר סוג של הכלאה בין המערכת הקיימת , לזו שהייתה במערכות של פיוניר. הגיוני לאור רכישת פיוניר.
רוב מערכות הכיול המיינסטרימיות, כדוגמת ימהה/אונקיו/אנטאם/אודיסי, בשונה ממערכות העל, מתקשות לבצע את התיקונים בתחום התחתון, באופן בו יוותר האימפקט, ללא כל תוצרי לוואי של הבאס.
לאור זאת, הייתי ממליץ להתאמץ קצת ולנסות:
1. כיול הסאב בנקודת האזנה המרכזית ולאחר מכן כיול האינטגרה (שמירת הכיול באינטגרה כמספר 1)
2. כיול הסאב ב- Multi Point ולאחר מכן כיול האינטגרה (שמירת הכיול באינטגרה כמספר 2)
3. כיול האינטגרה בלבד, כאשר הסאב ללא כיול (שמירת הכיול באינטגרה כמספר 3)
4. כיול הסאב בלבד, ללא כיול כלל של האינטגרה. (זכרון מספר 4). ככל שזה נשמע מוצלח. הייתי מחלק את זה לשני תתי סעיפים ומכייל את הסאב ל- סוויט ספוט ול - מולטי פוינט.
החלפה בין המצבים ושימוש בקטעים ספורים ומאוד מאוד קצרים, בשל בעיית הזיכרון שלנו.
רן
איציק.
לפני כשנתיים-שלוש (בזמן שפיוניר כבר הייתה בבעלות אונקיו) יצא לי להתנסות בקצרה עם הדגם המוביל של אונקיו דאז וניתן היה לראות כי הם שילבו במערכת שלהם אלמנטים מרכזיים, מתוך מערכת הכיול של פיוניר.
התפריטים, הצלילים ובכלל זה התנהגות המערכת, מאוד מאוד הזכירה את המערכת של פיוניר.
אם זה עדיין נכון גם במערכות הנוכחיות של 2018/2019 אני באמת לא יודע.
רן