חנויות
פיוז ארמה אודיו אודיו אקסטרים Sonic Bliss אמנון סאונד סטריאו פרו Soundquest קודו אודיו Stereoscope סטריאוסקופ למטייל אניגמה קולנוע ביתי גופי תאורה
הוסף ל::

מבחן: סאב לקולנוע ומוסיקה - Bowers and Wilkins DB1D | רמקולים & אודיו | ביקורות | ראשי

מבחן: סאב לקולנוע ומוסיקה - Bowers and Wilkins DB1D

גודל אות: Decrease font Enlarge font
Bowers and Wilkins DB1D Bowers and Wilkins DB1D

הוא נראה מליון דולר ולא זול במיוחד. אבל הביצועים שלו יפילו לכם את הלסת. איציק ירקוני ונמר לוי מסכימים ומסכמים

היום בסקירה נדליק אור על המותג הבריטי המוכר והאיכותי Wilkins & Bowers ונציג את הסאב מסדרת ה-DB החדשה. הסאב החדש שודרג בכל פרמטר מהדגם היוצא, הסדרה החדשה מציגה שלושה דגמים בגדלים שונים דאבל 8 אינצ' DB3D דאבל 10 DB2D שנבחן כאן באתר על ידי נמר לוי, והדגם הנסקר הינו ה-DB1D שהוא הגדול בסדרה אשר מוצב בראש הכולל זוג וופרים של 12 אינצ' כל אחד המשודכים להגברה עוצמתית בהספק של 2000 וואט.
אך לפני שאתחיל בסקירה ראשית אספר לכם על ההכרות הראשונה שלי עם ה-DB1 הדגם הראשון שהציגה חברת B&W, פגשתי אותו אי שם בשלהי 2011 באחת החנויות המתמחות, מסוג המצרים ששובים את העין והלב מהרגע הראשון, כבר בהאזנה ראשונית לסאב בחנות הוא הציג איכות צליל פנטסטית בשידוך לרמקולי B&W 802D, לאחר האזנה קצרה החלטתי שהמוצר המצוין הזה מחויב להגיע אלי לבחינה, נכון, שהוא נשמע ונראה נפלא אך הוא הביא עימו בשורה ועימה גם קושי ואי נוחות מסוימת עם מערכת שליטה לא זמינה ומסורבלת שחייבה התקנה ע"ג המחשב הנייד.

Bowers and Wilkins DB1D

מי אנחנו bowers & wilkins

bowers & wilkins היא חברת בריטית שנוסדה בשנת 1966 המייצרת ציוד אודיו ובעיקר רמקולים. החברה נחשבת לחברת הרמקולים המובילה והמצליחה בעולם וממוצריה נהנים אוהבי מוסיקה בכל רחבי העולם. הרמקולים של B&W  משמשים למוסיקה, שמע רב ערוצי וגם באולפני הקלטות מובילים בעולם כמו לדוגמא האולפן הידוע Abbey Road  שבלונדון, החברה מייצרת בנוסף מוצרי New Media כגון אוזניות משובחות ומערכות סאונד אלחוטיות באיכות פנטסטית. ב-2007 החלה החברה לפתח מערכות אודיו עבור מותג הרכב היוקרתי יגואר, כיום החברה עובדת בשיתוף פעולה גם עם חברות רכב נוספות כגון, מזארטי, וולוו, ו-B.M.W הגרמנית שהעמידה תנאי לשיתוף הפעולה עם חברת הרמקולים הבריטית B&W לשנות את שמה ל- bowers & wilkins עקב הדמיון בשם החברות. ב-2016 נמכרה החברה לחברת סטארטפ Eva Automation בעמק הסיליקון שבארה"ב.

 Bowers and Wilkins DB1D

עיצוב נקי, פשוט ומרשים במיוחד

 ה- DB1D מבית bowers & wilkins, הסאב בעל מבנה ומראה סימטרי ואסטטי במיוחד (קוביה יפה), גובה 460 מ"מ  עומק 410 מ"מ רוחב 429 מ"מ, משקלו 43 ק“ג.


 Bowers and Wilkins DB1D

הסאב מגיע בשלושה גימורים, שחור בלאק פיאנו, (גרילים שחורים) לבן מבריק, (גרילים אפורים) ועץ רוזנוט (גרילים שחורים). ה-DB1D בעל זוג וופרים 12 אינצ' אקטיביים העשויים מקרבון, בחלקה התחתון של התיבה ממוקמת יחידת הגברה דיגיטלית חדישה המניבה 2000 וואט אשר ממוקמת במארז אלומיניום יוקרתי ומרשים. תחום היענות התדרים שמציג ה-DB1D מרשים.

Frequency range (6dB) 8.5Hz - 500Hz Frequency Response -3dB (centred on level at 100Hz) 10Hz - 350Hz, ה-DB1D  כולל זוג מחברי XLR, זוג מחברי RCA, זוג מחברי 3.5mm טריגרי 12V. ומחבר RS-232 9PIN D connector. ה-DB1D כולל משדר בלוטות הנשלט דרך אפליקציה נוחה ואיכותית הנשלטת מכל מכשיר סלולארי או הטאבלט המאפשר יכולת כיול דינמי מרשים במיוחד ליצור מצבים קבועים ע"י המשתמש ולהגדיר אותם על פי אותו קובץ המתנגן, ל- DB1D אין שום בורר מעבר לכפתור ההדלקה והכיבוי. את כל הפעולות מבצעים מהיישום עצמו. זה מאפשר לכם לשבת במקום ההאזנה ולכייל את הסאב לטעמכם בדיוק, בקלות כזו שקשה מאוד לדמיין מצב בו תצטרכו לקום בכל פעם לסאב כדי לסובב איזה בורר ולחזור למקום על מנת להאזין לתוצאה. ה-DB1D מציג מכשיר מוגמר  מסוג המוצרים ששום ההנהלה לא תתנגד שיוצב בסלון ביתה בכל פינה שהיא, הוא משדר איכות  עוצמה יוקרה ואסטטיקה.

מבחן בשמע רב ערוצי

 טוב נתחיל בשמע רב ערוצי, ה-DB1D אומנם בעל זוג וופרים 12 אינצ' אקטיביים אך הוא שומר על מימדים קטנים יחסית, במבט ראשון הוא דיי מטעה לגבי יכולותיו, אך הוא פשוט חזק ועוצמתי הוא מצליח למלא את חלל האזנה שברשותי בקלות, ואני מאמין שיתאים את עצמו גם לחללים גדולים יותר.



 אז נתחיל בקטע הפתיחה של "קוונטום של נחמה", הסרט ה-22 בסדרת ג׳יימס בונד, אשר מדגים לנו מצבור של אלמנטים מאתגרים. מנועים של מכוניות עצבניות, יריות, התנגשויות, פיצוצים חריקת צמיגים כאשר ברקע מתנגנת מוזיקה היוצרת אווירת ״מלחמה״ שמרביתם מתנקזים בסופו של דבר לסאב, אך נתמקד בצליל הירי שהוא מגיח מכל עבר מרמקול הסנטר, מהקדמיים והאחוריים, אבל את עיקר מימד האימפקט תקבלו מהסאב. ה-DB1D מסוג הסאבים שאינו יוצר אפקט "בומי", פשוט הוא נמצא בחלל האזנה כל הזמן, ההגברה החדישה הטמונה בו בעלת הספק של 2000 וואט מציגה יכולת שליטה מרשימה על זוג יחידות הוופרים, ה-DB1D מסוג הסאבים הנותנים תחושה הוא מלווה אותך לכל אורך הסרט בצורה מדויקת, ואיך זה מתבטא, תפקידו של הסאב אינו מיועד רק לבעוט בכם בכל ירייה וירייה, אלא להיות זמין ומוכן כדי להכיל בדיוק ובזמן עוד אלמנטים המתרחשים באותו פרק זמן ללא סרחים המלווים בתדרים עמומים לאחר מכן, במעבר חד נעבור לפורמט דולבי אטמוס בסטאפ מלא בתצורה של 7.1.4 ערוצים בסרט דיי מאתגר לבחינת מערכת שמע רב ערוצי בסרט "מקס הזועם" העתיר אנרגיה ודינאמיקה המלווים במצבור של אלמנטים מאתרים, את האמת שהייתי בספק שה-DB1D יוכל להכיל את האנרגיות המטורפות שמציג הסרט אך ראוי לציין שהסאב הזה המשיך להפתיע אותי כל פעם מחדש, הוא פשוט לא נכנע, הוא היה נוכח מכיל ומדויק, אך מה שהופך אותו לכל כך טוב זו העובדה שהבס שלו כל כך נכון, כל כך מדויק ומהיר, שיכולות האימפקט שלו העלה בי חיוך כל פעם מחדש, נכון ה-DB1D אינו יבעט בכם בכורסא כמו סאבים של  ו-15 אינצ' ומעלה מאווררים, אבל שמדברים על ביצועים נטו הוא ברמה אחרת לגמרי הוא שם בכיס הרבה סאבים גדולים ממנו, ה-DB1D אינו בא כדי להציג כמות גדולה של באסים זה לא שם המשחק אלא להציג דיוק עם איכות צליל פנומנאלית, את היכולות הללו קשה מאוד לקבל מכל  סאב אחר.


 Bowers and Wilkins DB1D

מוסיקה

 לגבי שילוב סאבוופר במוסיקה דו ערוצית, אני נוטה לאלה הטוענים שסאבים סגורים מתאימים יותר למוסיקה מאשר סאבים פתוחים בעלי פורט, שברובם מתאימים יותר לקולנוע רב ערוצי אך עדין זה לא אומר שסאב סגור לא יתפקד טוב בשמע רב ערוצי, ה-DB1D מסוג הסאבים שמנגנים תווים של ממש במוסיקה דו ערוצית, הסאב שודך לרסיבר אינטגרה DRX-R1.1 בשילוב עם רמקולי החזית שלי כאשר הוא מוצב ביניהם למרות שהרמקולים שלי בבעלי אלמנטים של 10 אינצ' המניבים באס הדוק ואיכותי, שילובו של ה-DB1D די הורגש והוסיף מילוי נוסף בו הרמקולים שלי נופלים, שילוב הסאב העשיר את הבמה, פשט מאוד מסדר אותה טוב יותר ומשפיע גם על התחום הגבוה, וזאת מכוון שהוא למעשה משנה את התחום הטונאלי. התחושות הללו המשיכו ללוות אותי בדיסק המצוין של אריק טרופאז Quartet Bending new corners המשלב בקטעיו מיטב כלי נגינה ביניהם פסנתר, וקונטרבס וכלים נוספים, אך הפתיע אותי שברמת הביצוע הסאב הצליח לשחזר קונטרבס באופן טבעי, מאוזן, מדויק ונכון. זוג יחידות 12 האינצ' הללו מהירות בטירוף, איכות התיבה מאפשרת להם לנגן כאילו היו תלויות באוויר. את היכולות המרשימות הללו אבל אי אפשר לזקוף רק לתיבה וליחידות המצוינות. הביצועים הללו שמאפשרים לנו לנגן נכון כמעט כל כלי נגינה בצורה יציבה ומדויקת הן גם בזכות יחידת ההגברה הדיגיטלית האימתנית שלו, ששולטות ביחידות הללו בצורה מושלמת, תזוזה מהירה, ועצירה מוחלטת, ושוב יציאה מהירה ועצירה מוחלטת, הייתי מגדיר אותו כסאב סופר ממושמע! אך מוסיקלי במיוחד, ובתחום הזה הוא אחד מהמרשימים ביותר שיש.

 Bowers and Wilkins DB1D

הופעות

 שמע רב ערוצי בהופעות די דומה למוסיקה, גם בהופעה חיה נדרשים ביצועים זהים לאותם יכולות שהפגין ה-DB1D בשמע דו ערוצי, עליו להיות מדויק, טבעי, מהיר וכמובן מפורט. בתחילת הכתבה סיפרתי לכם בקצרה על ההכרות עם הדגם הראשון שהציגה החברה ה-DB1 שדי הרשים אותי במוסיקה ובהופעות וחרט בי היטב את חותמו המוסיקלי, במהלך חיי צפיתי בעשרות הופעות הדגם החדש ה-DB1D הפיח בי שוב את התחושה המרשימה שהשאיר בי קודמו, רק שהפעם ה-DB1D נטע בי תחושה טבעית יותר עם באס מדויק ונכון  במרקם עדין ואמיתי, ה-DB1D שכנע אותי שהוא משתלב מצוין גם עם רמקולים גדולים בהופעות, הוא משדר דיוק וטבעיות, חשתי זאת היטב בקטע הפתיחה האדיר של  להקת פוליס "The Police: Certifiable - Live In Buenos Aires" .


נקודות ציון

 העמדה

 מדובר בסאב בתיבה סגורה שבנויה היטב, את הסאב המצוין הזה ניתן למקם כמעט בכל מקום, אך מה שלא  הייתי ממליץ למקם אותו מאחורי ספת הישיבה וזאת למרות היישום המצוין המשולב עימו.

שיכוך

לסאב שלוש אפשרויות העמדה. העמדה על גומיות שיכוך, ספייקים ממתכת ופלסטיקים. מכיוון שבסלון שלי אני עם שטיח ובחלקו עם רצפה חשופה העדפתי להשתמש עם בספייקים שעשו עבודה מצוינת על הרצפה והשטיח בכך שייצרו מרווח סביר בין ההגברה לבין השטיח לאוורור נאות.


Bowers and Wilkins DB1D
התאמה לרמקולים

זהו סאב מהיר במיוחד ומדויק ברמה פסיכוטית. זו אולי אחת הפעמים הבודדות שאני מזהיר את הרוכש הפוטנציאלי שיכול להיות מצב שהרמקולים שלו עלולים שלא להצליח לעקוב אחריו. ורק בשביל הפרוטוקול, ב-90% מהמקרים המצב הפוך.

סיכום

באשר לסיכום, מכוון שנמר בחן גם את הדגם הקטן בסדרה ה-DB3D וגם את הדגם הנסקר  ה-DB1D תחושותיי דיי זהות לגבי הסיכום הכולל שערך, בכל הנוגע לקולנוע והופעות ברב ערוצי הכל ברור סאב הוא הכרח! וזה לא משנה אם יש לך רמקולים ענקיים שיורדים הכי נמוך. תפקידו של הסאב הוא החשוב ביותר. זה משום שהוא לא משתתף רק בפיצוצים אם כי בכל החגיגה, כשהוא לא נמצא בסביבה תחושת הקולנוע יורדת, מבחינתי הסאב הוא רכיב חשוב ביותר במערכת קולנוע. אבל בסטריאו למשל, חשיבותו של הסאב אינה מובנת מאליה למשתמשים רבים בעלי רמקולי מדפי או רצפתי. יצא להתנסות עם לא מעט סאבים רובם נשמעים די דומים ממלאים בתדר נמוך את התחום שאליו הם תוכננו ולעיתים הם גם נשמעים לא רע במוסיקה. אבל ישנם מעט מאוד סאבים בעלי תיבה קטנה יחסית ביחס לאלמנטים שנשמעו מספיק טוב בשביל שממש אתלהב, הסאב הזה הצליח לשכנע אותי לכתוב עליו בהתלהבות מסוימת, בזכות המוסיקליות שלו ובזכות יכולת ההתמזגות הנכונה שלו כדי להשלים תדרים חסרים בצורה נכונה ומדויקת, הוא בין הבודדים שעברו דרכי שפשוט הצליח להשתלב בצורה כל כך מגובשת ונכונה גם בשמע רב ערוצי, וגם במוסיקה דו ערוצית בשידוך לרמקולים גדולים ובריאים, וזאת בזכות ההנדסה כולה שהושקעה בו. הוא בנוי ונראה מדהים, מהיר כברק ומאוזן באופן מרשים, היחידות החזקות שלו יצליחו לנער את הסלון שלכם בקולנוע בזכות הדיוק וההתאמה המושלמת בין היחידות למגבר, מה שקשה יהיה למצוא בסאבים אחרים.

שורה תחתונה: גם יפה וגם אופה. אך מתאים במיוחד לאניני טעם שלא מחפשים רק ״בומים״.

מחיר 24.000 ₪
אחריות ושרות טופ אודיו 3 שנים אחריות מלאה.

ציוד הבדיקה

אמצעי תצוגה: מסך סוני SONY KD-75XF9005 

רסיבר: Integra DRX-R1.1
רמקולי חזית:  TANNOY DC10TI
רמקול סנטר: : Klipsch KL-650 THX ULTRA2

נגן; אופו:OPPO UDP-203
רמקולי סראונד:Klipsch RP502S:
רמקולי סראונד אחורי Klipsch RB81MKII :
רמקולי אטמוס: Klipsch RP500SA
סאבוופר:Wilkins & Bowers DB1D 

  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (22 תגובות פורסמו):

avatar
Sol 2019-05-06 10:46:06
איציק תודה על הסקירה :בעד: למייטב הבנתי אני רחוק מאוד מידע שיש לך,ולשאר חברי האתר בנושא קולנוע בייתי. בזמנו היה לי סאב שבסרטי פעולה ומתח עשה עבודה,אם היה טוב או לא מי אני שאקבע. שילוב סאב עם מוניטורים בסטריאו כבר יצא לי לשמוע. והתוצאה הייתה מעולה,
avatar
exupgh12 2019-05-06 16:48:00
תודה על הסקירה איציק. גימור שחור גלוס יפה, אבל השתעבדות חולה OCD כמוני ;)
avatar
goe1951 2019-05-06 16:49:37
איציק , לפני כמעט עשור מכרתי את מערכת הקולנוע ביתי ( הרמן קרדון 7000 ומערכת רמקולים 5.1 של cav) וחזרתי למערכת דו ערוצי בלבד אבל זה לא מנע ממני לקרוא את הסקירה שלך על הסאב וליהנות מהכתבה. תודה לך והמשך סקירות פוריות. חג שבועות שמח לכל חברי האתר
avatar
Yasmart 2019-05-06 17:55:01
תודה על הסקירה! נראה סאב מעניין מאוד..
avatar
michael123 2019-05-06 18:06:04
מניח שלמשוגעים אמיתיים צריך 2 כאלה
avatar
איציק ירקוני 2019-05-06 18:18:50
מניח שלמשוגעים אמיתיים צריך 2 כאלה תתחיל עם אחד.
avatar
RanM 2019-05-06 18:21:24
תודה על הסקירה איציק. לשם ההשלמה, ראוי לציין שמערכת הכיול מהדור הראשון, ה- DB1 הועברה גם לסאב הנוכחי, ה- DB1D, כאשר לדברי היצרן , האלגוריתם שופר מהותית וכעת במקום מיקרופון שהגיע עם הסאב וחובר למחשב, נעזרת כעת המערכת במיקרופון המצוי בסמרטפון. בשל השוני הקיים במיקרופונים בטלפונים השונים, המערכת מותאמת בעיקר לאייפון ולמספר מאוד מצומצם של מכשירי אנדרואיד. בתחילת התהליך, נדרש המשתמש להניח את מכשיר הטלפון על הסאב, כאשר הסאב מוציא מספר צלילים שונים, על מנת לבצע סוג של כיול למיקורופון של המשתמש. לאחר מכן, הטלפון מונח במקום האזנה המרכזי, או במספר מקומות נוספים והמערכת מבצעת כיול יחסית מהיר. תוצאות הכיול מוצגות בגרף על גבי הטלפון. באופן אישי, אני משתמש במערכת הכיול שנמצאת בפרוססור שברשותי ונמנע ממערכת הכיול האמורה, אבל להבנתי ובהתאם לחוויות של משתמשים בפורומים שונים בעולם, מדובר במערכת מאוד יעילה. תוצאות מפתיעות לאור העבודה שהם מסתמכים על מיקרופון שמצוי בטלפון. רן
avatar
michael123 2019-05-06 20:15:16
תתחיל עם אחד. אז אתה אומר ללכת בסוף עם 5.1 אחרי כל האטמוסים?
avatar
נמר 2019-05-06 20:41:48
באופן אישי, אני משתמש במערכת הכיול שנמצאת בפרוססור שברשותי ונמנע ממערכת הכיול האמורה, אבל להבנתי ובהתאם לחוויות של משתמשים בפורומים שונים בעולם, מדובר במערכת מאוד יעילה. תוצאות מפתיעות לאור העבודה שהם מסתמכים על מיקרופון שמצוי בטלפון. כלומר אתה מכייל את כל המערכת מהפרוססור? במידה וכן, זה נשמע לי יותר נכון מאשר לכייל את הסאב בנפרד. הרי הוא חלק מהכלל. בכלל, כיול הסאב בנפרד נשמע לי קצת לא נכון.
avatar
איציק ירקוני 2019-05-06 20:59:34
אז אתה אומר ללכת בסוף עם 5.1 אחרי כל האטמוסים? פורמט אטמוס אינו מחייב לרכוש זוג סאבים
avatar
michael123 2019-05-06 21:04:05
פורמט אטמוס אינו מחייב לרכוש זוג סאבים צודק
avatar
RanM 2019-06-06 10:46:26
כלומר אתה מכייל את כל המערכת מהפרוססור? במידה וכן, זה נשמע לי יותר נכון מאשר לכייל את הסאב בנפרד. הרי הוא חלק מהכלל. בכלל, כיול הסאב בנפרד נשמע לי קצת לא נכון. נושא הכיול הכפול צץ למעשה עם הופעת האודיסי, ביחד עם מערכת הכיול שהציגה חברת וולודיין עבור הסאבים שלה. היו לא מעט משתמשים שתהו אם להשתמש רק באחד, או בשניהם ובאיזה סדר יש לבצע זאת. כמובן שעברו מאז הרבה מים ומערכות הכיול השתכללו מאוד וחלקן אף מאוד מתוחכמות ומאפשרות קביעת גבולות התדרים שיכוילו וכיוצ"ב. כלל האצבע הוא, כי יש לבצע את כיול הסאב, באמצעות מערכת הכיול הפנימית שלו, לפני מערכת הכיול שנמצאת בפרוססור, או ברסיבר. רק לאחר מכן יש להפעיל את המערכת הראשית. זה הכלל, אך כמובן יש חריגים לכלל ובכלל זה החשיבות של בדיקה עצמית של המשתמש באמצעות המערכות שנמצאות ברשותו, אשר יכולות להניב תוצאות שונות, אם ישתמשו בהן בנפרד, או בשילוב כלשהו, לאו דווקא השילוב המוצע האמור. . מצד אחד אפשר לבוא ולומר כי כיול על כיול זה לא דבר מומלץ, מצד שני, יש כאלה שטוענים כי כיול הסאב, לפני הפעלת המערכת הראשית, מקלה למעשה על מערכת הכיול המרכזית ודורשת ממנה פחות כח עיבוד. כאמור, תוכנת הכיול המרכזית בה אני משתמש היום, Room Perfect של חברת Lyngdorf מתפקדת טוב יותר , ללא הכיול של B&W, אך יתכן ומחר, עם מערכת כיול אחרת, אחשוב כי יש לשלב את המערכת שנמצאת ב-סאב. רן
avatar
נמר 2019-06-06 11:05:02
נושא הכיול הכפול צץ למעשה עם הופעת האודיסי, ביחד עם מערכת הכיול שהציגה חברת וולודיין עבור הסאבים שלה. היו לא מעט משתמשים שתהו אם להשתמש רק באחד, או בשניהם ובאיזה סדר יש לבצע זאת. כמובן שעברו מאז הרבה מים ומערכות הכיול השתכללו מאוד וחלקן אף מאוד מתוחכמות ומאפשרות קביעת גבולות התדרים שיכוילו וכיוצ"ב. כלל האצבע הוא, כי יש לבצע את כיול הסאב, באמצעות מערכת הכיול הפנימית שלו, לפני מערכת הכיול שנמצאת בפרוססור, או ברסיבר. רק לאחר מכן יש להפעיל את המערכת הראשית. זה הכלל, אך כמובן יש חריגים לכלל ובכלל זה החשיבות של בדיקה עצמית של המשתמש באמצעות המערכות שנמצאות ברשותו, אשר יכולות להניב תוצאות שונות, אם ישתמשו בהן בנפרד, או בשילוב כלשהו, לאו דווקא השילוב המוצע האמור. . מצד אחד אפשר לבוא ולומר כי כיול על כיול זה לא דבר מומלץ, מצד שני, יש כאלה שטוענים כי כיול הסאב, לפני הפעלת המערכת הראשית, מקלה למעשה על מערכת הכיול המרכזית ודורשת ממנה פחות כח עיבוד. כאמור, תוכנת הכיול המרכזית בה אני משתמש היום, Room Perfect של חברת Lyngdorf מתפקדת טוב יותר , ללא הכיול של B&W, אך יתכן ומחר, עם מערכת כיול אחרת, אחשוב כי יש לשלב את המערכת שנמצאת ב-סאב. רן תודה על התשובה. אם כך אני מבין שלמשל במקרה שלי, עם ערכת הכיול של האינטגרה, היית ממליץ להישתמש בכיול של הסאב בנפרד והכיול של האינטגרה לאחר מכן (אחרי שהסאב כוייל בבסיס)?
avatar
RanM 2019-06-06 11:22:20
אני לא ממש מכיר את מערכת הכיול של אינטגרה/אונקיו הנוכחית. לפני כשנתיים, יצא לי להחשף לאחת כזו ולהבנתי, הם ניסו לייצר סוג של הכלאה בין המערכת הקיימת , לזו שהייתה במערכות של פיוניר. הגיוני לאור רכישת פיוניר. רוב מערכות הכיול המיינסטרימיות, כדוגמת ימהה/אונקיו/אנטאם/אודיסי, בשונה ממערכות העל, מתקשות לבצע את התיקונים בתחום התחתון, באופן בו יוותר האימפקט, ללא כל תוצרי לוואי של הבאס. לאור זאת, הייתי ממליץ להתאמץ קצת ולנסות: 1. כיול הסאב בנקודת האזנה המרכזית ולאחר מכן כיול האינטגרה (שמירת הכיול באינטגרה כמספר 1) 2. כיול הסאב ב- Multi Point ולאחר מכן כיול האינטגרה (שמירת הכיול באינטגרה כמספר 2) 3. כיול האינטגרה בלבד, כאשר הסאב ללא כיול (שמירת הכיול באינטגרה כמספר 3) 4. כיול הסאב בלבד, ללא כיול כלל של האינטגרה. (זכרון מספר 4). ככל שזה נשמע מוצלח. הייתי מחלק את זה לשני תתי סעיפים ומכייל את הסאב ל- סוויט ספוט ול - מולטי פוינט. החלפה בין המצבים ושימוש בקטעים ספורים ומאוד מאוד קצרים, בשל בעיית הזיכרון שלנו. רן
avatar
נמר 2019-06-06 16:46:51
אני לא ממש מכיר את מערכת הכיול של אינטגרה/אונקיו הנוכחית. לפני כשנתיים, יצא לי להחשף לאחת כזו ולהבנתי, הם ניסו לייצר סוג של הכלאה בין המערכת הקיימת , לזו שהייתה במערכות של פיוניר. הגיוני לאור רכישת פיוניר. רוב מערכות הכיול המיינסטרימיות, כדוגמת ימהה/אונקיו/אנטאם/אודיסי, בשונה ממערכות העל, מתקשות לבצע את התיקונים בתחום התחתון, באופן בו יוותר האימפקט, ללא כל תוצרי לוואי של הבאס. לאור זאת, הייתי ממליץ להתאמץ קצת ולנסות: 1. כיול הסאב בנקודת האזנה המרכזית ולאחר מכן כיול האינטגרה (שמירת הכיול באינטגרה כמספר 1) 2. כיול הסאב ב- Multi Point ולאחר מכן כיול האינטגרה (שמירת הכיול באינטגרה כמספר 2) 3. כיול האינטגרה בלבד, כאשר הסאב ללא כיול (שמירת הכיול באינטגרה כמספר 3) 4. כיול הסאב בלבד, ללא כיול כלל של האינטגרה. (זכרון מספר 4). ככל שזה נשמע מוצלח. הייתי מחלק את זה לשני תתי סעיפים ומכייל את הסאב ל- סוויט ספוט ול - מולטי פוינט. החלפה בין המצבים ושימוש בקטעים ספורים ומאוד מאוד קצרים, בשל בעיית הזיכרון שלנו. רן תודה על התשובה. קדימה, נתחיל להתפלמס עם זה. נחזור עם מסקנות.
avatar
איציק ירקוני 2019-06-06 20:42:45
אני לא ממש מכיר את מערכת הכיול של אינטגרה/אונקיו הנוכחית. לפני כשנתיים, יצא לי להחשף לאחת כזו ולהבנתי, הם ניסו לייצר סוג של הכלאה בין המערכת הקיימת , לזו שהייתה במערכות של פיוניר. הגיוני לאור רכישת פיוניר. רוב מערכות הכיול המיינסטרימיות, כדוגמת ימהה/אונקיו/אנטאם/אודיסי, בשונה ממערכות העל, מתקשות לבצע את התיקונים בתחום התחתון, באופן בו יוותר האימפקט, ללא כל תוצרי לוואי של הבאס. לאור זאת, הייתי ממליץ להתאמץ קצת ולנסות: 1. כיול הסאב בנקודת האזנה המרכזית ולאחר מכן כיול האינטגרה (שמירת הכיול באינטגרה כמספר 1) 2. כיול הסאב ב- Multi Point ולאחר מכן כיול האינטגרה (שמירת הכיול באינטגרה כמספר 2) 3. כיול האינטגרה בלבד, כאשר הסאב ללא כיול (שמירת הכיול באינטגרה כמספר 3) 4. כיול הסאב בלבד, ללא כיול כלל של האינטגרה. (זכרון מספר 4). ככל שזה נשמע מוצלח. הייתי מחלק את זה לשני תתי סעיפים ומכייל את הסאב ל- סוויט ספוט ול - מולטי פוינט. החלפה בין המצבים ושימוש בקטעים ספורים ומאוד מאוד קצרים, בשל בעיית הזיכרון שלנו. רן רן אומנם חטיבת האודיו של פיוניר נרכשה ע"י אונקיו אינטגרה אך יש מעט מהמשותף ביניהם. הרסיברים מבית אונקיו אינטגרה אינם כוללים מצבי זכרון כפי שהכרנו ברסיברים של פיוניר שהגיעו עם 6 זכרונות, ובסדרה האחרונה רק עם 3 זכרונות. האינטגרות החדשות בעלות זכרון אחד בלבד, ושלושה מצבי זכרון לאקולייזר שכולל 15 תדרים שונים.
avatar
RanM 2019-07-06 10:05:05
איציק. אני פחות מתיחס לתפעול היום יומי, שכולל מצבי זכרון, אלא לליבה של המערכת. אונקיו בזמנו, הסתמכה על אודיסי ובהחלטה ששמורה עמה, החליטה להתנתק ממנה ולהתבסס על מערכת מקומית. המערכת בגילגול הראשון שלה, הייתה בוסרית ולא מוצלחת. ברבות השנים הם אכן ניסו לשפר אותה. לפני כשנתיים-שלוש (בזמן שפיוניר כבר הייתה בבעלות אונקיו) יצא לי להתנסות בקצרה עם הדגם המוביל של אונקיו דאז וניתן היה לראות כי הם שילבו במערכת שלהם אלמנטים מרכזיים, מתוך מערכת הכיול של פיוניר. התפריטים, הצלילים ובכלל זה התנהגות המערכת, מאוד מאוד הזכירה את המערכת של פיוניר. אם זה עדיין נכון גם במערכות הנוכחיות של 2018/2019 אני באמת לא יודע. רן
avatar
zariel 2019-07-06 11:14:53
סקירה מהפנטת, לא פחות מהמוצר עצמו, בקשר למיקומו של הסאב, בעיקרון זה כמעט נכון שהמיקום "לא משחק תפקיד", אבל יש בדרכך כלל מיקום שאתה מרגיש שהוא אופטימלי, והוא ממש "יושב" טוב.
avatar
איציק ירקוני 2019-07-06 15:39:37
איציק. לפני כשנתיים-שלוש (בזמן שפיוניר כבר הייתה בבעלות אונקיו) יצא לי להתנסות בקצרה עם הדגם המוביל של אונקיו דאז וניתן היה לראות כי הם שילבו במערכת שלהם אלמנטים מרכזיים, מתוך מערכת הכיול של פיוניר. התפריטים, הצלילים ובכלל זה התנהגות המערכת, מאוד מאוד הזכירה את המערכת של פיוניר. אם זה עדיין נכון גם במערכות הנוכחיות של 2018/2019 אני באמת לא יודע. רן רן אומנם ישנו דמיון בין ה-RC של פיוניר לבין אונקיו אינטגרה, אך הניהול הפנימי שונה ואין שום דמיון בין המותגים בתחום זה. מערכת הכיול באינטגרה יכולת לקבוע את חיתוך תדרי הקרוס בתדרי (40 / 45 / 50 / 55 / 60 / 70 / 80 / 90 / 100 / 110 / 120 / 130 / 150 / 180 / 200 Hz) לכל זוג רמקולים בנפרד, עם אקו לייזר מורחב עם שליטה על 15תדרים שניתנים לכיוון גם במהלך צפייה בתכנים, את כיול האקו לייזר ניתן לשמור ב-3 זיכרונות נפרדים, כאשר תחום התדרים הנמוך מתחיל מ-25 הרץ ועד לתחום הגבוהה-16 קילוהרץ. המערכת מאפשרת ליהנות מכל תדרי האקולייזר גם כאשר הרמקולים מוגדרים קטנים. לגבי שאר ההבדלים בין פיוניר לאינטגרה ניתן לפתוח דיון ארוך פורה ומענין.
avatar
RanM 2019-07-06 16:16:50
איציק. אתה מדבר על פונקציונאליות וכיוונונים, לפני ואחרי ביצוע הכיול, שהם נרחבים יותר וורסטלים יותר באינטגרה לעומת הפיוניר ונתת כדוגמא את נושא הזכרונות וניהול הבאס. אני בהחלט מקבל את דבריך, בייחוד שאני לא מצוי במערכות הללו כבר מספר שנים. עם זאת, אנחנו עדיין מדברים על דברים שונים. אני מדבר על הליבה, על לב המערכת ובכלל זאת ההתרשמות שלי, שוב לפני כשלוש שנים, שמדובר במערכות דומות באופן מחשיד. וזה ניכר היה גם בתוצאה הסופית. וזו נקודה מאוד חשובה, כי התוצאה הסופית היא לב העניין כאן אני אסיים את הדיון ברשותך בדוגמא להבהרת דבריי, היות וכפי שציינת בצדק, אפשר לפתוח דיון נפרד. Dirac Live. דירק נמצאת במכשירים stand alone שעולים אלף דולר והיא נמצאת גם בפרוססרים של דאטה סט שעולים 20,000 דולר. כאשר פניתי לדירק עצמם, בשאלה מה בעצם ההבדל בין דירק שנמצא במכשיר זול, לעומת מכשיר אולטרה יקר, ענו לי בדירק שאין שום הבדל ולו הקטן ביותר. התוכנה היא לחלוטין זהה בכל המכשירים שמשתמשים בדירק. עם זאת, כל חברה (כמו בדוגמא שנתת) מבצעת ניהול באס שונה ואינטנסיבי יותר, או פחות. משתמשת בזכרונות ספורים, או רבים וכיוצ"ב. האם יש לזה באמת השפעה על התוצאה הסופית שמבצעת המערכת של דירק? אין לזה מן הסתם תשובה חותכת וזה משהו מאוד אינדיבידואלי, שמצריך בדיקה של מוצר א' עם דירק, לעומת מוצר ב' עם דירק. ובחזרה לדיון שלנו. אונקיו (עשה לי רושם) לקחו את הפתרון של החברה שהם קנו לפני כמה דקות, הטמיעו אותה במכשירים שלהם, אבל ביצעו כל מיני התאמות כדוגמת זכרונות, ניהול באס וכיוצ"ב. רן
avatar
איציק ירקוני 2019-10-06 23:43:17
סקירה מהפנטת, לא פחות מהמוצר עצמו, בקשר למיקומו של הסאב, בעיקרון זה כמעט נכון שהמיקום "לא משחק תפקיד", אבל יש בדרכך כלל מיקום שאתה מרגיש שהוא אופטימלי, והוא ממש "יושב" טוב. מיקום הסאב וסוג הסאב משחקים תפקיד די חשוב באיכות הצליל הסופי שנקבל מהסטאפ. באופן טבעי ואוטומטי מרבית המשתמשים מציבים את הסאב בחזית בין המזנון לרמקול הימיני או השמאלי זה מומלץ לסאבים שיורים קדימה. הסאב שנבחן יורה לשני כיוונים צדדיים, ולכן לא מומלץ כלל להציב אותו צמוד לרמקול או המזנון, מומלץ מאוד להציב אותו בין רמקולי החזית כאשר אין שום חסימה ביניהם. אז היכן כן ניתן להציב אותו, בצד ימין או שמאל לאורך הקיר או באזורים שונים בחלל האזנה עד שנגיע לנקודה הטובה ביותר מבחינת המאזין.
avatar
michael123 2019-11-06 06:26:20
אתה צריך לפנות ליצרני המכשירים: במכשירים הזולים ביצוע התיקון מבצע downsampling - אין להם כוח עיבוד לבצע תיקון בתדר דגימה מקורי תוכנת מדידה היא אותה אחת שרצה ע"ג המחשב, אבל תיקון רץ על המכשיר
כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il


הרשם לעדכוני האתר
Email: