האם כבל רשת משפיע

  • פותח הנושא פותח הנושא 972lior
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

כבל רשת ישפיע בדיוק כמו שהתמונה על הקיר מעל הרמקול תשפיע
אני לא מדבר על מי שעושה לו טוב לראות בעיניים כבל עבה ויפה
אני מדבר על איכות שמע שלא יתכן בשום מצב שתושפע מהכבל מסיבה פשוטה
ראשית - מול הרשת שירותי טידל ודומיהם וכן מול כל שרת NAS העבודה היא תמיד ב TCP ולכן מספיק שביט אחד יגיע שגוי החבילה תישלח שוב
אם יגיעו ביטים שגויים בכל חבילה פשוט יבוצע drop וכל החבילות וזה אומר שלא נשמע כלום
זה לא כבל אנלוגי ששם יכולים להתלבש רעשים על האמפליטודה
אמנם זה פורום אודיופיליה אבל יש גבול
בא לכם להשקיע בכבלים - תשקיעו בכבלי רמקולים ואינטרקונקט
אין דבר כזה כבל רשת אודיופילי - אין תקן כזה (כנ״ל לכבל USB)
 
 

כבל רשת ישפיע בדיוק כמו שהתמונה על הקיר מעל הרמקול תשפיע
אני לא מדבר על מי שעושה לו טוב לראות בעיניים כבל עבה ויפה
אני מדבר על איכות שמע שלא יתכן בשום מצב שתושפע מהכבל מסיבה פשוטה
ראשית - מול הרשת שירותי טידל ודומיהם וכן מול כל שרת NAS העבודה היא תמיד ב TCP ולכן מספיק שביט אחד יגיע שגוי החבילה תישלח שוב
אם יגיעו ביטים שגויים בכל חבילה פשוט יבוצע drop וכל החבילות וזה אומר שלא נשמע כלום
זה לא כבל אנלוגי ששם יכולים להתלבש רעשים על האמפליטודה
אמנם זה פורום אודיופיליה אבל יש גבול
בא לכם להשקיע בכבלים - תשקיעו בכבלי רמקולים ואינטרקונקט
אין דבר כזה כבל רשת אודיופילי - אין תקן כזה (כנ״ל לכבל USB)

מעניין יהיה לבחון את מה שאתה טוען באופן שיטתי. אני לא חשתי בהבדל והמערכת שלי, בלי עין הרע, שקופה במיוחד.
אני אקח את הפרוייקט הזה ברצינות. אתחיל לארגן כבלים להאזנה. מי יודע, אולי נתפסתי על כבל (אודיוקווסט) פשוט יחסית. ננסה משהו יקר, נראה מה יהיה.

לגבי usb. לא בדקתי. אבל בדקתי כבלי אופטים - זה של ה-25 שקלים היה נשמע לי בדיוק כמו כאלה ממותגים בטירוף.
 
כאילו יש תקן לכבל רמקול אודיופילי...
לגבי USB - מניסיוני יש הבדלים גדולים מאוד בין כבל לכבל.
בכבלים אנלוגים אין מנגנון תיקון שגיאות ואיכות הכבל מושפעת מבידוד , עובי וסוג החומר
יש נוסחה פשוטה לחישוב התנגדות של כבל לפי חומר ועובי - זה מדעי לחלוטין
לעומת זאת התקן של USB כולל מנגנון איתור שגיאות וחבילות שמגיעות לא תקין נשלחות שוב
גם במוד אסינכרוני יש איתור שגיאות ואם יש יותר מדי שגיאות (כמות ביטים שמשתנה) המוד משתנה לסינכרוני
אם בקצב של 44 קילו הרץ 16 ביט לשנייה - מעל 700000 ביטים שמועברים בשניה (וזה קובץ רגיל לא 192/24) יתהפכו גם 100 ביטים אין מצב בעולם שמישהו יוכל לשמוע את זה אלא אם כן הוא חייזר
גם 100 זה המון ואם זה המצב אז הכבל דפוק לגמרי ושום דבר לא יעבור

יכול להיות שכאשר רואים את הכבל זה משפיע פסיכולוגית ובגלל זה שומעים טוב יותר (בדומה לאוכל שיותר טעים בגלל איך שהוא נראה) אבל במבחן עיוור אין אפשרות להבחין כי אין הבדל
חבל על הכסף - התחביב הזה לא זול יש מספיק דברים שאפשר להשקיע בהם
 

כבל רשת ישפיע בדיוק כמו שהתמונה על הקיר מעל הרמקול תשפיע

דוגמה דווקא לא מוצלחת, כי התמונה כן משפיעה. תלוי בעוביה, משקלה וחומר ממנה עשויה
יש לי שתי תמונות מעל הראש של Auralex, האפקט גם מדיד וגם נשמע
 
כבל רשת מעביר אינפורמציה דיגיטלית על מה? אפשר לשאול אותו דבר על כבל דיגיטלי בין טרנספורט לממיר, בשניהם יש קארייר חשמלי שמושפע מגורמים שונים ובסופו של דבר מתבטא בצליל.
 
כבל רשת מעביר אינפורמציה דיגיטלית על מה?

על מה?
רוב הדברים שלא קשורים למוזיקה כלל.. תתפלא :)
 

כבל רשת ישפיע בדיוק כמו שהתמונה על הקיר מעל הרמקול תשפיע
אני לא מדבר על מי שעושה לו טוב לראות בעיניים כבל עבה ויפה
אני מדבר על איכות שמע שלא יתכן בשום מצב שתושפע מהכבל מסיבה פשוטה
ראשית - מול הרשת שירותי טידל ודומיהם וכן מול כל שרת NAS העבודה היא תמיד ב TCP ולכן מספיק שביט אחד יגיע שגוי החבילה תישלח שוב
אם יגיעו ביטים שגויים בכל חבילה פשוט יבוצע drop וכל החבילות וזה אומר שלא נשמע כלום
זה לא כבל אנלוגי ששם יכולים להתלבש רעשים על האמפליטודה
אמנם זה פורום אודיופיליה אבל יש גבול
בא לכם להשקיע בכבלים - תשקיעו בכבלי רמקולים ואינטרקונקט
אין דבר כזה כבל רשת אודיופילי - אין תקן כזה (כנ״ל לכבל USB)

שמדברים על כבל רשת למערכת מוסיקה - צריך להבין שזה יכול להיות להרבה שימושים שונים, לדוגמא קריאת קבצי מוזיקה מכונן על הרשת הבתית או לשמיעת מוזיקה מ TIDAL, או משהו אחר - לא כל שימוש משתמש באותו פורוקול ולדעתי בטח לא ב TCP שהוא כבד ואיטי בדרך כלל נהוג להשתמש בפרוטוקול יעודי מעל UDP, או פרוטוקול העברת קבצים כל שהוא.

אין לי מושג איך זה ממומש ולדוגמא איך השפעה של שליחה מחדש או איבוד מידע משפיע על השעון של האפלקיציה המנגנת - כך שיכול להיות שקו רועש כן יכול ליצר שוני באיכות הצליל.
 
זה פשוט.
כבל רגיל סטנדרטי אמור בעבודה תקינה להעביר פחות מביט אחד תקול כל 10 מילארד ביטים.
בשיר של 100MB ישנם סה"כ :
800,000,000 bits . כלומר, הסיכוי הסטטסטי של ביט הפוך הוא נמוך יותר מכך.

וזאת כאשר היום המערכות בעלות יותר פרוטוקולים של תיקון שגיאות .
כמו כן כבלים טובים, לא כמו שנמר משתמש, אלא כבל של חברה מוסדרת בתחום הכבילה, למשל בלקין, מונופרייס וכו...
הכבלים שלהם כשהם תקינים אמורים לתת את הרזולוציה הזו לפחות.

כמו שכתבתי כבר מקודם יש השפעה לסביבה סופר רועשת, דבר שלא קורה במערכת סטריאו מכיוון שתחום התדר שעובדים בו במערכת סטריאו מול הכבל לא רלוונטי ומסונן .

כמו כן יש השפעה על אורך הכבל, גם כאן מדובר על אורכים מעל 20 מטר וגם אז ההבדל הוא של 1 לכל מיליארד ביטים ולא 10 מיליארד וכו.. וגם על זה תיקוני השגיאות לרוב יודעים להתמודד.
 
בכבלים אנלוגים אין מנגנון תיקון שגיאות ואיכות הכבל מושפעת מבידוד , עובי וסוג החומר
יש נוסחה פשוטה לחישוב התנגדות של כבל לפי חומר ועובי - זה מדעי לחלוטין
לעומת זאת התקן של USB כולל מנגנון איתור שגיאות וחבילות שמגיעות לא תקין נשלחות שוב
גם במוד אסינכרוני יש איתור שגיאות ואם יש יותר מדי שגיאות (כמות ביטים שמשתנה) המוד משתנה לסינכרוני
אם בקצב של 44 קילו הרץ 16 ביט לשנייה - מעל 700000 ביטים שמועברים בשניה (וזה קובץ רגיל לא 192/24) יתהפכו גם 100 ביטים אין מצב בעולם שמישהו יוכל לשמוע את זה אלא אם כן הוא חייזר
גם 100 זה המון ואם זה המצב אז הכבל דפוק לגמרי ושום דבר לא יעבור

יכול להיות שכאשר רואים את הכבל זה משפיע פסיכולוגית ובגלל זה שומעים טוב יותר (בדומה לאוכל שיותר טעים בגלל איך שהוא נראה) אבל במבחן עיוור אין אפשרות להבחין כי אין הבדל
חבל על הכסף - התחביב הזה לא זול יש מספיק דברים שאפשר להשקיע בהם
אמרתי כבר שזה לא פורום אודיופיליה אלא הפך לפורום פסיכולוגים ואוכלי ראש.
ובאותו משקל - אולי בגלל שאתה חושב שאתה מבין - אתה לא שומע הבדלים?
ד"א, לא ראיתי שבקשו ממך להיכנס לכיסים של החברים.
 

דוגמה דווקא לא מוצלחת, כי התמונה כן משפיעה. תלוי בעוביה, משקלה וחומר ממנה עשויה
יש לי שתי תמונות מעל הראש של Auralex, האפקט גם מדיד וגם נשמע
מסכים אתך. אכן תמונה יכולה להשפיע כמו לוח אקוסטי
אז כבל רשת משפיע כמו דגם הרכב של השכן :)
 
אמרתי כבר שזה לא פורום אודיופיליה אלא הפך לפורום פסיכולוגים ואוכלי ראש.
ובאותו משקל - אולי בגלל שאתה חושב שאתה מבין - אתה לא שומע הבדלים?
ד"א, לא ראיתי שבקשו ממך להיכנס לכיסים של החברים.
אני מציע שתרשום את המייל שלך ואני אשלח אליך לאישור כל פוסט שלי
בנתיים אני עם הפורום הזה סיימתי.
בהצלחה בקניית כבלי רשת
 
אמרתי כבר שזה לא פורום אודיופיליה אלא הפך לפורום פסיכולוגים ואוכלי ראש.
ובאותו משקל - אולי בגלל שאתה חושב שאתה מבין - אתה לא שומע הבדלים?
ד"א, לא ראיתי שבקשו ממך להיכנס לכיסים של החברים.

אני מציע שתרשום את המייל שלך ואני אשלח אליך לאישור כל פוסט שלי
בנתיים אני עם הפורום הזה סיימתי.
בהצלחה בקניית כבלי רשת

חברים יקרים, רילקס. מה קרה?
פסיכולוגיה היא חלק מכל תחביב. וזה בלי קשר לנושא הפוסט הספציפי.
אני שומע הבדלים בין רזונטורים זהים עם גולות קרמיות שונות וההסבר המדעי אומר שהאוזן האנושית לא יכולה לזהות הבדלים אבל מה לעשות, שומע ומבדיל ואפילו די בקלות. אז מה זה אומר? שהסברים מדעים זה אחלה אבל אוזניים זה הכי אחלה.
הנושא באמת מעורר עניין ונראה שיבחן לעומק בהמשך.
 

גיא. השוואה שלך בעייתית כי אתה מתאר משהו פיזי לגמריי מול משהו שהוא במישור הדיגיטלי.
העובדה הקיימת היא שבכבלים הרבה הרבה הרבה יותר פח מכבל טוב שרובנו נקנה עובדים סרברים ללא תקלות מיליוני שעות בלי שום בעיה.
 
יש שאומרים גם בקיבצי mp3 אין שום פספוס בסאונד מול פורמט של ה cd זוה רק פסיכולוגיה אם אנחנו שומעים הבדל.
 
העובדה הקיימת היא שבכבלים הרבה הרבה הרבה יותר פח מכבל טוב שרובנו נקנה עובדים סרברים ללא תקלות מיליוני שעות בלי שום בעיה.
נו ו...? גם הרמקול הכי טוב בעולם יעבוד גם אם תחבר בינו למגבר חוטי חשמל לכבל מאריך של הום סנטר.
יעבוד כמו גדול בלי שום תקלה. כיצד ישמע זה כבר דיון אחר.

עכשיו ניקח את הדוגמה שלך מעולם ה-data.
קח חוות שרתים גדולה שמייצרת פליטום חום גבוהות (רק למען הדיון בו נגיד מעל 80Kw). עכשיו תקרר את החדר באמצעות מזגנים 'סטנדרטיים' שבמקרה הטוב יצליחו לשמור על 26 מעלות קבוע או תיקח את אותה חווה בדיוק ותתן פתרון קירור ב-inrow או CRAC עם מסדרון חם / קר שישמור על 23 מעלות, תוסיף לזה גם N+1 על הדרך כי כבר השקעת. אין ספק ששתי החוות יעבדו והכל יהיה תקין (בלי להתייחס ליעילות, אמינות וכו') אותו מידע יעבור בשתיהן. אממה, עכשיו תגיד לי אתה איזו חווה תספק תפוקה, יעילות ועבודה גבוהות יותר???

מה שאני אומר זה שכבל רשת בחוות שרתים מעביר מידע למטרה שונה מכבל רשת במערכת סטריאו.
בדיוק כמו כבל רמקול שתפקידו להעביר זרם חשמלי מהמגבר לרמקול. פעולה זהה לחלוטין לזו של כבל החשמל של המקרר שלי בבית. אותה פעולה אך למטרות שונות. אזי יש הבדלים והם שמיעים.
האם זה נכון גם בכבל רשת? לא יודע כי לא בדקתי אבל אני לחלוטין מקבל אל אלו שאומרים שהחליפו כבל רשת X בכבל Y ושמעו הבדלים. לטוב ולרע אגב.
 

יש שאומרים גם בקיבצי mp3 אין שום פספוס בסאונד מול פורמט של ה cd זוה רק פסיכולוגיה אם אנחנו שומעים הבדל.
זה לא נכון פשוט בגלל שבהגדרתם הם מאבדים מידע. ככה הם בנויים.
 
נו ו...? גם הרמקול הכי טוב בעולם יעבוד גם אם תחבר בינו למגבר חוטי חשמל לכבל מאריך של הום סנטר.
יעבוד כמו גדול בלי שום תקלה. כיצד ישמע זה כבר דיון אחר.

עכשיו ניקח את הדוגמה שלך מעולם ה-data.
קח חוות שרתים גדולה שמייצרת פליטום חום גבוהות (רק למען הדיון בו נגיד מעל 80Kw). עכשיו תקרר את החדר באמצעות מזגנים 'סטנדרטיים' שבמקרה הטוב יצליחו לשמור על 26 מעלות קבוע או תיקח את אותה חווה בדיוק ותתן פתרון קירור ב-inrow או CRAC עם מסדרון חם / קר שישמור על 23 מעלות, תוסיף לזה גם N+1 על הדרך כי כבר השקעת. אין ספק ששתי החוות יעבדו והכל יהיה תקין (בלי להתייחס ליעילות, אמינות וכו') אותו מידע יעבור בשתיהן. אממה, עכשיו תגיד לי אתה איזו חווה תספק תפוקה, יעילות ועבודה גבוהות יותר???

מה שאני אומר זה שכבל רשת בחוות שרתים מעביר מידע למטרה שונה מכבל רשת במערכת סטריאו.
בדיוק כמו כבל רמקול שתפקידו להעביר זרם חשמלי מהמגבר לרמקול. פעולה זהה לחלוטין לזו של כבל החשמל של המקרר שלי בבית. אותה פעולה אך למטרות שונות. אזי יש הבדלים והם שמיעים.
האם זה נכון גם בכבל רשת? לא יודע כי לא בדקתי אבל אני לחלוטין מקבל אל אלו שאומרים שהחליפו כבל רשת X בכבל Y ושמעו הבדלים. לטוב ולרע אגב.

כל, אבל כל מה שכתבת לא רלוונטי למה שכתבתי.
 
נערך לאחרונה ב:
לדעתי, אפילו בלי קשר לדאטה שמעביר הכבל, מעצם נוכחותו כמקשר בין שני לוחות אלקטרוניים יש לו פוטנציאל להעביר זיהום חשמלי/אלקטרוני מיחידת המקור או מסביבתו.

לכן קניתי את הבידוד הגלווני והחלטתי על כבל רשת אודיופילי במחיר שפוי. אעדכן בהמשך
 


Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור