תליית מסך - מה הגובה האופטימלי?

  • פותח הנושא פותח הנושא Psy
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Psy

חבר אתר
הודעות
47
מעורבות
0
נקודות
6
גובה של ספה ממוצעת, באיזה גובה לתלות את המסך על הקיר?
יש נוסחא/חישוב כלשהו?
 

גובה העיניים צריך להיות בקו ישר בנקודה שמפרידה בין שליש תחתון של המסך לשני שליש עליונים.
 
ז"א לחלק העליון (קו שמפריד כמו שרשמת) של השליש התחתון של המסך, זה נשמע יותר הגיוני מ'מרכז מסה' כי לדעתי המסך צריך להיות קצת יותר גבוה
הקטע שלא לקחתי בחשבון זה שיש זוויות צפיה שונות ומרחקים שונים - תלוי איפה אתה יושב בספה

אולי כדי לעשות את זה כשאני בודק במרכז (פחות או יותר - אמצע של החלק הכי קרוב למסך וההכי רחוק מהמסך) או דווקא מהאיזור הקרוב\רחוק יותר ?

אנחנו ישראלים, אצלנו חייב שיהיה איזה נוסחה כלשהי :)

תודה על העצה!
 
המרחק וזוית הצפיה לא משנים עבור הגובה. מה שחשוב זה גובה הספה עליה אתה יושב בזמן הצפיה. תבדוק כשאתה נמצא בנקודת הצפיה בה אתה משתמש הכי הרבה.
 

גובה העיניים צריך להיות בקו ישר בנקודה שמפרידה בין שליש תחתון של המסך לשני שליש עליונים.

אההה???

מרכז המסך = מרכז עיניים במבט נוח (ישיבה, עמידה, שכיבה וכו')...

ישיבה בין 100 ל120 ס"מ
שכיבה בין 190 ל220 ס"מ
עמידה בין 150 ל190 ס"מ

חדרי ילדים (משחקייה, לימוד) בין 60 ל90 ס"מ

אין חוק, אבל יש מחקרים וזוויות צפייה אופטימליות.
 
בטח אהה, מרכז עיניים עובר בקו שמפריד בין שליש תחתון לשני שליש עליון. יש כמה גישות לענין וכל אחד שיבחר מה נוח לו יותר. נראה לי שהתבלבלת בגובה בין ישיבה לשכיבה...
 

Back
למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור