Why SET

  • פותח הנושא diz1
  • פורסם בתאריך

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
ככה :O

SET amps SUCK:p


בכדי לחסוך זמן ותגובות מכאילו שראו מגברים כאילו בתמונות באינטרנט הנה כמה לנקים רלוונים

http://www.audioasylum.com/cgi/vt.mpl?f=set&m=61355

http://www.audioasylum.com/cgi/vt.mpl?f=set&m=60920

http://www.audioasylum.com/cgi/vt.mpl?f=set&m=60994



( בלינק הראשון יש כותב שמתאר יפה את מה שאני מזדהה איתו :

SETs are different. And unfortunately, not in ways that correspond to the standard audiophile terminology.
So until you have listened to them and lived with them a good while, you are just not equipped to interpret whatever words others
might come up with to describe the differences.

That sounds pretty pompous, for which I apologize. I wrote it because that has been my own experience.

Transparency, inner detail, imaging, timbral accuracy, extension - these are all features which some amps and some speakers seem to have
and others not. But none of them is unique to a particular topology.

The only consistent difference I hear is that the emotional content of the music comes over more strongly with SET designs.
I can, and often have, spent hours speculating about why that is - but I do not have
adequate consistent evidence to back up any of those speculations.

I do want to say that this is not the only criterion of excellence.
We all have different needs and use our music reproduction systems to achieve different ends
. A crappy SET amp will fail at many criteria and may not be as good overall
as an expensive, brilliantly-designed P-P amp - but it will still do the emotional thing better. At least, that's what I usually hear

)

לאחר כמה שנים של התנסויות חוזרות ונישנות בהאזנה לציוד ובחירה בהקשבה למוזיקה דרך רמקולים ניצלים והגברת
SET- אני מבין שעבורי אין דרך חזרה. לא משנה איזה שילוב של רמקול לא נציל עם מגבר טרנזיסטורים ואפילו
הגברת שפופרות פושפול – קשה עבורי לשחזר בשילובים הללו את אותם איכויות כמו המיידיות של המוזיקה,
החיות שלה והכי חשוב עבורי היכולת להעביר ליצור ממה שנשמע משהו אמוציונאלי מוזיקאלי ולא אוסף צלילם ואפקטים-
דברים שלעיתים מופיעים בשילובים של רמקול נציל עם הגברת סינגל אנדד טריוד
בפורומים בארץ לא ראיתי , לצערי, משתתפים עם שילובים כאילו מהסיבה הפשוטה שזה לא הציוד שיבואנים מחזיקים.
במקומות אחרים השילובים הללו יותר מקובלים.

בשנה האחרונה יצא לי להכיר מקרוב את אחד המתכננים של הגברה שפופרתי הכי טובים שקיימים היום ואת עבודותיו
ודרכי עבודותיו, למרות שהוא כשלעצמו אינו עוסק במסחר במובן הרגיל שאנו רגילים, לא בשיווק ובטח לא בפרסום-
כל הדברים שהופכים רעיון \תכנון –לחברה אודיופילית ומוצר על המדף שכותבים עליו בעיתון, שמקשיבים לו
בתערוכה וקונים אותו אצל משווק מקומי. אילו הם המוצרים שמגדירים איך אנחנו תופסים מהו צליל טוב או אודיופילי.
במהות כל תכנון עומדת התפיסה הבסיסית כייצד המכשיר אמור ליצור את החוויה המוזיקאלית ולא כיצד הוא מפיק צלילים.
אילו שני דברים שונים במהותם הרבה יותר מהשוני הין טכנוקראט אודיופילי לוודואיסט אודיופילי.
SET היא טכנולוגיה שקיימת משנת 1923, עברה שינויים שונים במהלך השנים ובעשרים השנים האחרונים תופסת תאוצה.
באופן כוללני, לדעתי,מגברי סינגל אנדד טריוד מעוטי הואטים, הם אילו שעומדים בקצה האפשרויות כיום, להפיק מוזיקה באיכות גבוהה
עם תחושה ריגשית מוזיקאלית גבוהה(אין לי הגדרה טובה אחרת) .
למרות שבשנים האחרונות יצרנים מנסים לבנות מגברי סינגל אנדד טריוד "מרובי ואטיים" כדי שיתאימו למגוון רחב יותר של רמקולים-
רוב המתכננים שבונים גם מגברים מרובי ואטים חושבים שזה "הרע במעוטו" ופשרה בינונית באיכותה ביכולת להתקרב לקסם הצלילי
של מגברי סינגל אנדד מעוטי ואטים. יש לזה כמה סיבות (שניתן להעמיק בהם בהמשך), אך הסיבה לקיומם של מגברי סינגל אנדד טריוד
מרובי ואטים הוא להתחרות בהגברת פושפול לאותם רמקולים הקיימים\נפוצים בשוק. למה הרמקולים הלא נצילים הם המוצרים
השכיחים כיום-אחת הסיבות מופיעה בכתבה המצורפת.
השיוך של מגברי סינגל אנדד למיד "מיוחד" ולפעמים "מיד סירופי" וחולשה בתדרים הנמוכים-היא דוגמא לתכנון לא נכון של
מגבר ו\או חיבורו לציוד לא מתאים.
מגברי הסינגל אנדד הטובים אינם "מורחים" קבוצות תדרים (מה שנתפס אצל חלק מהשומעים כסאונד רומנטי)
והיכולת לתת משמעות מוזיקאלית לתדרים נמוכים בתחומים של 100-300 הרץ עם יצירת דינאמיות ללא קומפרסיה ועיווטי דינמיות וטון.
אני במתכוון אנסה להימנע מלהזכיר את החברות של המגברי סינגל אנדד שישנם אצלי וגם לא אילו
שעברו בביתי (תיאור מפורט יהיה בשרשור אחר בעתיד)- ולהתרכז בטכנולוגיה עצמה.

אני מעוניין לעלות כאן מאמר (שצוידתי איתו לטיסה בחזרה לארץ על ידי אותו מתכנן מגברים) שמדבר
קצת על הטכנולוגיה של הסינגל אנדד טריוד, ההיסטוריה של האודיופליה במאה העשרים.
המעבר מרמקולים גדולים וניצלים שהופעלו על ידי מגברי סינגל אנדד טריוד אל רמקולים בתוך קופסא המתאימה יותר לסלון,
עם מחיר של נצילות נמוכה והצורך הפיתוח הגברה חזקה יותר וגם זולה יותר-כגון מגברי פושפול ובשנות השבעים הגברה טרנזיסטורים.

ישנם קווים משותפים בין אילו שסבורים שאחסנה דיגיטאלית של מוזיקה נשמעת טוב התקליט, הם גם יהיו בטוחים
שהגברה טרנזסיטורית נשמעת טוב מהגברת סינגל אנדד טריוד וכך הלאה.
עבורי הגברת סינגל אנדד טריוד הוא שיעור חשוב באודיופיליה וצליל. אילו מגברים עם אחוז עיוות גבוהה יותר ,
נמדדים פחות טוב מכל רסיבר פשוט ומצד שני יש הרבה אנשים שבטוחים שהם נשמעים טוב יותר, נכון יותר ואמיתי יותר.

דבר נוסף שמעניין אותי במאמר הוא התיאור "האודיופילי" של הכותב את חוויותיו.
יש כאן מאמר שלם ללא שום מדידות אבל עם ניסיון לתאר את מה ששומעים ומה ההבדלים בין המכשירים.
היות והבחור כנראה מבין מה שהוא שומע ואינו מסתפק התיאורים הקלוקלים והמצחיקים ושבלונים שלנו בפורומים
המפוארים כאן. בתיאורים מהסוג כמו הבס התהדק, המיד המופתי והמדהים והגבוהים הקריסטלים ומצד שני הוא לא מאותם
מקומיים שטוענים "שאני שומע משמע שאני קיים" ואיכות המכשיר נקבעת על ידי אוזני זהב של מומחה שיודע איך הכינור נשמע במציאות.
הכותב באמת מצליח להבהיר את תחושותיו הצליליות ממכשירים השונים בצורה מאוד יפה לטעמי.
מגברי הסינגל אנדד טריוד השכיחים היום בשוק מבוססים לרוב על שפופרות 845 300B 2A3 45וכדומה.
מצד שני שאני שואל מתכננים כאילו-רובם בכלל חושבים שיש סוגי שפופרות אחרות יותר מוזיקאליות ולינאריות
שביחד עם המעגלים הנכונים ואיכות הקבלים והשנאים הרצויה- להגיע לתוצאות עדיפות.
עדיין רוב "הקונים" יבחר מתוך שמות שפופרות מוכרים יותר והסיבה למוכרותם היא היסטורית ולא דווקא איכותם.
3 מתכננים חושבים עדיין שיש שפופרות SET NOS בעיקר של WESTERN ELECTRIC שאיכות הצליל שהם מאפשרות
לא ניתן לשחזור עם שום שפופרת מייצור עכשוי (ללא קשר ליבשת ייצורה).
הבעיה היא שהשפופרות הללו ייוצרו לפני 60 שנה ויותר-מה שהופך אותן למוצר נדיר ו\או יקר.
אחד המתכננים-בוחר לייצר את מגבריו רק עם שופפרות מהסוג הזה-ולצורך העיניין, לאחר שהזמנתי מגבר בתכנונו
והתברר לו כי אין לו את השפופרות הללו- נשלחתי לרחבי האינטרנט למצוא ולרכוש כאילו. גישה אנטי שיווקית ברורה אבל
לא מתפשרת על האמת התכנונית\צלילית שאותו מתכנן רואה לנכון.
כמו בכל תחום באודיו-יש רצוי ויש מצוי ולרוב המכשירים שאנחנו רואים על מדף החנות הם לא אותם מכשירים אופטימאלים
שאותם מתכננים יודעים\וצים לתכנן, אלא המכשירים שיותר "נכון" למכור אותם לציבור.

עלויות- מגברי סינגל אנדד טריוד יכולים להיות יקרים מאוד. למרות זאת האפשרות למגבר
זול בעלויות של 2000$ שינגן בצורה מעולה הם רבות יותר למשל ממגבר בתצורת פושפול.
ישנם לא מעט מתכננים שבונים מגברים כאילו על פי בקשה. אחת הסיבות לכך
הוא הקשר ההדוק בין תעשיית SET ותחום DIY של אנשים שמבינים מה הם עושים.

זה משמישהו מייצר מגברים מדהימים , בין אם בגלל הבנה עמוקה של מהי מוזיקה וכיצד תצורות
שונות של מעגלים ושימוש בחומרים יביא לתוצאה כזו או אחרת(ידועות מראש), עדיין אינו אומר שהוא יכול או יודע להיות "חברה",
מייצר סידרתי,מפרסם ומשווק-לכל אילו צריך כישרון אחר והשקעה כספית גדולה.
מה שאנחנו הקניינים "רואים"- זה את החלק השני של התעשיה-המשווקים המפרסמים וכמה שמות של מתכננים להתהדר בהם (כחלק מפרסום).

כל נושא ה SET הוא ימשיך וישאר אנדרדוג של התעשיה היות והתעשיה ברובה איננה שם- הרמקולים המיוצרים היום
הם אינם נצילים ולכן החיבור למגברי SET מעוטי ואטים בלתי אפשרי. המגמה הזו תימשך.
מצד שני כאן גם ההזדמנות הכלכלית-להגיע ולרכוש מוצרים שיכולים להפיק מוזיקה באיכות מאוד מיוחדת ולא ניתנת לשיחזור
בטכנולוגיות אחרות- ובעלויות סבירות ללא צורך לשלם על מאמרי אינטרנט, משווקים, יבואנים ומפרסמים שעלותם היא בעיקר העלות הסופית של המוצר ולא תוכנו.

עכשיו נראה אם האתר בכלל מאפשר לעלות את המאמר ....
 

נערך לאחרונה ב:

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
םםם

 
נערך לאחרונה ב:

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
המשך התיחסות להסטוריה:



 
נערך לאחרונה ב:

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
קצת תיאורים ספציפים של מכשירים

 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
יופי
שמעת SET מרובה-וואטים, כזה עם שפופרת ענק (כמו ל-KR)?
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
בהחלט
גם את החברה שהזכרת שם שמעתי את המונובלוק שלהם של 100 ואט לצד סינגל אנדד
עדיין אתה לא רואה חברות אחרות שבונות מגברים סביב השפופרת הגדולה שלהם 1610
ובטח ובטח , אתה לא רואה אנשי DIY
שבוחרים לבנות מגבר סביב השפופרת הזו.

אבל אני רוצה להתייחס לחברות אחרות.
לא יודע מה ההגדרה שלך ממתי סינגל אנדד מפסיק להיות מועט וואטים והופך למרובה- אבל יש לזה קשר ישיר לסוג השפופרת.
למשל שפופרת 520 שיש מספר חברות שבונות מגברים סביבו כגון Art Audio
או וואיק או אחד המגברים שיש ברשותי של Wavelength
שנותן 32 וואט לצד- ההגברות הללו נוצרו על מנת להפעיל רמקולים עם נצילות ממוצעת-
התיכנון היה סוג של ברירת מחדל כדי לספק צורך או העדפה אל מול רמקול מסויים.
אם אותם מתכננים היו צרכים לתכנן את המגבר סינגל אנדד טריוד האולטימטיבי עבורם מבחינת הצליל- זה
היה מבוצע סביב שפופרת אחרת ולרוב התוצאה היא מעוטת וואטים( זאת על פי שיחות שהיו לי עם כמה וכמה מתכננים של חברות די מפורסמות).
גורדן רנקין למשל טוען שהשפופרות שנשמעות הכי טוב בהגברת סינגל אנדד טריוד הם אחרות מאשר רוב המגברים המצויינים שמוצעים למכירה על ידו
הוא למשל חושב שהסדר הוא כזה:
1) 45
2) VT52
3) 50
4) RS241
5) WE300B
6) PX4
7) TunSol NOS box plate 2A3
8) 205D
9) 10/10Y
10) PX25

אני לא שמעתי את כל המגברי סינגל אנדד ולא את חלקם .
אני מתבסס על ניסיונות שמיעה שלי וכן של אחרים שיותר מבינים ממני ובעלי ניסיון, אנשים שמתכננים ,
בונים ומוכרים סינגל אנדד טריוד כמו גורדון רנקין , נורי קומארו הרב ריכהרט (שהיה גם היבואן של אודיו נוט בארה"ב) ואחרים.
נורי קומארו , למשל, טוען שיש לו העדפה לשפופרות מסויימות בהקשר לאיכות צליל (ואני לא נכנס כרגע להגדרות –מה משמעות צליל טוב)-
היה מאמר שדיבר על מגבר רב וואטים (סינגל אנדד טריוד)
הבא:
http://www.6moons.com/audioreviews/roadtour14/roadtour14.html
עם מחיר צנוע של עשרות אלפים. נדמה לי שנורי קאמרו הסביר לי למה הוא אוהב את הסאונד של מגברים אחרים
שלו מעוטי וואטים. נדמה לי שבזמנו כאשר דיברתי ואפילו התכתבתי עם כותב המאמר הזה, שחשב בזמנו,
שזה המגבר הכי מדהים ששמע- שמע אחרי שכתב מה שכתב , מגבר אחר של אותו מתכנן שנתן 2 וואט
ונתן סאונד עדיף לטעמו ולמרות שהמגבר היה זול יותר.
קשה לבודד כי שומעים סטאפ- אבל הסברה היא שיש קסם מסויים למגברי סינגל אנדד טריוד מעוטי וואטים שלא משוחזר בכלל
או לא משוחזר במלואו במגבריםSET רבי וואטים. יש לזה כל מיני הסברים הקשורים לשוני של הבניה של המגברים הללו,
מה הם מכילים ואיכות הצליל של השפופרת המרכזית.

אבל אם מישהו קונה ווילסון למשל ורוצה גוון לכיוון של סינגל אנדד טריוד- הוא ישלם הרבה אם ייצרו לו מגבר כזה שיניע את הרמקול.
האם מגבר כזה נשמע הכי טוב בליין של אותו יצרן? לא בטוח.
בכל אופן הדיכוטומיה האמיתית או המחשבתית בין מגברים מעוטי וואטים למרובי וואטים בטכנולוגית SET - היא פחות מעניינת אותי ופחות קריטית עבורי.
אני חושב שמגברי SET (בהכללה) מאפשרים חוויה מסויימת שלא ניתנת לשיחזור במגברים טרנזיסטורים, שפופרות פושפול ובטח לא במגבר דגיטאלי
השאלה הגדולה היא למה מחברים מגברי SET -ואתה מוזמן לקרוא את הפסקה האחרונה של המאמר בעיניין הזה.
 

נערך לאחרונה ב:

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
שתי התייחסויות נוספות:
במאמר בעמוד 94 מציין פיטר ברונג'ייר את הדברים הבאים:
SET שמשודך לרמקול נציל מתאים( אמרנו כבר LOW WATT SET), הוא השיפור הכי גדול בחווית האזנה שאתה יכול לקוות אליו.....

הוא מציין שהגיע למסקנה הזו אחר הרבה שנים ומערכות ששמע ( הבחור היה נשיא הארגון האודיופילי בפילדלפיה הרבה שנים,
שמע הרבה ועוד כל מיני בלה בלה בלה).
כאן גם גימזו כותב על חווית "הגילוי"
http://www.meta-gizmo.net/tri/intro-tri.html

אני מכיר כמה וכמה אודיופילים (רובם לא נמצאים בפורומים עבריים בארץ הקודש, גם אם הם אפילו גרים בארץ הקודש-שחושבים באופן דומה.)
אישית, אני חושב באופן דומה.
שמעתי מערכת או שתיים (פחות מכל האחרים) היו לי כמה מערכות והעיניין הזה של האיכויות בחוויה המוזיקאלית מהשילוב
של רמקול נציל וסינגל אנדד טריוד-הוא סוג של הפתעה עבורי, למרות שאני חיי עם זה כבר כ4-5 שנים.
כולנו עברנו אותו תהליך. לא "נולדנו עם דגל" ואג'נדה שזה כיוון יותר נכון או כיוון יותר מעניין עבורינו.
כולנו עברנו דרך מכשירים ממכשירים שונים בטכנולוגיות אחרות .
אף אחד לא ביקש "להתקע" עם אמונה או העדפה ברורה.
מצד שני כאשר מגלים את עולם הסינגל אנדד טיריוד- רמקול נציל: קשה מאוד לחזור אחורה או לכיוון אחר.
קשה מאוד לחפש רמקול לא נציל ולנסות לדגדג אותו עם מגבר רב וואטים ולהאמין שמה שנשמע זה דינאמיות סבירה.

הכיוון הזה מנוגד 180 מעלות ממה שקורה בשוק האודיו בעשרות השנים האחרונות.
העיניין שמה שקורה בשוק האודיו הוא קודם כל תולדה של שיווק ופחות תולדה של איכות.
רוב האודיופילים בו הם סטטיסטים שמדקלמים מאנטרות של סוחרים וכותבי מאמרים.
המנטרות הללו נטועות עמוק עמוק בתודעה ועולות בכל דיון כעובדה או כדיעה אישית מבוססת עם אמירות מפולפלות
ואוזני זהב יחודיות או אוסילוסקופ מדוייק.
לא מפתיע אותי שיש עדיין קהילה ייחודית של חברים בפורום אודיו כמו AUDIOASYLUM למשל,
ששם יש תת פורום מיוחד לסינגל אנדד טריוד הקשור לתת פורום לרמקולים נצילים( ללא קשר לטכנולוגיה שמהם הם בנויים).
אין תת פורום למגבר טרנזסיטורי או דיגיטאלי, להגברת פושפול או לרמקול אלקטרוסטטי דינאמי וכו'.
לא פלא שחלק גדול מהמשתתפים או בעלי המערכות בשני הפורומים הללו הם בעלי רמקולים\מגברי
DIY
השוק לא נותן תשובה טובה ומגוון מוצרים בטכנולוגיות הללו (וכאמור לא בגלל בעיות חוסר יכולת להגיע לאיכות גבוהה, אלא שרוב הפתרונות הללו לא מתאימים לסוחרים למכור ולדחוף "לאודיופילים" שנכנסים לחנות).


דבר שני : במאמר יש סקירה מאוד יפה על התפתחות האודיו וממנו גם ניתן להבין למה אנחנו רואים מוצרים מסויימים על המדף ולא רואים אחרים.
בלינק הבא יש פן נוסף להתפתחות ההסטורית של מגברי סינגל אנדד טריוד בארה"ב- הפן של 20 שנה אחרונות:
http://www.audioasylum.com/forums/set/messages/5/58087.html
http://www.audioasylum.com/forums/set/messages/5/58343.html




אני לא רוצה לשכנע, או להשפיע על דיעה של מישהו אחר . בטח לא להבריח קונה פוטנצאלי מסוחר מקומי, עם סיפורי מסע מדהימים .
אילו שבמקרה יגיעו לכיוון הזה של עולם האודיו- ויתקעו שם: מוזמנים לשוב ולקרוא את הטרד הזה- יכול להיות שהדברים בו יקבלו
את המשמעות הנכונה עבורם.
 
נערך לאחרונה ב:

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
יש לא מעט סוגי מבנה של רמקולים שלא התרוממו למרות שיש להם יתרונות מוכחים. אם הרמקולים תופסים יותר מדי שטח מרצפת, הם סתם גדולים מאוד או שטוחים וענקיים - יש להם בעיה. כאשר השוק שנשאר להם קטן מאוד, ההמשך פשוט: מייצרים עוד פחות. מגבר SET מרובה וואטים הוא כל דבר מ-50 ומעלה (ואני יודע שיש מעט). יש דווקא פורומים לאלקטרוסטטיים, ריבונים, אפוג'י וכו'. ככל ששייכים למיעוט קטן יותר ומוכוון מטרה יותר, כך הלכידות גדולה יותר
אני חושב שברגע שמתישהו הלכת לכיווןן הזה וגם יכולת בהמשך לשפר ולהגיע לרמות גבוהות, אין דרך חזרה בגלל אופן השחזור הייחודי של מערכת כזאת. אני עשיתי דרך עקרונית דומה, אם-כי הביטוי שלה שונה לגמרי בסוף, בעצם הפוך. העניין הוא שחווית האזנה כזאת אינה נחלת רבים, אפילו לקבלת ייחוס, בגלל נדירותה.
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
כמו שכתבתי- הסיבה שאתה לא מוצא סינגל אנדד טריוד מרובי וואטים (50 וצפונה כהגדרתך)- היא
מהסיבה הפשוטה שהם כנראה נשמעים פחות טוב מבחינת מה שטכנולוגיית הבניה של סינגל אנדד טריוד מאפשרת.
מגברים מרובבי ואטים קיימים כי יש שוק לזה בגלל הרמקולים.
יש כל מיני סיבות למה הגברה מרובת ואטים כזו היא "פחות טובה"
הנה הסבר של אחת הסיבות
http://www.audioasylum.com/forums/set/messages/6/60870.html
הויכוח בין הגברה מרובת ואטים למעוטת וואטים בטכנולוגיה הזו היא בין מגברים של וואטים בודדים לכאילו של 20-30 וואט .
בטח לא של 50 או 100 שזה משהו לגמרי אחר. במצב כזה חייבים להשתמש בלפחות שתי שפופרות
מה שנקרא parallel output tubes
מה שמבטל את אחד העקרונות התיכנונים הבסיסיים של הסינגל אנדד טריוד . ואז נשאלת השאלה למה לא ללכת על פושפול במקרה כזה?

לגבי יתר הדברים שכתבת- לטעמי שוק האודיו שמכיל היום יותר חברות ומוצרים מאשר אי פעם-
הפך למקום בו רוב המוצרים הם למעשה מה שמכונה בשפת השיווק: ME TOO
ואז עיקר הבעיה של יצרן\משווק היא כיצד לבדל את המוצר שלו-צבע? סוג מתכת? מאמר בעיתון כזה או אחר? מחיר וכו'.
בסופו של דבר למרות שהמכשירים שונים באיכות הצליל- הם יחסית קרובים אחד לשני בצליל.
קצת ככה קצת אחרת אבל על אותה משבצת.
הסיבה שאנו רואים הרבה יצרנים היא כי הם יכולים למכור ולא דווקא כי ייצרו משהו באמת שונה מעבר למה שמקובל.
לכן זה לא מפתיע שיש כאילו שחושבים שהשנה לא התרחשה שום התקדמות מבחינת איכות
הצליל אל מול שנה שעברה או אל מול שנה שלפניה וכך הלאה.צריך להמשיך למכור וזה מה שחשוב.
אני לא מכיר שום טכנולוגיה חדשה שנוצרה בעשור האחרון שהצליחה לשפר את איכות הצליל הקיימת ולפרוץ כיוון שונה באמת.
לגבי פורומים יעודיים- זה לא קבוצת תמיכה נפשית ל"סטיה מחשבתית" אלא מקום שניתן באמת להתקדם ולהבין בתוך גבולות טכנולוגיה מסויימת.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
שיפורים קטנים

"לגבי פורומים יעודיים- זה לא קבוצת תמיכה נפשית ל"סטיה מחשבתית" אלא מקום שניתן באמת להתקדם ולהבין בתוך גבולות טכנולוגיה מסויימת."
גם אני מסתובב בכאלו, ואחדים מהם מעולים.
יש דברים שאין בהם פריצת דרך עקרונית אבל אוסף גדול של שיפורים או כניסה של מרכיב אחר "לא שייך" עושים הבדל. למכונית מנוע שעובד על אותו עיקרון מההתחלה. מה ששינה את המהות אלו חומרים ואלקטרוניקה.
כך גם כאן: שימוש בחומרים, או העלאת רף איכות הייצור תודות למכשור ממוחשב ומדויק, עושים הבדל. גם "הבנות קטנות" (כמו חשמל) תורמות הרבה. מערכת מהסוג שלך לפני שלושים שנים והיום - העיקרון דומה, הביצוע לא.
 

אריה

אוהב את התחום
הודעות
210
מעורבות
0
נקודות
0
נושא מעניין, תודה על המידע.
מה זה סינגל אנדד טריוד ? במה שונה מ סינגל אנדד ?
האם נושא Zero feedback מצטרף אצלך לקונספט?
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
דיז , אתה לא חושב שחלק מהבעיה היא העובדה שקשה עד בלתי אפשרי ליצור רמקול עם נצילות גבוהה שיתן גם באס עמוק כמו שצריך , ובמחיר נורמאלי ?
ולא 32K$ עבור סט של רמקולים (שאני לא בטוח עד כמה באס הם נותנים), זה לא נחשב מחיר נורמאלי . זה מחרי היי אנד גבוהים
אז אם אתה בטריטוריה הזו , אז זה בסדר , אבל לרוב האודיופילים זה לא המצב
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
דיז , אתה לא חושב שחלק מהבעיה היא העובדה שקשה עד בלתי אפשרי ליצור רמקול עם נצילות גבוהה שיתן גם באס עמוק כמו שצריך , ובמחיר נורמאלי ?
ולא 32K$ עבור סט של רמקולים (שאני לא בטוח עד כמה באס הם נותנים), זה לא נחשב מחיר נורמאלי . זה מחרי היי אנד גבוהים
אז אם אתה בטריטוריה הזו , אז זה בסדר , אבל לרוב האודיופילים זה לא המצב

אני דווקא מנסה לברוח בדיון מההקשר לרמקול שלי.( בעתיד אעשה זאת בצורה אחרת).
הבחירה שלי ברמקול הזה הייתה מבוססת על דברים נוספים ואחרים.
אני לא מקבל את ההנחה שלך כי צריך רמקול יקר לסינגל אנדד טריוד. יש כמה וכמה רמקולים שיכולים לחיות עם סינגל אנדד טריוד טוב , כולל רמקולים דינאמים. אני טוען שצריך הגברה מאוד מאוד יקרה עד כדי בלתי אפשרית בכדי להפעיל את הרמקולים הלא נצילים הללו באופן מעולה. באופן בינוני-יש את רוב מה שנמצא בשוק.
הבעיה שיש פחות רמקולים נצילים, היא בעיה היסטורית של הדרך שבה הלכו המתכננים בכדי לענות לצורכי שוק שאינם קשורים לאיכות אלא לנוחות שיווק , כפי שפיטר ברינג'ייר מציין וגם הלינק שהוסיף בתשובה לאריה.
כדי להתחיל להבין שיש רמקולים נוספים ורבים שמסתדרים עם סינגל אנדד טריוד-תחפש בפורום
AUDIOASYLUM
בתת פורום של רמקולים נצילים ובתת פורום של סיגנל אנדד טריוד- אולי תקבל רעיונות נוספים.
יש גם פורומים אחרים לעיניין. בארץ לא תוכל למצוא כמעט כלום אצל יבואנים.
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
נושא מעניין, תודה על המידע.
מה זה סינגל אנדד טריוד ? במה שונה מ סינגל אנדד ?
האם נושא Zero feedback מצטרף אצלך לקונספט?

כן, גם אני חושב שהנושא מעניין(lol)





אכן , ללא משוב. אין טעם, אם הרצון הוא כמה שיותר להיות לינארים עם הסיגנל שעובר דרך המגבר. בפושפול הוא מתפצל לשנים ואחר מורכב שוב ביציאה. בסינגל אנדד מנסים לא לחלק את הסיגנל.
הפידבק הוא תמיד "תיקון אחרי". להוסיף "הגברה"- זה סוג של פלסטר למשהו שהיה צריך לטפל בו לפני, בתיכנון המגבר.
דרך אגב המתכנן של קרי חשב שהכי נכון לו לתכנן סינגל אנדד כי הוא האמין ביתרונות של זה (ככה הוא התראיים לעיתוני אודיו לפני כמה שנים). קרי מוכרת יותר מגברי שפופרות לא בתצורת סינגל אנדד. לאנשים צרכים אחרים, חלקם מוכתבים על ידי קניה של חלקי אודיו אחרים.
יצרן שרוצה להרוויח צריך למכור .
לגבי ההסבר של סינגל אנדד והטרייוד– נסה את הלינק הזה
http://www.soundconsultant.com/articles.html
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
"לגבי פורומים יעודיים- זה לא קבוצת תמיכה נפשית ל"סטיה מחשבתית" אלא מקום שניתן באמת להתקדם ולהבין בתוך גבולות טכנולוגיה מסויימת."
גם אני מסתובב בכאלו, ואחדים מהם מעולים.
יש דברים שאין בהם פריצת דרך עקרונית אבל אוסף גדול של שיפורים או כניסה של מרכיב אחר "לא שייך" עושים הבדל. למכונית מנוע שעובד על אותו עיקרון מההתחלה. מה ששינה את המהות אלו חומרים ואלקטרוניקה.
כך גם כאן: שימוש בחומרים, או העלאת רף איכות הייצור תודות למכשור ממוחשב ומדויק, עושים הבדל. גם "הבנות קטנות" (כמו חשמל) תורמות הרבה. מערכת מהסוג שלך לפני שלושים שנים והיום - העיקרון דומה, הביצוע לא.

שלושים שנה? זה היה ממש אתמול בערב, אפילו לא הספיק לעבור ברייק אין:)
אכן מגבר סינגל אנדד טריוד –עשה קפיצה בשני העשורים האחרונים למרות שהטכנולוגיה קיימת 80שנה.
דרך אגב- השפופרות אצלי על פי בחירת המתכנן וניסיונו- היא WE משנת -1939
שהמזל הוא שעדיין חברות מסחריות לא משתמשות בשפופרת הזו (כי היא לא בייצור עכשיוי על ידי חברה מסין או מזרח ארופה) למרות שבוני SET מכירים ומוכירים את השפופרת-אז אומנם קצת קשה למצוא, אבל המחיר עדין בסדר של 200$ לשפופרת.(אני נהפך לאספן של כאילו ובעוד עשור אני יוצא לפנסיה ממכירתם)
שפופרת אחרת במגבר גם היא מאותה חברה אבל כבר "מפורסמת מאוד" ולכן אכלתי אותה ב מעל ל $1000 עבור משהו משנת 1958. מצד שני השנאים מייצור מיידי מוזמן לעיניין.
"חברות מסחריות " לא יכולות לאפשר לעצמם את הסיפור הזה .
חברות מסחריות לא יכולות לאפשר לעצמם לייצר מה שהם חושבים שהוא הכי טוב. הם יגמרו ללא קהל לקוחות או בציוד עם מחירים בלתי אפשריים וקונה אחד וחצי.

לגבי השינויים הקטנים- יש שינויים קטנים שהם אמיתיים ויש כאילו שנעשים לצורך שיווק בלבד.
בארה"ב למשל, יש המון מסעדות איטלקיות . כאשר אתה נכנס למסעדה כזו – אתה יודע מה יש שם בתפריט. שוב פיצה\פסטה וכו'.
ברובם הטעם בטווח הדומה. חלקם, אללה יוסטר , על הפנים(זה עוד ברובע האיטלקי בסן דיאגו :O).
אבל כאשר אתה מגיע למקום בו הוא יכול להראות לך משהו שיגרום לך להרים גבה(לטובה) על פיצה או פסטה- זה שווה הכול. הבעיה שזה הרבה יותר נדיר מאשר אנחנו חושבים שקיים . למרות זאת אנחנו מנסים שוב ושוב. רוב הפעמים אנחנו נקבל פיצה שטעמה דומה מאוד (בשינויים קטנים) לזו שאכלנו במסעדה האחרת.
 

נערך לאחרונה ב:

Rubi

אוהב את התחום
הודעות
109
מעורבות
0
נקודות
0
DIZ1, כתיבה יפה, רק הפריע לי המשפט הזה שלך "בכדי לחסוך זמן ותגובות מכאילו שראו מגברים כאילו בתמונות באינטרנט הנה כמה לנקים רלוונים".
היה אפשר לכתוב את אותו דבר בלי יהירות והתנשאות.
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
לא צריך לקחת כל משפט ברצינות תהומית.הלינקים נתנים מגוון דיעות של כאילו שכנראה התנסו ויש להם נקודת מבט עם פרספקטיבה מסויימת
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
עכשיו טיפה יותר ברצינות:
אין טעם להתבונן על מגבר SET במנותק מהמערכת בה הוא נמצא.
כאשר מדברים על SET מדברים באותה נשימה על סוג רמקולים מסויים שהמשותף להם היא נצילות יחסית גבוהה עם עכבה יציבה.

אין שום טעם בשימוש בSET ברמקול עם נצילות נמוכה גם אם המגבר עצמו מרובה וואטים (שזה כשלעצמו פוגע באיכויות הצליליות של הגברת SET בגלל דברים סוג השפופרת הנדרשת, איבוד הפשטות בתכנון וכו')

אומנם באנגלית, אומנם ארוך , אבל המאמר האחרון שאני מצרף הוא מאוד מעניין בניסיון שלו להסביר את הקשר בין
מדד שמשמש לתיאור יכולות של מגבר : total harmonic distortion (THD ואיכות סאונד
http://goldprivacy.com/why-single-ended-tube-amplifiers/

ובמשפט אחד:
The really good sonic performance of a well put together system using single ended amplifiers can be understood if we consider the whole system performance. A system made using single ended amplifiers is a perfectly valid way of achieving a very good sound also from the measurements point of view. We just have to measure the correct parameter. The output of the whole system
 

אריה

אוהב את התחום
הודעות
210
מעורבות
0
נקודות
0
למה SET

המציאות לא תמיד מתואמת עם המאמרים.
גם אני התאהבתי ב-SET כששמעתי אצל איל שילוב של EAR עם רמקול שאיני זוכר את שמו אבל בפירוש לא נציל. אחר כך קניתי מערכת שתאמה לתקציב: מגבר S6 ורמקולים Opera שנצילותם לא משהוא. התוצאה בראייתי (יותר נכון בשמיעתי) מעבר למצופה בעיקר בתחום הווקאלי אותו אני שומע רוב הזמן.
כשאהיה גדול אקנה SET אמיתי עם Zero Feedback ורמקולים נצילים ופעם בחודש אשב לכוון את ה BIAS להנאתי...
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור