diz1
חבר משקיען
- הודעות
- 1,656
- מעורבות
- 1
- נקודות
- 0
ככה :O
SET amps SUCK
בכדי לחסוך זמן ותגובות מכאילו שראו מגברים כאילו בתמונות באינטרנט הנה כמה לנקים רלוונים
http://www.audioasylum.com/cgi/vt.mpl?f=set&m=61355
http://www.audioasylum.com/cgi/vt.mpl?f=set&m=60920
http://www.audioasylum.com/cgi/vt.mpl?f=set&m=60994
( בלינק הראשון יש כותב שמתאר יפה את מה שאני מזדהה איתו :
SETs are different. And unfortunately, not in ways that correspond to the standard audiophile terminology.
So until you have listened to them and lived with them a good while, you are just not equipped to interpret whatever words others
might come up with to describe the differences.
That sounds pretty pompous, for which I apologize. I wrote it because that has been my own experience.
Transparency, inner detail, imaging, timbral accuracy, extension - these are all features which some amps and some speakers seem to have
and others not. But none of them is unique to a particular topology.
The only consistent difference I hear is that the emotional content of the music comes over more strongly with SET designs.
I can, and often have, spent hours speculating about why that is - but I do not have
adequate consistent evidence to back up any of those speculations.
I do want to say that this is not the only criterion of excellence.
We all have different needs and use our music reproduction systems to achieve different ends
. A crappy SET amp will fail at many criteria and may not be as good overall
as an expensive, brilliantly-designed P-P amp - but it will still do the emotional thing better. At least, that's what I usually hear
)
לאחר כמה שנים של התנסויות חוזרות ונישנות בהאזנה לציוד ובחירה בהקשבה למוזיקה דרך רמקולים ניצלים והגברת
SET- אני מבין שעבורי אין דרך חזרה. לא משנה איזה שילוב של רמקול לא נציל עם מגבר טרנזיסטורים ואפילו
הגברת שפופרות פושפול – קשה עבורי לשחזר בשילובים הללו את אותם איכויות כמו המיידיות של המוזיקה,
החיות שלה והכי חשוב עבורי היכולת להעביר ליצור ממה שנשמע משהו אמוציונאלי מוזיקאלי ולא אוסף צלילם ואפקטים-
דברים שלעיתים מופיעים בשילובים של רמקול נציל עם הגברת סינגל אנדד טריוד
בפורומים בארץ לא ראיתי , לצערי, משתתפים עם שילובים כאילו מהסיבה הפשוטה שזה לא הציוד שיבואנים מחזיקים.
במקומות אחרים השילובים הללו יותר מקובלים.
בשנה האחרונה יצא לי להכיר מקרוב את אחד המתכננים של הגברה שפופרתי הכי טובים שקיימים היום ואת עבודותיו
ודרכי עבודותיו, למרות שהוא כשלעצמו אינו עוסק במסחר במובן הרגיל שאנו רגילים, לא בשיווק ובטח לא בפרסום-
כל הדברים שהופכים רעיון \תכנון –לחברה אודיופילית ומוצר על המדף שכותבים עליו בעיתון, שמקשיבים לו
בתערוכה וקונים אותו אצל משווק מקומי. אילו הם המוצרים שמגדירים איך אנחנו תופסים מהו צליל טוב או אודיופילי.
במהות כל תכנון עומדת התפיסה הבסיסית כייצד המכשיר אמור ליצור את החוויה המוזיקאלית ולא כיצד הוא מפיק צלילים.
אילו שני דברים שונים במהותם הרבה יותר מהשוני הין טכנוקראט אודיופילי לוודואיסט אודיופילי.
SET היא טכנולוגיה שקיימת משנת 1923, עברה שינויים שונים במהלך השנים ובעשרים השנים האחרונים תופסת תאוצה.
באופן כוללני, לדעתי,מגברי סינגל אנדד טריוד מעוטי הואטים, הם אילו שעומדים בקצה האפשרויות כיום, להפיק מוזיקה באיכות גבוהה
עם תחושה ריגשית מוזיקאלית גבוהה(אין לי הגדרה טובה אחרת) .
למרות שבשנים האחרונות יצרנים מנסים לבנות מגברי סינגל אנדד טריוד "מרובי ואטיים" כדי שיתאימו למגוון רחב יותר של רמקולים-
רוב המתכננים שבונים גם מגברים מרובי ואטים חושבים שזה "הרע במעוטו" ופשרה בינונית באיכותה ביכולת להתקרב לקסם הצלילי
של מגברי סינגל אנדד מעוטי ואטים. יש לזה כמה סיבות (שניתן להעמיק בהם בהמשך), אך הסיבה לקיומם של מגברי סינגל אנדד טריוד
מרובי ואטים הוא להתחרות בהגברת פושפול לאותם רמקולים הקיימים\נפוצים בשוק. למה הרמקולים הלא נצילים הם המוצרים
השכיחים כיום-אחת הסיבות מופיעה בכתבה המצורפת.
השיוך של מגברי סינגל אנדד למיד "מיוחד" ולפעמים "מיד סירופי" וחולשה בתדרים הנמוכים-היא דוגמא לתכנון לא נכון של
מגבר ו\או חיבורו לציוד לא מתאים.
מגברי הסינגל אנדד הטובים אינם "מורחים" קבוצות תדרים (מה שנתפס אצל חלק מהשומעים כסאונד רומנטי)
והיכולת לתת משמעות מוזיקאלית לתדרים נמוכים בתחומים של 100-300 הרץ עם יצירת דינאמיות ללא קומפרסיה ועיווטי דינמיות וטון.
אני במתכוון אנסה להימנע מלהזכיר את החברות של המגברי סינגל אנדד שישנם אצלי וגם לא אילו
שעברו בביתי (תיאור מפורט יהיה בשרשור אחר בעתיד)- ולהתרכז בטכנולוגיה עצמה.
אני מעוניין לעלות כאן מאמר (שצוידתי איתו לטיסה בחזרה לארץ על ידי אותו מתכנן מגברים) שמדבר
קצת על הטכנולוגיה של הסינגל אנדד טריוד, ההיסטוריה של האודיופליה במאה העשרים.
המעבר מרמקולים גדולים וניצלים שהופעלו על ידי מגברי סינגל אנדד טריוד אל רמקולים בתוך קופסא המתאימה יותר לסלון,
עם מחיר של נצילות נמוכה והצורך הפיתוח הגברה חזקה יותר וגם זולה יותר-כגון מגברי פושפול ובשנות השבעים הגברה טרנזיסטורים.
ישנם קווים משותפים בין אילו שסבורים שאחסנה דיגיטאלית של מוזיקה נשמעת טוב התקליט, הם גם יהיו בטוחים
שהגברה טרנזסיטורית נשמעת טוב מהגברת סינגל אנדד טריוד וכך הלאה.
עבורי הגברת סינגל אנדד טריוד הוא שיעור חשוב באודיופיליה וצליל. אילו מגברים עם אחוז עיוות גבוהה יותר ,
נמדדים פחות טוב מכל רסיבר פשוט ומצד שני יש הרבה אנשים שבטוחים שהם נשמעים טוב יותר, נכון יותר ואמיתי יותר.
דבר נוסף שמעניין אותי במאמר הוא התיאור "האודיופילי" של הכותב את חוויותיו.
יש כאן מאמר שלם ללא שום מדידות אבל עם ניסיון לתאר את מה ששומעים ומה ההבדלים בין המכשירים.
היות והבחור כנראה מבין מה שהוא שומע ואינו מסתפק התיאורים הקלוקלים והמצחיקים ושבלונים שלנו בפורומים
המפוארים כאן. בתיאורים מהסוג כמו הבס התהדק, המיד המופתי והמדהים והגבוהים הקריסטלים ומצד שני הוא לא מאותם
מקומיים שטוענים "שאני שומע משמע שאני קיים" ואיכות המכשיר נקבעת על ידי אוזני זהב של מומחה שיודע איך הכינור נשמע במציאות.
הכותב באמת מצליח להבהיר את תחושותיו הצליליות ממכשירים השונים בצורה מאוד יפה לטעמי.
מגברי הסינגל אנדד טריוד השכיחים היום בשוק מבוססים לרוב על שפופרות 845 300B 2A3 45וכדומה.
מצד שני שאני שואל מתכננים כאילו-רובם בכלל חושבים שיש סוגי שפופרות אחרות יותר מוזיקאליות ולינאריות
שביחד עם המעגלים הנכונים ואיכות הקבלים והשנאים הרצויה- להגיע לתוצאות עדיפות.
עדיין רוב "הקונים" יבחר מתוך שמות שפופרות מוכרים יותר והסיבה למוכרותם היא היסטורית ולא דווקא איכותם.
3 מתכננים חושבים עדיין שיש שפופרות SET NOS בעיקר של WESTERN ELECTRIC שאיכות הצליל שהם מאפשרות
לא ניתן לשחזור עם שום שפופרת מייצור עכשוי (ללא קשר ליבשת ייצורה).
הבעיה היא שהשפופרות הללו ייוצרו לפני 60 שנה ויותר-מה שהופך אותן למוצר נדיר ו\או יקר.
אחד המתכננים-בוחר לייצר את מגבריו רק עם שופפרות מהסוג הזה-ולצורך העיניין, לאחר שהזמנתי מגבר בתכנונו
והתברר לו כי אין לו את השפופרות הללו- נשלחתי לרחבי האינטרנט למצוא ולרכוש כאילו. גישה אנטי שיווקית ברורה אבל
לא מתפשרת על האמת התכנונית\צלילית שאותו מתכנן רואה לנכון.
כמו בכל תחום באודיו-יש רצוי ויש מצוי ולרוב המכשירים שאנחנו רואים על מדף החנות הם לא אותם מכשירים אופטימאלים
שאותם מתכננים יודעים\וצים לתכנן, אלא המכשירים שיותר "נכון" למכור אותם לציבור.
עלויות- מגברי סינגל אנדד טריוד יכולים להיות יקרים מאוד. למרות זאת האפשרות למגבר
זול בעלויות של 2000$ שינגן בצורה מעולה הם רבות יותר למשל ממגבר בתצורת פושפול.
ישנם לא מעט מתכננים שבונים מגברים כאילו על פי בקשה. אחת הסיבות לכך
הוא הקשר ההדוק בין תעשיית SET ותחום DIY של אנשים שמבינים מה הם עושים.
זה משמישהו מייצר מגברים מדהימים , בין אם בגלל הבנה עמוקה של מהי מוזיקה וכיצד תצורות
שונות של מעגלים ושימוש בחומרים יביא לתוצאה כזו או אחרת(ידועות מראש), עדיין אינו אומר שהוא יכול או יודע להיות "חברה",
מייצר סידרתי,מפרסם ומשווק-לכל אילו צריך כישרון אחר והשקעה כספית גדולה.
מה שאנחנו הקניינים "רואים"- זה את החלק השני של התעשיה-המשווקים המפרסמים וכמה שמות של מתכננים להתהדר בהם (כחלק מפרסום).
כל נושא ה SET הוא ימשיך וישאר אנדרדוג של התעשיה היות והתעשיה ברובה איננה שם- הרמקולים המיוצרים היום
הם אינם נצילים ולכן החיבור למגברי SET מעוטי ואטים בלתי אפשרי. המגמה הזו תימשך.
מצד שני כאן גם ההזדמנות הכלכלית-להגיע ולרכוש מוצרים שיכולים להפיק מוזיקה באיכות מאוד מיוחדת ולא ניתנת לשיחזור
בטכנולוגיות אחרות- ובעלויות סבירות ללא צורך לשלם על מאמרי אינטרנט, משווקים, יבואנים ומפרסמים שעלותם היא בעיקר העלות הסופית של המוצר ולא תוכנו.
עכשיו נראה אם האתר בכלל מאפשר לעלות את המאמר ....
SET amps SUCK
בכדי לחסוך זמן ותגובות מכאילו שראו מגברים כאילו בתמונות באינטרנט הנה כמה לנקים רלוונים
http://www.audioasylum.com/cgi/vt.mpl?f=set&m=61355
http://www.audioasylum.com/cgi/vt.mpl?f=set&m=60920
http://www.audioasylum.com/cgi/vt.mpl?f=set&m=60994
( בלינק הראשון יש כותב שמתאר יפה את מה שאני מזדהה איתו :
SETs are different. And unfortunately, not in ways that correspond to the standard audiophile terminology.
So until you have listened to them and lived with them a good while, you are just not equipped to interpret whatever words others
might come up with to describe the differences.
That sounds pretty pompous, for which I apologize. I wrote it because that has been my own experience.
Transparency, inner detail, imaging, timbral accuracy, extension - these are all features which some amps and some speakers seem to have
and others not. But none of them is unique to a particular topology.
The only consistent difference I hear is that the emotional content of the music comes over more strongly with SET designs.
I can, and often have, spent hours speculating about why that is - but I do not have
adequate consistent evidence to back up any of those speculations.
I do want to say that this is not the only criterion of excellence.
We all have different needs and use our music reproduction systems to achieve different ends
. A crappy SET amp will fail at many criteria and may not be as good overall
as an expensive, brilliantly-designed P-P amp - but it will still do the emotional thing better. At least, that's what I usually hear
)
לאחר כמה שנים של התנסויות חוזרות ונישנות בהאזנה לציוד ובחירה בהקשבה למוזיקה דרך רמקולים ניצלים והגברת
SET- אני מבין שעבורי אין דרך חזרה. לא משנה איזה שילוב של רמקול לא נציל עם מגבר טרנזיסטורים ואפילו
הגברת שפופרות פושפול – קשה עבורי לשחזר בשילובים הללו את אותם איכויות כמו המיידיות של המוזיקה,
החיות שלה והכי חשוב עבורי היכולת להעביר ליצור ממה שנשמע משהו אמוציונאלי מוזיקאלי ולא אוסף צלילם ואפקטים-
דברים שלעיתים מופיעים בשילובים של רמקול נציל עם הגברת סינגל אנדד טריוד
בפורומים בארץ לא ראיתי , לצערי, משתתפים עם שילובים כאילו מהסיבה הפשוטה שזה לא הציוד שיבואנים מחזיקים.
במקומות אחרים השילובים הללו יותר מקובלים.
בשנה האחרונה יצא לי להכיר מקרוב את אחד המתכננים של הגברה שפופרתי הכי טובים שקיימים היום ואת עבודותיו
ודרכי עבודותיו, למרות שהוא כשלעצמו אינו עוסק במסחר במובן הרגיל שאנו רגילים, לא בשיווק ובטח לא בפרסום-
כל הדברים שהופכים רעיון \תכנון –לחברה אודיופילית ומוצר על המדף שכותבים עליו בעיתון, שמקשיבים לו
בתערוכה וקונים אותו אצל משווק מקומי. אילו הם המוצרים שמגדירים איך אנחנו תופסים מהו צליל טוב או אודיופילי.
במהות כל תכנון עומדת התפיסה הבסיסית כייצד המכשיר אמור ליצור את החוויה המוזיקאלית ולא כיצד הוא מפיק צלילים.
אילו שני דברים שונים במהותם הרבה יותר מהשוני הין טכנוקראט אודיופילי לוודואיסט אודיופילי.
SET היא טכנולוגיה שקיימת משנת 1923, עברה שינויים שונים במהלך השנים ובעשרים השנים האחרונים תופסת תאוצה.
באופן כוללני, לדעתי,מגברי סינגל אנדד טריוד מעוטי הואטים, הם אילו שעומדים בקצה האפשרויות כיום, להפיק מוזיקה באיכות גבוהה
עם תחושה ריגשית מוזיקאלית גבוהה(אין לי הגדרה טובה אחרת) .
למרות שבשנים האחרונות יצרנים מנסים לבנות מגברי סינגל אנדד טריוד "מרובי ואטיים" כדי שיתאימו למגוון רחב יותר של רמקולים-
רוב המתכננים שבונים גם מגברים מרובי ואטים חושבים שזה "הרע במעוטו" ופשרה בינונית באיכותה ביכולת להתקרב לקסם הצלילי
של מגברי סינגל אנדד מעוטי ואטים. יש לזה כמה סיבות (שניתן להעמיק בהם בהמשך), אך הסיבה לקיומם של מגברי סינגל אנדד טריוד
מרובי ואטים הוא להתחרות בהגברת פושפול לאותם רמקולים הקיימים\נפוצים בשוק. למה הרמקולים הלא נצילים הם המוצרים
השכיחים כיום-אחת הסיבות מופיעה בכתבה המצורפת.
השיוך של מגברי סינגל אנדד למיד "מיוחד" ולפעמים "מיד סירופי" וחולשה בתדרים הנמוכים-היא דוגמא לתכנון לא נכון של
מגבר ו\או חיבורו לציוד לא מתאים.
מגברי הסינגל אנדד הטובים אינם "מורחים" קבוצות תדרים (מה שנתפס אצל חלק מהשומעים כסאונד רומנטי)
והיכולת לתת משמעות מוזיקאלית לתדרים נמוכים בתחומים של 100-300 הרץ עם יצירת דינאמיות ללא קומפרסיה ועיווטי דינמיות וטון.
אני במתכוון אנסה להימנע מלהזכיר את החברות של המגברי סינגל אנדד שישנם אצלי וגם לא אילו
שעברו בביתי (תיאור מפורט יהיה בשרשור אחר בעתיד)- ולהתרכז בטכנולוגיה עצמה.
אני מעוניין לעלות כאן מאמר (שצוידתי איתו לטיסה בחזרה לארץ על ידי אותו מתכנן מגברים) שמדבר
קצת על הטכנולוגיה של הסינגל אנדד טריוד, ההיסטוריה של האודיופליה במאה העשרים.
המעבר מרמקולים גדולים וניצלים שהופעלו על ידי מגברי סינגל אנדד טריוד אל רמקולים בתוך קופסא המתאימה יותר לסלון,
עם מחיר של נצילות נמוכה והצורך הפיתוח הגברה חזקה יותר וגם זולה יותר-כגון מגברי פושפול ובשנות השבעים הגברה טרנזיסטורים.
ישנם קווים משותפים בין אילו שסבורים שאחסנה דיגיטאלית של מוזיקה נשמעת טוב התקליט, הם גם יהיו בטוחים
שהגברה טרנזסיטורית נשמעת טוב מהגברת סינגל אנדד טריוד וכך הלאה.
עבורי הגברת סינגל אנדד טריוד הוא שיעור חשוב באודיופיליה וצליל. אילו מגברים עם אחוז עיוות גבוהה יותר ,
נמדדים פחות טוב מכל רסיבר פשוט ומצד שני יש הרבה אנשים שבטוחים שהם נשמעים טוב יותר, נכון יותר ואמיתי יותר.
דבר נוסף שמעניין אותי במאמר הוא התיאור "האודיופילי" של הכותב את חוויותיו.
יש כאן מאמר שלם ללא שום מדידות אבל עם ניסיון לתאר את מה ששומעים ומה ההבדלים בין המכשירים.
היות והבחור כנראה מבין מה שהוא שומע ואינו מסתפק התיאורים הקלוקלים והמצחיקים ושבלונים שלנו בפורומים
המפוארים כאן. בתיאורים מהסוג כמו הבס התהדק, המיד המופתי והמדהים והגבוהים הקריסטלים ומצד שני הוא לא מאותם
מקומיים שטוענים "שאני שומע משמע שאני קיים" ואיכות המכשיר נקבעת על ידי אוזני זהב של מומחה שיודע איך הכינור נשמע במציאות.
הכותב באמת מצליח להבהיר את תחושותיו הצליליות ממכשירים השונים בצורה מאוד יפה לטעמי.
מגברי הסינגל אנדד טריוד השכיחים היום בשוק מבוססים לרוב על שפופרות 845 300B 2A3 45וכדומה.
מצד שני שאני שואל מתכננים כאילו-רובם בכלל חושבים שיש סוגי שפופרות אחרות יותר מוזיקאליות ולינאריות
שביחד עם המעגלים הנכונים ואיכות הקבלים והשנאים הרצויה- להגיע לתוצאות עדיפות.
עדיין רוב "הקונים" יבחר מתוך שמות שפופרות מוכרים יותר והסיבה למוכרותם היא היסטורית ולא דווקא איכותם.
3 מתכננים חושבים עדיין שיש שפופרות SET NOS בעיקר של WESTERN ELECTRIC שאיכות הצליל שהם מאפשרות
לא ניתן לשחזור עם שום שפופרת מייצור עכשוי (ללא קשר ליבשת ייצורה).
הבעיה היא שהשפופרות הללו ייוצרו לפני 60 שנה ויותר-מה שהופך אותן למוצר נדיר ו\או יקר.
אחד המתכננים-בוחר לייצר את מגבריו רק עם שופפרות מהסוג הזה-ולצורך העיניין, לאחר שהזמנתי מגבר בתכנונו
והתברר לו כי אין לו את השפופרות הללו- נשלחתי לרחבי האינטרנט למצוא ולרכוש כאילו. גישה אנטי שיווקית ברורה אבל
לא מתפשרת על האמת התכנונית\צלילית שאותו מתכנן רואה לנכון.
כמו בכל תחום באודיו-יש רצוי ויש מצוי ולרוב המכשירים שאנחנו רואים על מדף החנות הם לא אותם מכשירים אופטימאלים
שאותם מתכננים יודעים\וצים לתכנן, אלא המכשירים שיותר "נכון" למכור אותם לציבור.
עלויות- מגברי סינגל אנדד טריוד יכולים להיות יקרים מאוד. למרות זאת האפשרות למגבר
זול בעלויות של 2000$ שינגן בצורה מעולה הם רבות יותר למשל ממגבר בתצורת פושפול.
ישנם לא מעט מתכננים שבונים מגברים כאילו על פי בקשה. אחת הסיבות לכך
הוא הקשר ההדוק בין תעשיית SET ותחום DIY של אנשים שמבינים מה הם עושים.
זה משמישהו מייצר מגברים מדהימים , בין אם בגלל הבנה עמוקה של מהי מוזיקה וכיצד תצורות
שונות של מעגלים ושימוש בחומרים יביא לתוצאה כזו או אחרת(ידועות מראש), עדיין אינו אומר שהוא יכול או יודע להיות "חברה",
מייצר סידרתי,מפרסם ומשווק-לכל אילו צריך כישרון אחר והשקעה כספית גדולה.
מה שאנחנו הקניינים "רואים"- זה את החלק השני של התעשיה-המשווקים המפרסמים וכמה שמות של מתכננים להתהדר בהם (כחלק מפרסום).
כל נושא ה SET הוא ימשיך וישאר אנדרדוג של התעשיה היות והתעשיה ברובה איננה שם- הרמקולים המיוצרים היום
הם אינם נצילים ולכן החיבור למגברי SET מעוטי ואטים בלתי אפשרי. המגמה הזו תימשך.
מצד שני כאן גם ההזדמנות הכלכלית-להגיע ולרכוש מוצרים שיכולים להפיק מוזיקה באיכות מאוד מיוחדת ולא ניתנת לשיחזור
בטכנולוגיות אחרות- ובעלויות סבירות ללא צורך לשלם על מאמרי אינטרנט, משווקים, יבואנים ומפרסמים שעלותם היא בעיקר העלות הסופית של המוצר ולא תוכנו.
עכשיו נראה אם האתר בכלל מאפשר לעלות את המאמר ....
נערך לאחרונה ב: