לא יודע אם זה נכון גם לקטנועים , הקטנוע שלי נוסע אותו דבר בין אם מטונף ובין אם לאחר שטיפה.
ולענייננו אני מסכים איתך שאנו נוטים בקלות להיות מושפעים מדברים שונים עד שכבר אי אפשר לדעת מה נכון ומה לא , מה אמיתי ומה דמיוני! הרי ממילא המציאות הנחווית על ידינו היא תוצר של פענוח קלט מחושים שונים , ומתן שיפוט אישי וסובייקטיבי למה שמתקבל , ואולי המציאות האמיתית שונה תכלית השינוי.
אבל כל זה לא מעניין את אלו הנהנים ממוזיקה וציוד אודיו . עבורם החווייה הסופית היא מה שקובע, ובינינו הם אולי צודקים , אפילו אם כולנו טועים מה זה משנה בסופו של דבר אם זה מסב עונג והנאה? ואם בכדי להגיע לידי כך צריך לבחור כבלים שונים ומשונים ללא כל ידע או מדע מוחלט ומוצק מאחורי הבחירה , אז שיהיה . האמת נמצאת אי שם ..
לקטנועים אולי לא, ל-CBR900 ול-750R בהחלט כן.
********************************
לא מדובר בעונג והנאה, לא מדובר בחוויה סופית או אמצעית.
כן מדובר בדברים ברורים הניתנים להגדרה ובעלי משמעות מוזיקלית מובהקת.
כאשר דרך כבל X שומעים פרט מוקלט כמו נשימה ודרך Y לא - זה מוחלט. כאשר יש יותר מידע מוזיקלי באופן בו הכלי מנגן - זה מוחלט.
כאשר אופן הנקישה של פסנתר שונה, זה מובהק. כאשר תוף דוד נשמע מרוח או נשמע מרוסן, זה ברור. כאשר לוצ'יה פופ שרה באופן צורם או מזהיר, זה חד משמעי.
מי שלא מכיר שחזור מוזיקה עם מרכיבים כאלה, ולא נחשף להם, פשוט לא יודע במה מדובר.
כל האנשים שלא מבינים במה מדובר לא נחשפו למערכות שאצלן חשיפה כזאת היא מרכיב יסוד.
***************************
השימוש במושג "מדע" כאן הוא מופרך לחלוטין.
לפי הטענה הזו אין בעיית ג'יטר בשחזור דיגיטלי למרות שאנשים דיווחו על עיוות מסוים - בגלל שהעניין לא ידוע ולא מדיד. אלא שזה נאמר באותו אופן בסוף שנות השמונים.
לאחר שבתחילת שנות התשעים הסתבר שיש בעיה כזאת, והיא כן מדידה, ויש דרכים לפתור אותה - הכל במסגרת הטכנולוגיה - רק אז היה "מותר" לשמוע את זה?
וכל ההבלים האלה במסגרת "מדע"?