5d סימן 3 מול 1d סימן 4.


נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
נמר
אז עכשיו את גם צלם אירועים בעל ציוד יקר
זה ממש עדיין לא הופך אותך לצלם או מבין בצילום

סליחה אבל מה שכתבת ידידי זה שטויות במיץ

פעם וד היום אנשים מצלמים בפילם או בדיגיטל עם מיקוד ידני
להשוות עדשות של לייקה וצייס לעדשות של ניקון וקנון זה כמו להשוות
בין מרצדס ופורשה לסובארו ומיצובישי

גרעיניות זה עניין של טעם לא עניין של נכון או לא נכון

עד היום המצלמות הטובות בעולם והעדשות הטובות בעולם ראה- האסלבלד לייקה צייס הן עם מיקוד ידני

תשקיע כמה שנים בצילום עם פילם ומיקוד ידני ואז נדבר על צילום

קצת צניעות לא תזיק לך חבר שלי

לא קשור לצניעות. קשור לעובדות. הקלות שבה אתה תופס רגעים בפוקוס מוחלט עם פוקוס אוטומטי היא גבוהה לאין שיעור מפוקוס ידני. גם אם תשים על צמצם 8 בשביל לצמצם את בעיות עומק השדה הרדוד עדיין תפספס בכך שהדגש שלך לא יהיה כמו שאתה יכול להדגיש וליצור בוקה כמו עם פוקוס אוטומטי ועומק שדה רדוד.

לא צריך להשקיע בצילום פילם משום שראשית צילמתי בפילם בצעירותי (באופן לא מיקצועי) וכיום אני לא מוצא שום סיבה לחזור לצילום אנלוגי.

אחד מחברי - מיכאל כץ. ששמו בתחום האירועים והכישרון שלו בצילום והידע שלו בתחום בכלל שם הרבה אנשים בחושך אומר בעצמו שאין מה להשוות את הביצועים (במיוחד פוקוס) של המצלמות של היום לעומת המצלמות של פעם (האנלוגיות) בזכות הטכנולוגיה ויעילות העבודה שמרכזת אותך בצילום ההתרחשות ולא בהתעסקות טכנית. המצלמה כבר תינעל כמו שצריך ותפקידתך הוא רק לארגן קומפוזיציה כמו שצריך וכמובן, להיות שם.

אל תשווה חתונה של 800 איש מרוקאים באגדתא לחברייך הצלמים שמצלמים חתונות בית עלמין באנגליה או בגרמניה.

צא מזה, אתה לא שם. רחוק מאוד. כשזוג יחליט שהוא פוצח בריצה קלה לא מתוכננת לחופה רק אלוהים יצליח לעקוב אחריהם ידנית, לצלם ושיצא מספיק חד. ואם אתה עושה את זה, מבלי לתכנן מראש, אז כנראה שכל החרדים צריכים להכריז עלייך כשליח אלוהים.

לגבי הזילזול שלך.
צילום אירועים זה לא אומנות של לצלם אסלה עם חתיכת צואה שנתפסה על החרסינה ולהרצות עליה שעה וחצי שכולם עושים קולות של "וואו - איזה אמן, עוד עם עדשה ידנית? מטורף!!!". כאן אין זמן לכוון. כאן מצלמים, מתעדים ומחפשים התרחשויות שחייבות להיות מתועדות בחדות מקסימלית ואור כמו שצריך. אין לך מושג כיצד מצלמה מתנהגת בתאורת לדים משתנה באירוע, איפה לחפש את התרחישים ומאיפה הכי נכון לצלם אותם באירוע. למרות שאני חדש בתחום צילום האירועים עמדתי עד היום 3278 פעמים על במת התקליטן וצפיתי בחתונות. יש לי רפרנס שאין לך או לחברייך מהניכר. עד היום צילמתי 120 חתונות. ישנם צלמים שלא מגיעים למספר הזה גם אחרי 3 שנים. אני אדם שצובר את הנסיון שלו בפועל ואל תזלזל ביכולת הלמידה שלי והביצוע עצמו.

לצניעות אין מקום משום שלא היתה התנשאות. ההסבר שלי לגבי ההבדל בין פוקוס ידני איטי או פשרה על עומק שדה גדול (שהוא עצמו מציב אותך בבעיה של חידוד חלקים מהסיטואציה ואור בכלל) לעומת פוקוס אוטומטי מדויק וחד כמו סכין הוא ברור. מביך אותי שאתה לא מסכים עם דבר שאין עליו עוררין. גם צלמים שנחשבים לטובים ביותר בתחום האירועים לא יסכימו איתך.

קצת צניעות ניתאי.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
הויכוח הוא שנמר טוען שאי אפשר לצלם אירוע עם פיקוס ידני
בנוסף נמר טוען שהעדשות של לייקה וצייס זהות לעדשות ניקון וקנון מבחינת איכותן

נמר אף טוען שפעם עם פיקוס ידני לא יכולת לצלם דברים בתנועה

להמשיך?

:)

אתה פשוט מנותק מהכתוב ומכניס לי מילים לפה.

לא טענתי שהעדשות זהות באיכותן אם כי טענתי שהמצלמות זהות ואף יש יתרון לקנון ולניקון. אבל יחד עם זאת, אני טוען שברמת העדשות ההבדלים, אם בכלל, הם כמעט ולא מורגשים. אני מוכן להעמיד אותך למבחן בעניין בין 100 מילימטר של זייס לקנון. שתי תמונות, דטה מחוק וספר לי מי מהן היא הזייס. יש למיכאל את התמונות המקוריות אחרי המבחן שעשה עבור האתר.

הסאלבלד בפורמט הבינוני הם בעלי פוקוס אוטומטי ולא ידני. (כדאי לבדוק לפני שכותבים).

לא טענתי שלא ניתן לצלם דברים בתנועה עם פוקוס ידני. אני מבין שאתה לא קורא את מה שאני כותב.
טענתי שההבדל בין לצלם אירוע עם פוקוס ידני או אוטומטי זה כמו להיכנס למירוץ מכוניות עם רכב איטי. פשוט לא לעניין. בפוסט 41 הסברתי היטב את היתרונות.
יחד עם זאת, יש לי כמה חתונות בקרוב. בוא תצלם יחד איתי, אתה בידני ואני באוטומטי ואחר כך נבדוק מה אני הצלחתי ללכוד בחדות גבוהה לעומת מה שאתה הצלחת. אני יכול להגיד לך שבלי לשים לב, אם פרנסתך תלויה בכך, אתה תעבור כמו ילד טוב למצב אוטומטי ואולי כך תרד מהעניין הזה של למי יש יתרון מוחץ על מי - מוחץ ניתאי, מוחץ.
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
מדוייק ידידי היקר

יש לנמר עוד הרבה מה ללמוד על צילום

כמו שהיה לו הרבה מה ללמוד על אודיו

אני זוכר את התקופות שנמר התווכח בפורום תפוז על איכותו של מגבר הקסינדק שלו
ולא הסכים להקשיב לשום דיעה אחרת משלו

לפחות עם הזמן והנסיון הוא שינה את דיעותיו

מי שינה את דיעותיו. עדיין אני חושב שמגבר של שינדאק שם בכיס הקטן הרבה מגברים מדופלמים ויקרים ממנו.
זה אומר שעכשיו גם באודיו אני לא מבין?
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
לא קשור לצניעות. קשור לעובדות. הקלות שבה אתה תופס רגעים בפוקוס מוחלט עם פוקוס אוטומטי היא גבוהה לאין שיעור מפוקוס ידני. גם אם תשים על צמצם 8 בשביל לצמצם את בעיות עומק השדה הרדוד עדיין תפספס בכך שהדגש שלך לא יהיה כמו שאתה יכול להדגיש וליצור בוקה כמו עם פוקוס אוטומטי ועומק שדה רדוד.

לא צריך להשקיע בצילום פילם משום שראשית צילמתי בפילם בצעירותי (באופן לא מיקצועי) וכיום אני לא מוצא שום סיבה לחזור לצילום אנלוגי.

אחד מחברי - מיכאל כץ. ששמו בתחום האירועים והכישרון שלו בצילום והידע שלו בתחום בכלל שם הרבה אנשים בחושך אומר בעצמו שאין מה להשוות את הביצועים (במיוחד פוקוס) של המצלמות של היום לעומת המצלמות של פעם (האנלוגיות) בזכות הטכנולוגיה ויעילות העבודה שמרכזת אותך בצילום ההתרחשות ולא בהתעסקות טכנית. המצלמה כבר תינעל כמו שצריך ותפקידתך הוא רק לארגן קומפוזיציה כמו שצריך וכמובן, להיות שם.

אל תשווה חתונה של 800 איש מרוקאים באגדתא לחברייך הצלמים שמצלמים חתונות בית עלמין באנגליה או בגרמניה.

צא מזה, אתה לא שם. רחוק מאוד. כשזוג יחליט שהוא פוצח בריצה קלה לא מתוכננת לחופה רק אלוהים יצליח לעקוב אחריהם ידנית, לצלם ושיצא מספיק חד. ואם אתה עושה את זה, מבלי לתכנן מראש, אז כנראה שכל החרדים צריכים להכריז עלייך כשליח אלוהים.

לגבי הזילזול שלך.
צילום אירועים זה לא אומנות של לצלם אסלה עם חתיכת צואה שנתפסה על החרסינה ולהרצות עליה שעה וחצי שכולם עושים קולות של "וואו - איזה אמן, עוד עם עדשה ידנית? מטורף!!!". כאן אין זמן לכוון. כאן מצלמים, מתעדים ומחפשים התרחשויות שחייבות להיות מתועדות בחדות מקסימלית ואור כמו שצריך. אין לך מושג כיצד מצלמה מתנהגת בתאורת לדים משתנה באירוע, איפה לחפש את התרחישים ומאיפה הכי נכון לצלם אותם באירוע. למרות שאני חדש בתחום צילום האירועים עמדתי עד היום 3278 פעמים על במת התקליטן וצפיתי בחתונות. יש לי רפרנס שאין לך או לחברייך מהניכר. עד היום צילמתי 120 חתונות. ישנם צלמים שלא מגיעים למספר הזה גם אחרי 3 שנים. אני אדם שצובר את הנסיון שלו בפועל ואל תזלזל ביכולת הלמידה שלי והביצוע עצמו.

לצניעות אין מקום משום שלא היתה התנשאות. ההסבר שלי לגבי ההבדל בין פוקוס ידני איטי או פשרה על עומק שדה גדול (שהוא עצמו מציב אותך בבעיה של חידוד חלקים מהסיטואציה ואור בכלל) לעומת פוקוס אוטומטי מדויק וחד כמו סכין הוא ברור. מביך אותי שאתה לא מסכים עם דבר שאין עליו עוררין. גם צלמים שנחשבים לטובים ביותר בתחום האירועים לא יסכימו איתך.

קצת צניעות ניתאי.

גם אני צילמתי אירועים לפני 27 שנים
למזלי לא צריך יותר לצלם זוועות שכאלו אני מצלם דברים אחרים כידוע לך
:)

אבל כשצילמתי אירועים צילמתי עם פילם ופוקוס ידני ולא הייתה מעולם בעייה

עמדתך לגבי אומנות ידועה לא צריך להכריז על בורותך בנושא מעל דפי הפורום

120 חתונות לא הופך אותך לצלם

גם לא 1000 פריימים של ציפורים

בסך הכל טענתי שהאופטיקה של צייס ולייקה עולה עשרות מונים על האפטיקה של קנון וניקון

וכמו שאנחנו יודעים צילום זה רישום באור שהאופטיקה היא ראשונה במעלה בו

וצילום אירועים בעיניי הוא תחתית שרשרת המזון במקצוע הצילום

ולכן קצת צניעות וענווה לא תזיק לך ידידי נמר

זה שקנית ציוד יקר ואתה מצלם אירועים לא הופך אותך לצלם
אתה מתעד אירועים

כשתזכה בתערוכה על צילום חתונותייך אז נדבר

:)
 

hbs

חבר משקיען
הודעות
971
מעורבות
9
נקודות
18
מעניין לקרוא אבל אל תריבו
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
מעניין לקרוא אבל אל תריבו

לא רבים
ככה זה כשאוהבים
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
וגם לקארל צייס אין פוקוס אוטומטי-

http://lenses.zeiss.com/camera-lenses/carl-zeiss-camera-lenses/camera_lenses.html
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
מי שינה את דיעותיו. עדיין אני חושב שמגבר של שינדאק שם בכיס הקטן הרבה מגברים מדופלמים ויקרים ממנו.
זה אומר שעכשיו גם באודיו אני לא מבין?

זה אומר שבאודיו אתה מבין יותר מפעם

לגבי צילום הדרך עוד ארוכה יקירי
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
ניתאי,

אני חוזר ואמור - אם נמר יסרב לקבל לייקה - אני אקח :)
גם הסלבלאד תביא
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
גם אני צילמתי אירועים לפני 27 שנים
למזלי לא צריך יותר לצלם זוועות שכאלו אני מצלם דברים אחרים כידוע לך
:)

אבל כשצילמתי אירועים צילמתי עם פילם ופוקוס ידני ולא הייתה מעולם בעייה

עמדתך לגבי אומנות ידועה לא צריך להכריז על בורותך בנושא מעל דפי הפורום

120 חתונות לא הופך אותך לצלם

גם לא 1000 פריימים של ציפורים

בסך הכל טענתי שהאופטיקה של צייס ולייקה עולה עשרות מונים על האפטיקה של קנון וניקון

וכמו שאנחנו יודעים צילום זה רישום באור שהאופטיקה היא ראשונה במעלה בו

וצילום אירועים בעיניי הוא תחתית שרשרת המזון במקצוע הצילום

ולכן קצת צניעות וענווה לא תזיק לך ידידי נמר

זה שקנית ציוד יקר ואתה מצלם אירועים לא הופך אותך לצלם
אתה מתעד אירועים

כשתזכה בתערוכה על צילום חתונותייך אז נדבר

:)

כרגיל אתה לוקח את הדיון לגידופים. מספר כמה אני לא מבין בצילום בעוד לא ראית אפילו תמונה אחת שלי. אבל זה אתה, אין מה לעשות. אני כמובן לא לגדף אותך בתור צלם משתי סיבות.

1- אני לעולם לא אתלכלך על מיקצוע של אדם כדי לא לפגוע לו בפרנסתו.
2- אני מרחם עלייך שהגעת לגידופים והתנשאות רק בגלל שטיעון הפוקוס הידני שלך חלש.

לגופו של עניין.
27 שנה זה לא היום. האירועים נראו אחרת והדרישה לביצועים כמעט ולא האישו. אז היו מתעדים. היום זה אחרת לחלוטין.

אני מקווה שברור לך שמה שאתה מגדיר כאומנות אני מגדיר כזבל. ולא חסר זבל במה שאתה מגדיר אומנות. זה לא הופך אותי לבור, זה פשוט לא קונה אותי. אני מעדיף תמונות מסוג אחר מאשר תמונה של גבר בהריון (מה שהתפעלת ממנו בפייסבוק). או תמונות פורנו דוחות תשפוכת ומאחוריהן "מסר חברתי" מחורטט. תן לי תמונות אורבניות מעניינות ולא תמונות מבויימות או ערוכות בפוטושופ שמאחוריהן לא עומד צלם אלה עוד פרובקטור פסיכופת שמחפש צומי.

גם לגבי האופטיקה מול קנון וניקון אתה לא ממש צודק. זה משום שלא מעט אנשים נפלו ולא הצליחו להבחין בין עדשה של זייס לקנון. האמן לי, שקנון וניקון לא פראירים. יודעים לעשות גם את מה שזייס ולייקה יודעים ואפילו עושים.

צילום אירועים מבחינתך הוא בתחתית שרשרת המזון בעוד כל צלם (כולל המדופלמים שבניהם) טוענים אחרת. יצא לי לשמוע את צ'ייס טרביס באחת ההרצאות שלו ביוטיוב התייחסות שלו לצלמי האירועים. הוא אמר משהו מדהים ונכון.

צלם אירועים צריך לשלוט בכל סגנונות הצילום. אופנה (צילומי הזוג בפוזיציות שונות), צילום טכני (האוכל, האולם והעיצוב), צילום ספורט (ריקודים), צילום פורטרט (צילומי משפחה) וצילום אווירה (אנשים באירוע). ולא רק לעשות את זה כמו שצריך אם כי לעשות את זה בזמן מוגבל, בלי הכנות מראש, בלי חזרות ובתוך הגחמות של הזוג והלחץ בו הם שרויים. אתה גם עושה את כל זה מתי שהלקוח עושה את האירוע. זה אומר שאם יש יום גשום, עלייך למצוא את הלוקיישן ולבנות להם סט צילומים בכל מצב. אתה גם עובד מ-11 בבוקר (איפור הכלה בסטודיו ושיער) ועד השעות הקטנות של הלילה. זה אומר שאתה צריך לדעת לתת 100 אחוז ממך, בלי פיספוסים, לאורך 12 שעות עבודה בממוצע.

אגב, בעולם צלמי האירועים נחשבים מאוד. יש כמה שמות שנחשבים לפיגורה רצינית בעולם הצילום. אתה פשוט לא מכיר כאלה כי אתה עסוק (כמו שאני רואה בפייסבוק שלך) בכל הצילומים המוזרים. כמו שאמרת בעבר. אני אוהב צלמים פסיכופתים.

מעבר לכך, קבל לינק לאתר של קולגה שלי. הוא נחשב לצלם אירועים מעולה. אולי אחד הטובים שיש יחד עם מיכאל כץ, אריאל אריכא ועוד כמה מהקצה העליון. מהם אני לוקח השראה ומהם אני לומד (באופן אישי) כיצד לצלם. אתה לא בליגה הזו. לא בגלל שאתה לא מוכשר. זה פשוט לא המקצוע שלך, וידאו זה פשוט מקצוע אחר.

http://www.rubaja.com/

http://www.ariel-a.co.il/

ובלי קשר.
יותר נכון יהיה להפסיק עם גידופים כלפי וכלפי העבודה שלי, אין לך מושג מה אני מצלם ומה האיכויות שלי. מעבר לזה שזה פשוט מגעיל, זה נמוך.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
עד היום לא ראיתי בשום מקום השוואה של זייס מול לייקה קנון וניקון.

כיום, לא ניתן לבדוק את העדשות של לייקה מול קנון משום שאין לייקה לקנון.
לא בדקו מעולם זייס מול קנון או ניקון בתנאי מעבדה (לפחות אני לא מצאתי כזה).
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
כרגיל אתה לוקח את הדיון לגידופים. מספר כמה אני לא מבין בצילום בעוד לא ראית אפילו תמונה אחת שלי. אבל זה אתה, אין מה לעשות. אני כמובן לא לגדף אותך בתור צלם משתי סיבות.

1- אני לעולם לא אתלכלך על מיקצוע של אדם כדי לא לפגוע לו בפרנסתו.
2- אני מרחם עלייך שהגעת לגידופים והתנשאות רק בגלל שטיעון הפוקוס הידני שלך חלש.

לגופו של עניין.
27 שנה זה לא היום. האירועים נראו אחרת והדרישה לביצועים כמעט ולא האישו. אז היו מתעדים. היום זה אחרת לחלוטין.

אני מקווה שברור לך שמה שאתה מגדיר כאומנות אני מגדיר כזבל. ולא חסר זבל במה שאתה מגדיר אומנות. זה לא הופך אותי לבור, זה פשוט לא קונה אותי. אני מעדיף תמונות מסוג אחר מאשר תמונה של גבר בהריון (מה שהתפעלת ממנו בפייסבוק). או תמונות פורנו דוחות תשפוכת ומאחוריהן "מסר חברתי" מחורטט. תן לי תמונות אורבניות מעניינות ולא תמונות מבויימות או ערוכות בפוטושופ שמאחוריהן לא עומד צלם אלה עוד פרובקטור פסיכופת שמחפש צומי.

גם לגבי האופטיקה מול קנון וניקון אתה לא ממש צודק. זה משום שלא מעט אנשים נפלו ולא הצליחו להבחין בין עדשה של זייס לקנון. האמן לי, שקנון וניקון לא פראירים. יודעים לעשות גם את מה שזייס ולייקה יודעים ואפילו עושים.

צילום אירועים מבחינתך הוא בתחתית שרשרת המזון בעוד כל צלם (כולל המדופלמים שבניהם) טוענים אחרת. יצא לי לשמוע את צ'ייס טרביס באחת ההרצאות שלו ביוטיוב התייחסות שלו לצלמי האירועים. הוא אמר משהו מדהים ונכון.

צלם אירועים צריך לשלוט בכל סגנונות הצילום. אופנה (צילומי הזוג בפוזיציות שונות), צילום טכני (האוכל, האולם והעיצוב), צילום ספורט (ריקודים), צילום פורטרט (צילומי משפחה) וצילום אווירה (אנשים באירוע). ולא רק לעשות את זה כמו שצריך אם כי לעשות את זה בזמן מוגבל, בלי הכנות מראש, בלי חזרות ובתוך הגחמות של הזוג והלחץ בו הם שרויים. אתה גם עושה את כל זה מתי שהלקוח עושה את האירוע. זה אומר שאם יש יום גשום, עלייך למצוא את הלוקיישן ולבנות להם סט צילומים בכל מצב. אתה גם עובד מ-11 בבוקר (איפור הכלה בסטודיו ושיער) ועד השעות הקטנות של הלילה. זה אומר שאתה צריך לדעת לתת 100 אחוז ממך, בלי פיספוסים, לאורך 12 שעות עבודה בממוצע.

אגב, בעולם צלמי האירועים נחשבים מאוד. יש כמה שמות שנחשבים לפיגורה רצינית בעולם הצילום. אתה פשוט לא מכיר כאלה כי אתה עסוק (כמו שאני רואה בפייסבוק שלך) בכל הצילומים המוזרים. כמו שאמרת בעבר. אני אוהב צלמים פסיכופתים.

מעבר לכך, קבל לינק לאתר של קולגה שלי. הוא נחשב לצלם אירועים מעולה. אולי אחד הטובים שיש יחד עם מיכאל כץ, אריאל אריכא ועוד כמה מהקצה העליון. מהם אני לוקח השראה ומהם אני לומד (באופן אישי) כיצד לצלם. אתה לא בליגה הזו. לא בגלל שאתה לא מוכשר. זה פשוט לא המקצוע שלך, וידאו זה פשוט מקצוע אחר.

http://www.rubaja.com/

http://www.ariel-a.co.il/

ובלי קשר.
יותר נכון יהיה להפסיק עם גידופים כלפי וכלפי העבודה שלי, אין לך מושג מה אני מצלם ומה האיכויות שלי. מעבר לזה שזה פשוט מגעיל, זה נמוך.


לא מגדף יקירי שם אותך קצת בפרופורציות-

א. לא הבנתי ממה אתה מתפרנס.האם זה דיג'יי בחתונות? האם זה מאולפן הסאונד שלך ? או שאתה צלם אירועים?

ב.באומנות כמו באומנות יש אנשים שיגדירו משהו סוגה עילית ויש אנשים שיגדירו זאת זבל.אבל כדי להביע דיעה באומנות כדאי שתהיה לך השכלה בעניין לפני שאתה נכנס לביקורת של האומנות.לא זכור לי שלמדת אומנות אי פעם ידידי מה שהופך את הבעת הדיעה שלך לגבי אומנות כחובבנית.

ג.צייס ולייקה עושות עדשות טובות יותר מניקון וקנון נקודה. אם תרצה מבחן השוואתי אפשר לארגן

ד.הקשר בין צילום אירועים לצילום טכני או אופנה הוא תלוש.תבוא פעם איתי לסט צילומי אוכל או אופנה ותבין את ההבדל הענק בין מה שאתה עושה לבין צילום אמיתי.

ה.צילום אירועים קרוב לצילום דוקומנטרי ושם ההשוואה נכונה.

ו.שכחת את הדבר החשוב ביותר בצילום והוא האור ואיך אתה שולט בו.לא קיים בצילום אירועים.אתה מצלם עם האור שקיים בתוספת של פלאשים .אתה לא מייצר את האור לפי דרישותייך.

ז. ינאי רבג'ה לפי האתר שלו צלם בינווני ומטה.צילומי אופנה מאוד מיושנים ,פריימים בנאליים ומאוד קיטשיים.ממש לא טופ של צילום.

ח.אריאל אריכא אותו כנ"ל

ט.דוגמה לצלם סטילס ישראלי טוב
http://www.facebook.com/studio.eitantal

י
.עוד צלם ישראלי טוב-
http://www.ronenakerman.com/

י
"א.הצלם סטילס הישראלי האהוב עליי-
http://www.ronkedmi.com/

ק
אפיש נמריקו

זה צילום אמיתי

הצלמים שהבאת ממש לא דוגמה טובה לצילום

והמשך ערב נעים
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
כיום, לא ניתן לבדוק את העדשות של לייקה מול קנון משום שאין לייקה לקנון.

יש,
משתמשים ב-adapter, לא כל העדשות מתאימות, אבל חלק כן.
איכות מדהימה (מספרים), זה יקר מאוד

ל-Leica יש איזה קסם מה שאין ליפנים.
מזכיר לך הויכוח הזה משהו? :)
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
האופטיקה של לייקה וזייס טובה מזו של קנון וניקון. זה נכון היום, זה בוודאי היה נכון לפני 40 שנה. וראה זה פלא: צלמים מקצועיים - הרובה המוחלט שלהם, שלא לומר כולם - העדיפו את הצמד היפני על עדשות גרמניה. למה? כי הפער באיכות האופטית לא היה שווה ליתרונות תפעוליים אחרים.

הרוב המוחלט של הצלמים הגדולים מאז שנות השישים, בוודאי השבעים, לא השתמש בלייקה. לא ב-M, ולא בדגמי הרפלקס שלהם.

נכון שאפשר לצלם אירועים במצלמה ידנית לחלוטין (כולל מבזק ידני) ולקבל צילומים טובים. אלה שיצאו, כמובן. שלא לדבר שחלק ניכר ממה שרוצים לצלם אותו לא יכול להתקיים עם הציוד הנ"ל.

גם אם צילום אירועים הוא בתחתית שרשרת המזון של הצילום, זה אינו יכול להיות טיעון בעל ערך בדיון על ציוד צילום.
ועוד לא אמרנו דבר על הצד הערכי של האמירה הזו, שהיא ביזוי עבודתו ומשלח ידו של אדם.

זאת ואף זאת: מבלי להיכנס לאיכות עבודתו של נמר (ראיתי מספר צילומים והם יפים מאוד בעיניי ועשויים נכון), כדאי לדעת שגם בתחום זה יש צלמים מעולים היוצרים דברים ייחודיים, ממש כשם שבין צלמי הקולנוע יש כאלה שיודעים לתפעל מסרטה. ותו לא.

דבר אחד ברור: המעטפת שציוד הצילום העכשווי יכולה להעניק רחבה באופן דרמטי מזו שהעניק ציוד הצילום לפני 30 שנה, כל כך רחבה ממנה שהיא מאפשרת לעשות דברים שאז היו בלתי אפשריים ו/או בעלי סבירות אפסית להצלחה.

אממה, העניין הזה שמישהו ממקם עצמו מעל אחר דרך ציוד שהוא בסך הכל מוצר-הנקנה-בכסף, ופוסל ניסיון של מישהו בגלל שהוא מגיע ממחוזות לא עילאיים דיים, הוא, ובכן...
נעזוב זה.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
יש,
משתמשים ב-adapter, לא כל העדשות מתאימות, אבל חלק כן.
איכות מדהימה (מספרים), זה יקר מאוד

ל-Leica יש איזה קסם מה שאין ליפנים.
מזכיר לך הויכוח הזה משהו? :)

לא צריך אדפטר בהשוואה בין עדשות, מכיוון שמצלמים אותו דבר ומשווים תוצאות. אפשר לצלם משהו מזדמן, אפשר לצלם חומר תקני.
היתרון של לייקה הוא בחדות גבוהה יותר ובטיפול טוב יותר בצבע. קסם זה עניין אישי.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור