5d סימן 3 מול 1d סימן 4.


nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
לא מכיר צלם שחי בפלנטה הזו שיכול לצלם אירוע עם עדשה ידנית באופן שלא יביא לתביעה משפטית לאחר קבלת התמונות.

כשהייתי צעיר מאוד לפני עידן הדיגיטל והפוקוס האוטומטי
הייתי מצלם אירועים בפילם עם פוקוס ידני

מעולם לא היו תביעות
היו בעיקר לקוחות מאוד מרוצים

:)
 

LiorDrZ

אוהב את התחום
הודעות
388
מעורבות
60
נקודות
28
אלכס ליבק אכן מצלם עם לייקה אבל ב 4 חודשים האחרונים הוא מצלם רחוב עם Fuji X-Pro1 יחד עם עדשת ה 35 מ"מ צמצם 1.4
אירועים כולל שבירת כוסות צילמו גם ללא AF כנ"ל כמעט כל האירועים שהשפיעו על האנושות במאה ה 20 צולמו ללא AF...
למרות העדשות המדהימות של לייקה (והן מדהימות ללא ספק) החיישן של המצלמות שלהם ממש לא בר תחרות עם חיישני FF של קנון וניקון. איכות התמונה ב M9 מעל ISO 640 רועשת מאד אבל אצל קהל מעריצי לייקה הרעש הזה = אומנות = מראה פילים... צריך לראות איך הלייקה M החדשה תתנהג עם חיישן ה CMOS החדש ועם הוידאו במצלמה (רחמנא ליצלן)
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,656
מעורבות
1,409
נקודות
113
נמר פשוט לא רוצה להתפשר,
ניתאי, תביא את Leica S
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
אני דיברתי על צילום אירועים וצילום עיתונאי דוקומנטרי
יש מלא שעובדים עם פוקוס ידני

מה היו עושים פעם לפני הפוקוס האוטומטי? לא צילמו אירועים?

הלייקה עם העדשות שלה אוכלת לארוחת בוקר בלי מלח כל ניקון או קנון גם מהסדרות היקרות ביותר

בדוק על ידי טסטים

אין מה להשוות בין עדשות לייקה לעדשות ניקון או קנון

זה כמו להשוות את הפטיפון שלך לפרוג'קט

היום הסטנדרט שונה לגמרי. בעבר היו מצלמים פרונטלית. סגנון הצילום השתנה לחלוטין בזכות הקידמה הטכנולוגית שמאפשרת לתפוס יותר בפחות זמן. עם עדשה ידנית אתה נישאר מאחור מבחינת הרגעים שאתה אמור לתפוס.

לדוגמא: כשהחתן והכלה צועדים לחופה אני מצלם עם עדשת 70-200 מהחופה עצמה כאשר אני מציב שני מבזקים על עמודים בצידי החופה. החתן והכלה של האירוע האחרון ניכנסו בהליכה ואחרי כמה צעדים פתחו שניהם בריצה קלה אל עבר החופה (חשבו שזה יהיה מגניב). בוא תנסה לתפוס אותם עם וקוס ידני. ואם לא תצליח, מה תסביר להם. שהתמונות המטושטשות הן תמונות "אומנותיות"?

האירועים של שנות ה-80/90 שונים לחלוטין מהאירועים של היום. גם ברמת ההפקה וגם בדרישה של הזוג לתמונות איכותיות ולכידת רגעים שבעדשה ידנית אתה תפספס את רובם. הפוקוס האוטומטי הוא אחד מהפרמטרים הכי חשובים באירוע. זו הסיבה שצלמי אירועים מחפשים קודם כל את מהירות הפוקוס ואחר כך את שאר הפרמטרים (שגם עליהם לא אמורים להתפשר).
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
אלכס ליבק אכן מצלם עם לייקה אבל ב 4 חודשים האחרונים הוא מצלם רחוב עם Fuji X-Pro1 יחד עם עדשת ה 35 מ"מ צמצם 1.4
אירועים כולל שבירת כוסות צילמו גם ללא AF כנ"ל כמעט כל האירועים שהשפיעו על האנושות במאה ה 20 צולמו ללא AF...
למרות העדשות המדהימות של לייקה (והן מדהימות ללא ספק) החיישן של המצלמות שלהם ממש לא בר תחרות עם חיישני FF של קנון וניקון. איכות התמונה ב M9 מעל ISO 640 רועשת מאד אבל אצל קהל מעריצי לייקה הרעש הזה = אומנות = מראה פילים... צריך לראות איך הלייקה M החדשה תתנהג עם חיישן ה CMOS החדש ועם הוידאו במצלמה (רחמנא ליצלן)
מצלמה מבטיחה הפוג'י, רק חבל שהפוקוס שם עגלה... מישהו בפוג'י החליט שמיקוד באור נמוך זה לא עדיפות... מוזר.
וחבל שלייקה לא מייצרת עדשות לניקון/קנון, אבל מצד שני הם בטח היו עושים אותן ידניות ויקרות...
 

LiorDrZ

אוהב את התחום
הודעות
388
מעורבות
60
נקודות
28
איתי,
מאז FW 2 המצב הרבה יותר טוב. לא ניקון D4 אבל מהיר ומדוייק הרבה יותר ממה שזה היה, נותנת פייט ל OMD-5 והרבה יותר מהירה מה NEX-5N. עכשיו רק נשאר שיחליפו את המנועים בעדשות למשהו קצת יותר מאה 21 והכל יהיה סבבה.
ליאור
 

איתי_הגיתי

חבר משקיען
הודעות
1,594
מעורבות
48
נקודות
48
איתי,
מאז FW 2 המצב הרבה יותר טוב. לא ניקון D4 אבל מהיר ומדוייק הרבה יותר ממה שזה היה, נותנת פייט ל OMD-5 והרבה יותר מהירה מה NEX-5N. עכשיו רק נשאר שיחליפו את המנועים בעדשות למשהו קצת יותר מאה 21 והכל יהיה סבבה.
ליאור
תודיע לי כשזה קורה...
:)
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
לא מכיר צלם שחי בפלנטה הזו שיכול לצלם אירוע עם עדשה ידנית באופן שלא יביא לתביעה משפטית לאחר קבלת התמונות.

אז ככה, נמר.
פעם, אנשים צילמו עם מצלמה ידנית, מיקדו באופן ידני, השתמשו בסרט צילום ובצילום עם מבזק קבעו צמצם לפי טבלה בחלקו האחורי.

ותתפלא (למרות שיהיה קשה לך להאמין): עם הדברים המוזרים האלה צילמו גם חתונות(!), שאר אירועים, וגם צילמו אירועי ספורט, חדשות, מקומות בעולם ועוד כיו"ב.

כלומר, כדי לחדד: בתקופה המוזרה ההיא אנשים גם התחתנו וגם הזמינו צלמים.

העובדה שאתה לא מכיר אומרת רק דבר אחד: אתה לא מכיר. ונכון, זה כולל את נס ציונה רבתי, שזה לא קצת אבל מצד שני לא ממש המון.

וכן, הצילומים היו חדים מאוד וחשופים היטב.
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
היום הסטנדרט שונה לגמרי. בעבר היו מצלמים פרונטלית. סגנון הצילום השתנה לחלוטין בזכות הקידמה הטכנולוגית שמאפשרת לתפוס יותר בפחות זמן. עם עדשה ידנית אתה נישאר מאחור מבחינת הרגעים שאתה אמור לתפוס.

לדוגמא: כשהחתן והכלה צועדים לחופה אני מצלם עם עדשת 70-200 מהחופה עצמה כאשר אני מציב שני מבזקים על עמודים בצידי החופה. החתן והכלה של האירוע האחרון ניכנסו בהליכה ואחרי כמה צעדים פתחו שניהם בריצה קלה אל עבר החופה (חשבו שזה יהיה מגניב). בוא תנסה לתפוס אותם עם וקוס ידני. ואם לא תצליח, מה תסביר להם. שהתמונות המטושטשות הן תמונות "אומנותיות"?

האירועים של שנות ה-80/90 שונים לחלוטין מהאירועים של היום. גם ברמת ההפקה וגם בדרישה של הזוג לתמונות איכותיות ולכידת רגעים שבעדשה ידנית אתה תפספס את רובם. הפוקוס האוטומטי הוא אחד מהפרמטרים הכי חשובים באירוע. זו הסיבה שצלמי אירועים מחפשים קודם כל את מהירות הפוקוס ואחר כך את שאר הפרמטרים (שגם עליהם לא אמורים להתפשר).

מכיוון שאני מכיר כמה ברנשים, אפילו מכיר מאוד, שצילמו כלי רכב במהירות שאין לכתוב אותה בציבור עם מיקוד ידני, אז עם כל הכבוד, וכו'.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,630
נקודות
113
יואל, לאחר שאמרת את מה שאמרת - השאלה האם היום היית ממליץ לצלם חתונות בעדשות שיש להן רק יכולת פוקוס ידנית?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
מכיוון שאני מכיר כמה ברנשים, אפילו מכיר מאוד, שצילמו כלי רכב במהירות שאין לכתוב אותה בציבור עם מיקוד ידני, אז עם כל הכבוד, וכו'.

כשאתה מצלם רכב במיקוד ידני ולא הולך אז אתה מבקש מהנהג לחזור על צעדיו שוב על מנת שתקבל עוד צ'אנס.
כמה פעמים לדעתך אתה יכול לבקש מהחתן והכלה לצעוד לחופה, כמה פעמים ביקשו מהחתן לשבור את הכוס?

לגבי איך שצילמו פעם.
זו הסיבה שהיום תמונות נחתונה הן בסטנדרט אחר לחלוטין מאשר בעבר. פעם צלמים היו מתרכזים פחות ברחבת הריקודים ויותר בצילומים פרונטלים (אורחים בשולחנות, משפחות, חברים ועוד). כיום צילום אירועים הוא שונה לחלוטין מבעבר. גם בגישה וגם בסגנון הצילום והדרישה של הלקוחות ביחס לשוק.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,086
מעורבות
4,236
נקודות
113
אלכס ליבק חתן פרס ישראל
צילום עיתונאי שבו לתפוס את הרגע זה הכי חשוב
עובד עם לייקה ועדשות לייקה

http://he.wikipedia.org/wiki/אלכס_ליבק


http://alexlevac.tumblr.com/


http://www.haaretz.co.il/misc/writers/1.681387

יש חשוב ויש חשוב וחד.
אם לא תפסת תמונה חדה אבל הסיפור עושה את העבודה אז הכל בסדר. אף אחד לא יתבע את ליבק על כך שהוא פיספס תמונה או שהתמונות שלו אינן חדות מספיק. אין לדעת איזה תמונה יחליט הזוג להגדיל לפוסטר בסלון.

בכלל העניין הזה של ההעדפה של פוקוס ידני הוא הזוי בעיני. זה כמו להעדיף מכונית שמניעים אותה עם מנואלה.
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
היום הסטנדרט שונה לגמרי. בעבר היו מצלמים פרונטלית. סגנון הצילום השתנה לחלוטין בזכות הקידמה הטכנולוגית שמאפשרת לתפוס יותר בפחות זמן. עם עדשה ידנית אתה נישאר מאחור מבחינת הרגעים שאתה אמור לתפוס.

לדוגמא: כשהחתן והכלה צועדים לחופה אני מצלם עם עדשת 70-200 מהחופה עצמה כאשר אני מציב שני מבזקים על עמודים בצידי החופה. החתן והכלה של האירוע האחרון ניכנסו בהליכה ואחרי כמה צעדים פתחו שניהם בריצה קלה אל עבר החופה (חשבו שזה יהיה מגניב). בוא תנסה לתפוס אותם עם וקוס ידני. ואם לא תצליח, מה תסביר להם. שהתמונות המטושטשות הן תמונות "אומנותיות"?

האירועים של שנות ה-80/90 שונים לחלוטין מהאירועים של היום. גם ברמת ההפקה וגם בדרישה של הזוג לתמונות איכותיות ולכידת רגעים שבעדשה ידנית אתה תפספס את רובם. הפוקוס האוטומטי הוא אחד מהפרמטרים הכי חשובים באירוע. זו הסיבה שצלמי אירועים מחפשים קודם כל את מהירות הפוקוס ואחר כך את שאר הפרמטרים (שגם עליהם לא אמורים להתפשר).


נמר
אז עכשיו את גם צלם אירועים בעל ציוד יקר
זה ממש עדיין לא הופך אותך לצלם או מבין בצילום

סליחה אבל מה שכתבת ידידי זה שטויות במיץ

פעם וד היום אנשים מצלמים בפילם או בדיגיטל עם מיקוד ידני
להשוות עדשות של לייקה וצייס לעדשות של ניקון וקנון זה כמו להשוות
בין מרצדס ופורשה לסובארו ומיצובישי

גרעיניות זה עניין של טעם לא עניין של נכון או לא נכון

עד היום המצלמות הטובות בעולם והעדשות הטובות בעולם ראה- האסלבלד לייקה צייס הן עם מיקוד ידני

תשקיע כמה שנים בצילום עם פילם ומיקוד ידני ואז נדבר על צילום

קצת צניעות לא תזיק לך חבר שלי
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
יש חשוב ויש חשוב וחד.
אם לא תפסת תמונה חדה אבל הסיפור עושה את העבודה אז הכל בסדר. אף אחד לא יתבע את ליבק על כך שהוא פיספס תמונה או שהתמונות שלו אינן חדות מספיק. אין לדעת איזה תמונה יחליט הזוג להגדיל לפוסטר בסלון.

בכלל העניין הזה של ההעדפה של פוקוס ידני הוא הזוי בעיני. זה כמו להעדיף מכונית שמניעים אותה עם מנואלה.


זה כמו להעדיף פטיפון על סידי

קאפיש חבר שלי
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
כשאתה מצלם רכב במיקוד ידני ולא הולך אז אתה מבקש מהנהג לחזור על צעדיו שוב על מנת שתקבל עוד צ'אנס.
כמה פעמים לדעתך אתה יכול לבקש מהחתן והכלה לצעוד לחופה, כמה פעמים ביקשו מהחתן לשבור את הכוס?

לגבי איך שצילמו פעם.
זו הסיבה שהיום תמונות נחתונה הן בסטנדרט אחר לחלוטין מאשר בעבר. פעם צלמים היו מתרכזים פחות ברחבת הריקודים ויותר בצילומים פרונטלים (אורחים בשולחנות, משפחות, חברים ועוד). כיום צילום אירועים הוא שונה לחלוטין מבעבר. גם בגישה וגם בסגנון הצילום והדרישה של הלקוחות ביחס לשוק.

יש לי כמה חברים צלמים שמצלמים אירועים של עשירים מאוד בארה"ב

חד משמעית כולם מצלמים בהאסלבלד החדשה עם מיקוד ידני

ותאמין לי חבר שלי נמריקו היית מת לצלם בעשירית האיכות והחדות שלהם


שוב

יש לך עוד הרבה מה ללמוד על צילום

כמו שבעבר היה לך הרבה מה ללמוד על אודיו

:)
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
יואל, לאחר שאמרת את מה שאמרת - השאלה האם היום היית ממליץ לצלם חתונות בעדשות שיש להן רק יכולת פוקוס ידנית?

הכל תלוי בצלם ובתקציב

אם הצלם מוכשר והמצלמה איכותית והעומק שדה נכון
אז אין שום בעייה לעבוד בפוקוס ידני
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
אז ככה, נמר.
פעם, אנשים צילמו עם מצלמה ידנית, מיקדו באופן ידני, השתמשו בסרט צילום ובצילום עם מבזק קבעו צמצם לפי טבלה בחלקו האחורי.

ותתפלא (למרות שיהיה קשה לך להאמין): עם הדברים המוזרים האלה צילמו גם חתונות(!), שאר אירועים, וגם צילמו אירועי ספורט, חדשות, מקומות בעולם ועוד כיו"ב.

כלומר, כדי לחדד: בתקופה המוזרה ההיא אנשים גם התחתנו וגם הזמינו צלמים.

העובדה שאתה לא מכיר אומרת רק דבר אחד: אתה לא מכיר. ונכון, זה כולל את נס ציונה רבתי, שזה לא קצת אבל מצד שני לא ממש המון.

וכן, הצילומים היו חדים מאוד וחשופים היטב.


מדוייק ידידי היקר

יש לנמר עוד הרבה מה ללמוד על צילום

כמו שהיה לו הרבה מה ללמוד על אודיו

אני זוכר את התקופות שנמר התווכח בפורום תפוז על איכותו של מגבר הקסינדק שלו
ולא הסכים להקשיב לשום דיעה אחרת משלו

לפחות עם הזמן והנסיון הוא שינה את דיעותיו
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
תפקסו אותי... על מה מה הויכוח כאן?
ברור שאפשר לצלם (צילמו ועדיין מצלמים) אירוע עם מיקוד ידני.
ברור גם שרוב עולם האירועים עבר לשימוש במיקוד אוטומטי ויש לו את היתרונות שלו מבחינת קצב צילום וכו'.
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
תפקסו אותי... על מה מה הויכוח כאן?
ברור שאפשר לצלם (צילמו ועדיין מצלמים) אירוע עם מיקוד ידני.
ברור גם שרוב עולם האירועים עבר לשימוש במיקוד אוטומטי ויש לו את היתרונות שלו מבחינת קצב צילום וכו'.

הויכוח הוא שנמר טוען שאי אפשר לצלם אירוע עם פיקוס ידני
בנוסף נמר טוען שהעדשות של לייקה וצייס זהות לעדשות ניקון וקנון מבחינת איכותן

נמר אף טוען שפעם עם פיקוס ידני לא יכולת לצלם דברים בתנועה

להמשיך?

:)
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור