5d סימן 3 מול 1d סימן 4.


יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
המשך יבוא
 

נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
יש,
משתמשים ב-adapter, לא כל העדשות מתאימות, אבל חלק כן.
איכות מדהימה (מספרים), זה יקר מאוד

ל-Leica יש איזה קסם מה שאין ליפנים.
מזכיר לך הויכוח הזה משהו? :)

כל ויכוח מזכיר לי משהו.

לגבי העדשות.
לא ראיתי השוואה.
מה שאני יודע הוא שהעדשות של לייקה אמורות לשבת קרוב לחיישן (בנויות אחרת) לעומת קנון, ניקון, זייס.
השאלה היא במה הן טובות יותר. טובה יותר בהכללה או בדברים מסויימים. כמו בכל מבחן, ישנם פרמטרים. צריך לפרק ולקחת יתרונות וחסרונות בחשבון - כולל מחיר.
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
האופטיקה של לייקה וזייס טובה מזו של קנון וניקון. זה נכון היום, זה בוודאי היה נכון לפני 40 שנה. וראה זה פלא: צלמים מקצועיים - הרובה המוחלט שלהם, שלא לומר כולם - העדיפו את הצמד היפני על עדשות גרמניה. למה? כי הפער באיכות האופטית לא היה שווה ליתרונות תפעוליים אחרים.

הרוב המוחלט של הצלמים הגדולים מאז שנות השישים, בוודאי השבעים, לא השתמש בלייקה. לא ב-M, ולא בדגמי הרפלקס שלהם.

נכון שאפשר לצלם אירועים במצלמה ידנית לחלוטין (כולל מבזק ידני) ולקבל צילומים טובים. אלה שיצאו, כמובן. שלא לדבר שחלק ניכר ממה שרוצים לצלם אותו לא יכול להתקיים עם הציוד הנ"ל.

גם אם צילום אירועים הוא בתחתית שרשרת המזון של הצילום, זה אינו יכול להיות טיעון בעל ערך בדיון על ציוד צילום.
ועוד לא אמרנו דבר על הצד הערכי של האמירה הזו, שהיא ביזוי עבודתו ומשלח ידו של אדם.

זאת ואף זאת: מבלי להיכנס לאיכות עבודתו של נמר (ראיתי מספר צילומים והם יפים מאוד בעיניי ועשויים נכון), כדאי לדעת שגם בתחום זה יש צלמים מעולים היוצרים דברים ייחודיים, ממש כשם שבין צלמי הקולנוע יש כאלה שיודעים לתפעל מסרטה. ותו לא.

דבר אחד ברור: המעטפת שציוד הצילום העכשווי יכולה להעניק רחבה באופן דרמטי מזו שהעניק ציוד הצילום לפני 30 שנה, כל כך רחבה ממנה שהיא מאפשרת לעשות דברים שאז היו בלתי אפשריים ו/או בעלי סבירות אפסית להצלחה.

אממה, העניין הזה שמישהו ממקם עצמו מעל אחר דרך ציוד שהוא בסך הכל מוצר-הנקנה-בכסף, ופוסל ניסיון של מישהו בגלל שהוא מגיע ממחוזות לא עילאיים דיים, הוא, ובכן...
נעזוב זה.

בתור אחד שצילם אירועים לפרנסתו בעבר והיום מצלם דברים אחרים מותר לי להביע את דעתי האישית לגבי צילום אירועים ולדעתי מבחינת צילום הם בתחתית שרשרשרת המזון של הצילום אסייג ואומר שבחו"ל צילום אירועים הוא ברמה אחרת.

ברור שלצלם אירועים עם פוקוס אוטומטי קל הרבה יותר וברור למה להשתמש בעדשות כאלו אבל מכאן עד המסקנה לגבי עליונותן של עדשות קנון וניקון על פני צייס ולייקה הדרך עוד ארוכה

מזכיר לך את התמונות המדהימות שטופלברג עשה ללא שימוש בפוקוס אוטומטי

ממש לא ממקם עצמי דרך ציוד על פני האחר מכיוון שאין ברשותי לא לייקה ולא האסלבלד.הטיעון היה לגבי האיכויות האופטיות

לא פוסל את נמר רק אומר שכדי שהוא יהפך לצלם יש עוד דרך ארוכה לפניו.לא כל מי שמצלם אירועים הופך לצלם אמיתי בעיניי

נמר מביע דיעות נחרצות בנושא צילום.קצת צניעות ולמידה לא יזיקו לו
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
מה שאני יודע הוא שהעדשות של לייקה אמורות לשבת קרוב לחיישן (בנויות אחרת) לעומת קנון, ניקון, זייס.

נכון, ולכן לא כולן מתאימות.

אבל מקבלים תמונות מעניינות. אשתי פעם רצתה.. אבל שוב, פוקוס ידני :).. ואיזה 4,000$.. יש גם ב-2,000$..
כמובן, הכל prime lens (היא בכל מקרה מצלמת רק prime)
מה שכן, Leica שומרת על המחיר..
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
לא מגדף יקירי שם אותך קצת בפרופורציות-

א. לא הבנתי ממה אתה מתפרנס.האם זה דיג'יי בחתונות? האם זה מאולפן הסאונד שלך ? או שאתה צלם אירועים?

ב.באומנות כמו באומנות יש אנשים שיגדירו משהו סוגה עילית ויש אנשים שיגדירו זאת זבל.אבל כדי להביע דיעה באומנות כדאי שתהיה לך השכלה בעניין לפני שאתה נכנס לביקורת של האומנות.לא זכור לי שלמדת אומנות אי פעם ידידי מה שהופך את הבעת הדיעה שלך לגבי אומנות כחובבנית.

ג.צייס ולייקה עושות עדשות טובות יותר מניקון וקנון נקודה. אם תרצה מבחן השוואתי אפשר לארגן

ד.הקשר בין צילום אירועים לצילום טכני או אופנה הוא תלוש.תבוא פעם איתי לסט צילומי אוכל או אופנה ותבין את ההבדל הענק בין מה שאתה עושה לבין צילום אמיתי.

ה.צילום אירועים קרוב לצילום דוקומנטרי ושם ההשוואה נכונה.

ו.שכחת את הדבר החשוב ביותר בצילום והוא האור ואיך אתה שולט בו.לא קיים בצילום אירועים.אתה מצלם עם האור שקיים בתוספת של פלאשים .אתה לא מייצר את האור לפי דרישותייך.

ז. ינאי רבג'ה לפי האתר שלו צלם בינווני ומטה.צילומי אופנה מאוד מיושנים ,פריימים בנאליים ומאוד קיטשיים.ממש לא טופ של צילום.

ח.אריאל אריכא אותו כנ"ל

ט.דוגמה לצלם סטילס ישראלי טוב
http://www.facebook.com/studio.eitantal

י
.עוד צלם ישראלי טוב-
http://www.ronenakerman.com/

י
"א.הצלם סטילס הישראלי האהוב עליי-
http://www.ronkedmi.com/

ק
אפיש נמריקו

זה צילום אמיתי

הצלמים שהבאת ממש לא דוגמה טובה לצילום

והמשך ערב נעים

סלח לי אבל אני חולק עלייך.

הצלמים שהאת מצלמים דוגמניות. הרבה יותר קל להוציא תוצאה מדוגמנית מאשר אחת שנראת כמו מלוואח ובטוחה שהצלם יוציא אותה בר רפאלי.

זה עניין גם של טעם. אני אישית מעדיף את שניהם על אלה שנתת. יותר מתחבר לצילום חי מאשר צילום מעובד מידי ולא טבעי.

וסתם שאלה.
מזה צילום אמיתי ומדוע הם לא אמיתי ואלה שאתה נתת הם כן?
האמת היא שכמה מחברייך (מהמדופלמים בארץ) מאוד מתפעלים מהם. מאוד.
השאלה היא אם אתה חושב ככה כי אני הבאתי את הלינקים ואתה בקטע של לא להסכים איתי או שסתם אתה טוען שהם צלמים בינוניים. אם זה נחשב בעינייך לבינוני כנראה שהטעם שלנו הוא כל כך שונה שאין בכלל על מה להיתדיין בכל הנוגע לצילום אמיתי. האמיתי לא אצלי ולא אצלך. הכל אמיתי, עובדה - הוא באמת צילם.

גם ההתנשאות הזו לא עוזרת לך. זה פשוט מרחיק אותי מדיון איתך. זה נראה כאילו אתה מנסה לשלול כל צלם שאני אביא כדוגמא גם אם במחשכים, מאחורי המסך, תזיל ריר על כל תמונה שתראה.

ניתאי, זה לא דיון ענייני, זה דיון אגו. ולכן אני פורש ממנו ומאחל לך רק צילומים אמיתיים ואומנות אין קץ.
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
נכון, ולכן לא כולן מתאימות.

אבל מקבלים תמונות מעניינות. אשתי פעם רצתה.. אבל שוב, פוקוס ידני :).. ואיזה 4,000$.. יש גם ב-2,000$..
כמובן, הכל prime lens (היא בכל מקרה מצלמת רק prime)
מה שכן, Leica שומרת על המחיר..

אפשר לעבוד עם לייקה r עדשות על קנון-

http://www.pebbleplace.com/Personal/Leica_db.html
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
סלח לי אבל אני חולק עלייך.

הצלמים שהאת מצלמים דוגמניות. הרבה יותר קל להוציא תוצאה מדוגמנית מאשר אחת שנראת כמו מלוואח ובטוחה שהצלם יוציא אותה בר רפאלי.

זה עניין גם של טעם. אני אישית מעדיף את שניהם על אלה שנתת. יותר מתחבר לצילום חי מאשר צילום מעובד מידי ולא טבעי.

וסתם שאלה.
מזה צילום אמיתי ומדוע הם לא אמיתי ואלה שאתה נתת הם כן?
האמת היא שכמה מחברייך (מהמדופלמים בארץ) מאוד מתפעלים מהם. מאוד.
השאלה היא אם אתה חושב ככה כי אני הבאתי את הלינקים ואתה בקטע של לא להסכים איתי או שסתם אתה טוען שהם צלמים בינוניים. אם זה נחשב בעינייך לבינוני כנראה שהטעם שלנו הוא כל כך שונה שאין בכלל על מה להיתדיין בכל הנוגע לצילום אמיתי. האמיתי לא אצלי ולא אצלך. הכל אמיתי, עובדה - הוא באמת צילם.

גם ההתנשאות הזו לא עוזרת לך. זה פשוט מרחיק אותי מדיון איתך. זה נראה כאילו אתה מנסה לשלול כל צלם שאני אביא כדוגמא גם אם במחשכים, מאחורי המסך, תזיל ריר על כל תמונה שתראה.

ניתאי, זה לא דיון ענייני, זה דיון אגו. ולכן אני פורש ממנו ומאחל לך רק צילומים אמיתיים ואומנות אין קץ.


צלם טוב נמדד קודם כל בכמה משלמים לו ביום צילום :)

הומור ידידי

לא דיון של אגו

כמו שאמרתי יש לך עוד הרבה מה ללמוד בנושא הצילום
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
דוגמה לאחד הצלמים המעניינים ביותר שפועלים היום בעולם

http://kleinstudio.us/

ו
הנה עוד אחד שאני אוהב-
http://www.mapplethorpe.org/

דפקת לי את ארוחת הערב עם הלינק הראשון.

אם היית שואל אותי, סתם תמונות פרובוקטיביות מעובדות ומבויימות בטירוף.
זה מה שאתה אוהב, אני לא מתחבר לדברים הזויים, קרימינלים, פסיכוטים פרובוקטיבים.
אני מעדיף את ינאי, מיכאל, ואריאל על שני המוזרים האלה. (-:
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
בתור אחד שצילם אירועים לפרנסתו בעבר והיום מצלם דברים אחרים מותר לי להביע את דעתי האישית לגבי צילום אירועים ולדעתי מבחינת צילום הם בתחתית שרשרשרת המזון של הצילום אסייג ואומר שבחו"ל צילום אירועים הוא ברמה אחרת.

ברור שלצלם אירועים עם פוקוס אוטומטי קל הרבה יותר וברור למה להשתמש בעדשות כאלו אבל מכאן עד המסקנה לגבי עליונותן של עדשות קנון וניקון על פני צייס ולייקה הדרך עוד ארוכה

מזכיר לך את התמונות המדהימות שטופלברג עשה ללא שימוש בפוקוס אוטומטי

ממש לא ממקם עצמי דרך ציוד על פני האחר מכיוון שאין ברשותי לא לייקה ולא האסלבלד.הטיעון היה לגבי האיכויות האופטיות

לא פוסל את נמר רק אומר שכדי שהוא יהפך לצלם יש עוד דרך ארוכה לפניו.לא כל מי שמצלם אירועים הופך לצלם אמיתי בעיניי

נמר מביע דיעות נחרצות בנושא צילום.קצת צניעות ולמידה לא יזיקו לו

אתחיל מהסוף: לדעתי, הרעיון שחבר פורום, בדיון על מצלמות (נגיד) יחנך/ילמד/ישכיל/יטיף/ לחבר אחר בדבר תכונותיו האישיות, הוא פגום מהיסוד.

האופטיקה של העדשות הגרמניות אכן טובה יותר, אבל אם תעשה סיבוב ברשת - מה שעשיתי ברבע השעה האחרונה - תראה שזה לא בדיוק כך, ויש ויש.

מה שמביא אותנו להבדל הגדול, אם ממש חשוב לך לדעת, וזה היה הסיפור ההוא של צייס והסלבלד, מול רולפילקס של פעם (SL66) וצייס.
עדשות צייס על הרולי, בחלק מהפעמים, לא היו משהו.
ואז הסתבר גם מדוע צייס על האסלבלד עולה כל כך הרבה: מה לא טוב, חוזר למפעל. כלומר: הסיפור הוא בקרת איכות ומה הסף המינימלי הרשאי לצאת מהמפעל.

אז ככה: מי שמצלם בסטודיו דומם, ממש לא צריך את קצה הטכנולוגיה. מי שמצלם ספורט או טבע דווקא כן. איכות אופטית זה דבר חשוב מאוד, אבל יש דברים נוספים שחשובים לא פחות וברוב המקרים, עם הדלתא הנ"ל, אפילו יותר.

למיכאל: אני כמובן לא מדבר על מבחן עם מצלמה דיגטלית (שאז המצלמה משחקת תפקיד משמעותי) אלא במצלמת סרט.
יש בעיה למצוא קודכרום 25, אבל אפשר לנסות משהו דומה
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
לא פוסל את נמר רק אומר שכדי שהוא יהפך לצלם יש עוד דרך ארוכה לפניו.לא כל מי שמצלם אירועים הופך לצלם אמיתי בעיניי

נמר מביע דיעות נחרצות בנושא צילום.קצת צניעות ולמידה לא יזיקו לו

הדיעה היחידה שטענתי נחרצות היא עליונותה של עדשה עם פוקוס אוטומטי מהיר לעומת כל עדשה ידנית אחרת לצילום אירועים.

לגבי עדשות.
זייס של היום כבר לא מייצרות בגרמניה כמו בעבר. יש לי חבר קרוב שהקשר שלו עם היצרנית הוא כמו הקשר שלך ושל אישתך (שתחיה). זייס של היום זה לא אותה יצרנית של אז.

לייקה מתאים ללייקה. לא לקנון ולא לניקון. זה בגלל מבנה העדשה והצורה שבה היא אמורה לעמוד מול החיישן. לא ניתן להשוות איכויות כמו שצריך כאשר צריך מתאם. מאידך, אין מתאם בין עדשת קנון למצלמת לייקה. כבר מבחן בניהם הוא לא מעשי. כנ"ל לגבי ניקון.

שוב אתה והדרישה לצניעות בעוד כל משפט שני שלך מתנשא ומגדף את האחר.
אני מדבר רק על מה שאני מכיר. שיחקתי עם 100mm זייס מול 100mm קנון. היתה כאן גם השוואה. ההבדלים לא היו משהו מטורף ואפילו היו כמה יתרונות לקנון. קרא את הביקורת.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
צלם טוב נמדד קודם כל בכמה משלמים לו ביום צילום :)

הומור ידידי

לא דיון של אגו

כמו שאמרתי יש לך עוד הרבה מה ללמוד בנושא הצילום

אתה לא מצליח בלי איזה משפט מתנשא?

יש לי מה ללמוד בצילום בהחלט. אני תמיד לומד. גם לך יש מה ללמוד. במיוחד בכל הנוגע לצילום אירועים. אנחנו כבר לא בשנות ה-80. הדרישות שונות, האירועים שונים, והגישה שונה. בעבר היו מצלמים צילום סטטי של אנשים עומדים. היית גם מצלם הרבה פחות משום שהיית מוגבל בכמות התמונות על פי דרישת הלקוח מבעוד מועד. היום, כשמדובר בצילום תיעודי באירוע, אתה חייב ציוד מהיר, זריז שיאפשר לך לתפוס רגעים והרבה כאלה.

אתה גם חייב לתפוס אותם בחדות בלתי מתפשרת. זה נובע משתי סיבות.
1- גודל התמונות שהלקוח מקבל (אלבום דיגיטלי 85 ס"מ על 38 ס"מ) כאשר כל יציאה מפוקוס מציקה בעין.
2- הזוגות שיודעים למה להתייחס לאחר שעברו אצל צלם או שניים שהתפאר ברגעים שהוא לוכד ובחדות של התמונה.

אתה מוכרח לעמוד בסטנדרט הזה. עם עדשה ידנית איטית אתה בבעיה.
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
הדיעה היחידה שטענתי נחרצות היא עליונותה של עדשה עם פוקוס אוטומטי מהיר לעומת כל עדשה ידנית אחרת לצילום אירועים.

לגבי עדשות.
זייס של היום כבר לא מייצרות בגרמניה כמו בעבר. יש לי חבר קרוב שהקשר שלו עם היצרנית הוא כמו הקשר שלך ושל אישתך (שתחיה). זייס של היום זה לא אותה יצרנית של אז.

לייקה מתאים ללייקה. לא לקנון ולא לניקון. זה בגלל מבנה העדשה והצורה שבה היא אמורה לעמוד מול החיישן. לא ניתן להשוות איכויות כמו שצריך כאשר צריך מתאם. מאידך, אין מתאם בין עדשת קנון למצלמת לייקה. כבר מבחן בניהם הוא לא מעשי. כנ"ל לגבי ניקון.

שוב אתה והדרישה לצניעות בעוד כל משפט שני שלך מתנשא ומגדף את האחר.
אני מדבר רק על מה שאני מכיר. שיחקתי עם 100mm זייס מול 100mm קנון. היתה כאן גם השוואה. ההבדלים לא היו משהו מטורף ואפילו היו כמה יתרונות לקנון. קרא את הביקורת.

לצייס יש כמה רמות של עדשות כולן ללא יוצא מהכלל טובות מעדשות ניקון או קנון.אם תרצה מבחן לאתר אפשר לארגן.ולא מעניין אותי איפה הן מיוצרות היום חשובה האיכות הסופית

לקנון אפשר לעבוד עם עדשות לייקה מסדרה r הבאתי את הלינק למעלה בתשובה למיכאל
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
ניתאי,

כמו שנמר כתב, כמעט כל העדשות של צייס מיוצרות היום ע"י Cosina ביפן
כשקונים צייס צריך לבדוק טוב-טוב

לייקה זה משהו אחר..
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
ואחרון להיום: עדשות צייס טובות גם לניקון וגם לקנון
 

יואלפלרמן

חבר משקיען
הודעות
2,427
מעורבות
106
נקודות
63
ניתאי: "לצייס יש כמה רמות של עדשות כולן ללא יוצא מהכלל טובות מעדשות ניקון או קנון".

בדקת? מישהו בדק? כולן? ללא יוצא מהכלל? ואם כן, בכמה? בעדשות הקבועות? בזומים?

ואחרון להיום: עדשות צייס מיוצרות גם לניקון וגם לקנון
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
ניתאי: "לצייס יש כמה רמות של עדשות כולן ללא יוצא מהכלל טובות מעדשות ניקון או קנון".

בדקת? מישהו בדק? כולן? ללא יוצא מהכלל? ואם כן, בכמה? בעדשות הקבועות? בזומים?

ואחרון להיום: עדשות צייס מיוצרות גם לניקון וגם לקנון

אין לצייס זומים לקנון וניקון רק פריים

אני בדקתי

ידוע שצייס מייצרים גם לניקון וגם לקנון

לייקה סדרה r מתאימה לקנון למי שיכול להרשות לעצמו
 

nitayn

חבר משקיען
הודעות
1,281
מעורבות
8
נקודות
38
ניתאי,

כמו שנמר כתב, כמעט כל העדשות של צייס מיוצרות היום ע"י Cosina ביפן
כשקונים צייס צריך לבדוק טוב-טוב

לייקה זה משהו אחר..

בדקתי

עדשות צייס לסטילס מיוצרות חלקן ביפן וחלקן בגרמניה

עדשות צייס למצלמות וידאו וקולנוע מיוצרות כולן בגרמניה

pl mount
 

golan38

אוהב את התחום
הודעות
58
מעורבות
0
נקודות
0
הייתי הולך במקומך על הניקון d800. ה 800 בעלת החיישן הכי טוב בעולם
אלא אם כן יש לך עדשות ניקון
בכל מקרה בהצלחה
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור