שציוד לא "אולטרא" שמנגן כמוהו


ilam

אוהב את התחום
הודעות
267
מעורבות
107
נקודות
43
נראה לי שקיים בילבול בשירשור הזה. נמר כתב, ואני מצטט:"אז כן. טעם אישי זה משפט של כאלה שלא מבינים כמה טעם לא קשור לשיחזור צליל. " האם זה אכן נכון? יכול להיות ולא טענתי שלא. יתכן בהחלט ששיחזור של צליל לא קשור לטעם אישי.

אבל, האם שיחזור הצליל מבטיח את ההנאה מהאזנה למוזיקה? אני לא משוכנע בכך בכלל. אם זה היה אכן נכון, אז כל המערכות היו צריכות לשאוף לאותה נקודה - שיחזור הצליל. ולכן אם שיחזור הצליל הוא אקסיומה ששקולה להנאה, ההינו מצפים לכך שכל המערכות (היקרות לפחות) היו: א. מפיקות צליל דומה. ב. סביר להניח שגם היו מבוססות על אותן טכנולוגיות (ואני מדבר על הרכיבים השונים של המערכת). מאחר ויש מיגוון רחב של טכנולוגיות בתחומי המגברים והרמקולים ומה שמסביב (בהיי ואולטרא) נראה לי שהמקור לגיוון נובע מהעובדה שקיים טעם אישי ושההנאה מהצליל היא אכן לא רק תלוייה בשיחזור הצליל.

ולגבי המשפט "לוקח זמן ללמוד את הטעמים, לשפר את ההבנה ולפתח אנינות טעם." זה אולי נכון אם המטרה היא לשמוע מערכת סופר שקופה ובעלת יכולת שיחזור.לא ההיתי קורא לזה אנינות טעם בדיוק. לעומת זאת, לא צריך הרבה זמן של האזנה כדי להגיד אם הסאונד של מערכת X הוא סאונד מהנה ומרגש.
 

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
234
מעורבות
97
נקודות
28
שמענו את אילו שחושבים שיש קשר למחיר ואיכות. יש גם דעות אחרות של אנשים שכנראה גם שמעו משהו ולא פחות מאחרים.
קורה.

דעות מתייחסות לאיך משחילים "אודיופילים " שהגיעו להבנה שיקר זה טוב וממחיר מסויים הכל טוב והלינק השני התייחסות למהו סאונד טוב על פי מישהו אחר שלמרות כל שנותיו עדיין לא הגיע להבנה של מה זה פירוט




 

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
234
מעורבות
97
נקודות
28
דוגמא נוספת, גו'ן דבור -יצרן רמקולים ששנים מוכר רמקולים במחיר שמראה שהוא לא מכוון לאיכות של "אולטרה היאנד", עלק ,מציג את המגברים שהוא משתמש בהם להנאתו ותיכנון הרמקולים שלו. על פי המחיר שלהם,יש לבחור עוד הרבה מה ללמוד מבחינת הצד "האוביקטיבי "של הסאונד. מביא את זה כדוגמא לאנשים ששנים מקשיבים לסאונד ולא מבינים עדיין לאן אוביקטיבית בסאונד שהם צרכים להגיע . ביום שיתחיל למכור מגברים רמקולים וכבלים ב 100K האחד-נדע שנהפך לאדם שמבין סאונד


 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,892
מעורבות
3,005
נקודות
113
זה נכון ולא נכון
וההשוואה למכוניות לא טובה במקרה של אודיו .
במכוניות מה יקר יותר בד״כ טוב יותר .
בסטריאו יש מה שנקרא התאמה וטעם אישי.
יכול לטעון אחד שהוא אוהב סאונד ניטרלי , והשני אוהב סאונד עם צבע , לא ?
אני יכול לומר לך שיש לי לקוח שהעדיף מגבר ב 20k מול מגבר ב 50k
יש מגבר יקר עתיר זרם שחונק את הרמקול .
יש מגבר עם סאונד שמן , עם סאונד ניטרלי, מגבר בהיר לרמקול מסויים ,וכו ,
ולכן בהרבה מקרים זה בכלל זה לא קשור למחיר.
אולם בשורה התחתונה זה התאמה לרמקול ככה שבאודיו להבדיל ממכונית או שעון המחיר לא תמיד קובע.
אולם אל תשכח שסטריאו הי אנד כשמו, להרבה אנשים הוא גם עניין של אגו , ויש כאלה שרוצים לומר שיש להם מגבר או רמקול בבית ב 200k...
לפעמים אני מדבר עם אנשים שאומרים לי , על מה אתה מדבר יש לי רמקול ב 30 אלף דולר !
וכן , גם זה עושה את זה לאנשים מסויימים ...

גם במכוניות המחיר לא קובע אלה ההתאמה לצורך, צי שיש לו צורך במכונית יקרה שהי סמל סטטוס רכב כמו מרצדס קלאס S כנראה יספק את הצורך, אחרי הכול מדובר ברכב מדהים ומהיקרים שנמכרים כאן, אבל למי שיש צורך ברכב לשטח לא יסתכל בכלל על ה S, שכן בשטח כל ג'יפ, גם כזה בן מספר עשורים כמדינת ישראל יעשה ממנו צחוק.

אגב, גם בשעונים הדברים דומים, יש שעונים יקרים דוגמת ז'אק דרו, סמל סטטוס אולטימטיבי, רק אל תנסה לצלול או לשחות עימם בבריכה או חלילה לבצע פעילות ספורטיבית - חבל על עוגמת הנפש.
 
נערך לאחרונה ב:

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,892
מעורבות
3,005
נקודות
113
אני רואה שהדיון הולך למקום של טעם אישי ולא למקום של איכות אוביאקטיבית.

אז ככה. איכות זה לא דבר אוביאקטיבי. מה לעשות, באודיו איכות זו מילה מוחלטת שניתן בקלות להפוך אותה להוכחה. ראשית צריך להבין מה תפקידו וחשיבותו של המגבר במערכת. כשמבינים את זה, מבינים היטב גם שמגבר שמבצע את תפקידו כהלכה זה סיפור לא זול בסטנדרט האודיופילי ואין בכלל סיפור בעניין האיכות כשמדובר על ״בני התמותה״ שסאונד ברמה מסויימת, לא ממש מדבר אליהם.

אבל אנחנו אודיופילים, לא בני תמותה רגילים ולכן, מה לעשות, השיחות שלנו על טעם אישי גם צריכות לעמוד בסטנדרט כזה.

עד עצם היום הזה שמעתי מאות מגברים. יכול להגיד בביטחון שהמגברים של היום טובים משמעותית מהמגברים של תחילת שנות ה-2000. אבל זה משפיע על כל הספקטרום, גם היקרים וגם הזולים טובים יותר היום מבעבר. גם הרמקולים השתפרו מאוד. היום במחיר שפוי אפשר לרכוש רמקול עם יחידות שקופות יחסית, מאוזנות ואיכות הבנייה כיום זולה יותר להשגה מבעבר.

אבל בואו נתרכז במגברים. שימו את הטעם האישי שלכם בצד, הוא לא מעניין אף אחד חוץ מכם עצמכם. בואו נדבר על יכולות. מגבר צריך להיות מפורט מאוד, דינמי, רזולטיבי ומאוזן. מגבר צריך להעביר את צד ימין ושמאל באותה עוצמה בדיוק. לעוצמה המדויקת בין שני הצדדים יש משמעויות מרחיקות לכת בבחירת הרכיבים וההתאמה בניהם. מגבר זול, או זול יחסית קונה רכיבים סבירים או טובים, מרכיב אותם על פי התיכנון, סוגר אותו עם ברגים, שם ספוגים בצדדים, דוחף לקרטון והופ - למכירה ללקוח. התהליך הזה פשוט ל מתקיים כך במגברים משובחים שגם עולים בהתאם. כל רכיב נבדק ורק המתאימים ביותר נבחרים עבורו. גם הקופסא שהרכיבים גרים בתוכה מתוכננים לא רק על ידי מעצב תעשייתי אם כי יש פה הבט אקוסטי והזנחת חום נכונה לסביבה. יש פה גם משמעות לחומרים של הקופסא (עובי, איכות החומר, איכות הברגים) וכן, גם להרכבה. באותה מידה שרמקול זול ופשוט משתמש בברגים בחצי סנט לכל הרמקול, מוצמד על ידי מברגה של מקיטה. רמקולים מרמה מסויימת נסגרים על ידי מפתח מומנט. הכל צריך להיות מדויק ונכון.

טעם אישי והבולשיט מסביבו.

לפני שבוע וחצי הלכתי לשמוע מערכת. מישהו מהסביבה שלי שהשקיע 15,000 ש״ח ממיטב כספו בשביל לנשום צליל טוב. הוא נשאב לספה, נעלם בתוך המוסיקה ודמעות זולגות מעניו. ״כמה איכות, כמה טוב זה נשמע!״ אמר אותו דיכפין ״אין! אני מאוהב בתוצאה הזו!!!״ הוסיף הדיכפין. ואני, יושב במרכז והדבר הראשון שעולה לי לראש זה כמה שזה נשמע נורא. 90 אחוז מהמוסיקה בכלל לא נמצאת שם - צליל ריק!

אמרתי לו שיבוא אלי, נשמע את אותו שיר אצלי. אבל קודם לכן, שאלתי אותו כמה כלי נגינה שונים הוא יכול לסמן לי מהיצירה המקסימה ששמענו. הוא אמר לי בעל פה, ביקשתי ממנו לכתוב. לקח לו משהו כמו 20 דקות ועם הדף נסענו שלושה קילומטר אלי הביתה.

הנחתי את התקליט, הורדתי את המחט וביקשתי ממנו לכתוב שוב. הוא מצא עוד כמה כלים, ועוד כמה דברים שהתרחשו במוסיקה ברקע. משולש למשל או עוד איזה צליל שהמערכת שלו פשוט לא הצליחה לחשוף (מן הסתם). אבל הוא אמר שזה ״טו מאצ׳ פרטים״ (מסוג המשפטים שגורמים לי להעיף למישהו פטיש לרכה). שאלתי אותו אם לדעתו המערכת שלי מוסיפה משהו שלא קיים. כי הרי אם זה כך, המערכת שלי בעצם לא משחזרת צליל, היא גם יוצרת ומלחינה אותו. אמר לי שלא, פשוט הטעם שלו הוא אחר. הוא לא רוצה לשמוע הכל, מספיק לו מה שהוא שומע בבית.

אז כן. טעם אישי זה משפט של כאלה שלא מבינים כמה טעם לא קשור לשיחזור צליל. כמו שזה לא קשור לביצועים של רכב ספורט. שהרי עם כל הכבוד לפיג׳ו 306 עם מנוע גיבור mi16 ובולמים מתכווננים וגלגלים סופר דביקים, כל ב.מ.וו m2 עם צמיגים דומים תעשה ממנו קרקס במסלול. אז כן, ה-306 יכולה להיות מאוד לטעמכם, אבל לעומת ה-m2, אוביאקטיבית, לטעם שלכם אין משקל, היא תהיה טובה מה-306 האהובה בקנה מידה.

בפורום הזה צריך לשים דגש על האיכות. לשאוף אליה, לחפש אותה. את הטעם שלכם תשאירו בצד עש שתמצאו את הכי טוב. שתמצאו אותו, תתחילו להתאים אותו לטעמכם מבלי לגרוע באיכות. אחרת, זו סתם בינוניות אודיופילית.

סליחה שאני ״תוקפני״. פשוט עניין ה״טעם״ על חשבון איכות גורם לי לפצעים בגוף.

סליחה, לא מסכים עם הדברים שלך.
נתחיל במילה צליל שקוף, מה זה בכלל והאם יקר = שקוף? התשובה היא כמובן שלא הרי אין דבר כזה שקוף היות ולכול חומר או או רכיב בשרשרת ההגברה יש את הצליל שלהם.

מעבר לכך, מדובר בתחביב, נכון שכולנו שואפים ליותר, אבל לX יש טעם מסויים ול Y יש טעם אחר וכל אחד מהם חושב שהאמת נמצאת אצלו.

מבחינתי התפקיד היחיד של המערכת הוא לרגש את בעליה, אפשר לעטוף את זה ב"נאמנות למקור", עוד מושג אמורפי שאין לו אחיזה במציאות או לעטוף את זה במילים יפות אחרות, אבל בתכלס מה שמערכת אמורה לעשות זה לגרום לבעלים "זיקפה" מהסאונד שהיא מפיקה.

אגב M2 או 306,זכור לי מבחן מסוף שנות השמונים בו 205 1.9 עשתה קרקס מפרארי טסטה רוסה, זאת משום שהמסלול שנבחר לא אפשר לאחרונה להביא לידי ביטוי את המנוע שלה אבל כן אפשר לראשונה להביא לידי ביטוי את החיבור המופלא בין שלדה, הגה ומומנט זמין.
 
נערך לאחרונה ב:

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,237
מעורבות
787
נקודות
113
שמענו את אילו שחושבים שיש קשר למחיר ואיכות. יש גם דעות אחרות של אנשים שכנראה גם שמעו משהו ולא פחות מאחרים.
קורה.

דעות מתייחסות לאיך משחילים "אודיופילים " שהגיעו להבנה שיקר זה טוב וממחיר מסויים הכל טוב והלינק השני התייחסות למהו סאונד טוב על פי מישהו אחר שלמרות כל שנותיו עדיין לא הגיע להבנה של מה זה פירוט





קן מיקאלף הוא אחד הכתבים שהכי אוהב בסטראופיל.
היה גם מוזיקאי, כנראה יודע דבר אחד או שניים על איך אמורים להשמע כלי נגינה... שמע מאות מוצרים/שילובים ומבין טוב מאוד מה זה פירוט.

דווקא הודיאו הזה ממחיש בדיוק את עניין הטעם האישי, מתחבר מאוד לרוב מה שאמר.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
נתחיל במילה צליל שקוף, מה זה בכלל, והאם יקר = שקוף? כמובן שלא הרי לאין דבר כזה שקוף היות ולכול חומר או או רכיב בשרשרת ההגברה יש את הצליל שלהם.

שקוף זה נטרלי. צליל שמאפשר לך לשמוע פערים בין רכיבים שונים במערכת שלך. הוא משקף אותם. תחליף כבל - תשמע הבדל, שים משכך - תשמע הבדל. תשווה בין שתי הדפסות מאותה הקלטה - תשמע הבדל. זה צליל שקוף. שנית, אם היית קורא את מה שכתבתי אז התייחסתי לעניין המחיר. רוצה חדש? שפוך כסף, אין עומק בכיס? לך על ציוד משובח משומש (לא חסר).

מעבר לכך, מדובר בתחביב, אז נכון שכולנו שואפים ליותר אבל לX יש טעם מסויים ול Y יש טעם אחר וכל אחד מהם חושב שהאמת נמצאת אצלו.

כמו שלא מדברים על ביצועים של הסוזוקי בלנו של אבא בפורום רכבי ספורט אז גם כאן צריכים להיות סטנדרטים לשאוף אליהם. אודיופיליה זה לא תחביב - זו דרך חיים.

מבחינתי התפקיד היחיד של המערכת הוא לרגש את בעליה, אפשר לעטוף את זה ב"נאמנות למקור" עוד מושג אמורפי שאין לו אחיזה במציאות או במילים יפות אחרות אבל בתכלס זה מה שמערכת אמורה לעשות לגרום לבעלים "זיקפה" מהסאונד שהיא מפיקה.

אז רגע. למה בכל שידרוג שלך אתה מזכיר את השיפור הסוני בביצועים?
לגבי נאמנות למקור והאמורפיות שלו. אני מבין אותך. אבל לעומתך אני לא רק ישבתי 20 שנה באולפן אם כי גם עושה הגברות לכלים חיים כל חיי. המקור הוא הכלי החי, אפשר להתווכח על זה עד מחר. אבל גם כשאתה שומע הקלטה, אם אתה מיומן מספיק בנושא, תשמע בקלות כמה קומפרסור דחפו לסקסופון או לפסנתר.

אגב M2 או 306,זכור לי מבחן מסוך שנות השמונים בו 205 1.9 עשתה קרקס מפרארי טסטה רוסה, משום שהמסלול שנבחר לא אפשר לאחרונה להביא לידי ביטוי את המנוע שלה אבל כן אפשר לראשונה להביא לידי ביטוי את החיבור המופלא בין שלדה, הגה ומומנט זמין.

זה כבר להתחכם כי הבנת את הכוונה שלי.
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
יש פה טענה שאומרת ככה:
מערכת מאד יקרה = מערכת מאוזנת ושקופה ו"אמיתית" = מערכת איכותית וטובה.

ויחד עם זאת... יצא לי לשמוע מערכות מאד יקרות שנשמעו נורא לאזניי. ויצא לי לשמוע מערכות מאד יקרות שנשמעו לי מאד מרשימות, מאד "וואו", אבל בחיים לא הייתי מוכן לחיות אצלי בבית. ואם היתה מערכת כזאת אצלי, הייתי כנראה מדליק אותה רק כשבאים אורחים, כדי שגם הם יגידו "וואו".

מבחינתי מערכת טובה היא מערכת שאתה יכול להאזין לה שעות. ששואבת אותך לתוך המוסיקה. שמייצרת אצלך רגשות ותחושות. שמושכת ולא דוחה.

ובאופן חד משמעי - מערכות כאלה הן הרבה פעמים מערכות מיד-פיי, שעולות כמה עשרות אלפי שקלים ולא מאות אלפים או מליונים.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,892
מעורבות
3,005
נקודות
113
שקוף זה נטרלי. צליל שמאפשר לך לשמוע פערים בין רכיבים שונים במערכת שלך. הוא משקף אותם. תחליף כבל - תשמע הבדל, שים משכך - תשמע הבדל. תשווה בין שתי הדפסות מאותה הקלטה - תשמע הבדל. זה צליל שקוף. שנית, אם היית קורא את מה שכתבתי אז התייחסתי לעניין המחיר. רוצה חדש? שפוך כסף, אין עומק בכיס? לך על ציוד משובח משומש (לא חסר).



כמו שלא מדברים על ביצועים של הסוזוקי בלנו של אבא בפורום רכבי ספורט אז גם כאן צריכים להיות סטנדרטים לשאוף אליהם. אודיופיליה זה לא תחביב - זו דרך חיים.



אז רגע. למה בכל שידרוג שלך אתה מזכיר את השיפור הסוני בביצועים?
לגבי נאמנות למקור והאמורפיות שלו. אני מבין אותך. אבל לעומתך אני לא רק ישבתי 20 שנה באולפן אם כי גם עושה הרות לכלים חיים כל חיי. המקור הוא הכלי החי, אפשר להתווכח על זה עד מחר. אבל גם כשאתה שומע הקלטה, אם אתה מיומן מספיק בנושא, תשמע בקלות כמה קומפרסור דחפו לסקסופון או לפסנתר.



זה כבר להתחכם כי הבנת את הכוונה שלי.

כמעט כל מערכת בה תחליף כבלים ו/או חשמל תשמע שונה, מה זה אומר ש 99% מה ערכות הן שקופות ?

למה אני מזכיר שיפור, צודק אולי הייתי צריך לרשום נשמע שונה ממקודם, לדעתי מונח מדויק יותר.

אומנם אין לי ניסיון באולפן אבל צברתי ניסיון בניגון על פסנתר ושמעתי כלים אחרים בלייב אם או בלי קהל במהלך חיי כדי להבין שהמיקס שאנחנו ששומעים במערכת אודיו בבית אין לו קשר להופעה או לקונצרט חי.
 

נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,428
מעורבות
1,028
נקודות
113
כמו שלא מדברים על ביצועים של הסוזוקי בלנו של אבא בפורום רכבי ספורט אז גם כאן צריכים להיות סטנדרטים לשאוף אליהם. אודיופיליה זה לא תחביב - זו דרך חיים.
הולך לעשות מזה גרפיטי בעסק :לב::לב::לב:
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,892
מעורבות
3,005
נקודות
113
יש פה טענה שאומרת ככה:
מערכת מאד יקרה = מערכת מאוזנת ושקופה ו"אמיתית" = מערכת איכותית וטובה.

ויחד עם זאת... יצא לי לשמוע מערכות מאד יקרות שנשמעו נורא לאזניי. ויצא לי לשמוע מערכות מאד יקרות שנשמעו לי מאד מרשימות, מאד "וואו", אבל בחיים לא הייתי מוכן לחיות אצלי בבית. ואם היתה מערכת כזאת אצלי, הייתי כנראה מדליק אותה רק כשבאים אורחים, כדי שגם הם יגידו "וואו".

מבחינתי מערכת טובה היא מערכת שאתה יכול להאזין לה שעות. ששואבת אותך לתוך המוסיקה. שמייצרת אצלך רגשות ותחושות. שמושכת ולא דוחה.

ובאופן חד משמעי - מערכות כאלה הן הרבה פעמים מערכות מיד-פיי, שעולות כמה עשרות אלפי שקלים ולא מאות אלפים או מליונים.

מערכת יקרה לא תמיד = סינרגיה בין הרכיבים שלא לדבר על אקוסטיקה טובה, כל אלה משפיעים על הסאונד הרבה יותר ממחיר.
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
מערכת יקרה לא תמיד = סינרגיה בין הרכיבים שלא לדבר על אקוסטיקה טובה, כל אלה משפיעים על הסאונד הרבה יותר ממחיר.

אתה כמובן צודק... אבל בוא לא נהיה תמימים. יש צליל שנהוג לקרוא לו "צליל אודיופילי". הוא מגיע ממערכות יקרות. הוא תמיד עושה וואו ראשוני. והוא הרבה פעמים לא צליל שנעים לחיות איתו. אתה בוודאי מכיר את התופעה, שאתה יושב מול מערכת יקרה ומחייך בנימוס לבעלים הגאה, שהשקיעה בה ים של כסף, זמן ואנרגיה - ואתה רק מצפה ומחכה לרגע שתוכל לברוח ולתת לאזניים שלך לנוח.
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,320
מעורבות
963
נקודות
113
מנורתי כמו מה? קונראד ג׳ונסון או אודיו ריסארצ׳?

לא ניכנס לשמות וחוץ מזה יש מקום מאד נכבד למותגים שהזכרת אצל לא מעט אודיופילים.
מנורתי מבחינתי זה מגבר מנורות איכותי ואם הרמקול נציל אז כמובן מגבר סינגל אנדד קלאס a .
לא מעניין אותי מה נכון בסאונד מבחינת הספר כמו , מדוייק , הדוק, מהיר ,ניטרלי, וכל הבבלת הזה
ושיש כאלה שאוהבים את זה ושיבושם להם,כל אחד והעדפותיו.
,מעניין אותי להתרגש מהתוצאה האורירית הרומנטית המוסיקלית והעגולה בגבוהים ועם דגש על גודל המיד , ובקיצור צליל כמו יין שבד״כ , סאונד כזה מגיע ממגבר מנורות , וגם ממגברים טרנסיסטורים קלאס a איכותיים ושלסאונד כזה אני יכול להאזין שעות בלי שתכאב לי האוזן .
לא אתווכח איתך על הנושא כי שנינו חושבים הפוך אז תעצור פה .
 

clip99

חבר משקיען
הודעות
933
מעורבות
119
נקודות
43
מה שווה איכות אובייקטיבית אם לא נהנים ממנה .. סתם נקודה למחשבה .
 

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
234
מעורבות
97
נקודות
28
קן מיכלף הזה ,צריך חינוך מחדש.
הוא אומר שאודיופילים צעירים מדברים על הצורך בלשמוע כמה שיותר פרטים ואילו עבורו , הוא מדבר על דברים שלא הוזכרו בכלל כאן על ידי אילו שראו את אור האמת במגבר וממיר במחירי אולטרה הייפי .

הוא חושב שעבורו מה שחשוב זה
Flash and blood : warmth tone texture

מילים שלא נכתבו בתיאור של מה זה אולטרה הייפיי,כאן . יותר מכך, הוא מביא כדוגמא חברה שהמוצר שלה לא הכי מפורט ,לא הכי טרנספרנט ובכל זאת או מעריץ את הסאונד שלה.מוזר.

פרמטר הפירוט : אני מבין שאם פתאום במגבר מסויים אני שומע את הנגן מפליץ זה יותר פירוט ומכאן אני יכול להתחיל לדמיין שבמגבר הושקעו יותר ברגי זהב . אם הפלוץ נשמע בחלל עם נפח -זה בכלל מצויין כי זה אומר על היכולות הנהדרות בממיר שכנראה תוכנן על ידי מהנדסי תוכנה של נאסא שעברו לשוויץ, בעוד שבצרוף סינרגי עם המגבר האולטרה היי פיי ,כאשר המגבר מסוגל להזרים את תחושת האוויר בסלון .

אבל איך מושגים כמו
Flash and blood : warmth tone texture
יכולים להיות מתוארים באופן אוביקטיבי?
שלא לדבר על כך שמושגים אילו נשמעים לי יותר קרובים לתיאור בצק של פיצה דקה לפני שיורד במדרגות לעבר הטבון
 

נערך לאחרונה ב:

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,237
מעורבות
787
נקודות
113
בסדר...
אם לא הבנת מה שאמר, כנראה יש לך עוד הרבה מיילאג׳ לעבור.
זלזול באחר לא עושה אותך טוב יותר ממנו.

אם ההקלטה מכילה מידע על נפח הכלי, מערכת מפורטת אמורה לשחזר את זה. רוב המערכות ששמעתי שהסבירו לי שהן מפורטות, נשמעות לטעמי סתם רזות ולא נכונות טונלית.
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
כמעט כל מערכת בה תחליף כבלים ו/או חשמל תשמע שונה, מה זה אומר ש 99% מה ערכות הן שקופות ?

כל מערכת שקופה תדווח על ההבדלים. אבל יש מערכת שההבדל יהיה מינורי ויש כאלה שממש ישתנו. אז גם שקיפות היא לא עניין של 0 ו-1. יש שקוף ויש שקוף יותר.

למה אני מזכיר שיפור, צודק אולי הייתי צריך לרשום נשמע שונה ממקודם, לדעתי מונח מדויק יותר.

אם זה רק שונה מקודם אז זה לא שווה את ההחלפה. מדוע? כי השאיפה היא להשיג עוד יכולות מהמערכת. עוד איזון, עוד טבעיות, עוד דינמיקה. אותו הדבר רק שונה - לא מעניין.

אומנם אין לי ניסיון באולפן אבל צברתי ניסיון בניגון על פסנתר ושמעתי כלים אחרים בלייב אם או בלי קהל במהלך חיי כדי להבין שהמיקס שאנחנו ששומעים במערכת אודיו בבית אין לו קשר להופעה או לקונצרט חי.

ניגון והפקה זה שני דברים שונים. נגנים לא תמיד יודעים להבחין מה עשו בהקלטה. הם מקסימום יכולים להגיד שהם לא אוהבים את ההקלטה מפני שהיא לא משקפת את הפסנתר. מי שחי את ההפקה עצמה, כיצד הדברים קורים ומהם אותם כלים המשפיעים על הצליל ידע בקלות להגיד מה עשו שגרם לזה להישמע כך. לשמוע כלים בלייב זה מעולה. אבל עדיין, צריך להבין מה גרם לתוף הרגל להישמע עמוק כל כך. מתרחשים דברים בעמדת הסאונד בהופעה, נסיון בתחום מאפשר לך עוד נקודת מבט על מה שאתה שומע וכיצד לנתח/לפרק אותו.

לגבי ה״אין קשר בין קונצרט חי למה ששומעים בבית״. קודם כל יש קשר. קשר מוחלט רק לפעמים ביותר קטן. זה לא ששם בהופעה אתה שומע את מדונה, קונה את הדיסק של ההופעה הספציפית הזו, מגיע הביתה ושומע בועז שרעבי. מערכת תופים למשל מערכת מצוינת יודעת לחשוף היטב. כמעט כמו במציאות. פסנתר זו בעיה אבל גם אפשר ממש להתקרב אליו. כך גם כלי נשיפה. הקטע הזה של להגיד שאין קשר בין ההופעה למציאות הוא פשוט לא נכון.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,428
מעורבות
1,028
נקודות
113
אני חושב שההצגה של אנשים שאוהבים מערכות מאוזנות ושקופות יותר - כאנשים טכניים מדיי שלא באו להנות מהמוזיקה אלא להנות מהאספקטים הטכניים של המערכת - היא רחוקה מהאמת.
מערכת שקופה,דינמאית,ריאלסטית טובה היא רחוקה מלהיות מעייפת.היא מרתקת,היא מעניינת,נהיא נושכת כשצריך והמקרו דינמיקה והמיקרו דינמיקה עושים את הסאונד למוחשי -בדיוק כמו בטבע- והיא עושה לי אישית צמרמורות בגוף.היא זו שמושיבה את הזמר בחדר מבחינתי וגורמת לי לחייך.

וכן- היא לא תשמע בכל שיר אותו דבר - היא תחשוף אותו.אם המיקס טוב ומאוזן- תוכל להקשיב שעות ולהירגע או לנענע את הרגליים (אם השיר מרגיע/קיצבי בהתאמה) ,אם ההקלטה אנמית,קרה,רזה ולא מאוזנת - לא תהנה.

במערכות עם אופי חזק - מבחינתי האישית לפחות - אני פחות קרוב למוזיקה-זה פחות מרגש אותי.

עכשיו יש כאן קאטש - הרבה מערכות שאנשים יגדירו כחושפות יותר מדי פרטים(מה שלא קיים) - הם לרוב מערכות לא מאוזנות - הן מערכות שתוכננו לתת אפקט כזה - על ידי הורדת המיד מעט והגברת הגבוהים - לרוב בכוונת תחילה ואלו המערכות שמוציאות שם רע למערכות הנטרליות והשקופות.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,892
מעורבות
3,005
נקודות
113
כל מערכת שקופה תדווח על ההבדלים. אבל יש מערכת שההבדל יהיה מינורי ויש כאלה שממש ישתנו. אז גם שקיפות היא לא עניין של 0 ו-1. יש שקוף ויש שקוף יותר.



אם זה רק שונה מקודם אז זה לא שווה את ההחלפה. מדוע? כי השאיפה היא להשיג עוד יכולות מהמערכת. עוד איזון, עוד טבעיות, עוד דינמיקה. אותו הדבר רק שונה - לא מעניין.



ניגון והפקה זה שני דברים שונים. נגנים לא תמיד יודעים להבחין מה עשו בהקלטה. הם מקסימום יכולים להגיד שהם לא אוהבים את ההקלטה מפני שהיא לא משקפת את הפסנתר. מי שחי את ההפקה עצמה, כיצד הדברים קורים ומהם אותם כלים המשפיעים על הצליל ידע בקלות להגיד מה עשו שגרם לזה להישמע כך. לשמוע כלים בלייב זה מעולה. אבל עדיין, צריך להבין מה גרם לתוף הרגל להישמע עמוק כל כך. מתרחשים דברים בעמדת הסאונד בהופעה, נסיון בתחום מאפשר לך עוד נקודת מבט על מה שאתה שומע וכיצד לנתח/לפרק אותו.

לגבי ה״אין קשר בין קונצרט חי למה ששומעים בבית״. קודם כל יש קשר. קשר מוחלט רק לפעמים ביותר קטן. זה לא ששם בהופעה אתה שומע את מדונה, קונה את הדיסק של ההופעה הספציפית הזו, מגיע הביתה ושומע בועז שרעבי. מערכת תופים למשל מערכת מצוינת יודעת לחשוף היטב. כמעט כמו במציאות. פסנתר זו בעיה אבל גם אפשר ממש להתקרב אליו. כך גם כלי נשיפה. הקטע הזה של להגיד שאין קשר בין ההופעה למציאות הוא פשוט לא נכון.

א. מי קובע מה שקוף יותר או שקוף פחות - אתה, אני, אולי רן ואולי משה זוכמיר?
האם אתה מכיר חומר שאין לא כלל השפעה, אני לא מכיר כזה ואין יצרן אודיו אחד שמייצר "מחומר קסם" שכזה, לכן המונח שקיפות הוא חרטא בריבוע ולא יותר מפיקציה אודיופילית כמו הרבה מאוד מינוחים מונפצים בהם משתמשים אודיופילים.

ב. אם להיות כנה - כי אני יכול להרשות לעצמי, בדיוק כפי שאני יכול לאפשר לעצמי עוד כמה סמלי סטטוס בחיי.
נהניתי מאוד במערכת הקודמת, מניח שגם עם זוג רמקולים של דבור/ליבינג וויס/ספנדור/אופרה וכו.. בתוספת מגבר ומקור סבירים אהנה באותה מידה כפי שנהנה לשמוע כיום אצלי או אצל חברים עם מערכות אולטרה יקרות בהרבה מזו שברשותי.

להנאה ממוזיקה אין קשר ישיר לאיכות. כל מערכת באיכות HI FI שניתן לקבל בסכום של עשרות אלפי שקלים בודדים או למטה מזה אם מדובר בציוד יד 2 יכולה לגרום להנאה אדירה לבעליה.

ג. לגבי הפקה, נכון מה שאתה אומר, מעולם לא הפקתי מוזיקה. עדיין, יודע ומבין שההבדל בין מה שיורד בהדפסה לדיסק ויושמע אצלי במערכת ובין מה שנוגן בפועל באולפן הם דברים שונים, בדומה למה שמתרחש בהקרנת סרט על מסך הקולנוע/טמבלוויזיה, כלל לא דומה למה שנקלט בעדשת המצלמה בזמן הצילומים.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
4,892
מעורבות
3,005
נקודות
113
אני חושב שההצגה של אנשים שאוהבים מערכות מאוזנות ושקופות יותר - כאנשים טכניים מדיי שלא באו להנות מהמוזיקה אלא להנות מהאספקטים הטכניים של המערכת - היא רחוקה מהאמת.
מערכת שקופה,דינמאית,ריאלסטית טובה היא רחוקה מלהיות מעייפת.היא מרתקת,היא מעניינת,נהיא נושכת כשצריך והמקרו דינמיקה והמיקרו דינמיקה עושים את הסאונד למוחשי -בדיוק כמו בטבע- והיא עושה לי אישית צמרמורות בגוף.היא זו שמושיבה את הזמר בחדר מבחינתי וגורמת לי לחייך.

וכן- היא לא תשמע בכל שיר אותו דבר - היא תחשוף אותו.אם המיקס טוב ומאוזן- תוכל להקשיב שעות ולהירגע או לנענע את הרגליים (אם השיר מרגיע/קיצבי בהתאמה) ,אם ההקלטה אנמית,קרה,רזה ולא מאוזנת - לא תהנה.

במערכות עם אופי חזק - מבחינתי האישית לפחות - אני פחות קרוב למוזיקה-זה פחות מרגש אותי.

עכשיו יש כאן קאטש - הרבה מערכות שאנשים יגדירו כחושפות יותר מדי פרטים(מה שלא קיים) - הם לרוב מערכות לא מאוזנות - הן מערכות שתוכננו לתת אפקט כזה - על ידי הורדת המיד מעט והגברת הגבוהים - לרוב בכוונת תחילה ואלו המערכות שמוציאות שם רע למערכות הנטרליות והשקופות.

דן,
אין דבר כזה שקוף, יש יותר פרטים ויש פחות פרטים.
כול הגברה, כבילה ורמקול עשויים מחומר וכמו שבמציאות אין חומר שהוא 100% שקוף כך גם בסאונד, הגיע הזמן למחוק את המונח המונפץ מהלקסיקון ולהשתמש בתיאור הנכון.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור