שציוד לא "אולטרא" שמנגן כמוהו


zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
כל המגברים שציינו כאן במחירים של 10$k כחדשים,סהכ מגברים טובים בליגה ארצית.
אי אפשר להשוות אותם לליגת על ,מה לעשות?
זה שמגבר בינוני מתאים לרמקול בנוני אז סבבה.ואפשר להנות ולא צריך להשתגע.
אבל מפה ולןמר שטויוטה זה מרצדס...לא מתאים.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,727
מעורבות
2,475
נקודות
113
הלוואי וה"חיים" האידיופילים היו כה פשוטים.

מגבר טוב (ואף משובח) עם זוג רמקולים טובים (ואף משובחים) שעולים כ-1/4 או כל שבר גיאומטרי אחר מ"אולטרה הייאנד".

עם או בלי שילוב של עזרים למינהם בסיגנל שלצערי רק מרחיקים אותך ומעוותים כל שמץ אודיופילי קיים.

היו מספיקים, מספקים ומשכנעים את המשוכנעים.
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,320
מעורבות
963
נקודות
113
כל המגברים שציינו כאן במחירים של 10$k כחדשים,סהכ מגברים טובים בליגה ארצית.
אי אפשר להשוות אותם לליגת על ,מה לעשות?
זה שמגבר בינוני מתאים לרמקול בנוני אז סבבה.ואפשר להנות ולא צריך להשתגע.
אבל מפה ולןמר שטויוטה זה מרצדס...לא מתאים.

זה נכון ולא נכון
וההשוואה למכוניות לא טובה במקרה של אודיו .
במכוניות מה יקר יותר בד״כ טוב יותר .
בסטריאו יש מה שנקרא התאמה וטעם אישי.
יכול לטעון אחד שהוא אוהב סאונד ניטרלי , והשני אוהב סאונד עם צבע , לא ?
אני יכול לומר לך שיש לי לקוח שהעדיף מגבר ב 20k מול מגבר ב 50k
יש מגבר יקר עתיר זרם שחונק את הרמקול .
יש מגבר עם סאונד שמן , עם סאונד ניטרלי, מגבר בהיר לרמקול מסויים ,וכו ,
ולכן בהרבה מקרים זה בכלל זה לא קשור למחיר.
אולם בשורה התחתונה זה התאמה לרמקול ככה שבאודיו להבדיל ממכונית או שעון המחיר לא תמיד קובע.
אולם אל תשכח שסטריאו הי אנד כשמו, להרבה אנשים הוא גם עניין של אגו , ויש כאלה שרוצים לומר שיש להם מגבר או רמקול בבית ב 200k...
לפעמים אני מדבר עם אנשים שאומרים לי , על מה אתה מדבר יש לי רמקול ב 30 אלף דולר !
וכן , גם זה עושה את זה לאנשים מסויימים ...
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אני רואה שהדיון הולך למקום של טעם אישי ולא למקום של איכות אוביאקטיבית.

אז ככה. איכות זה לא דבר אוביאקטיבי. מה לעשות, באודיו איכות זו מילה מוחלטת שניתן בקלות להפוך אותה להוכחה. ראשית צריך להבין מה תפקידו וחשיבותו של המגבר במערכת. כשמבינים את זה, מבינים היטב גם שמגבר שמבצע את תפקידו כהלכה זה סיפור לא זול בסטנדרט האודיופילי ואין בכלל סיפור בעניין האיכות כשמדובר על ״בני התמותה״ שסאונד ברמה מסויימת, לא ממש מדבר אליהם.

אבל אנחנו אודיופילים, לא בני תמותה רגילים ולכן, מה לעשות, השיחות שלנו על טעם אישי גם צריכות לעמוד בסטנדרט כזה.

עד עצם היום הזה שמעתי מאות מגברים. יכול להגיד בביטחון שהמגברים של היום טובים משמעותית מהמגברים של תחילת שנות ה-2000. אבל זה משפיע על כל הספקטרום, גם היקרים וגם הזולים טובים יותר היום מבעבר. גם הרמקולים השתפרו מאוד. היום במחיר שפוי אפשר לרכוש רמקול עם יחידות שקופות יחסית, מאוזנות ואיכות הבנייה כיום זולה יותר להשגה מבעבר.

אבל בואו נתרכז במגברים. שימו את הטעם האישי שלכם בצד, הוא לא מעניין אף אחד חוץ מכם עצמכם. בואו נדבר על יכולות. מגבר צריך להיות מפורט מאוד, דינמי, רזולטיבי ומאוזן. מגבר צריך להעביר את צד ימין ושמאל באותה עוצמה בדיוק. לעוצמה המדויקת בין שני הצדדים יש משמעויות מרחיקות לכת בבחירת הרכיבים וההתאמה בניהם. מגבר זול, או זול יחסית קונה רכיבים סבירים או טובים, מרכיב אותם על פי התיכנון, סוגר אותו עם ברגים, שם ספוגים בצדדים, דוחף לקרטון והופ - למכירה ללקוח. התהליך הזה פשוט ל מתקיים כך במגברים משובחים שגם עולים בהתאם. כל רכיב נבדק ורק המתאימים ביותר נבחרים עבורו. גם הקופסא שהרכיבים גרים בתוכה מתוכננים לא רק על ידי מעצב תעשייתי אם כי יש פה הבט אקוסטי והזנחת חום נכונה לסביבה. יש פה גם משמעות לחומרים של הקופסא (עובי, איכות החומר, איכות הברגים) וכן, גם להרכבה. באותה מידה שרמקול זול ופשוט משתמש בברגים בחצי סנט לכל הרמקול, מוצמד על ידי מברגה של מקיטה. רמקולים מרמה מסויימת נסגרים על ידי מפתח מומנט. הכל צריך להיות מדויק ונכון.

טעם אישי והבולשיט מסביבו.

לפני שבוע וחצי הלכתי לשמוע מערכת. מישהו מהסביבה שלי שהשקיע 15,000 ש״ח ממיטב כספו בשביל לנשום צליל טוב. הוא נשאב לספה, נעלם בתוך המוסיקה ודמעות זולגות מעניו. ״כמה איכות, כמה טוב זה נשמע!״ אמר אותו דיכפין ״אין! אני מאוהב בתוצאה הזו!!!״ הוסיף הדיכפין. ואני, יושב במרכז והדבר הראשון שעולה לי לראש זה כמה שזה נשמע נורא. 90 אחוז מהמוסיקה בכלל לא נמצאת שם - צליל ריק!

אמרתי לו שיבוא אלי, נשמע את אותו שיר אצלי. אבל קודם לכן, שאלתי אותו כמה כלי נגינה שונים הוא יכול לסמן לי מהיצירה המקסימה ששמענו. הוא אמר לי בעל פה, ביקשתי ממנו לכתוב. לקח לו משהו כמו 20 דקות ועם הדף נסענו שלושה קילומטר אלי הביתה.

הנחתי את התקליט, הורדתי את המחט וביקשתי ממנו לכתוב שוב. הוא מצא עוד כמה כלים, ועוד כמה דברים שהתרחשו במוסיקה ברקע. משולש למשל או עוד איזה צליל שהמערכת שלו פשוט לא הצליחה לחשוף (מן הסתם). אבל הוא אמר שזה ״טו מאצ׳ פרטים״ (מסוג המשפטים שגורמים לי להעיף למישהו פטיש לרכה). שאלתי אותו אם לדעתו המערכת שלי מוסיפה משהו שלא קיים. כי הרי אם זה כך, המערכת שלי בעצם לא משחזרת צליל, היא גם יוצרת ומלחינה אותו. אמר לי שלא, פשוט הטעם שלו הוא אחר. הוא לא רוצה לשמוע הכל, מספיק לו מה שהוא שומע בבית.

אז כן. טעם אישי זה משפט של כאלה שלא מבינים כמה טעם לא קשור לשיחזור צליל. כמו שזה לא קשור לביצועים של רכב ספורט. שהרי עם כל הכבוד לפיג׳ו 306 עם מנוע גיבור mi16 ובולמים מתכווננים וגלגלים סופר דביקים, כל ב.מ.וו m2 עם צמיגים דומים תעשה ממנו קרקס במסלול. אז כן, ה-306 יכולה להיות מאוד לטעמכם, אבל לעומת ה-m2, אוביאקטיבית, לטעם שלכם אין משקל, היא תהיה טובה מה-306 האהובה בקנה מידה.

בפורום הזה צריך לשים דגש על האיכות. לשאוף אליה, לחפש אותה. את הטעם שלכם תשאירו בצד עש שתמצאו את הכי טוב. שתמצאו אותו, תתחילו להתאים אותו לטעמכם מבלי לגרוע באיכות. אחרת, זו סתם בינוניות אודיופילית.

סליחה שאני ״תוקפני״. פשוט עניין ה״טעם״ על חשבון איכות גורם לי לפצעים בגוף.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,727
מעורבות
2,475
נקודות
113
כמה שאתה צודק!
 

ilam

אוהב את התחום
הודעות
267
מעורבות
107
נקודות
43
אני רואה שהדיון הולך למקום של טעם אישי ולא למקום של איכות אוביאקטיבית.

אז ככה. איכות זה לא דבר אוביאקטיבי. מה לעשות, באודיו איכות זו מילה מוחלטת שניתן בקלות להפוך אותה להוכחה. ראשית צריך להבין מה תפקידו וחשיבותו של המגבר במערכת. כשמבינים את זה, מבינים היטב גם שמגבר שמבצע את תפקידו כהלכה זה סיפור לא זול בסטנדרט האודיופילי ואין בכלל סיפור בעניין האיכות כשמדובר על ״בני התמותה״ שסאונד ברמה מסויימת, לא ממש מדבר אליהם.

אבל אנחנו אודיופילים, לא בני תמותה רגילים ולכן, מה לעשות, השיחות שלנו על טעם אישי גם צריכות לעמוד בסטנדרט כזה.

עד עצם היום הזה שמעתי מאות מגברים. יכול להגיד בביטחון שהמגברים של היום טובים משמעותית מהמגברים של תחילת שנות ה-2000. אבל זה משפיע על כל הספקטרום, גם היקרים וגם הזולים טובים יותר היום מבעבר. גם הרמקולים השתפרו מאוד. היום במחיר שפוי אפשר לרכוש רמקול עם יחידות שקופות יחסית, מאוזנות ואיכות הבנייה כיום זולה יותר להשגה מבעבר.

אבל בואו נתרכז במגברים. שימו את הטעם האישי שלכם בצד, הוא לא מעניין אף אחד חוץ מכם עצמכם. בואו נדבר על יכולות. מגבר צריך להיות מפורט מאוד, דינמי, רזולטיבי ומאוזן. מגבר צריך להעביר את צד ימין ושמאל באותה עוצמה בדיוק. לעוצמה המדויקת בין שני הצדדים יש משמעויות מרחיקות לכת בבחירת הרכיבים וההתאמה בניהם. מגבר זול, או זול יחסית קונה רכיבים סבירים או טובים, מרכיב אותם על פי התיכנון, סוגר אותו עם ברגים, שם ספוגים בצדדים, דוחף לקרטון והופ - למכירה ללקוח. התהליך הזה פשוט ל מתקיים כך במגברים משובחים שגם עולים בהתאם. כל רכיב נבדק ורק המתאימים ביותר נבחרים עבורו. גם הקופסא שהרכיבים גרים בתוכה מתוכננים לא רק על ידי מעצב תעשייתי אם כי יש פה הבט אקוסטי והזנחת חום נכונה לסביבה. יש פה גם משמעות לחומרים של הקופסא (עובי, איכות החומר, איכות הברגים) וכן, גם להרכבה. באותה מידה שרמקול זול ופשוט משתמש בברגים בחצי סנט לכל הרמקול, מוצמד על ידי מברגה של מקיטה. רמקולים מרמה מסויימת נסגרים על ידי מפתח מומנט. הכל צריך להיות מדויק ונכון.

טעם אישי והבולשיט מסביבו.

לפני שבוע וחצי הלכתי לשמוע מערכת. מישהו מהסביבה שלי שהשקיע 15,000 ש״ח ממיטב כספו בשביל לנשום צליל טוב. הוא נשאב לספה, נעלם בתוך המוסיקה ודמעות זולגות מעניו. ״כמה איכות, כמה טוב זה נשמע!״ אמר אותו דיכפין ״אין! אני מאוהב בתוצאה הזו!!!״ הוסיף הדיכפין. ואני, יושב במרכז והדבר הראשון שעולה לי לראש זה כמה שזה נשמע נורא. 90 אחוז מהמוסיקה בכלל לא נמצאת שם - צליל ריק!

אמרתי לו שיבוא אלי, נשמע את אותו שיר אצלי. אבל קודם לכן, שאלתי אותו כמה כלי נגינה שונים הוא יכול לסמן לי מהיצירה המקסימה ששמענו. הוא אמר לי בעל פה, ביקשתי ממנו לכתוב. לקח לו משהו כמו 20 דקות ועם הדף נסענו שלושה קילומטר אלי הביתה.

הנחתי את התקליט, הורדתי את המחט וביקשתי ממנו לכתוב שוב. הוא מצא עוד כמה כלים, ועוד כמה דברים שהתרחשו במוסיקה ברקע. משולש למשל או עוד איזה צליל שהמערכת שלו פשוט לא הצליחה לחשוף (מן הסתם). אבל הוא אמר שזה ״טו מאצ׳ פרטים״ (מסוג המשפטים שגורמים לי להעיף למישהו פטיש לרכה). שאלתי אותו אם לדעתו המערכת שלי מוסיפה משהו שלא קיים. כי הרי אם זה כך, המערכת שלי בעצם לא משחזרת צליל, היא גם יוצרת ומלחינה אותו. אמר לי שלא, פשוט הטעם שלו הוא אחר. הוא לא רוצה לשמוע הכל, מספיק לו מה שהוא שומע בבית.

אז כן. טעם אישי זה משפט של כאלה שלא מבינים כמה טעם לא קשור לשיחזור צליל. כמו שזה לא קשור לביצועים של רכב ספורט. שהרי עם כל הכבוד לפיג׳ו 306 עם מנוע גיבור mi16 ובולמים מתכווננים וגלגלים סופר דביקים, כל ב.מ.וו m2 עם צמיגים דומים תעשה ממנו קרקס במסלול. אז כן, ה-306 יכולה להיות מאוד לטעמכם, אבל לעומת ה-m2, אוביאקטיבית, לטעם שלכם אין משקל, היא תהיה טובה מה-306 האהובה בקנה מידה.

בפורום הזה צריך לשים דגש על האיכות. לשאוף אליה, לחפש אותה. את הטעם שלכם תשאירו בצד עש שתמצאו את הכי טוב. שתמצאו אותו, תתחילו להתאים אותו לטעמכם מבלי לגרוע באיכות. אחרת, זו סתם בינוניות אודיופילית.

סליחה שאני ״תוקפני״. פשוט עניין ה״טעם״ על חשבון איכות גורם לי לפצעים בגוף.
תרשה לי לחלוק על דעתך המכובדת. תפקידה של המערכת היא לגרום הנאה וריגוש נטו מהמוזיקה. ומה לעשות, אנחנו לא רפליקציות ולכן אין אובייקטיביות באיכות - אם הייתה כזו ההינו יכולים למדוד אותה ואז ההינו נכנסים לדיון מסוג אחר שכבר ההינו בו בשירשורים קודמים. טעם אישי קיים ועוד איך, וזה נכון לעוד המון תחומים, כולל מכוניות.
 

ארמה אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,320
מעורבות
963
נקודות
113
סליחה שאני ״תוקפני״. פשוט עניין ה״טעם״ על חשבון איכות גורם לי לפצעים בגוף.

כשאני אומר טעם אישי לא התכוונתי שאודיופיל מתחיל ולא מנוסה חושב שהפיאט שלו זה מרצדס עד שהוא מגיע אליך לדוגמא ונוסע במרצדס ואז מבין את המשמעות.
טעם אישי לדוגמא זה שאחד אוהב מגבר וסאונד מנורתי ,לאחד כזה תשלם לו מליון שקל לא ישים מגבר טרנזיסטורי אצלו בבית.
טעם אישי לדוגמא זה אחד שתשים לו מגבר של קרל לדוגמא ב 150k והוא התחבר יותר לצליל של המרק לוינסון שמחירו 60k
כי אחד אוהב יותר מלא והשני יותר בהיר והשלישי ניטרלי וכו , וכמובן בל נשכח את ההתאמה לרמקול .
אתה יודע כמה אנשים לא אוהבים לדוגמא וילסון ומעדיפים לדוגמא טידל או מרטן או דבור או ההפך ?
כל אחד מתחבר לרמקול מסויים וכן, לפעמים דווקא הרמקול של ה 50k נשמע לו יותר מהרמקול של ה 90k
מה אין מקרים כאלה ?

זה הפירוש מבחינתי של טעם אישי.
 
נערך לאחרונה ב:

אהרון66554

אוהב את התחום
הודעות
214
מעורבות
69
נקודות
28
אני רואה שהדיון הולך למקום של טעם אישי ולא למקום של איכות אוביאקטיבית.

אז ככה. איכות זה לא דבר אוביאקטיבי. מה לעשות, באודיו איכות זו מילה מוחלטת שניתן בקלות להפוך אותה להוכחה. ראשית צריך להבין מה תפקידו וחשיבותו של המגבר במערכת. כשמבינים את זה, מבינים היטב גם שמגבר שמבצע את תפקידו כהלכה זה סיפור לא זול בסטנדרט האודיופילי ואין בכלל סיפור בעניין האיכות כשמדובר על ״בני התמותה״ שסאונד ברמה מסויימת, לא ממש מדבר אליהם.

אבל אנחנו אודיופילים, לא בני תמותה רגילים ולכן, מה לעשות, השיחות שלנו על טעם אישי גם צריכות לעמוד בסטנדרט כזה.

עד עצם היום הזה שמעתי מאות מגברים. יכול להגיד בביטחון שהמגברים של היום טובים משמעותית מהמגברים של תחילת שנות ה-2000. אבל זה משפיע על כל הספקטרום, גם היקרים וגם הזולים טובים יותר היום מבעבר. גם הרמקולים השתפרו מאוד. היום במחיר שפוי אפשר לרכוש רמקול עם יחידות שקופות יחסית, מאוזנות ואיכות הבנייה כיום זולה יותר להשגה מבעבר.

אבל בואו נתרכז במגברים. שימו את הטעם האישי שלכם בצד, הוא לא מעניין אף אחד חוץ מכם עצמכם. בואו נדבר על יכולות. מגבר צריך להיות מפורט מאוד, דינמי, רזולטיבי ומאוזן. מגבר צריך להעביר את צד ימין ושמאל באותה עוצמה בדיוק. לעוצמה המדויקת בין שני הצדדים יש משמעויות מרחיקות לכת בבחירת הרכיבים וההתאמה בניהם. מגבר זול, או זול יחסית קונה רכיבים סבירים או טובים, מרכיב אותם על פי התיכנון, סוגר אותו עם ברגים, שם ספוגים בצדדים, דוחף לקרטון והופ - למכירה ללקוח. התהליך הזה פשוט ל מתקיים כך במגברים משובחים שגם עולים בהתאם. כל רכיב נבדק ורק המתאימים ביותר נבחרים עבורו. גם הקופסא שהרכיבים גרים בתוכה מתוכננים לא רק על ידי מעצב תעשייתי אם כי יש פה הבט אקוסטי והזנחת חום נכונה לסביבה. יש פה גם משמעות לחומרים של הקופסא (עובי, איכות החומר, איכות הברגים) וכן, גם להרכבה. באותה מידה שרמקול זול ופשוט משתמש בברגים בחצי סנט לכל הרמקול, מוצמד על ידי מברגה של מקיטה. רמקולים מרמה מסויימת נסגרים על ידי מפתח מומנט. הכל צריך להיות מדויק ונכון.

טעם אישי והבולשיט מסביבו.

לפני שבוע וחצי הלכתי לשמוע מערכת. מישהו מהסביבה שלי שהשקיע 15,000 ש״ח ממיטב כספו בשביל לנשום צליל טוב. הוא נשאב לספה, נעלם בתוך המוסיקה ודמעות זולגות מעניו. ״כמה איכות, כמה טוב זה נשמע!״ אמר אותו דיכפין ״אין! אני מאוהב בתוצאה הזו!!!״ הוסיף הדיכפין. ואני, יושב במרכז והדבר הראשון שעולה לי לראש זה כמה שזה נשמע נורא. 90 אחוז מהמוסיקה בכלל לא נמצאת שם - צליל ריק!

אמרתי לו שיבוא אלי, נשמע את אותו שיר אצלי. אבל קודם לכן, שאלתי אותו כמה כלי נגינה שונים הוא יכול לסמן לי מהיצירה המקסימה ששמענו. הוא אמר לי בעל פה, ביקשתי ממנו לכתוב. לקח לו משהו כמו 20 דקות ועם הדף נסענו שלושה קילומטר אלי הביתה.

הנחתי את התקליט, הורדתי את המחט וביקשתי ממנו לכתוב שוב. הוא מצא עוד כמה כלים, ועוד כמה דברים שהתרחשו במוסיקה ברקע. משולש למשל או עוד איזה צליל שהמערכת שלו פשוט לא הצליחה לחשוף (מן הסתם). אבל הוא אמר שזה ״טו מאצ׳ פרטים״ (מסוג המשפטים שגורמים לי להעיף למישהו פטיש לרכה). שאלתי אותו אם לדעתו המערכת שלי מוסיפה משהו שלא קיים. כי הרי אם זה כך, המערכת שלי בעצם לא משחזרת צליל, היא גם יוצרת ומלחינה אותו. אמר לי שלא, פשוט הטעם שלו הוא אחר. הוא לא רוצה לשמוע הכל, מספיק לו מה שהוא שומע בבית.

אז כן. טעם אישי זה משפט של כאלה שלא מבינים כמה טעם לא קשור לשיחזור צליל. כמו שזה לא קשור לביצועים של רכב ספורט. שהרי עם כל הכבוד לפיג׳ו 306 עם מנוע גיבור mi16 ובולמים מתכווננים וגלגלים סופר דביקים, כל ב.מ.וו m2 עם צמיגים דומים תעשה ממנו קרקס במסלול. אז כן, ה-306 יכולה להיות מאוד לטעמכם, אבל לעומת ה-m2, אוביאקטיבית, לטעם שלכם אין משקל, היא תהיה טובה מה-306 האהובה בקנה מידה.

בפורום הזה צריך לשים דגש על האיכות. לשאוף אליה, לחפש אותה. את הטעם שלכם תשאירו בצד עש שתמצאו את הכי טוב. שתמצאו אותו, תתחילו להתאים אותו לטעמכם מבלי לגרוע באיכות. אחרת, זו סתם בינוניות אודיופילית.

סליחה שאני ״תוקפני״. פשוט עניין ה״טעם״ על חשבון איכות גורם לי לפצעים בגוף.

מבין מה אתה אומר, אבל לא מסכים איתך..
לרוב האנשים יש טעם אישי, והוא זה שקובע (לפחות ככה אני מקווה)
לא חסרים מכשירים ששמעתי שהתעלו מבחינת "ביצועים" על מכשיר אחר, אבל לא הייתי חי איתו דקה. וכן, בהגדרה שלך הוא "משחזר" מוזיקה יותר טוב מהאחר וזה אולי נכון. אבל הוא לא לטעמי, נקודה.
אולי תגיד שאני לא מנוסה או לא מבין כלום מהחיים שלי. אולי. אבל יש מכשירים שלא הייתי חי איתם דקה, וזה בגלל הטעם האישי.
אני חושב שאודיופיליה זה מסע ארוך דווקא בגלל שיש עניין של טעם אישי, אתה שומע משהו, לא אוהב אותו, אבל מבחינת ביצועים הוא מתעלה על שלך, אז אתה יוצא למסע חיפוש האחרי האחד שגם ישמע לטעמך וגם יתן את הביצועים של זה שלא היה לטעמך.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
תרשה לי לחלוק על דעתך המכובדת. תפקידה של המערכת היא לגרום הנאה וריגוש נטו מהמוזיקה. ומה לעשות, אנחנו לא רפליקציות ולכן אין אובייקטיביות באיכות - אם הייתה כזו ההינו יכולים למדוד אותה ואז ההינו נכנסים לדיון מסוג אחר שכבר ההינו בו בשירשורים קודמים. טעם אישי קיים ועוד איך, וזה נכון לעוד המון תחומים, כולל מכוניות.

לא לא. לא הבנת מה כתבתי. קודם כל ביצועים. מערכת צריכה לשחזר הכל. זו השאיפה. האם מגיעים לשם? לא תמיד. ואם רוצים חדש, תכינו הרבה כסף. במידה והכיס לא עמוק במיוחד, תחפשו ציוד משובח מאוד ביד שניה (לא חסר).

נתתי במה שכתבתי דוגמא מושלמת לעניין הטעם האישי. הוא אישי אולי עכשיו, מחר הטעם ישתנה. היו כמה מחברי הפורום הותיקים שמאוד אהבו צליל רומנטי, נעים, חם, מלטף ושאר המושי מושי הזה של מוסיקה בצורת פלסטלינה שמתגלגלת במדרגות - אין צורה, אין סדר, הכל קקפוניה אבל וואלה - רך!

קח את אותם אנשים היום, תשמיע להם מערכת כזו והם מקיאים את נשמתם משעמום. מערכת, כמו בהופעה, צריכה להפתיע אותך. מערכת צריכה להחיות זמרים שהלכו לעולמם, להחיות נגנים שכבר לא עימנו. מערכת צריכה לחשוף פרטים שלא ידעת עליהם - זה היי אנד! זה גורם ההפתעה שאמור לעשות צמרמורת.

מערכות חמות זה כמו לשתות קוקטייל מתקתק. זה נחמד, מחליק בגרון, קליל ועובר כל אחד. מערכות שקופות וניטרליות זה כמו לשתות ויסקי סינגל מאלט. לוקח זמן ללמוד את הטעמים, לשפר את ההבנה ולפתח אנינות טעם. אבל כשזה ניתפס, ומבינים את הפערים, הטעמים שבתוכו, האפטר טייסט, זה היי אנד.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
מבין מה אתה אומר, אבל לא מסכים איתך..

אז אתה לא מבין מה אני אומר. תן לי עוד צאנס, הנה זה מגיע ממש כאן בתגובה הזו.

לא חסרים מכשירים ששמעתי שהתעלו מבחינת "ביצועים" על מכשיר אחר, אבל לא הייתי חי איתו דקה. וכן, בהגדרה שלך הוא "משחזר" מוזיקה יותר טוב מהאחר וזה אולי נכון. אבל הוא לא לטעמי, נקודה.

עם נסיון, הכרה של מה שמסביבו, אתה יכול להביא מערכת שקופה בדיוק לטעמך. ואם טעמך הוא צליל חם וצבוע, הוא כנראה ישתנה בתהליך.

אולי תגיד שאני לא מנוסה או לא מבין כלום מהחיים שלי. אולי. אבל יש מכשירים שלא הייתי חי איתם דקה, וזה בגלל הטעם האישי.

את זה רק אתה יודע.

אני חושב שאודיופיליה זה מסע ארוך דווקא בגלל שיש עניין של טעם אישי, אתה שומע משהו, לא אוהב אותו, אבל מבחינת ביצועים הוא מתעלה על שלך, אז אתה יוצא למסע חיפוש האחרי האחד שגם ישמע לטעמך וגם יתן את הביצועים של זה שלא היה לטעמך.

בגישת הצליל החם והצבוע זה מסע קצר מאוד. ניתן לבנות מערכת כזו נעימה ומלטפת בפחות מ-10 דקות מהרגע שתגיע לחנות אודיו ממוצעת. היתרון במערכות הללו הוא שלא צריך להשקיע יותר מידי כסף וזמן. להיפך, ככל שתשקיע יותר כסף וזמן על מערכת חמה וצבועה ככה תתרחק מהטעם שלך. הדרך הכי טובה להשיג את זה היא לעשות את זה מהר וזול. המסע הארוך הוא להגיע לשילוב של ביצועים מאוד גבוהים ברמת השקיפות, רזולוציה, טבעיות ודינמיקה. והמסע הזה שאתה מדבר עליו הוא לא מסע של מערכת סטריאו. הוא מסע של מערכת טובה המותאמת לחלל מטופל היטב.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
כשאני אומר טעם אישי לא התכוונתי שאודיופיל מתחיל ולא מנוסה חושב שהפיאט שלו זה מרצדס עד שהוא מגיע אליך לדוגמא ונוסע במרצדס ואז מבין את המשמעות.
טעם אישי לדוגמא זה שאחד אוהב מגבר וסאונד מנורתי ,לאחד כזה תשלם לו מליון שקל לא ישים מגבר טרנזיסטורי אצלו בבית.
טעם אישי לדוגמא זה אחד שתשים לו מגבר של קרל לדוגמא ב 150k והוא התחבר יותר לצליל של המרק לוינסון שמחירו 60k
כי אחד אוהב יותר מלא והשני יותר בהיר והשלישי ניטרלי וכו , וכמובן בל נשכח את ההתאמה לרמקול .
אתה יודע כמה אנשים לא אוהבים לדוגמא וילסון ומעדיפים לדוגמא טידל או מרטן או דבור או ההפך ?
כל אחד מתחבר לרמקול מסויים וכן, לפעמים דווקא הרמקול של ה 50k נשמע לו יותר מהרמקול של ה 90k
מה אין מקרים כאלה ?

זה הפירוש מבחינתי של טעם אישי.

מנורתי כמו מה? קונראד ג׳ונסון או אודיו ריסארצ׳?

אדם שמעדיף רמקול ב-50k על פני רמקול של 90k זה מקרה שכיח. 40k פער יכולים בקלות לשנות העדפה. החוכמה היא להבין את הניואנסים. לפעמים עוד חצי שניה בדעיכה של המצילה שווה גם 100k.
 

ilam

אוהב את התחום
הודעות
267
מעורבות
107
נקודות
43
לא לא. לא הבנת מה כתבתי. קודם כל ביצועים. מערכת צריכה לשחזר הכל. זו השאיפה. האם מגיעים לשם? לא תמיד. ואם רוצים חדש, תכינו הרבה כסף. במידה והכיס לא עמוק במיוחד, תחפשו ציוד משובח מאוד ביד שניה (לא חסר).

נתתי במה שכתבתי דוגמא מושלמת לעניין הטעם האישי. הוא אישי אולי עכשיו, מחר הטעם ישתנה. היו כמה מחברי הפורום הותיקים שמאוד אהבו צליל רומנטי, נעים, חם, מלטף ושאר המושי מושי הזה של מוסיקה בצורת פלסטלינה שמתגלגלת במדרגות - אין צורה, אין סדר, הכל קקפוניה אבל וואלה - רך!

קח את אותם אנשים היום, תשמיע להם מערכת כזו והם מקיאים את נשמתם משעמום. מערכת, כמו בהופעה, צריכה להפתיע אותך. מערכת צריכה להחיות זמרים שהלכו לעולמם, להחיות נגנים שכבר לא עימנו. מערכת צריכה לחשוף פרטים שלא ידעת עליהם - זה היי אנד! זה גורם ההפתעה שאמור לעשות צמרמורת.

מערכות חמות זה כמו לשתות קוקטייל מתקתק. זה נחמד, מחליק בגרון, קליל ועובר כל אחד. מערכות שקופות וניטרליות זה כמו לשתות ויסקי סינגל מאלט. לוקח זמן ללמוד את הטעמים, לשפר את ההבנה ולפתח אנינות טעם. אבל כשזה ניתפס, ומבינים את הפערים, הטעמים שבתוכו, האפטר טייסט, זה היי אנד.
מה זה מוכיח? אני משוכנע גם שנמצא אנשים שהתעייפו מהסאונד המבריק, תרתי משמע, שאתה מדבר עליו ועברו לצליל מלטף של מנורות למשל ושאפשר להאזין לו בכיף עם ויסקי סינגל מאלט… הכל עניין של טעם אישי והנאה צרופה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
מה זה מוכיח? אני משוכנע גם שנמצא אנשים שהתעייפו מהסאונד המבריק, תרתי משמע, שאתה מדבר עליו ועברו לצליל מלטף של מנורות למשל ושאפשר להאזין לו בכיף עם ויסקי סינגל מאלט… הכל עניין של טעם אישי והנאה צרופה.

כלומר אתה מסיק מסקנה שנטרלי, טבעי, רזולטיבי ושקוף זה מעייף? אז זהו. אתה מדבר על מערכת חריפה. אני מדבר על מערכת מאוזנת מאוד. מערכת שמשקפת מציאות. ואגב, לפעמים המציאות מעייפת.
 

Orac Hi-End

עוסק בתחום
הודעות
599
מעורבות
87
נקודות
28
נמר עכשיו אתה נכנסת לנושא של טעם אישי. שקוף או חם.
השאלה היתה האם ישנם רכיבים שיכולים לתת פייט למוצרים שעולים בפי 2 מהם או 3?
אני חושב שכן.


אמרתי כבר שלא כל הנוצץ הוא זהב?
דרך אגב תומך בכל מילה שכותב אמיר.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,428
מעורבות
1,028
נקודות
113
פוסט מעניין.
לעניין השקיפות - צריך להבדיל בין מערכת מאוזנת(ברמה הטונאלית) ושקופה לבין מערכת לא מאוזנת וחריפה.
שני דברים שונים לגמרי שעשויים לתת הרגשה שיש קשר בינהם- והאמת שאין שום קשר.
יש מוצרים לא מאוזנים שנותנים דגש בגבוהים - כדי ליצור סאונד כביכול "מפורט" יותר -זו תהיה מערכת מעייפת ומתישה.
 

pruym

חבר משקיען
הודעות
2,269
מעורבות
1,817
נקודות
113
בהמשך ישיר לשאלה של פותח השרשור, האם בחירה של רמקולים קלים להזזה באותה איכות ואפילו מחיר כמו רמקולים מאוד יקרים אחרים אבל מאוד תובעניים יכולה להביא בסופו של דבר להוזלה משמעותית בבנית כל המערכת?
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,727
מעורבות
2,475
נקודות
113
אני חושב שדבריו של נמר, לא ככ הובנו, אולי טועה.
נמר לא רשם ודגל לרכישה של all MUST מערכת אולטרה הייאנד בשביל לחוות XYZ...

אלא רשם והתכוון לפי אך שאני פרשתי

שצריך להבין את ההפרדה בין מערכת מסורסת ו/או צבועה ו/או עם מניפולציות אשר יתכן שמחסירה פרטים/רבדים/ניואנסים ובמילים אחרות לא מספיק שקטה, מיקרו-דינאמית ושקופה.

ונתן דוגמה למכרו שנמר שמע אצלו ואשר הרגיש "חוסר אונים" בשמיעת מערכת שלאוזניו הייתה צבועה וחסרת רבדים ופרטים, ולמעשה לא מספיק שקופה ואיכותית בתוצאה (במקרה גם זולה)
ולאר מכן, המכר שמע אצל נמר, מערכת/תוצאה שאין מה לעשות עולה גם בהתאם ושם שמע למעשה את כל מה שהפסיד אצלו, למעשה הכל.

אז נכון שהדוגמאות הן קיצוניות מידי!!

אבל יש משהו מאוד נכון במה שנמר כתב,
על האופן בו לעיתים המאזינים וגם אודיופילים למעשה (מנוסים יחסית) מחסירים אינפורמציה (אשר נבלעת/נעלמת עם שאר הבומבסטיות שקיימת בתוצאה) או עם מניפולציות בבחירת רכיבים ו/או בהתאמת רכיבים והרבה עבודה על שכנוע עצמי בעיקר.

ולנושא השרשור
לא חושב ש"כל אוזן" צריכה מערכת ULTRA,
לא כל אדם מוכן לזה נפשית ויכול גם לפרש ולהעריך מה ששומע.
ועם זאת לא חושב שצריך גם להתפשר.

עלו פה שמות ממותגים מעולים ובעלי תוצאה בפועל משובחת
אשר לא מצריך למשכן הבית או לתרום איברים בשביל להנות ממוזיקה איכותית.

וככל הנראה אותו ציוד יהיה מוערך יותר אצל אנשים שפשוט לא מוכנים נפשית וכלכלית ל-ULTRA.
וזה בסדר גמור.
 

נערך לאחרונה ב:

למה

חבר משקיען
הודעות
1,298
מעורבות
784
נקודות
113
ברוב הדברים אני מסכים עם נמר: מקור והגברה צריכים ליהיות רזולוטיביים ושקופים כבדולח ולשקף רק איכות ההקלטה עם כל היתרונות והחסרונות שלה. ברמקולים כבר צריך להתבטא טעם אישי והם חייבים לעבוד בסינרגיה מושלמת עם ההגברה והכי חשוב עם חלל האזנה.
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,127
מעורבות
1,125
נקודות
113
לא חושב ש"כל אוזן" צריכה מערכת ULTRA,
לא כל אדם מוכן לזה נפשית ויכול גם לפרש ולהעריך מה ששומע.
ועם זאת לא חושב שצריך גם להתפשר.

עלו פה שמות ממותגים מעולים ובעלי תוצאה בפועל משובחת
אשר שלא צריך למשכן הבית או לתרום עיברים בשביל להנות ממוזיקה איכותית.

וככל הנראה אותו ציוד יהיה מוערך יותר אצל אנשים שפשוט לא מוכנים נפשית וכלכלית ל-ULTRA.
וזה בסדר גמור.

מסכים עם כל מילה. סיכמתי את זה מעולה בעיני.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
נמר עכשיו אתה נכנסת לנושא של טעם אישי. שקוף או חם.
השאלה היתה האם ישנם רכיבים שיכולים לתת פייט למוצרים שעולים בפי 2 מהם או 3?
אני חושב שכן.


אמרתי כבר שלא כל הנוצץ הוא זהב?
דרך אגב תומך בכל מילה שכותב אמיר.

בדיוק הפוך. אני בורח מהעניין של טעם אישי ואני מתייחס קודם כל לביצועים של מערכת. אין שקוף או חם. אין בחירה מבחינתי בין שתי מערכות כאלה. ברור ששקיפות עדיפה - זו השאיפה שלנו. תחשוב רגע אחרת. האם בעיה לייצר צליל חם? ממש לא. האם צליל חם או קר יכול להיות שקוף? לא. כי הוא חם או קר. שקוף זה לא חם ולא קר - זה שקוף. הוא משקף את מה שהזנת לו. הזנת הקלטה חמה, תקבל מערכת חמה הזנת הקלטה אנליטית וקרה, תקבל מערכת קרה.

השאלה היתה האם רכיבים שעולים כפול יתנו תוצאה טובה יותר. התשובה היא כן באופן מוחלט כשמדובר במוצרים טובים ולא מוצרים של שרלטנים שרק דפקו מחיר בשביל להגיד ״אנחנו היי אנד״. ברוב המקרים החברות הללו נכשלות בכל מבחן רציני אפשרי.

אני מדבר על יתרונות ברמת הביצועים ואתם גולשים לעניין הטעם האישי. בביצועים אין טעם אישי.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור