איפה יש שם שיפוע, מה עוד שה-500 יושב על בסיס שניתן לפירוק והעמדה חופשית תוך נטיית זווית הרמקול בסיס זה לא קשור בכלל ל-B&W . אין שום שפוע - מציע לך לבדוק זאת לפני שאתה רושם דברים.
תאמין לי שבדקתי (אלא אם ישל לך אותו עקרון כמו שלי -- לא מאמין למי שאומר "תאמין לי"
), אבל להלן תוצאות הבדיקה:
אז האם אתה רואה שהפיאה העליונה של התיבה במבט מהצד אינה אופקית, אלא משופעת -- בירידה לכיוון החזית?
והאם אתה רואה, במבט מלמעלה, שהתיבה מעוגלת?
אז על זה אני מדבר.
ומסתבר ששכחתי גם את הצ'ופציק הכמעט-חרוטי שבולט מאמצע הטוויטר.
עמיר בפעם ה-1000, על איזו טכנולוגיה אתה מדבר...????
אני אומר שכל הצופציקים והבליטות והעיגולים וההארכות ומיקומי הדרייברים אינם תוצאה של תהליך
עיצוב, אלא תוצאה של
מחקר ופיתוח אקוסטי, של איזה צורות נדרשות כדי לגרום למינימום התאבכויות, ביטולים, החזרים ושאר עיוותים של הצלילים המופקים מהדרייברים.
אולי ראית פעם שלמטוסים יש כל מיני זנבונים קטנים בכל מיני מקומות? או האם שמת לב או ידעת שגופם של מטוסים על-קוליים דומה קצת לעיצוב של בקבוק קוקה-קולה? זה לא מטעמים עיצוביים -- זה כדי ששטח החתך, כולל הכנפיים, בכל נקודה לאורך הגוף יהייה קבוע, ולכן במקומות שאין כנפיים, קוטר הגוף גדול, ובמקום שהכנפיים עבות, קוטר הגוף קטן.
תכנון קופסאות רמקולים זה לא משהו כזה פשוט כפי שזה אולי נראה למי שלא עוסק בזה, ואיכות הרמקול ממש לא מסתכמת בדרייברים וקרוס טובים, אלא לקופסה יש השפעה א-ד-י-ר-ה על הסאונד.
B&W לא משקיעה את כל רווחיה בפירסומת, אלא יש להם מרכז פיתוח ענק, כולל גם anechoic chambers שלרוב המתחרים אין, וייש להם מתקנים מיוחדים, דמויי מנהרות רוח למטוסים, לבדיקות ומדידות של השפעות הקופסאות והרכיבים, והם עוסקים בזה גם באמצעות הדמיות מחשב וגם עזרת בניית prototypes, מדידותיהם ושיפורם.
מחקר ופיתוח כאלה הביאו בהתחלה את ה"נאוטילוס" המקורי, השבלולי, ששימש כמקור לפריצות הדרך שלהם שהובילו לסידרת הנאוטילוס המקורית, שממנה פותחה סידרת ה"דיאמונד", שאם תשים לב, לא הסתפקה בהחלפת הטוויטרים למבוססי-יהלומים אלא יש גם שינויים בקופסאות.
ייתכן שלא היית מודע לכל זה, ולכן אתה טוען שמדובר כאן רק בקונספט עיצובי, אבל אני טוען שזה
ממש לא מסתכם בזה. להיפך.
ההעתקה, כולל חלק גדול מהעיצוב, כולל חלק מהצ'ופצ'יקים וכל ה"שטויות"-כבייכול, נתן להם
נקודת מוצא טובה לאין שיעור מאשר "הנה מה שלמדנו באוניברסיטה על אקוסטיקה, הנה דרייברים וקרוס, בואו נעצב תיבה לרמקול מ-scratch, נראה מה יצא, ונמדוד -- ללא anechoic chamber וכלים מתקדמים אחרים -- ונבדוק ונשפר עד שיימאס לנו או שלא נדע איך/במה לשפר".
הם השתמשו כנקודת מוצא בתוצאות שהשיגו עשרות שנות פיתוח של המון מהנדסים מהטובים שייש בתעשייה, תוך שימוש באמצעים המתקדמים ביותר שהייו בכל שלב, כשכל זה מסתכם בעלויות של הרבה מיליוני סטרלינגים.
אז אפשר שכל אחד יישאר בדעתו, אבל רצוי שהדיעה תהייה informed באינפורמאצייה רלוואנטית לפני שמתעקשים עליה.
(ולא שייש לי את כל האינפורמאצייה או את חלקיה המשמעותיים -- יש לי ידע חלקי ובסיסי בלבד).
עמיר