פטיפונים חדשים, ישנים ומה שבינהם


nkorah

חבר משקיען
הודעות
530
מעורבות
75
נקודות
28
היה דיון מעניין ולכן נראה לי שכדאי להחזיר אותו לבין החיים:

על קצה המזלג - נאמר שהחיבה העזה של חובבי הפטיפונים למכשירים הסטוריים כדוגמת Thorens ו- Lenco היא יותר הייפ מכל דבר אחר. שמכשירים אלו נחותים ממכשירים מודרניים לא יקרים במיוחד, ולראיה בהרבה מקרים כשהם מועמדים להשוואה ישירה למול מכשיר מודרני, המכשיר המודרני נבחר במקומם. נאמר גם שבקונטקסט הזה, שמחירי מכשירים ישנים (קלאסיים?) בלוחות המשומשים הם לא ריאליים, ולא מצדיקים קניה.

האומר ישאר עלום שם מטעמי אתיקה פורומית, ואני מקווה שעשיתי צדק לעמדתו.

דעתי היא שהביקוש לפטיפונים הקלאסיים נובע לא מאיכותם כמכשיר מקורי. במצבם המקורי פטיפונים אלו (הדיון התייחס ספציפית ל- Thorens TD160) אכן נחות ביחס לפטיפונים הביניים המודרניים, עקב זרועות מקוריות גרועות, ותכנון גוף לא מיטיבי. הייתרון בהם הוא היכולת לשדרג אותם, בעבודה עצמית ובעלות נמוכה יחסית, לרמה שתהיה בוודאי תחרותית ביחס לאותם פטיפוני-ביניים מודרניים, ועם השקעה ידע וזמן נוספים - לרמה שמתחרה ישירות בפטיפונים הטובים ביותר.

כתבתי גם, שאני מסכים שמחירי הפטיפונים הקלאסיים עלו מאוד, והרבה יותר מהראוי (לטעמי!) ובמקביל עלו גם מחירי ציוד משלים, כמו זרועות פטיפון, כך שהכדאיות הכלכלית שבשדרוג בסיסי של פטיפון כגון ה- TD160 היא די מוטלת בספק.

אפשר כמובן להמשיך ולשפץ ולשדרג, והפלטפורמה הבסיסית אכן מאפשרת תהליך כמעט לא מוגבל שכזה, אבל לטעמי, לא ברור אם התוצר הסופי מצדיק את נשיאת שמו של המוצר הראשוני, כיוון שמעט מאוד מהפטיפון המקורי יוותר. התוצר, יכול להיות (שמעתי כמה "שדרוגים" מזעזעים) פטיפון מדהים, בכל קנה מידה. קוטל ענקים של ממש. הוא לא יהיה זול בשום קנה מידה, אבל יציע, מעבר לאיכות צליל, גם סיפוק מהבעלות של פטיפון ייחודי ומאוד אישי.

היו דעות נוספות, תומכות יותר בשדרוג פטיפונים קלאסיים, אבל אני מקווה שהם ישלימו את עצמם.

(ורד)
 

efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,485
מעורבות
395
נקודות
83
אני שמח שהעלית את הנושא שוב. האם נשאר השם המקורי של הפטפון לאחר השדרוג לא משמעותי כיון שהשאלה היא האם בעזרת שיפוץ, המכשירים הישנים משתווים לחדשים בעלי תג מחיר גבוה משמעותית. אם קיבלת מוצר ברמה גבוהה מאוד עם עלות של 5000 ש"ח לאחר שיפוץ והוא קוטל פטפונים ברמת מחיר גבוהה משמעותית אז התשובה כן !!!
אשמח לשמוע האם יש חברי פורום שביצעו השוואות כאלו.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
לפני שאנחנו קופצים להרוג ציוד חדש ויקר עם ציוד ישן :)
השאלה שלי האם פטיפון ישן ומשופץ עם זרוע טובה וראש טוב עדיף על אחד מרמת הכניסה - את התשובה שלי קל לראות עם רכישת TD166 עם זרוע JELCO.
 

efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,485
מעורבות
395
נקודות
83
מבחינתי התשובה ברורה גם כן ועדיין לא התחלתי עם השדרוגים (לנקו B55), רק ראש אורטפון אדום. שמעתי את דגמי הפתיחה של רגה ופרוג'קט ולדעתי ברמות האלו אין בכלל ויכוח.
 

nkorah

חבר משקיען
הודעות
530
מעורבות
75
נקודות
28
עלות של 5000 משמע פטיפון תקין ובזול + זרוע טובה מאוד, אבל לא נפלאה כגון ה- JELCO 750D, ראש באותה הרמה, והרבה עבודת נגרות, חיווט, וכיוון עצמית. התוצאה היא פטיפון מצויין, אבל לא קוטל הענקים עליו אנחנו חולמים. כדי להגיע לייצירה כזו צריך להשקיע הרבה כסף נוסף, והרבה מאוד ידע, יכולת, סבלנות וזמן. ואז קיים, כמובן, הסיכון שתמצא את עצמך מוריד את הזרוע על תקליט והצליל לא יהיה משהו...

א. לא קל להשיג טורנס (או לנקו, או כל פטיפון קלאסי אחר) במצב טוב. חיפשתי פעם Thorens עבור חבר, ומספר המכשירים עם צירים לא חלקים ובעיקר צירי מנוע עקומים היה די מייאש.

ב. לא כל אחד יודע/יכול - למעשה, רוב המשתמשים לא

ג. יש אלמנט גדול של סיכון: כשאתה קונה פטיפון חדש ב- 20K ש"ח אתה קונה יישות מוכרת. שמעת אותו אצל היבואן, קראת ביקורות של אנשי מקצוע ומשתמשים לגבי המכשיר המדוייק שאותו אתה רוכש. כשבונים לבד משהו כזה - http://www.theanalogdept.com/images/spp6_pics/Thorens_Gallery/PigDog/PD_75R8509.jpg

או כזה - http://www.theanalogdept.com/images/spp6_pics/Garrard/Rodney Eugenio/RE_lenco_5a.jpg

או כזה - http://www.theanalogdept.com/mosin.htm

הוא יעלה המון כסף, ולך תדע איך הוא בסוף ישמע...

ורק להבהיר - אני אישית שיפצתי שלושה פטיפונים. שניים "קצת" ואחד לגמרי (עובר כיום בניה מחדש). אני מאושר מהם, ולא הייתי מחליף אותם בשום פטיפון חדש וסטנדרטי. פשוט, ה"שיטה" הזו לא מתאימה לכל אחד. למעשה - לרוב המשתמשים היא לא מתאימה.

(ורד)
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,915
מעורבות
865
נקודות
113
אני חושב שהמשפט האחרון שלך מסכם כמעט את הכל: זה לא מתאים לכל אחד.
בעלי ידי זהב, גישה טובה, הבנה מעמיקה וידע בשוק החלקים, יידעו גם מה לקנות כבסיס לשדרוג, וגם כיצד לשדרג.
אבל זה כבר נכנס לנישה של DIY שמתאימה למעטים.
מי שאין לו את התכונות הנדרשות, או חבר טוב שיעשה זאת עבורו, עדיף לקנות פטיפון חדש ולהתקדם לאט הלאה.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,060
נקודות
113
לדעתי יש פה גם עניין של טעם אישי, הישנים בד״כ מלאים ובשרניים יותר בצליל- אך פחות שקטים/ יציבים .
באזור 1000₪ גם אין ממש פטיפונים חדשים אז ההשוואה לא ממש הוגנת
בעיה נוספת היא שאין בארץ היצע גדול של פטיפונים ישנים במצב ממש טוב, רובם זקוקים לרענון.
בנוסף לדואלים טורנסים ולנקו, שרק חלק קטן מהם בגירסתם המקורית שווה התייחסות, יש גם כמה מעניינים ולא יקרים שנבנו ע״י מיקרו סייקי ,חלקם עבור מותגים אחרים, וגם הם עם זרוע מקורית או Jelco SA250 שווים התייחסות. רק שבארץ הם די נדירים ובמצב טוב יעלו מעט יותר מפטיפון בסיסי חדש.
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
אני יכול להוסיף על מה שכבר נאמר:
לציוד Vintage, בתנאי שהוא איכותי, יש קסם שלא תמיד ניתן להסביר אותו.
מי שמחפש את זה, ויש לו יכולות הנדסיות וידים טובות - ברוך הבא. אני עמוק בבוץ הזה, נהנה מכל רגע, ומוכן לשתף ולעזור.
מי שמחפש ציוד בן 30 כדי לחסוך כסף ולהגיע לאיכות שמע בזול - כמעט בטוח שיתאכזב, וימשיך להוציא כסף, הפעם על ציוד חדש ובסיוע אנשי מקצוע.

משתף אתכם בחוויה האישית שלי:
לפני כמה שנים חיפשתי דגם מסוים: Thorens TD-520S.
למה דווקא את המפלצת הזו?
כי בזמנו הוא היה דגם Hi End של היצרן,
כי קראתי עליו הרבה, והשוויתי עם פטיפונים אחרים, והתכתבתי המון עם מומחים כאלה ואחרים בעולם,
כי הוא תומך בזרועות 12",
וכי SME פיתחה הסבה לזרוע 312 שלהם עבור הפטיפון הזה, חישן אופטי שמאפשר הרמת הזרוע וכיבוי המנוע בסוף התקליט. אופטי, לא מכאני.

התחלתי לחפש. זה לקח לי שנתיים עד שאיתרתי מישהו בגרמניה שהיה מוכן להיפרד מה-520 שלו. ולא בחינם.
מאד לא.
ממנו זה נסע לאדון Rolf Kelch (מכירים את השם הזה?), שהיו לו במלאי זרועות SME-312 אחרונות עם ההסבה האופטית.
החלפה והתקנת זרוע, כיוונון, בדיקה מלאה - והמסע הסופי לארץ הקודש.

התוצאה מדהימה, אני נהנה מכל רגע.
אבל - זו התעסקות, וראש לא שקט. לדוגמה - לאחרונה מצאתי ורכשתי ממישהו שני מנועים ושני לוחות בקרה אלקטרוניים של הפטיפון הזה. שיהיה...

כאמור, זה ממש לא מתאים לכל אחד.
רונן
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
מצאתי באיזה אתר תמונה של הפטיפון הזה, עם זרוע ה-SME.
שוב - חלק מהקסם זה המראה...
רונן

Td520s_sme312.jpg
 

תמונות מצורפות

  • Td520s_sme312.jpg
    Td520s_sme312.jpg
    KB 33.3 · צפיות: 654

nkorah

חבר משקיען
הודעות
530
מעורבות
75
נקודות
28
יצירת אומנות!
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
יפה מאוד.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
מבחינתי התשובה ברורה גם כן ועדיין לא התחלתי עם השדרוגים (לנקו B55), רק ראש אורטפון אדום. שמעתי את דגמי הפתיחה של רגה ופרוג'קט ולדעתי ברמות האלו אין בכלל ויכוח.

אני מכיר את ה - B55 מצוין, לפני כמה עשרות שנים היה לי אחד כזה, שנקנה כמובן חדש לגמרי ישר מהחנות וכמובן היה במצב מושלם, בניגוד לאקזמפלרים של היום שעברו המון ידיים.

ה - B55 נחשב אז לדרגה אחת מעל הפטיפונים הממש זולים - BSR וגרארד SP25. מעליו היו דגמי ה - 65 וה-75 ודומני אפילו 85

לאחר כמה שנים החלפתי אותו, ומה שאני עשיתי, ומה שאני מציע לך, זה לחוות דעה רק על סמך השוואה ישירה של הפטיפון שלך מול פטיפון אחר: באותו זמן, אותו מקום ועם אותה מערכת.

רק אז תוכל להגיד שעבורך העניין הוא ללא ויכוח.

בהצלחה.:כל-הכבוד:
 

efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,485
מעורבות
395
נקודות
83
שלום איל
אני שמח שחזרת ............. (ורד)
שמעתי אותו כמובן מול שני פטיפונים בדרגת פתיחה, לא אוכל לומר אצל מי כיון שהוא משווק לדעתי את אחד הפטיפונים שאתה מיבא (כדי לא לגרור אותך שוב לאותה בעיה). אני מראש משווה אותו לרמות הגבהות יותר ששמעתי (בהדגמה אצל בני) ואני בהחלט מתכוון לבחון את זה בקרוב. למעשה אני יודע בדיוק מה ה 55 שווה - עברתי על ההסטוריה של לנקו ודיברתי עם מספר "משוגעים" לעניין (ויש הרבה כאלו). אני מנסה לבדוק האם בעזרת שדרוג כגון זרוע, ראש ובסיס הוא יכול להתחרות מול פטיפונים ברמה מעבר לרמות הפתיחה של החדשים. לדוגמא הפטיפון של פרוג'קט עם ראש אורטופון ברונזה.
מבחינתי בשלב זה מה ששמעתי היה סוג של רפרנס - מין קפיצה משמעותית כלפי מעלה משני הדגמים שהודגמו לפניו.
לטענת רבים מספיק בהחלט החלפת הזרוע והראש כדי לקבל את הקפיצה הזו.

עריכה:
בשונה ממה שרוב החברה פה רוצים (לקנות פטיפון בזול ולהפוף אותו לקוטל ענקים) אני מחפש להפוך אותו לקוטל ביינוניים ...........(lol)
 

נערך לאחרונה ב:

nkorah

חבר משקיען
הודעות
530
מעורבות
75
נקודות
28
אייל! ידעתי שיהיו לך דברים מעניינים לומר בנושא הזה!
:משתומם:

מה שאני עשיתי, ומה שאני מציע לך, זה לחוות דעה רק על סמך השוואה ישירה של הפטיפון שלך מול פטיפון אחר: באותו זמן, אותו מקום ועם אותה מערכת.

רק אז תוכל להגיד שעבורך העניין הוא ללא ויכוח.

בהצלחה.:כל-הכבוד:

למרבה הצער, דווקא כשמגיעים לפטיפונים קשה מאוד לערוך השוואות ישירות. הם לא ניידים, ורגישים. בסופו של דבר, אתה בד"כ מחליט על סמך השוואה לא ישירה, וברור שזה בעייתי...

לגבי ה- B55 - הוא בהחלט פטיפון טוב. חשבו ברצינות על החלפת זרוע כמינימום, ותוכל, לדעתי, להיות מאושר למשך שנים רבות.
 

eldo

חבר משקיען
הודעות
700
מעורבות
126
נקודות
43
אני מכיר את ה - B55 מצוין, לפני כמה עשרות שנים היה לי אחד כזה, שנקנה כמובן חדש לגמרי ישר מהחנות וכמובן היה במצב מושלם, בניגוד לאקזמפלרים של היום שעברו המון ידיים.

ה - B55 נחשב אז לדרגה אחת מעל הפטיפונים הממש זולים - BSR וגרארד SP25. מעליו היו דגמי ה - 65 וה-75 ודומני אפילו 85

ה-Lenco B55 ממש לא היה דרגה אחת מעל הפטיפונים הממש זולים, הוא היה הרבה יותר מזה. הוא נחשב בשעתו לפטיפון מצוין באחת הרמות הגבוהות בשוק. גם אני רכשתי אחד כזה חדש מהקופסא באמצע שנות ה-70. כשלים הנדסיים שונים החלו להתבטא בטווח הארוך וגרמו לו להתבגר פחות טוב מטורנסים מקבילים למשל, אבל עדיין הדגם הזה היה מסוגל לתת שירות איכותי מאד לאורך שנים רבות.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
ה-Lenco B55 ממש לא היה
דרגה אחת מעל הפטיפונים הממש זולים, הוא היה הרבה יותר מזה. הוא נחשב בשעתו לפטיפון מצוין באחת הרמות הגבוהות בשוק.

אני חייב לתקן, למען ההיסטוריה.

בתור בחור צעיר לפני צבא, הרבה כסף לא היה לי, זו היתה המערכת הראשונה שקניתי.

היא הייתה מורכבת ממגבר של טלווקס ורמקולים שסטודנט מהטכניון היה בונה מקיט של פיליפס.

הפטיפון הזול ביותר של חברה "סבירה" שהיה אז בשוק הישראלי היה הגררד SP25, אני משער שהיו אפילו זולים ממנו, אבל הם כבר נחשבו ללא יאים אפילו למערכת של מתחילים. הלנקו 55 היה שלב אחד מעליו, ותאמין לי שאם הוא היה ב"אחת הרמות הגבוהות בשוק" , לא היה לי את הכסף בשבילו, וודאי שלא הייתי מחבר אותו למגבר של טלווקס.

אגב ה - SP25 גרסת MK4 שכולנו מסכימים כנראה שהיה אז הדבר הבסיסי ביותר בשוק עלה אז באנגליה 38.14 פאונד והדגם הבא בתור בקו המוצרים של לנקו, מעל ה - B55 , ה - GL72 שמן הסתם עלה יותר מה - B55, עלה 48 פאונד. כלומר, ממש לא הבדלי מחיר משמעותיים. הדרגה הבאה היתה פטיפונים יפניים כמו פיוניר וסנסוי, מעליהם הטורנס, מעליהם פטיפונים יפניים מושקעים כמו טקניקס SP10, אירופאיים כמו בי אנד או (פטיפונים שנחשבו מצוינים, אז) וכן הלאה.

בקיצור, פטיפון שנתן אז ערך טוב למחיר, אבל גם ללנקו היו דגמים יותר טובים, ולנקו בכלל, כחברה, לא נחשבה אז ל"אחת הרמות הגבוהות בשוק"
 

נערך לאחרונה ב:

efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,485
מעורבות
395
נקודות
83
איל
כיצד היית מדרג את הלנקו 75 בזמנו ואיפה היית ממקם אותו בהתאמה להיום ? מול איזה רמת פטיפון הוא היה מתחרה מבחינת המחיר ולא האיכות.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אני יכול להגיד לך שלנקו 75 מקורי נשמע סביר. משופץ עם זרוע איכותית וראש מדופלם יכול להגיע לביצועים מדהימים.

אפשר לעשות מפגש בנושא. אתם יודעים מה. נעשה את זה - אני מארגן.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
איל
כיצד היית מדרג את הלנקו 75 בזמנו ואיפה היית ממקם אותו בהתאמה להיום ? מול איזה רמת פטיפון הוא היה מתחרה מבחינת המחיר ולא האיכות.

אין לי איתו נסיון אישי, מצטער.
 

efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,485
מעורבות
395
נקודות
83
אני מדבר אך ורק מבחינת המחיר, אמרת שהוא היה ממוקם מעל ה 55 והוא היה מהדגמים המובילים. האם בזמנו היה נחשב לפטיפון יוקרתי ? יקר ?
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור