nkorah
חבר משקיען
- הודעות
- 530
- מעורבות
- 75
- נקודות
- 28
היה דיון מעניין ולכן נראה לי שכדאי להחזיר אותו לבין החיים:
על קצה המזלג - נאמר שהחיבה העזה של חובבי הפטיפונים למכשירים הסטוריים כדוגמת Thorens ו- Lenco היא יותר הייפ מכל דבר אחר. שמכשירים אלו נחותים ממכשירים מודרניים לא יקרים במיוחד, ולראיה בהרבה מקרים כשהם מועמדים להשוואה ישירה למול מכשיר מודרני, המכשיר המודרני נבחר במקומם. נאמר גם שבקונטקסט הזה, שמחירי מכשירים ישנים (קלאסיים?) בלוחות המשומשים הם לא ריאליים, ולא מצדיקים קניה.
האומר ישאר עלום שם מטעמי אתיקה פורומית, ואני מקווה שעשיתי צדק לעמדתו.
דעתי היא שהביקוש לפטיפונים הקלאסיים נובע לא מאיכותם כמכשיר מקורי. במצבם המקורי פטיפונים אלו (הדיון התייחס ספציפית ל- Thorens TD160) אכן נחות ביחס לפטיפונים הביניים המודרניים, עקב זרועות מקוריות גרועות, ותכנון גוף לא מיטיבי. הייתרון בהם הוא היכולת לשדרג אותם, בעבודה עצמית ובעלות נמוכה יחסית, לרמה שתהיה בוודאי תחרותית ביחס לאותם פטיפוני-ביניים מודרניים, ועם השקעה ידע וזמן נוספים - לרמה שמתחרה ישירות בפטיפונים הטובים ביותר.
כתבתי גם, שאני מסכים שמחירי הפטיפונים הקלאסיים עלו מאוד, והרבה יותר מהראוי (לטעמי!) ובמקביל עלו גם מחירי ציוד משלים, כמו זרועות פטיפון, כך שהכדאיות הכלכלית שבשדרוג בסיסי של פטיפון כגון ה- TD160 היא די מוטלת בספק.
אפשר כמובן להמשיך ולשפץ ולשדרג, והפלטפורמה הבסיסית אכן מאפשרת תהליך כמעט לא מוגבל שכזה, אבל לטעמי, לא ברור אם התוצר הסופי מצדיק את נשיאת שמו של המוצר הראשוני, כיוון שמעט מאוד מהפטיפון המקורי יוותר. התוצר, יכול להיות (שמעתי כמה "שדרוגים" מזעזעים) פטיפון מדהים, בכל קנה מידה. קוטל ענקים של ממש. הוא לא יהיה זול בשום קנה מידה, אבל יציע, מעבר לאיכות צליל, גם סיפוק מהבעלות של פטיפון ייחודי ומאוד אישי.
היו דעות נוספות, תומכות יותר בשדרוג פטיפונים קלאסיים, אבל אני מקווה שהם ישלימו את עצמם.
על קצה המזלג - נאמר שהחיבה העזה של חובבי הפטיפונים למכשירים הסטוריים כדוגמת Thorens ו- Lenco היא יותר הייפ מכל דבר אחר. שמכשירים אלו נחותים ממכשירים מודרניים לא יקרים במיוחד, ולראיה בהרבה מקרים כשהם מועמדים להשוואה ישירה למול מכשיר מודרני, המכשיר המודרני נבחר במקומם. נאמר גם שבקונטקסט הזה, שמחירי מכשירים ישנים (קלאסיים?) בלוחות המשומשים הם לא ריאליים, ולא מצדיקים קניה.
האומר ישאר עלום שם מטעמי אתיקה פורומית, ואני מקווה שעשיתי צדק לעמדתו.
דעתי היא שהביקוש לפטיפונים הקלאסיים נובע לא מאיכותם כמכשיר מקורי. במצבם המקורי פטיפונים אלו (הדיון התייחס ספציפית ל- Thorens TD160) אכן נחות ביחס לפטיפונים הביניים המודרניים, עקב זרועות מקוריות גרועות, ותכנון גוף לא מיטיבי. הייתרון בהם הוא היכולת לשדרג אותם, בעבודה עצמית ובעלות נמוכה יחסית, לרמה שתהיה בוודאי תחרותית ביחס לאותם פטיפוני-ביניים מודרניים, ועם השקעה ידע וזמן נוספים - לרמה שמתחרה ישירות בפטיפונים הטובים ביותר.
כתבתי גם, שאני מסכים שמחירי הפטיפונים הקלאסיים עלו מאוד, והרבה יותר מהראוי (לטעמי!) ובמקביל עלו גם מחירי ציוד משלים, כמו זרועות פטיפון, כך שהכדאיות הכלכלית שבשדרוג בסיסי של פטיפון כגון ה- TD160 היא די מוטלת בספק.
אפשר כמובן להמשיך ולשפץ ולשדרג, והפלטפורמה הבסיסית אכן מאפשרת תהליך כמעט לא מוגבל שכזה, אבל לטעמי, לא ברור אם התוצר הסופי מצדיק את נשיאת שמו של המוצר הראשוני, כיוון שמעט מאוד מהפטיפון המקורי יוותר. התוצר, יכול להיות (שמעתי כמה "שדרוגים" מזעזעים) פטיפון מדהים, בכל קנה מידה. קוטל ענקים של ממש. הוא לא יהיה זול בשום קנה מידה, אבל יציע, מעבר לאיכות צליל, גם סיפוק מהבעלות של פטיפון ייחודי ומאוד אישי.
היו דעות נוספות, תומכות יותר בשדרוג פטיפונים קלאסיים, אבל אני מקווה שהם ישלימו את עצמם.