- הודעות
- 2,360
- מעורבות
- 724
- נקודות
- 113
שרשור תגובות עבור המאמר: פטיפון בתערוכות – לא נוח אבל הכי אמיתי
ואני לתומי חשבתי שמטרת מאמר היא להעביר מידע ו/או לשתף בהתרשמות ו/או ברגשות, וכו'...וזה בדיוק מה שרציתי שיקרה. אם לא הייתי כותב את מה שכתבתי לא היית מעיר. המטרה של מאמר הוא ליצור תגובות.
אני מאוד אוביאקטיבי. אני אוהב את הצליל של הפטיפון יותר ולדעתי האוביאקטיבית הוא גם יותר קרוב למציאות כפי שאני מכיר את הכלים המנגנים.
האהבה היא מובן מאליו. גם אם לא תסכים איתי.
אבל הדיון, עבורי, הוא חלק בלתי נפרד מהמהות של האתר הזה.
אפשר לחלוק אחד על השני, אפשר להסכים שלא מסכימים. בסופו של דבר, כל אחד עושה את הבחירות שלו. (-:
מי דיבר על טווח דינאמי? לא משהו שהזכרתי!לא עמיר. לא מסכים איתך.
צליל מורכב מהרבה יותר פרמטרים מאשר טווח דינמי.
הרי אנחנו מדברים על תחושות. יש כינור בראש שאני מכיר את הצליל שלו היטב. בפטיפון הוא מזכיר לי את המציאות.
אחות של אישתי מנגנת על צ'לו. הבאתי אותה אלי, השמענו את ז'קלין דופרה ביצירה של אלגר. דיסק מול תקליט, התקליט נשמע יותר קרוב למציאות.
זה נורא פשוט. ולכן אין לי בעיה להגיד מה מדדתי ומה יצר. מה שמתקרב למציאות שאני מכיר הוא זה שישאר. ביום שארגיש שיש לו מתחרה נוח יותר, אחליף בלי להסס. (אולי לא אחליף אבל אודה שמישהו ניצח אותו).
אתה מדבר יותר על ריבוי צורות האזנה שנותנות חוויות שונות, אבל שאינן מתייחסות ל"אמיתי".אני מסכים עם נמר והגישה שלו אבל חייב להסתייג קימעא. בעולם שבין הפטיפון למחשב יש את מה שנקרא האופי הסוני של המדיום. צריך לזכור שלא כל הפטיפונים הם חוויה אודיופילית יש,ולא מעט,שהם ממש לא חוויה,זה נכון גם לגבי המחשב. לעומת זאת: יצא לי לקחת דיסק שהמקור הוקלט באבי רואד על גבי טייפ סטודר שהיה שם ב 69,להעביר אותו דרך פלאגאין,במחשב,שמחקה את האופי הסוני של הסטודר הספציפי הזה וזו באמת חוויה סונית מיוחדת במינה. אני מציין את זה רק כדי לומר את הדבר הבא: מעבר למחשבה הסוביקטיבית,המקור עצמו האופי שלו והיכולות הטכניות שלו הם שקובעים את חווית ההאזנה. מאחר ולי יש יותר מפטיפון אחד,וגם יותר מ CD אחד וגם מחשב אני יכול לומר שאת אותה היצירה אפשר לשמוע כל פעם במדיום אחר ולקבל חויית האזנה אחת גדולה ומאוד מגוונת. אין פה אמת אחד ויחידה ולכן לא נס ליחו של הפטיפון ולטעמי הוא מרכיב חשוב מאוד בסט שבבית כי בסופו של יום מה שאנחנו רוצים זה חווית האזנה וככל שתהייה יותר מגוונת היא גם תהייה יותר מעשירה - -- ובצד של היצרנים יותר מכניסה ולכן הם טורחים ומכניסים גם את המחשב וגם את הפטיפון לאולמות התצוגה. אגב, מי שחושב שלשים מחשב ולהשמיע ממנו מוסיקה לציוד שמכבד את עצמו ולמעלה מזה טועה. גם זה כולל טיפול וכיול לא מעטים ובנתיים גם לא ממש זולים. מנחם
אגב, מי שחושב שלשים מחשב ולהשמיע ממנו מוסיקה לציוד שמכבד את עצמו ולמעלה מזה טועה. גם זה כולל טיפול וכיול לא מעטים ובנתיים גם לא ממש זולים. מנחם
אני הולך לישון, כך שאגיב כרגע רק לעניין הטווח הדינאמי -- הבנתי למה אמרת את זה, אבל אמרתי שאפילו אם מתעלמים ממגבלות ה-LP בעניין זה, ומהעובדה שזו הסיבה לקימפרוס, יש משמעות לעצם העובדה שמקמפרסים, כי קומפרסייה היא דבר שהאוזן של חלק מהאודיופילים אוהבת, כולל אותךעמיר.
לקמפרס היא לצמצם טווח דינמי. הטווח הדינמי של דיסק הוא עד 114 דציבל (אם זיכרוני אינו מטעני) כאשר תקליט הוא עד 87 (גם כאן תוריד או תוסיף ספרות בודדות). ולכן אמרתי את דברי אלה.
לגבי מה אמיתי.
לפטיפון יש יתרונות סונים שהם נשמעים לאוזן. זה מתחיל בבס שהוא טבעי ואמיתי יותר. תוף רגל נשמע טוב ונכון יותר דרך פטיפון איכותי מאשר נגן תקליטורים או מחשב. מדוע אני חושב כך? משום שאני שומע להקות חיות לפחות 4 פעמים בשבוע. אני מכיר את הצליל היטב, הוא מקובע ומעוגן היטב בראשי.
פטיפון אינו סובל מדיגיטציה וסנטטיות בצליל. גם נגנים איכותיים ממש לא. זה גם לא ממש חוכמה לשמוע עם emm ב-100,000 ש"ח ולהגיד שזה עניין של טעם. כבר כתבתי בעבר שאם הייתי מוותר על אנלוג זה לטובת נגן כזה. אבל תכלס, רוב הנגנים שמסתובבים בשוק נשמעים מעולה אבל רחוק מפטיפון. עד היום יצא לי לשמוע לפחות 100 נגני דיסק שונים בטווח מחירים של כמה אלפים ועד עשרות אלפים רבים. בניהם שמעתי כאלה שרואים לרוב רק בקטלוגים. אני מדבר מתוך נסיון, מבחנים חוזרים רבים, השוואות בין מכשירים בטווחי מחירים שונים ובקטעי מוסיקה מורכבים וקלילים כאחד. זו בדיקה שמביאה למסקנות. לא חוכמה לשבת מול נגן שנחשב לאחד מהטובים ביותר בעולם, שבו מושקעת מיטב הטכנולוגיה ותשומת לב לפרטים הכי פיצים של הצליל ולצעוק המלך הוא עירום.
בוא קח 40 או 50 אלף שקל, תמצא לי נגן שיעמוד מול הפטיפון שלי ברוב קטעי המוסיקה (להוציא כאלה שלדיסק יש יתרונות מובהקים של טווח דינמי וגם שם התחרות לא תהיה קלה) ונבדוק את ההבדלים. אני מבטיח לך עמיר חברי היקר, שאתה ממש לא תישאר אדיש לממצאים. בטווח המחיר הזה, רק נגן תקליטורים אחד עשה לי את זה. הוא דגם אחד פחות ממה שאתה מכיר היטב.
מבחינת רזולוציה הדרך היחידה להתמודד מול פטיפון איכותי היא להישתמש ב-sacd על נגן ברמת קצה. וגם כאן, תגלה יתרונות לכאן ולכאן כאשר העקרי עבור, איזון טונאלי ופרטים, מהווים את אחד היתרונות של הפטיפון.