עלות\תועלת - דיגיטלי\אנלוגי


matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
זה נראה כאילו באת לקבל כאן חיזוקים חיוביים לדעות שלך ולא לקבל דעות של אחרים. משעשע.
הנה כמה נקודות מנקודות מזוית אחרת:
1. שמעתי מעט סטאפים דיגיטליים שעולים מעל 100,000. אני יכול לספור אותם על יד אחת. הם היו מעניינים ומאד מפורטים. סט מלא של dcs למשל. ממירים מהסדרה הגבוהה של msb אצל סבו לפני מאה שנה. שמעתי לעומת זאת הרבה מאד ממירים בסדר גודל של בין 10,000 ל-60,000 ש"ח. חייב לאמר לך שמעבר לתפאורה ופרשנות שונה לצליל לא היה שם שיפור מהותי. למשל הממיר הכי יקר של למפיזייטור, c6+ של מטרונום, שניהם הושוו מול weiss dac202 שלי. אז הם נשמעו שונה. אפשר להגיד אפילו טובים יותר. אבל להגיד לך שהם שווים חצי מההפרש במחיר? גם זה לא.

2. כשהחלטתי לראש מ- shelter 5000 לאורטופון a95, (הבדל של כ-$4000 בריטייל) זה היה כאילו קניתי מערכת חדשה לגמרי. הפטיפון נשמע אחרת לחלוטין עם שפע אדיר של פירוט, טונאליות משופרת , מרקמים ודקויות שלא הכרתי. בס מדהים. וכל זה בשיפור של כ-15% מעלות הסטאפ האנלוגי הכולל.

3. מדיה. בייחוד ברמה האנלוגית הגבוהה, איכות המדיה משחקת תפקיד הרבה יותר גדול מאשר בדיגיטל, לפחות אצלי ובכמה מקרים נוספים שראיתי. אני יכול להיות מרוב המוסיקה שיש לי בקבצים. אבל מתקליטים? רק כשהם מוקלטים ממש טוב. אבל כשהם מוקלטים ממש טוב, האנלוג לא רואה ממטר את הדיגיטל. אז איך זה מתיישב עם תיאוריה כוללנית שפוסקת לכאן או לכאן? זה לא.

בקיצור, אין תשובות חד משמעויות, כל אחד עונה עבור עצמו. אם טוב לך עם ממיר של $4000 ואתה חושב שהוא שווה כמו סט אנלוגי של $40,000, אשריך. רק אל תצפה שכל שאר חברי הפורום יסכימו איתך.
 
נערך לאחרונה ב:

Andrewv

אוהב את התחום
הודעות
313
מעורבות
151
נקודות
43
נראה לי שפותח השירשור "מתוסכל" מעצם העניין, שלא הצליח להוציא סאונד מהסט האנלוגי שלו.
להוציא סאונד מסט אנלוגי זה לא קל, אך כשמגיעים לזה קשה מאד לסט דיגיטלי להתמודד מולו. יש מחשבה שמספיק לקנות כמה קופסאות לחבר אותם והופ נקבל סאונד.
אני חושב שהסאונד מגיע מהטאצ/נגיעה של האודיופיל ואם אין את הטאצ הזה.. לא יעזור כלום.

אני מנסה להניע כאן דיון שאמור לעניין הרבה אנשים שקוראים וכותבים בפורום הזה.
זה דיון שיכול לגרום אי נוחות מסויימת ולאתגר הנחות יסוד שיש לנו, זו המטרה שלו, אחרת אין טעם להתדיין.
אם יש לך אנרגיות שליליות שאתה לא מצליח להשתלט עליהן בכדי לכתוב משהו שיתרום לדיון, לך לעשות משהו שמשמח אותך או עושה לך טוב, או שפשוט תפרוק אותן במקום אחר, כי לכאן אין ספק שאתה ממש לא מוסיף שום דבר.
 

Andrewv

אוהב את התחום
הודעות
313
מעורבות
151
נקודות
43
זה נראה כאילו באת לקבל כאן חיזוקים חיוביים לדעות שלך ולא לקבל דעות של אחרים. משעשע.
הנה כמה נקודות מנקודות מזוית אחרת:
1. שמעתי מעט סטאפים דיגיטליים שעולים מעל 100,000. אני יכול לספור אותם על יד אחת. הם היו מעניינים ומאד מפורטים. סט מלא של dcs למשל. ממירים מהסדרה הגבוהה של msb אצל סבו לפני מאה שנה. שמעתי לעומת זאת הרבה מאד ממירים בסדר גודל של בין 10,000 ל-60,000 ש"ח. חייב לאמר לך שמעבר לתפאורה ופרשנות שונה לצליל לא היה שם שיפור מהותי. למשל הממיר הכי יקר של למפיזייטור, c6+ של מטרונום, שניהם הושוו מול weiss dac202 שלי. אז הם נשמעו שונה. אפשר להגיד אפילו טובים יותר. אבל להגיד לך שהם שווים חצי מההפרש במחיר? גם זה לא.

2. כשהחלטתי לראש מ- shelter 5000 לאורטופון a95, (הבדל של כ-$4000 בריטייל) זה היה כאילו קניתי מערכת חדשה לגמרי. הפטיפון נשמע אחרת לחלוטין עם שפע אדיר של פירוט, טונאליות משופרת , מרקמים ודקויות שלא הכרתי. בס מדהים. וכל זה בשיפור של כ-15% מעלות הסטאפ האנלוגי הכולל.

3. מדיה. בייחוד ברמה האנלוגית הגבוהה, איכות המדיה משחקת תפקיד הרבה יותר גדול מאשר בדיגיטל, לפחות אצלי ובכמה מקרים נוספים שראיתי. אני יכול להיות מרוב המוסיקה שיש לי בקבצים. אבל מתקליטים? רק כשהם מוקלטים ממש טוב. אבל כשהם מוקלטים ממש טוב, האנלוג לא רואה ממטר את הדיגיטל. אז איך זה מתיישב עם תיאוריה כוללנית שפוסקת לכאן או לכאן? זה לא.

בקיצור, אין תשובות חד משמעויות, כל אחד עונה עבור עצמו. אם טוב לך עם ממיר של $4000 ואתה חושב שהוא שווה כמו סט אנלוגי של $40,000, אשריך. רק אל תצפה שכל שאר חברי הפורום יסכימו איתך.

דווקא אשמח מאוד לשמוע נתונים שיאתגרו את ההנחות שלי וההתנסות שלי אבל זה לא אומר שאגיד עליהם אמן, אלא ארצה להצליב אותם ולהתנסות בכדי להשתכנע.
בכל אופן נראה שלא קראת ממש כל מה שכתבתי וזה בסדר, כתבתי הרבה..אבל אנחנו לא חלוקים על שום דבר.
אני לגמרי מסכים שממירים בסכומים הגבוהים מאוד עושים שיפור זניח אם בכלל לעומת הממירים הטובים ביותר מבין אלו שעולים 3000-4000$ ובעיקר הם מציגים אופי אחר, גוון צליל מסויים שמאפיין חברה, יותר חמימות, פחות וכולי.
גם ממירים מעולים ב 3000$ כבר יודעים לא להישמע מטאליים.
למשל לא הרגשתי שהלמפיזטור הבכיר ששמעתי טוב יותר מה Auralic Vega שעולה רבע ממנו, אבל הוא בהחלט נשמע שונה ויש סט-אפים שבהם הוא יישמע יותר טוב ויש אחרים שבהם האורליק יהיה הרבה יותר מתאים.
אני גם לגמרי מסכים בעניין מה שכתבת לגבי החלפת ראש, אלו בדיוק ההתנסויות שלי.
זה לגמרי תומך את ההנחה שבאנלוגי כדי להגיע לרמת "היי אנד" צריך להוציא הרבה מאוד מאוד כסף וכל קפיצה בכסף אם היא מותאמת לסט אפ וזה מוצר איכותי, עושה הבדל משמעותי בעוד שבדיגיטלי זה בעיקר עניין של טעם מעבר לרף הממירים הטובים של 3000-4000$.
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
אני מנסה להניע כאן דיון שאמור לעניין הרבה אנשים שקוראים וכותבים בפורום הזה.
זה דיון שיכול לגרום אי נוחות מסויימת ולאתגר הנחות יסוד שיש לנו, זו המטרה שלו, אחרת אין טעם להתדיין.
אם יש לך אנרגיות שליליות שאתה לא מצליח להשתלט עליהן בכדי לכתוב משהו שיתרום לדיון, לך לעשות משהו שמשמח אותך או עושה לך טוב, או שפשוט תפרוק אותן במקום אחר, כי לכאן אין ספק שאתה ממש לא מוסיף שום דבר.

הדיון לכאורה שפתחת הוא למעשה צורך לקבל "חיזוקים" שכדי לקבל סאונד מסט אנלוגי צריך להשקיע ממון רב כדי שישמע טוב יותר מדיגיטל.
אז אני אחזור שוב על דברי שאתה לא אוהב לשמוע. לא צריך להשקיע הרבה כסף כדי שהאנלוג ישמע טוב יותר מדיגיטל ואני אחזור שוב שגם צריך לדעת איך לעשות את זה(טאצ) ☝
 

Andrewv

אוהב את התחום
הודעות
313
מעורבות
151
נקודות
43
הדיון לכאורה שפתחת הוא למעשה צורך לקבל "חיזוקים" שכדי לקבל סאונד מסט אנלוגי צריך להשקיע ממון רב כדי שישמע טוב יותר מדיגיטל.
אז אני אחזור שוב על דברי שאתה לא אוהב לשמוע. לא צריך להשקיע הרבה כסף כדי שהאנלוג ישמע טוב יותר מדיגיטל ואני אחזור שוב שגם צריך לדעת איך לעשות את זה(טאצ) ☝
זה לא מה שאני טוען.
אני כתבתי שעל בסיס התנסויותי והתנסויות אנשי מקצוע שאני מעריך, יש פער גדול בעלות\תועלת בין דיגיטל לאנלוג.
אתה באופן כה מפתיע, אינך בוחן לב וכליות אז כל הנחותיך לגבי שגויות מהיסוד כי אינן מבוססת על כלום פרט לאנרגיות הלא נעימות שלך בלשון המעטה, לכן גם אין טעם להתייחס אליהן וממילא אינן רלוונטיות לדיון, פרט לאחת, עניין הטאצ'.
אז טאצ' צריך לכל דבר לא רק לאנלוגי.
יום נעים.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
בדיגיטלי זה בעיקר עניין של טעם מעבר לרף הממירים הטובים של 3000-4000$.

הכל כאן עניין של טעם ויופי, וההרגשה והנאה כללית.
לפי מה אבל אתה מחליט "מספיק"? סטאפ "הדיגיטלי" שלי היום מאוד רחוק מה-3000-4000$ ואני לא מחשיב את זה כהיי-אנד. סטאפ טוב.

עברתי כמה תחנות בדרך. שמעתי מלא ממירים. כן, עניין של טעם. הרי לא בוחרים את הממיר לפי Class A וגם לא THD
 

moshe625

חבר משקיען
הודעות
1,053
מעורבות
313
נקודות
83
דרך אגב אני מוכן לעזור לך להביא את הסט האנלוגי שלך למקומות שרק חלמת עליהם ואז היית מבין שהאנרגיות שלי לא כפי שאתה מתאר.
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,916
מעורבות
472
נקודות
83
זה לא מה שאני טוען.
אני כתבתי שעל בסיס התנסויותי והתנסויות אנשי מקצוע שאני מעריך, יש פער גדול בעלות\תועלת בין דיגיטל לאנלוג.
אתה באופן כה מפתיע, אינך בוחן לב וכליות אז כל הנחותיך לגבי שגויות מהיסוד כי אינן מבוססת על כלום פרט לאנרגיות הלא נעימות שלך בלשון המעטה, לכן גם אין טעם להתייחס אליהן וממילא אינן רלוונטיות לדיון, פרט לאחת, עניין הטאצ'.
אז טאצ' צריך לכל דבר לא רק לאנלוגי, גם לתקשורת עם אנשים וגם לתקשורת עם עצמך ותמיד גם ניתן להיעזר באנשי מקצוע.
יום נעים.

מי שמחפש דילים ומבצעים מתייחס לעלות תועלת,מי שליבו נוטה לאנלוגי יוקרתי וכיסו
עומד בכך, נושא פותח הפוסט לא מעניין אותו,
וטוב שכך שיש שוני בין גישות ובין אנשים.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
לא נכנסתי לבלאי של פטיפון

לפטיפון אין בלאי. לראש יש, וזה עניין של שידרוג בכל כמה שנים (תלוי בהאזנה). להבדיל, התקנים החדשים בדיגיטל מסדרים לך השקעה גדולה יותר לאורך זמן.

חשמל כמובן צריך הרבה יותר השקעה באנלוגי אז נניח גם לזה.

בחשמל משקיעים בכל אופן.

עם כל הכבוד למסורת ויש כבוד, יש היום בעיני פטיפונים הרבה יותר טובים, אבל גם לין סונדק משופץ ולא גרוטאה, עם זרוע אקוס וספק לינגו נפרד, יעלה לפחות 12 אלף שח ואחרי משלוח ומיסים זה כמעט 20,000

חד משמעית!

בכל אופן ההבדלים בין הממירים הטובים שעולים 4000$ לאלו שעולים פי 5 (אין הרבה כאלו) הם יותר עניין של שינוי גוון צליל ופחות עניין של איכות צליל.

פה אינני מסכים איתך. סקרתי את הממיר של נגרה ביחס לממירים אחרים זולים ופשוטים יותר - ההבדלים היו דרמה!
יחד עם זאת היה אצלי ממיר של emm, ברקלי ועוד לא מעט ממירים. ההבדלים בניהם לבין ממחיר שעולה מחצית הוא לא רק בגוון הצליל.
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,068
מעורבות
1,564
נקודות
113
דווקא אשמח מאוד לשמוע נתונים שיאתגרו את ההנחות שלי וההתנסות שלי אבל זה לא אומר שאגיד עליהם אמן, אלא ארצה להצליב אותם ולהתנסות בכדי להשתכנע.
בכל אופן נראה שלא קראת ממש כל מה שכתבתי וזה בסדר, כתבתי הרבה..אבל אנחנו לא חלוקים על שום דבר.
1. קראתי את כל מה שכתבת. אתה רוצה לעשות לי בוחן פתע על החומר?
2. על איזה נתונים אתה רוצה לקבל בדיון שהוא סובייקטיבי לחלוטין ושום דבר בו כמעט לא ניתן לכימות למעט המחיר של ציוד?
אתה רוצה שנגדיר ביחד מדד עונג? מדד עלות/תמורה? עם כל הרצון הטוב, ולי יש ממנו כי הנושא אכן מעניין, זה בלתי אפשרי כי כל אחד חושב משהו אחר. בדיוק כמו שאספן מכוניות יסכים לשלם עשרות אלפי דולרים על איזה מכונית מירוץ בריטית ענתיקה משופצת משנות ה- 50, ואני מעדיף לקנות בחמישית מהכסף היונדאי i10. ברור שלשנינו תהיה חוויית נסיעה טובה יותר בענתיקה המשופצת, אבל עבורו היא תצדיק את המחיר, ועבורי לא.

זה לגמרי תומך את ההנחה שבאנלוגי כדי להגיע לרמת "היי אנד" צריך להוציא הרבה מאוד מאוד כסף וכל קפיצה בכסף אם היא מותאמת לסט אפ וזה מוצר איכותי, עושה הבדל משמעותי בעוד שבדיגיטלי זה בעיקר עניין של טעם מעבר לרף הממירים הטובים של 3000-4000$.
אז דעתך היא שזה ברמת ה- $3000 , $4000 , ודעתי היא שזה באזור ה- $7000-$8000. יכול להיות שאתה צודק. "דעתי" מבוססת על ניסיון של לפני כמה שנים טובות. אבל מה למדנו פה בדיוק? שיש תקציב שממנו קשה מאד להתקדם בדיגיטל? אוקיי. אז לפי ההיגיון הזה, באותו תקציב כבר עדיף להשקיע באנלוגי. לא?

כל מה שהצלחתי להסיק מהדיון עד כה הוא שבפטיפון השידרוגים נותנים תמורה יותר טובה לכסף. לגבי מידת ההנאה מסט-אפ שעלותו $10,000 סה"כ (כלומר, לצורך הדיון סטרימר של $4000+ממיר של $6000 לעומת פטיפון+פונו בעלות $10,000), אני בכלל לא בטוח שהדיגיטל לוקח. אני אפילו די בטוח שלא.

ובהינתן כל אלה, ובמערכת הפרטית שלי, סט-אפ אנלוגי המתהדר בעלות ריטייל של +-$35,000 מול סט אפ דיגיטלי שהוא ריטייל +-$11,000 : ביום טוב האנלוג לוקח בהליכה, אבל אני מוצא את עצמי רוב הזמן מול הדיגיטל כי הוא נותן ברוב המקרים 80% מההנאה. אז מה? אצלי ספציפית זה כי יש לי מדיה אנלוגית קקה ברובה. וכמה אפשר לשמוע אותם עשרה תקליטים שנשמעים טוב?
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,816
מעורבות
900
נקודות
113
לא צריך להגיע לסכומים מטורפים
פטיפון project + ראש אורטופון שחור + פונו סטייג של simaudio - עלות 10000 ש״ח
דאק בעלות 10000 ש״ח
האנלוגי נשמע טוב יותר אבל וזה האבל הגדול:
רק עבור תקליטים מושקעים שמוקלטים טוב ואין הרבה כאלו

בשביל לשמוע אנלוגי טוב צריך:
לקנות תקליטים
לנקות אותם
לנקות את המחט
להפוך צד

בדיגיטלי פשוט מתחברים ל tidal והופ כמו לקנות 1000 דיסקים כל יום - טון מוזיקה באיכות מעולה ובלי להזיז את התחת מהספה

בגדול רוב הזמן דיגיטלי וכאשר יש מוזה מיוחדת אנלוגי
 

DavidGil

חבר משקיען
הודעות
1,877
מעורבות
1,870
נקודות
113
גם אני לא מצליח כל כך להתחבר למשוואה של פותח השרשור לפיו מחיר מחירון+כתבה בסטראופייל = איכות. עוד פחות אני מתחבר להנחה שהנ״ל = הנאה.

אמנם אני לא קורא ביקורות בסטראופייל אבל לגבי עצמי אני כן יודע לספר, מאז שקניתי את מערכת הכניסה האנלוגית הראשונה שלי בתקציב זעום של 5k ש״ח, הדיסקים מעלים אבק בארון.
אמנם המערכת הוחלפה מאז כמה פעמים והתייקרה מאוד, אבל ההרגשה שלי היא שאם היו מכריחים אותי לחיות עם מערכת אחת בלבד, לחזור למערכת האנלוגית הראשונה ההיא או לחילופין לקחת מערכת דיגיטלית סופר יקרה קלאס איי בסטראופייל, הייתי מעדיף את האנלוגית הבסיסית.
כך שבסיכומו של עניין, המשוואה אינה עלות/תועלת מכיוון שתועלת זה דבר לא רלוונטי בתחביב שלנו אלא עלות/הנאה וזה מדד שלדעתי איננו קיים בסטראופייל עדיין והוא מאוד אינדיבידואלי ואינו יכול להכנס לנוסחה מובנית.
 

Andrewv

אוהב את התחום
הודעות
313
מעורבות
151
נקודות
43
לפטיפון אין בלאי. לראש יש, וזה עניין של שידרוג בכל כמה שנים (תלוי בהאזנה). להבדיל, התקנים החדשים בדיגיטל מסדרים לך השקעה גדולה יותר לאורך זמן.

התכוונתי לראשים, אבל ת'כלס גם לפטיפונים יש בלאי..לכן משפצים אותם, כמובן שאם הם מחומרים מאוד יקרים ועמידים אז פחות

בחשמל משקיעים בכל אופן.

נכון אבל באנלוגי יותר חיבורים יותר כבלים וכולי

חד משמעית!



פה אינני מסכים איתך. סקרתי את הממיר של נגרה ביחס לממירים אחרים זולים ופשוטים יותר - ההבדלים היו דרמה!
יחד עם זאת היה אצלי ממיר של emm, ברקלי ועוד לא מעט ממירים. ההבדלים בניהם לבין ממחיר שעולה מחצית הוא לא רק בגוון הצליל.

בגלל זה כתבתי לממירים הטובים ביותר שבין אלו שעולים $3000 . בהחלט יש גם ממירים פחות טובים בסכום הזה ואפילו מתכתיים.
לא שמעתי את הנגרה עדיין, אבל שמעתי כמה אחרים בין 50-100 אלף שח וההבדל היה מינורי מאוד לעניות דעתי ובעיקר באופ והרבה פחות באיכות, לא כתבתי שאין בכלל..אבל הבדל כזה שאתה צריך לחפש בנרות ולהחליף כמה סוגים של מוסיקה כדי לנסות לאפיין אותו.
וזה לעומת ההבדל בין סט אנלוגי שלם 3000$ (נניח פטיפון ב 5000 שח, פונו ב 3000שח מכונת ניקוי ב 2000שח וראש ב 2000שח) לבין סט אנלוגי שעולה 100,000עם רכיבים מהטובים בסכום הזה שכבר בצליל הראשון אתה תופס את הראש ואומר, למה קוראים לשניהם באותו שם בכלל..
בכל אופן זה משקף את חוויות ההאזנה שלי ולדעתי בתור מי שהוציא מאות אלפי שח על סט אנלוגי אתה יודע על מה אני מדבר...
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
בכל אופן זה משקף את חוויות ההאזנה שלי ולדעתי

עכשיו אתה מדבר לעניין
 

Andrewv

אוהב את התחום
הודעות
313
מעורבות
151
נקודות
43
לא צריך להגיע לסכומים מטורפים
פטיפון project + ראש אורטופון שחור + פונו סטייג של simaudio - עלות 10000 ש״ח
דאק בעלות 10000 ש״ח
האנלוגי נשמע טוב יותר אבל וזה האבל הגדול:
רק עבור תקליטים מושקעים שמוקלטים טוב ואין הרבה כאלו

בשביל לשמוע אנלוגי טוב צריך:
לקנות תקליטים
לנקות אותם
לנקות את המחט
להפוך צד

בדיגיטלי פשוט מתחברים ל tidal והופ כמו לקנות 1000 דיסקים כל יום - טון מוזיקה באיכות מעולה ובלי להזיז את התחת מהספה

בגדול רוב הזמן דיגיטלי וכאשר יש מוזה מיוחדת אנלוגי

אני לא מדבר על טוב יותר או לא, אלא על פרמטרים כפי שציינתי בפוסט הראשון ואין מצב בעיני שיש דמיון בכלל ברמת הפירוט, שקיפות, דינמיקה, שקט (רקע שחור), איזון טונלי, בס וכולי או שיש לדעתי איזושהי בעייה בבחירת הממיר או בהתאמתו לסט-אפ
 
נערך לאחרונה ב:

Andrewv

אוהב את התחום
הודעות
313
מעורבות
151
נקודות
43
עכשיו אתה מדבר לעניין

"לכן הנתונים נראים לי אמינים פחות או יותר."

"ואני גם מרגיש אותו בהרבה מאוד סט-אפים ששמעתי אבל אולי משהו לא נלקח בחשבון."

"אני אהיה עוד יותר ספציפי, מנסיוני בלבד ושמעתי הרבה מאוד סט-אפים בחו"ל, בארץ פחות."

"מנסיוני אין שום סיכוי להתקרב אליהם עם סט אנלוגי שלם שעולה פחות מ 50,000 שח בפרמטרים של דינמיקה, מיקרו דינמיקה, פירוט, שקט, איזון, שקיפות ועוד.

אם רוצים להגיע ממש לרמה שלהם בפרמטרים האלו בעיני צריך להוציא לא פחות מכמה מאות אלפי שח. כאמור מנסיוני."

"בכל אופן זה משקף את חוויות ההאזנה שלי"


וכולי וכולי
 

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,816
מעורבות
900
נקודות
113
אני לא מדבר על טוב יותר או לא, אלא על פרמטרים כפי שציינתי בפוסט הראשון ואין מצב בעיני שיש דמיון בכלל ברמת הפירוט, שקיפות, דינמיקה, שקט (רקע שחור), איזון טונלי, בס וכולי או שיש לדעתי איזושהי בעייה בבחירת הממיר או בהתאמתו לסט-אפ
אם יש יותר פירוט, יותר שקיפות, יותר איזון טונלי וכו׳ זה אומר ששומעים יותר טוב.
בכל מקרה לצערי האנלוג גוסס
כבר רואים עכשיו - פרסמתי ממיר למכירה - 100 טלפונים ותוך שבוע עף
פרסמתי פטיפון איכותי עם זרוע וראש מעולים באותו מחיר של הממיר ונשמע הרבה יותר טוב ממנו - קיבלתי טלפון אחד בחודש
 

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
אם יש יותר פירוט, יותר שקיפות, יותר איזון טונלי וכו׳ זה אומר ששומעים יותר טוב.
בכל מקרה לצערי האנלוג גוסס
כבר רואים עכשיו - פרסמתי ממיר למכירה - 100 טלפונים ותוך שבוע עף
פרסמתי פטיפון איכותי עם זרוע וראש מעולים באותו מחיר של הממיר ונשמע הרבה יותר טוב ממנו - קיבלתי טלפון אחד בחודש
לעולם אל תשפוט מצב כללי לפי ההענות בלוחות יד שניה.
אצלנו אנשים מהססים לרכוש פטיפונים שלא מיבואן ואו אדם שמבין ויכול לעזור בהתקנה.
אני פרסמתי ממיר מחברת על במחיר שווה לכל נפש,לא קיבלתי אפילו פניה אחת.
מה זה אומר שהשוק הדיגטלי גוסס ?
מי שגוסס ולמעשה נמצא על ערש דווי,זה שוק היד השניה.
כנראה שהשוק דיי רווי והחברה הצעירים מעדיפים לשמוע דרך סמארטפון.
 

Andrewv

אוהב את התחום
הודעות
313
מעורבות
151
נקודות
43
מי שמחפש דילים ומבצעים מתייחס לעלות תועלת,מי שליבו נוטה לאנלוגי יוקרתי וכיסו
עומד בכך, נושא פותח הפוסט לא מעניין אותו,
וטוב שכך שיש שוני בין גישות ובין אנשים.

v,ducv
1. קראתי את כל מה שכתבת. אתה רוצה לעשות לי בוחן פתע על החומר?
2. על איזה נתונים אתה רוצה לקבל בדיון שהוא סובייקטיבי לחלוטין ושום דבר בו כמעט לא ניתן לכימות למעט המחיר של ציוד?
אתה רוצה שנגדיר ביחד מדד עונג? מדד עלות/תמורה? עם כל הרצון הטוב, ולי יש ממנו כי הנושא אכן מעניין, זה בלתי אפשרי כי כל אחד חושב משהו אחר. בדיוק כמו שאספן מכוניות יסכים לשלם עשרות אלפי דולרים על איזה מכונית מירוץ בריטית ענתיקה משופצת משנות ה- 50, ואני מעדיף לקנות בחמישית מהכסף היונדאי i10. ברור שלשנינו תהיה חוויית נסיעה טובה יותר בענתיקה המשופצת, אבל עבורו היא תצדיק את המחיר, ועבורי לא.


אז דעתך היא שזה ברמת ה- $3000 , $4000 , ודעתי היא שזה באזור ה- $7000-$8000. יכול להיות שאתה צודק. "דעתי" מבוססת על ניסיון של לפני כמה שנים טובות. אבל מה למדנו פה בדיוק? שיש תקציב שממנו קשה מאד להתקדם בדיגיטל? אוקיי. אז לפי ההיגיון הזה, באותו תקציב כבר עדיף להשקיע באנלוגי. לא?

כל מה שהצלחתי להסיק מהדיון עד כה הוא שבפטיפון השידרוגים נותנים תמורה יותר טובה לכסף. לגבי מידת ההנאה מסט-אפ שעלותו $10,000 סה"כ (כלומר, לצורך הדיון סטרימר של $4000+ממיר של $6000 לעומת פטיפון+פונו בעלות $10,000), אני בכלל לא בטוח שהדיגיטל לוקח. אני אפילו די בטוח שלא.

ובהינתן כל אלה, ובמערכת הפרטית שלי, סט-אפ אנלוגי המתהדר בעלות ריטייל של +-$35,000 מול סט אפ דיגיטלי שהוא ריטייל +-$11,000 : ביום טוב האנלוג לוקח בהליכה, אבל אני מוצא את עצמי רוב הזמן מול הדיגיטל כי הוא נותן ברוב המקרים 80% מההנאה. אז מה? אצלי ספציפית זה כי יש לי מדיה אנלוגית קקה ברובה. וכמה אפשר לשמוע אותם עשרה תקליטים שנשמעים טוב?

לפחות מישהו כאן (חוץ מבעלי הפורום) כותב בכנות ומתייחס לעניין.
אני כתבתי שאני ממש לא מנסה להבין מה יותר טוב (אז ודאי גם לא מידת הנאה - ברור שיש כאלו שצליל מרוח לגמרי עושה להם את זה, מה אני אתווכח איתם) אלא רק לבדוק לגבי הפרשים תיאורטיים בעלויות של סט דיגיטלי וסט אנלוגי שמספקים תוצאות דומות בפרמטרים של שקיפות, שקט, דינמיקה, איזון טונלי, פירוט, בס מוגדר וכולי וכולי
לגבי הדוגמא שנתת, מכיוון שגם אתה מסכים שזה גבולי, אז זה לא רק כסף זה תלוי במכשירים ובהתאמה ביניהם.
מה שכן, זה עוקף את הבדיקה שרציתי לעשות כי ממש לא חייבים סטרימר ב 6000$ כדי להנות מדיגיטלי מספיק חיבור ללפטופ, מדגימים כך לפעמים גם מערכות במאות אלפים.
בהחלט סביר שגם סט אנלוגי ודיגיטלי ששניהם 100,000 אני בטוח אעדיף את האנלוגי אם יש סינרגיה בין רכיביו והם נבחרו בקפידה, גם אם יש לו נחיתות מסויימת בפרמטרים שציינתי, אבל זה לא מה שרציתי לבחון כאן.
רציתי לבדוק משהו אחר. מה שכתבתי בפוסט הראשון.
 
נערך לאחרונה ב:

liranbh

חבר משקיען
הודעות
1,816
מעורבות
900
נקודות
113
לעולם אל תשפוט מצב כללי לפי ההענות בלוחות יד שניה.
אצלנו אנשים מהססים לרכוש פטיפונים שלא מיבואן ואו אדם שמבין ויכול לעזור בהתקנה.
אני פרסמתי ממיר מחברת על במחיר שווה לכל נפש,לא קיבלתי אפילו פניה אחת.
מה זה אומר שהשוק הדיגטלי גוסס ?
מי שגוסס ולמעשה נמצא על ערש דווי,זה שוק היד השניה.
כנראה שהשוק דיי רווי והחברה הצעירים מעדיפים לשמוע דרך סמארטפון.
בוא נהיה אמיתיים
יש לי פטיפון ועשרות תקליטים ולא מזמן שדרגתי אותו אבל ברור שהתחום הזה בנסיגה מתמדת
עזוב לוחות יד שנייה - תשאל את היבואנים כאן - על כל עסקת סט אנלוגי הם עושים 20 עסקאות על ממירים
יש כאלו יבואנים שכלל לא מתעסקים עם אנלוג - בסוף היום זה ביזנס
כמו שזה נראה - עוד מספר שנים הפטיפונים יהיו כאן כמו טייפ סלילים היום
וכמו שכתבת - כבר לא גדלים אודיופילים חדשים כמעט - אנשים מסתפקים היום באוזניות שמקבלים עם הסמארטפון או ברמקול בלוטוט/מקרן קול ושלל פתרונות בשקל שלושים
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור