עולם האודיו כעולם המחשבים?


Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
רק העולם האמיתי הוא באמת. כל היתר זה חיקוי.
עשית פעם הגדלה רצינית לתמונה אנאלוגית ? שמעת על המונח גריין ? רואים את חלקיקי יודיד הכסף. רק עניין של רזולוציה.
ההמרה לדיגיטלי היא כנראה טעות. שאולי עוד תתוקן יום אחד. נובע מהמעבר לעולם המחשב ולנוחות שהוא נותן. אבל בגדול - אפשר להקליט על דיסק מגנטי של מחשב בדיוק באותה צורה שמקליטים על טייפ סלילים רבוקס בן 30 שנה. המדיה המגנטית זהה. פשוט הפלייבק לא קיים - לא הוציאו לשוק משהו שיכול לעשות פלייבק אנאלוגי במדיה שחלקה דיגיטלית. ברגע שזה יקרה הבעייה תיפתר ונוכל להינות משני העולמות.

בליל של מונחים טכניים.
אני מדבר על התוצאה הסופית.
אני מדבר על כך שבצילום אנלוגי יש איזה קסם שלא קיים בדיגיטאלי.
לא ניתן לתרגם את הקסם הזה למונחים טכניים, בה במידה שלא ניתן להביע במונחים טכניים מדוע שמע אנלוגי נשמע טבעי יותר מאשר דיגיטאלי.

אגב, עשיתי גם הגדלות ענק לצילומים אנלוגיים שלי.
ניתן להתבונן בהגדלות אלה בעין של טכנוקרט, או, להבדיל, בעין המתמקדת בהשפעה הרגשית והחזותית של הצילום.
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
זו הטעות שלך מיכאל.

הפטיפון כן מכניס את עצמו לסאונד, ואני מוכן לחתום על זה שאם אני מקליט בתנאים אופטימלים קובץ מפטיפון וינגן אותו פעם מהפטיפון ופעם מהמחשב הסאונד יהיה שונה.

דיגי.
זו תגובה גם בשבילך.
בגדול אתה צודק נמר. שני הדברים שישפיעו הם ג'יטר אם לא יטופל (שנכנס בכל DAC, ADC, וטרנספורט דיגיטלי), ומסלולי הגברה שונים כמובן. אבל כל זה תאורטי לגמרי: כמה הקלטות אתה מכיר היום שלא עברו שלב דיגיטלי כלשהו? נשמע רק תקליטים שהוקלטו לפני 1985? אם ההקלטה עברה שלב דיגיטלי כלשהוא אז גם עם תקליט אתם שומעים ארטיפקטים דיגיטלים, רחמנא ליצלן.
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
לצילום אנלוגי יש קסם מיוחד שהדיגיטאלי אינו יכול לשחזר.
אגב, אני מכיר אלפי אנשים ברחבי העולם שעברו מסלול זהה, כאשר יפן מובלי בתחום הזה.
לגבי "הקסם" של צילום אנאלוגי, זאת כמובן דעתך. פוטושופ יודע לעשות יותר "קסמים". לדעתי. כל הכבוד שאתה מכיר אלפי אנשים שחזרו לאנאלוג. תרים טלפון למנכ"ל קנון, הם כנראה עשו טעות נוראית כשהחליטו השנה להפסיק למכור את הSLR האנאלוגי האחרון שלהם (EOS-1). וגם למנכ"ל ניקון - איך יכול להיות שאת הדגם האנאלוגי האחרון הם פיתחו ב 2004, ושגם הוא כנראה יורד מהשוק בקרוב? אגב - כמה לדעתך תשלם על רול של פילם עוד 3 שנים? ומי יפתח לך תמונות צבע? או שהקסם הוא רק בשחור לבן שתפתח לבד? בעצם, אולי תתחיל גם תנועה להחזיר שידורי שחור לבן בטלויזיה - גם לזה יש "קסם" מסוים.
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
זה גם ניסיוני.
בשורה תחתונה, יש כנראה צעידה קדימה בתחום הדיגיטאלי, אלא שהדיגיטאלי המתקדם ביותר הוא עדיין מפגר ביחס לאנלוגי.
אתה פשוט מעדיף את העיוותים בפטיפון ע"פ העיוותים בדיגיטל. c'est tout.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
לגבי "הקסם" של צילום אנאלוגי, זאת כמובן דעתך. פוטושופ יודע לעשות יותר "קסמים". לדעתי. כל הכבוד שאתה מכיר אלפי אנשים שחזרו לאנאלוג. תרים טלפון למנכ"ל קנון, הם כנראה עשו טעות נוראית כשהחליטו השנה להפסיק למכור את הSLR האנאלוגי האחרון שלהם (EOS-1). וגם למנכ"ל ניקון - איך יכול להיות שאת הדגם האנאלוגי האחרון הם פיתחו ב 2004, ושגם הוא כנראה יורד מהשוק בקרוב? אגב - כמה לדעתך תשלם על רול של פילם עוד 3 שנים? ומי יפתח לך תמונות צבע? או שהקסם הוא רק בשחור לבן שתפתח לבד? בעצם, אולי תתחיל גם תנועה להחזיר שידורי שחור לבן בטלויזיה - גם לזה יש "קסם" מסוים.

אתה פשוט מעדיף את העיוותים בפטיפון ע"פ העיוותים בדיגיטל. c'est tout.


מרבה להג אינו מרבה חוכמה.
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
אגב, עשיתי גם הגדלות ענק לצילומים אנלוגיים שלי.
ניתן להתבונן בהגדלות אלה בעין של טכנוקרט, או, להבדיל, בעין המתמקדת בהשפעה הרגשית והחזותית של הצילום.
הממ, ואיך משפט זה שונה בין תמונה אנאלוגית לדיגיטלית? בסופו של דבר הצלם חשוב הרבה יותר מהציוד. אוסיף רק שציוד דיגיטלי פותח הרבה יותר אפשרויות בפני הצלם, ןלכן צלם מוכשר עם ציוד מודרני יכול להביא את הכשרון שלו לידי ביטוי יותר בקלות ובאחוזי הצלחה הרבה יותר גבוהים, מאשר אותו צלם עם ניקון F6.
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
הממ, ואיך משפט זה שונה בין תמונה אנאלוגית לדיגיטלית? בסופו של דבר הצלם חשוב הרבה יותר מהציוד. אוסיף רק שציוד דיגיטלי פותח הרבה יותר אפשרויות בפני הצלם, ןלכן צלם מוכשר עם ציוד מודרני יכול להביא את הכשרון שלו לידי ביטוי יותר בקלות ובאחוזי הצלחה הרבה יותר גבוהים, מאשר אותו צלם עם ניקון F6.

אני רואה שאתה בעניין להתווכח לשם הוויכוח.
אתה מוזמן להמשיך להתווכח עם עצמך.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
אתה פשוט מעדיף את העיוותים בפטיפון ע"פ העיוותים בדיגיטל. c'est tout.


הדבר היחיד שיכול לעשות אדם שאינו מבין דבר וחצי דבר באנלוגי הוא לספר לי על עיוותים.

עשינו השוואות לא פעם ולא פעמיים, לכל אחת מהטכנולוגיות יש יתרונות וחסרונות. החיסרון של הפטיפון הוא ממש לא באחוזי עיוות.
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
הדבר היחיד שיכול לעשות אדם שאינו מבין דבר וחצי דבר באנלוגי הוא לספר לי על עיוותים.

עשינו השוואות לא פעם ולא פעמיים, לכל אחת מהטכנולוגיות יש יתרונות וחסרונות. החיסרון של הפטיפון הוא ממש לא באחוזי עיוות.
נמר, כל רפרודוקציה מעוותת ככה או ככה.... אז שאלה איזה אתה מעדיף.... אני הייתי משתגע מהקפיצות של ה Dual שלי.... ממש לא רוצה לחזור לזה. עניין של העדפה, זה כל מה שאמרתי. מדברים פה הרבה על jitter, אבל מה עם ה- wow של פטיפון?
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
עכשיו הבנתי, היה לך Dual. האמת שגם אני הייתי מתבאס.

אני לא אוהב מכוניות בנזין, הייתי משתגע מהתקלות בקורטינה שלי. זה עניין של העדפה, עברתי לסקטבורד.

תראה.
שתשמע פטיפון טוב אתה תבין בדיוק מדוע אני ועוד לא מעט אודיופילים מתקשים לקבל את ההשוואה בין אנלוגי איכותי לבין דיגיטלי איכותי.

אתה מוזמן.
 

DigiSUN

מושעה
הודעות
443
מעורבות
2
נקודות
18
mokes, לדעתי דווקא הצגת טיעונים טובים. אפשר להתווכח איתם, אבל יותר קל לתקוף אישית את הטוען במקום לתקוף את טענותיו בצורה עניינית.
מה-חבל שזהו מנהגם של חלק ממשתמשי הפורום הזה.
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
תודה, אנצל את ההזמנה בהזדמנות.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,089
מעורבות
4,236
נקודות
113
ברוך הבא.
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
בליל של מונחים טכניים.
אני מדבר על התוצאה הסופית.
אני מדבר על כך שבצילום אנלוגי יש איזה קסם שלא קיים בדיגיטאלי.
לא ניתן לתרגם את הקסם הזה למונחים טכניים, בה במידה שלא ניתן להביע במונחים טכניים מדוע שמע אנלוגי נשמע טבעי יותר מאשר דיגיטאלי.
.



מרבה להג אינו מרבה חוכמה.


אני רואה שאתה בעניין להתווכח לשם הוויכוח.
אתה מוזמן להמשיך להתווכח עם עצמך.

אתה שם לב שאתה ממשיך עם ההתנהגות הזו ? אתה מודע לה ? , האם אתה מודע לזה שבפורום יתכנו מספיק אנשים שיגיבו נגדך ? והאם אתה באמת חושב שחזרה על המנטרות המשומשות האלו , כול פעם שתוקפים את דעתך המלומדת, משכנע מישהו באמיתות טענותיך ?
לא הגיע הזמן שתפסיק ?
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,679
מעורבות
1,415
נקודות
113
מיכאל.
עדיין את התמונות בפורמט בינוני או גדול מצלמים עם אנלוגי. דהיינו, שאתה רוצה באמת לצלם אתה עדיין לא יכול לברוח מהאנלוגי.

אני יודע מאיפה אתה בא,
אשתי, שהיא חובבת צילום, ואף מוכרת תמונות (לא שהיא ממש מוכרת, אלא יותר אנשים מוצאים אותה וקונים ממנה), ככל שהיא מתעמקת בתחביבה, ככה היא מחפשת כל מיני עדשות ישנות יותר וציוד מוזר יותר (מבחינתי).. עם דגש על זה כי חדש יותר = גרוע יותר..

אצל גדולים אבל המצב לא כך:
טכנולוגית הדפוס (וגם ה-pre-press) בפורמט הבינוני והגדול..והגדול מאוד היא דיגיטלית לחלוטין. עוד לפני 10 שנים השתמשו במצלמות אנלוגיות עם back-end דיגיטלי..

ככלל - כבר מסוף שנות התשעים - כל התעשיה עברה לדיגיטל
מהיכרות אישית - Sports Illustrated, Penthouse - מזמן עובדים עם קבצים. ואיך אפשר אחרת?
 

mokes

חבר משקיען
הודעות
1,132
מעורבות
1
נקודות
0
באופן עקרוני מידע כלשהו - בין אם מוזיקה, תמונות, סרטים, ולא משנה מה עדיף להעביר לפורמט דיגיטלי כמה שיותר מהר. הסיבה לכך היא שלא ניתן להעביר או אפילו לשמור שום דבר אנאלוגי בלי להכניס עיוותים: החומר שממנו נעשים תקליטים משנה תכונותיו בחלוף הזמן (בעיקר עם חשיפה לחום ולחות) וכמובן שכל רפרודוקציה שהיא לא מהמקור היא גרועה יותר, תמונות ונגטיבים דוהים, קלטות מתקלקלות... לעומת זאת ביטים זה ביטים. לא משנה אגב איך הביטים מאוחסנים או מועברים, ולכן יש לצפות שפורמטים דיגיטלים ישתפרו וישתנו עם הזמן. כל פורמט דיגיטלי הוא זמני, בעצם.
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
MOKES רק שתדע שאני לא בטוח במה שאתה אומר , אמיר אמר את זה לפניך , והיה וויכוח כזה גדול ועדיין לא שוכנעתי.
(זה שאמרתי ליהושוע , כי הדמגוגיה הזו כבר מתחילה לעצבן , אי אפשר לדבר עם מישהו עם תגובות כאלו , אי אפשר גם להתווכח:D , כי תמיד הוןא יוציא לך את לטעמו ואת קסם ואם תנסה להתווכח הוא יחליט שאתה בור . מעניין שכול העולם ואשתו בורים:D ), מאידך , למרות אי נוחותי מצורת הוויכוח/התייחסות שלו , אי אפשר לומר שהוא לא צודק .
זה לא משנה אם אתה תטען שהעיוותים האלו הם בגלל המדיה , או בגלל כול טיעון אחר . העובדה הפשוטה היא שעד היום ניתן לקחת רימאסטר שבוצע על טייפ אנלוגי , ולעשות הדפסה של תקליט/תקליטור .
יש היום אנשים עם דיסקי שאי אפשר לשחזר כי הדיסק נדפק בצורה זו או אחרת . כך שגם הטיעון שביטים הם ביטים לא לעניין .
מה עוד שאם מסיבה כלשהי תשתנה מערכת ההפעלה ו/או מערכת הקבצים , ולא תהיה לך מערכת NTFS בעתיד , ולא העברת בזמן למערכת קבצים אחרת . כול הביטים שלך לא שווים גרוש . כך שגם מבחינת שימור ארכיוני אין למידע דיגיטאלי יתרון (זה לא פול פרוף ), מאידך טייפ אנלוגי בתנאי שאני עדיין זוכר איך הם פעלו , אני יכול לשחזר את כול המידע ממנו .

כמו כן אני לא בטוח שאין סוגי מוסיקה שבהם התוצאה הפטיפונית אינה יותר נעימה . וז לא משנה אם תקרא לזה עיוות , או כול דבר אחר , בפקטור ההנאה זה מנצח . ועם כול הכבוד אנו קונים מכשירים כדי לההנות ממוסיקה ולא לבדוק עיוותים
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
:D
זה קשה לתפוס
אבל זה נכון

אתה לוקח כרטיס קול של RME או LYNX, ומקליט מפטפון שלך ברזולוציה 96/24 (שזה יותר גבוה מפטפון). תוכיח כי לא תקבל את אותו הדבר

אה כה פשוט (lol) .... זהו שלא ...(N)
שום הקלטה דיגיטלית לא תתן אותו דבר, ו 96/24 הם אינם ערובה לכלום, אפילו ONBOARD SOUND בלוחות מודרניים מתהלל בנתונים אלו בימינו.

ההחלטה הכי קריטית: בכדי להמנע מצבע אחד או אחר בהקלטה,תיאלץ לבחור בפרה אחד או אחר, ועדיף ברמה שתעלה על הADC עצמו.

וזה רק קצה הקרחון ...
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,679
מעורבות
1,415
נקודות
113
Triton
(lol) ו-(N) לא ממש משכנע

אני דיברתי על כרטיס קול on-board?

קבל :D
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור