מצב האודיו בישראל נכון ל-2017...


Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
אמנם ציטטתי את ערן שהוא עוסק בתחום אבל השאלה שאציג מיועדת לכלל העוסקים בתחום.
עכשיו, נניח שאני מבקש לקנות מוצר יקר, שאינו נמצא במלאי של היבואן, כלומר היבואן לא השקיע עלות כלשהיא במוצר.
האם תמורת רווח של 10% או 15% מהעלות האמיתית לא כדאי לו לייבא עבורי? כל מה שנדרש ממנו זה לשלוח מייל ליצרן.
לא יוצא לו גרוש מהכיס והמוצר מגיע ישירות ללקוח.
הרווח האמור מצטרף כמובן להגדלת היקף הסחר עם היצרן ולהטבות נוספות...
כך שני הצדדים עשויים להרוויח. - הלא כן?
שכחת מרכיב חשוב אחריות.
והיה והמוצר פגום.
עכשיו צא חשב אתה האם ניתן לבצע זאת ברווח שציינת ?
על חשבון מי יוחזר מוצר פגום,לאן,ואם בכלל ?
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
שכחת מרכיב חשוב אחריות.
והיה והמוצר פגום.
עכשיו צא חשב אתה האם ניתן לבצע זאת ברווח שציינת ?
על חשבון מי יוחזר מוצר פגום,לאן,ואם בכלל ?

ידעתי שזה יקפוץ...
ככל שזה נוגע אלי אני לוקח על עצמי את הסיכון שיהיה פגם.
כמובן שאם המוצר נפגע בהובלה אז יש ביטוח.
למיטב ידיעתי (כמעט) אף יבואן בארץ לא שולח מכשיר/חלק תקול בחזרה ליצרן, אלא מתקן בארץ. במקרה "חריג" כזה "אכלתי אותה" בעוד כמה מאות או אלפי ש"ח.
ועכשיו אקשה מעט, מה קורה אם קניתי מכשיר מיבואן שהפסיק פעילות או מיבואן שנפטר ... תמיד יש בלתי צפוי
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,764
מעורבות
932
נקודות
113
ועכשיו אקשה מעט, מה קורה אם קניתי מכשיר מיבואן שהפסיק פעילות או מיבואן שנפטר ... תמיד יש בלתי צפוי
אין בטוח 100% אבל יש עניין של סבירות.
ארז
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
לפני שנים אחדות התקלקל לידיד מגבר משולב שהוא רכש דרך האינטרנט. שכחתי את השם, נדמה לי יצרן שוודי והמגבר המשולב נחשב ל"תותחי" לפחות אז. הוא שלח את המגבר לתיקון בחברה וקיבל אותו בחזרה והכל על חשבון החברה.
נראה לי, שנושא השיווק דרך האינטרנט לא ברור לכל הלקוחות, אבל אין צל של ספק שהוא מובן היטב לכל היצרנים.

המספרים די ברורים: תארו לעצמכם שאתם מתלבטים בין שני מגברים דומים שכל אחד עולה כ 20 אלש"ח. עכשיו תדמיינו שאת אחד המגברים האלה אתם יכולים לרכוש ישירות מהיצרן דרך האינטרנט ב 7000 שח. הפוטנציאל הגלום בשיווק ישיר הוא כל כך גדול, שכל נושא האחריות והמשלוחים יהפוך לשולי.
אני מניח שמי שלא מתכונן לשיווק ישיר, יכנס לרשימת הסגורים של תומר. (-:

אריה
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
איתי התכוון לדמי משלוח אם הבנתי נכון. שילוח של מכשיר נגיד CD ששוקל 10 קילו בשני כיוונים יעלה לך כמה אלפי שקלים (בתנאי שתמלא את הטפסים יצוא נכון שלא תצטרך לשלם מכס בכניסה חזרה לארץ)
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
איתי התכוון לדמי משלוח אם הבנתי נכון. שילוח של מכשיר נגיד CD ששוקל 10 קילו בשני כיוונים יעלה לך כמה אלפי שקלים (בתנאי שתמלא את הטפסים יצוא נכון שלא תצטרך לשלם מכס בכניסה חזרה לארץ)
לא יעלה אם יתעורר צורך בתקופת האחריות.

לגבי הבירוקרטיה של השילוח, אתה צודק, צריך להקפיד על ביצוע הפעולות הנדרשות.

לגבי תיקונים, חלק גדול מהציוד המודרני בנוי ממעגלים מודפסים שלמים, לפעמים יש שהרכיב בנוי ממעגל מודפס אחד. זה לא קשה מידי להסמיך מעבדה בארץ (ובכל ארץ) שבמקרה של תקלה אתה לוקח אליהם את הציוד והם מחליפים את המעגל הרלוונטי. אני מניח שהשיטה עובדת בדיוק ככה גם עם היבואנים.

אריה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
רוב הציוד האודיו שאני רוכש בארץ - אם הייתי רוכש אותו בחו"ל עם משלוח ותשלום מס - לא הייתי מקבל אותו יותר בזול, בדרך כלל זה הפוך.

אני לא אומר שזה המצב אצל כל היבואנים ועבור כל המוצרים, אבל אני לא רוכש את כל המוצרים, אני ורוכש את מה שמתאים לי ושווה לי - אני עושה שעורי בית ואני חושב שכל אחד צריך לעשות את שעורי בית שלו.
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
איתי התכוון לדמי משלוח אם הבנתי נכון. שילוח של מכשיר נגיד CD ששוקל 10 קילו בשני כיוונים יעלה לך כמה אלפי שקלים (בתנאי שתמלא את הטפסים יצוא נכון שלא תצטרך לשלם מכס בכניסה חזרה לארץ)

דווקא לא התכוונתי לדמי משלוח.
מה שהתכוונתי זה שבמקרה חריג שבו תהיה תקלה במכשיר, אתקן אצל טכנאי היבואן בארץ. אני גם מניח הנחה הגיונית שבמקרה של צורך בחלק שיש רק אצל היצרן, היבואן יסייע, כמובן בתשלום מלא.

לא יודע אם יש נתונים אודות אחוז המכשירים התקולים בשנה-שנתיים ראשונות..
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
רוב הציוד האודיו שאני רוכש בארץ - אם הייתי רוכש אותו בחו"ל עם משלוח ותשלום מס - לא הייתי מקבל אותו יותר בזול, בדרך כלל זה הפוך.

אני לא אומר שזה המצב אצל כל היבואנים ועבור כל המוצרים, אבל אני לא רוכש את כל המוצרים, אני ורוכש את מה שמתאים לי ושווה לי - אני עושה שעורי בית ואני חושב שכל אחד צריך לעשות את שעורי בית שלו.
כרמי, ברור שאתה צודק, כי אתה לא רוכש ישירות מהיצרן. בתחום האודיו השיווק הישיר עוד לא תופס תאוצה. אין יתרון בקניה ממשווק בחו"ל בהשוואה לקנייה ממשווק בארץ.

שנהיה כולנו בריאים עוד חמש שנים, אני מוכן לפתוח פה התערבות - שאם במהלך השנים הקרובות החברות המובילות לא תמכורנה בשיווק ישיר, הארץ (וכנראה העולם) תהייה מוצפת במגברים סיניים שחלקם יהיו מאוד איכותיים.

אריה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
לא יעלה אם יתעורר צורך בתקופת האחריות.

מאיפה הביטחון? בדרך כלל החברה לא מתחיבת על כך

ממעגלים מודפסים שלמים, לפעמים יש שהרכיב בנוי ממעגל מודפס אחד. זה לא קשה מידי להסמיך מעבדה בארץ (ובכל ארץ) שבמקרה של תקלה אתה לוקח אליהם את הציוד והם מחליפים את המעגל הרלוונטי

לא הבנתי אתה אומר שלא קשה לתקן מעגל מודפס, מניסון שלי ככול שיש פחות מעגלים מודפסים כך התיקון פשוט יותר - מעגל מודרני מודפס לא כל כך קל לתיקון והברבה מקרים לא מנסים כלל לתקן אותו מחליפים אותו בחדש וכעת השאלה האם היצרן שלוח מעגל חדש והאם אתה יודע איזה מעגל בדיוק התקלל.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
כרמי, ברור שאתה צודק, כי אתה לא רוכש ישירות מהיצרן. בתחום האודיו השיווק הישיר עוד לא תופס תאוצה. אין יתרון בקניה ממשווק בחו"ל בהשוואה לקנייה ממשווק בארץ.

שנהיה כולנו בריאים עוד חמש שנים, אני מוכן לפתוח פה התערבות - שאם במהלך השנים הקרובות החברות המובילות לא תמכורנה בשיווק ישיר, הארץ (וכנראה העולם) תהייה מוצפת במגברים סיניים שחלקם יהיו מאוד איכותיים.

אריה

תזכיר לי לבדוק זאת עוד חמש שניים :)
טדי באמת עבר למכור ציוד בשיווק ישיר, אבל הוא אישיות מיוחדת (לטובה כמובן).
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,673
מעורבות
1,415
נקודות
113
דווקא לא התכוונתי לדמי משלוח.
מה שהתכוונתי זה שבמקרה חריג שבו תהיה תקלה במכשיר, אתקן אצל טכנאי היבואן בארץ. אני גם מניח הנחה הגיונית שבמקרה של צורך בחלק שיש רק אצל היצרן, היבואן יסייע, כמובן בתשלום מלא.

לא יודע אם יש נתונים אודות אחוז המכשירים התקולים בשנה-שנתיים ראשונות..

יש לך אחריות מלאה של היצרן לכמה שנים.. במקרים מסוימים הם אף משלמים כיוון אחד של שילוח.

רוצה להוסיף כי כרמי צודק, ההנחה שתקבל בארץ מיבואן בוטיק תהיה יותר משתלמת מלקנות ישירות (שהם בדרך כלל לא נותנים הנחות אולי משהו סמלי)
 

נערך לאחרונה ב:

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
כרמי, יש לך גם את OPPO. ובהשוואות של איכות מכשיר שלהם במאות דולרים מתחרה במכשירים שעולים אלפי דולרים. הדרך ברורה.

אריה
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
מאיפה הביטחון? בדרך כלל החברה לא מתחיבת על כך



לא הבנתי אתה אומר שלא קשה לתקן מעגל מודפס, מניסון שלי ככול שיש פחות מעגלים מודפסים כך התיקון פשוט יותר - מעגל מודרני מודפס לא כל כך קל לתיקון והברבה מקרים לא מנסים כלל לתקן אותו מחליפים אותו בחדש וכעת השאלה האם היצרן שלוח מעגל חדש והאם אתה יודע איזה מעגל בדיוק התקלל.

בדיוק התכוונתי שיחליפו מעגלים שלמים. לא יתעסקו עם תיקונים. מעגלים שלמים קלים (במשקל) למשלוח, וקל לתקן מכשיר על ידי החלפת מעגל שלם. לא צריך יותר מזה. זיהוי תקלות אפשר לבצע גם באמצעות טלפון ליצרן. אם זה מה שעושים עם מכוניות שהן כמובן מורכבות בהרבה מכל מגבר, אז אין ספק שאפשר לפעול באותה הדרך גם עם ציוד סטריאו.

אריה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
בדיוק התכוונתי שיחליפו מעגלים שלמים. לא יתעסקו עם תיקונים. מעגלים שלמים קלים (במשקל) למשלוח, וקל לתקן מכשיר על ידי החלפת מעגל שלם. לא צריך יותר מזה. זיהוי תקלות אפשר לבצע גם באמצעות טלפון ליצרן. אם זה מה שעושים עם מכוניות שהן כמובן מורכבות בהרבה מכל מגבר, אז אין ספק שאפשר לפעול באותה הדרך גם עם ציוד סטריאו.

אריה

בתאוריה זה נכון, אבל איזה יצרן עובד כך?
יכול להיות שעוד 5 שניים יהיה צורך להזכיר לי לבדוק אם יש שינוי גם בזה :)
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
השרשור הזה הפך למוזר..
תחילה "ניתוח" של מצב האודיו....אח"כ קצת כלכלה (עובדתית ורשמית) למול הנחות חסרות בסיס....ולבסוף תקלות במכשירים חדשים,כאילו כל מכשיר שני מתקלקל..
באופן אישי הצעתי "רעיון" שיכול להטיב עם שני הצדדים.
אני עושה זאת כבר שנים.
יום נעים
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
ההסבר אחר לדעתי: השינויים וההתקדמויות המשמעותיות בתחום נמצאות בתחום ההיי והסופר היי אנד, ואלה מן הסתם יחסית קטנות, שינויים מזעריים בכל פעם כי מרווח השיפור הדרוש הולך ומצטמצם. מטבע הדברים, זה שוק מאוד מאוד קטן ומאוד מאוד יקר, סובב ומסובב.
לעומת זאת, שוק היד שניה מאז ומתמיד (ולתמיד) פנה וגם יפנה לקהל רחב יותר וגם יתן תמורה טובה יותר לכסף (כווינטג'אי אני ער לכך היטב). ההיי אנד של אתמול הוא היד שנייה של היום, בפחות כסף משמעותית, במיוחד כשזוכרים ששוק היד שנייה לא כבול רק להיצע כאן אלא גם להיצע בכל העולם.
האמת שלא ידעתי שכל כך הרבה יבואנים מוכרים קיפלו, תומר חידש לי בזה - אבל האמת שזה לא מפתיע כי ממילא זה תחום של משוגעים לדבר שבהגדרה זה פלח שוק מצומצם ותמיד התפלאתי על קיום כל כך הרבה סוחרים כאן. כנראה שהפיתרון חייב להיות במודל עיסקי חדש ויצירתי עבור מי שירצה להכנס או להישאר סוחר בתחום.
כן, הדיון הזה קיבל כמה טוויסטים, אבל השורה התחתונה שלו נותר בעיה, והיא שלא מעט עסקים בתחום נסגרים, כל אחד מסיבותיו המיוחדות.
אבל כמו שאמרתי בתחילתו, המודל העסקי המסורתי, הישן, כנראה יצטרך לעבור שינוי רציני כך שיהיה גמיש מספיק על מנת לשרוד שינויים אצל היבואן או שינויים בשוק.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
חברים.

יבואני האודיו בישראל לא רק שורדים אם כי מתפרנסים היטב.
התחום בישראל חי וצומח מידי שנה.

להסיק מסקנות כאלה ולדווח על שירת הברבור בתחום בגלל שיבואן אחד סגר עקב עניינים אישיים ויבואן אחר סגר עקב שירות נוראי זה פשוט מסקנה שגויה.

עוד מעט נוכיח לכם כמה השוק הזה חי ובועט.
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
בכדי לבדוק את מצב האודיו בארץ צריך להכנס לרישומי היבוא במכס ושם לראות אם יש גידול או לא של יבוא מוצרים שנכנסים לקטגוריית היי אנד.
המסקנה של תומר אינה קשורה למצב האודיו בארץ, אלא מצבם של כמה יבואנים בארץ.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור