מצב האודיו בישראל נכון ל-2017...


ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,480
מעורבות
477
נקודות
83
אני טוען שהאודיו בישראל מאוד חלש.

תומר, מה המדד שלך?
חלש ביחס למה?
מה הקריטריון שאתה נשען עליו.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
אחת הסיבות לכך שהתחום נחלש דרמטית ב-10 עד 15 השנים האחרונות זו ההופעה של קבצי אודיו הדחוסים שהפכו את המוסיקה לנגישה מאוד מצד אחד, ועניה בפרטים, רזולוציה, ואיכות סונית מן הצד השני...
מן הסתם כמשתמשים בקבצים כאלה זה כבר לא באמת משנה באיזו מערכת הם מנוגנים, הכל נשמע אותו הדבר.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
שלום,

רובינו קונים מקטלוגים או את המבצע ומקווים לטוב, היבואנים אינם מחזיקים מלאי כמעט בכלל. המדד שלי הוא מדינות כגון אנגליה/גרמניה.
לדוגמה, רציתי לשמוע זוג רמקולים אנגליים יקרים, פניתי ליבואן והוא לא מחזיק אף אחד מהרמקולים, היקרים של החברה. בעיר הבירה לונדון, היו 3 רמקולים כאלה במלאי, הייתי צריך לבחור באיזה חנות להאזין להם.

תומר
 

mike1999

אוהב את התחום
הודעות
95
מעורבות
21
נקודות
8
מבחינתי המדד אמור להיות כמה אנשים פעילים חברתית בתחום האודיו נוספים מדיי שנה, אחרת זה לא משנה כי אנחנו ממילא לא יודעים על קיומם (חוץ מלוחות יד שנייה)...
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אחת הסיבות לכך שהתחום נחלש דרמטית ב-10 עד 15 השנים האחרונות זו ההופעה של קבצי אודיו הדחוסים שהפכו את המוסיקה לנגישה מאוד מצד אחד, ועניה בפרטים, רזולוציה, ואיכות סונית מן הצד השני...
מן הסתם כמשתמשים בקבצים כאלה זה כבר לא באמת משנה באיזו מערכת הם מנוגנים, הכל נשמע אותו הדבר.

אני חושב לרוב המשתמשים איכות הסאונד הייתה הרבה פחות חשובה לפני - והקבצים באו לספק את הפתרון ולא ההפך.
אבל הנקודה העיקרית היא שבאמת לרוב צרכני המוזיקה לא ממש חשובה איכות המוזיקה
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אתם כותבים איכות המוסיקה אבל מתכוונים לאיכות הצליל.

אריה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,480
מעורבות
477
נקודות
83
מייק, אתה לעולם לא תדע על קיומם.
יש מאות של חובבי אודיו, שאפילו לא נכנסים לפורומים.
ולא חסרים גם בעלי ממון, שנכנסים לחנות/יבואן...
קונים..... וזהו.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,908
מעורבות
1,590
נקודות
113
אז אולי שמישהוא יגיד כבר מה המצב.אצלי אביב בפתח...
 

mike1999

אוהב את התחום
הודעות
95
מעורבות
21
נקודות
8
מייק, אתה לעולם לא תדע על קיומם.
יש מאות של חובבי אודיו, שאפילו לא נכנסים לפורומים.
ולא חסרים גם בעלי ממון, שנכנסים לחנות/יבואן...
קונים..... וזהו.
בדיוק :)

אגב אני מנסה להבין, מה קובע שהמצב "רע" או "טוב" באודיו פה בארץ מבחינת אנשים פה?, זה נראה שמודדים את זה על פי כמה יבואנים נסגרו בשנים האחרונות, שזה מדד בסדר אבל לדעתי לא ממש מדוייק כי כמו שכתבו פה יש כל מיני סיבות שלא בהכרח מצביעות על ירידה בחובבי האודיו (או אי-עלייה, כי להיפטר מהתחביב הזה זה דיי בעייתי)
 

ח_ג_י

חבר משקיען
הודעות
1,480
מעורבות
477
נקודות
83
חידדתי לעיל, את השאלה הזו לתומר.
נחכה לתשובתו.
: -)
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,079
מעורבות
1,023
נקודות
113
שני הסנט שלי :
1. סיקרן אותי אז הלכתי לקרוא שוב את הסקירה של איציק על ה 7010. שמתי לב שהוא ציין שזה הרסיבר היחיד ( ! ) , ההדגשה במקור , שנשמע טוב בסטריאו. האמת שלא שמעתי מזמן רסיבר ק"ב אז אני סקרן לנסות.
2. באותה סקירה הוא בחן עם דיסק של אריק טרופז. זה מזכיר לי סיפור מעברי : חיפשתי פעם סאב שיתחבר למדפיים שלי. באחת החנויות כשהסברתי מה חיפשתי אמרו לי אתה לא צריך סאב. אמרתי מה הכוונה ? אמרו לי תקשיב. חיברו מדפיים של b&w לרסיבר אונקיו ב 2000 שקל . ומה השמיעו ? אריק טרופז. ואכן קול בס אדיר הציף את החדר ... מרשים מאד. "למזלי" הייתי כבר קצת מנוסה והבנתי שזה מיד-בס בעוצמות מטורפות ולא בס אמיתי ... וגם לא היו שם שום ניואנסים או טקסטורות. בום בום.
.

ברק.

שבחנתי את ה7010 הוא לא נבחן רק עם הדיסק שלErik Truffaz - Quartet Bending new corners. בחנתי אותו עם עוד שלל תקליטורים משובחים.

ella & louis - autumn in new York (SACD)
dire straits - brothers in arms (SACD)
suzanne vega - solitude standing

לא סתם שמתי דגש על התקליטור של אריק טרופז. בטח לא בזכות יכולות הבאס המרשימות. כדי ליהנות מהדיסק הזה, זה הרבה מעבר לבאס.
ממבחנים שערכתי למגברי אינטגרייטד איכותיים. בחלקם הרסיבר הצליח להניב יכולות טובות יותר בכל אספקט. הפרדה טובה יותר, שליטה טובה יותר, מפורט ומהיר יותר. מאותם מגברים המוצגים ברשימה.

מגברי האינטגרייטד שנבחנו, כולם יקרים יותר מהמרנץ 7010.

Musical Fidelity M6i
Denon PMA 2020AE
Hegel H100
 

נערך לאחרונה ב:

gtr

חבר משקיען
הודעות
1,057
מעורבות
465
נקודות
83
לא ממש מקנא ביבואנים.
נכון יש עיסקאות מוצלחות פה ושם.
יש חודש טוב יותר וכזה שפחות.
נסו לשים את עצמכם במקומם, זה כמו להחזיק מועדון.
צריך יחצנות, לוביסטים, ובעיקר רעיון.
הרעיון הוא הבאז שנוצר סביב חברה מסוימת.

ופה טמונה גדולתו של היבואן, אם בדרך הצגתו לקהל המקומי,יכולותיו האישיות, בניית המותג, תימחור, אישיותו,ובעצם,מה לא.
אנחנו לא רוכשים רק מוצר...רוכשים הרבה מעבר.

אבל גם כאן, מהרגע שנרכש הפריט הראשון,מופעל שעון החול.
והעדנה, מה לעשות-קיצרת מועד.
קצרה עוד יותר הדרך,כשפריט "דגל" של יבואן מתגלגל ללוחות בטרם עת.
או אז,מחירו נשחט ברוב המיקרים, ולעיתים תדמיתו נפגמת.
חלק גדול מהיבואנים, גילו לדעתי ביתר שאת,את תחום היד שנייה, שמגלגל לדעתי את עיקר העיסקאות.
הם מציעים טריידים מעניינים,העיקר שיבואו.

מעבר לכך, הם נושאים את כל הקשיים של להיות עצמאי במדינת ישראל.
ותאמינו לי שיש, אני כזה.
 

Yasmart

אוהב את התחום
הודעות
184
מעורבות
86
נקודות
28
ומה השמיעו ? אריק טרופז. ואכן קול בס אדיר הציף את החדר ... מרשים מאד. "למזלי" הייתי כבר קצת מנוסה והבנתי שזה מיד-בס בעוצמות מטורפות ולא בס אמיתי ... וגם לא היו שם שום ניואנסים או טקסטורות. בום בום.
מצטער לעדכן אותך כי הקטע המדובר של טרופז, הוא לא- "בום בום" , אלא נגינה על כלי שנקרא- קונטרה בס וזה בדיוק הצליל והתדר אותו הוא מפיק! לא מדובר באיזה מיקס ו/או תכסיס אולפני...
לעצם העניין- הדבר הנכון לבדוק- לקחת מגבר סטראו של מרנץ באותו טווח מחיר ולהשוות.... איציק- הרמתי כפפה...:)
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,001
מעורבות
1,059
נקודות
113
לא ממש מקנא ביבואנים.

חלק גדול מהיבואנים, גילו לדעתי ביתר שאת,את תחום היד שנייה, שמגלגל לדעתי את עיקר העיסקאות.
הם מציעים טריידים מעניינים,העיקר שיבואו.

מעבר לכך, הם נושאים את כל הקשיים של להיות עצמאי במדינת ישראל.
ותאמינו לי שיש, אני כזה.

נראה לי שהמצב הפוך... היבואנים מבצעים טרייד אין כי אין הרבה ברירה... כל בעל עסק היה מעדיף עסקת מזומן על עסקת טרייד אין, תאמין לי
ולכן זה עוד אחד מהגורמים שדווקא תוקעים את העסק ולא עוזרים בקידומו.
 

dor_s

אוהב את התחום
הודעות
496
מעורבות
145
נקודות
43
משתמע שחובב אודיו אמור לשדרג כל שנה שנתיים על מנת שכל היבואנים יחייכו
נראה גם שחלק מהכותבים מרגישים שעל מנת להיות חובב יש לשדרג לפחות רכיב על בסיס שנתי
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
משתמע שחובב אודיו אמור לשדרג כל שנה שנתיים על מנת שכל היבואנים יחייכו
נראה גם שחלק מהכותבים מרגישים שעל מנת להיות חובב יש לשדרג לפחות רכיב על בסיס שנתי

יש מחלה ידועה שאודיפילים לוקים בה שנקראת "שדרגת" - מאוד מדבק ואני מאוד מקווה שחידק לא יתפוס אותך
אישית נפגעתי מהמחלה הזאת קשות :)

להסיר ספק שאני שמוע מוזיקה אני מאוד שמח על כל שקל שהשקעתי בתחום
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
נראה לי שהמצב הפוך... היבואנים מבצעים טרייד אין כי אין הרבה ברירה... כל בעל עסק היה מעדיף עסקת מזומן על עסקת טרייד אין, תאמין לי
ולכן זה עוד אחד מהגורמים שדווקא תוקעים את העסק ולא עוזרים בקידומו.

אמנם ציטטתי את ערן שהוא עוסק בתחום אבל השאלה שאציג מיועדת לכלל העוסקים בתחום.

אשאל שאלה מופשטת ואח"כ אסביר מה עומד מאחוריה.
הרי סוד גלוי לכל הוא שהיבואן מקבל את המוצר במחיר של 50-55 אחוז OFF. דהינו ליבואן עולה המוצר בחול 50% ממחיר הריטייל שלו. נעזוב את הזיכוי ממעמ מחול ואת חיובו בישראל שכן הדבר תלוי בשיעורי המעמ בחול. פה לא הכסף הגדול.
הובלה ומיסים כמובן שיש..
עכשיו, נניח שאני מבקש לקנות מוצר יקר, שאינו נמצא במלאי של היבואן, כלומר היבואן לא השקיע עלות כלשהיא במוצר.
האם תמורת רווח של 10% או 15% מהעלות האמיתית לא כדאי לו לייבא עבורי? כל מה שנדרש ממנו זה לשלוח מייל ליצרן.
לא יוצא לו גרוש מהכיס והמוצר מגיע ישירות ללקוח.
הרווח האמור מצטרף כמובן להגדלת היקף הסחר עם היצרן ולהטבות נוספות...
כך שני הצדדים עשויים להרוויח. - הלא כן?
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור