ממקלדתו של אנלוגופיל: שתי חוויות מסקרנות מן העולם הדיגיטלי


מצב
הנושא נעול.

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
בכל הזדמנות שמתאפשרת לי אני שמח לבדוק מה קורה שם, בפסגות הדיגיטליות. הסיבה: אני משתוקק לשמוע הקלטות מעשרים וחמש השנה האחרונות, אבל לא שמעתי עדיין נגן עד 10000$ שלא המיט שממון על עפעפיי או לא הקפיץ אותי אחרי כמה דקות להשתיק את המדקרה הדיגיטלית. בשלושה-ארבעה הימים האחרונים הזדמן לי לשמוע שתי מערכות על, עם נגני תקליטורים מעניינים מאוד.

המערכת הראשונה הורכבה מרמקולים Wilson Watt Puppy 8, הגברה של ASR,
ונגן התקליטורים היה EMM Labs, שמחירו כ-10000$ (וכן חיווט, טיפול בחשמל, בידוד והעמדה ברמה גבוהה מאוד).
"מעניין...", המהמתי לעצמי אחרי שתיים-שלוש דקות, והמשכתי להקשיב. החלפנו תקליטור אחרי תקליטור, CD ו-SACD, מקלסי לג'ז ומג'ז לקלסי. והרשמים? כמו ברוב נגני התקליטורים ששמעתי, הצליל היה קטן ודק. חוץ מזה, הנגן נשמע טוב יותר כמעט מכל נגן אחר ששמעתי. הדינמיקה, הפירוט, השקיפות, השקט, גודל הבמה, קצות התדרים והאיזון ביניהם, היו ברמה שאפשרה גם לאנלוגופיל ליהנות ממה שרואות אוזניו בין ומסביב לרמקולים. אבל התכונה שמצאה חן בעיניי כמעט מייד, ואשר רק התעצמה במהלך ההאזנה, הייתה המרקם הטונלי של הצליל. זהו המקום שבו נכשלו כל נגני התקליטורים ששמעתי: בכל המקרים הצליל היה או רזה מדי או נפוח מדי, ובכל מקרה הוא היה שטוח. כלומר, נטול מרקם טונלי עשיר ומגוון. לא שהצליל עם ה-EMM נשמע עשיר וטבעי, אבל הוא בהחלט איננו שטוח, והוא מעביר במידה מספקת את הבדלי הגוונים בין הכלים והקולות השונים.

סיכומו של דבר: ההאזנה הייתה מרוכזת, ארכה שעתיים בערך, והפלא ופלא – לא התעייפתי ולא כאבו לי האוזניים. מצד שני, לא הוקסמתי ולא רותקתי למוזיקה. מצאתי את עצמי יושב ומאזין לה בעניין, אבל לא בהתלהבות. בטיפוף קל ברגליים, אבל לא בהתנועעות של דוס ביום כיפורים. הכול במידה במכשיר הזה, וגם זה בעיניי הישג לא מבוטל למכשור דיגיטלי.


המערכת השנייה הורכבה מחלקים מוכרים לי הרבה יותר: רמקולים Bosendorfer VC 7, מגבר הספק של CIAUDIO (קלאס D), קדם מגבר של LAMM, והמערכת הדיגיטלית הורכבה מן הטרנספורט של CEC מדגם TL 0X (במחיר 66000 ₪), וממיר שפופרתי של AUDIO LOGIC (במחיר 5200$). כמו כן, חיווט, טיפול בחשמל, בידוד והעמדה ברמה סבירה עד טובה.

כפי שאפשר לראות, מחיר המערכת הדיגיטלית הזאת כפול (וטיפה יותר) ממחיר הנגן של EMM. האם גם ההבדל הסוני כפול? לא, לא כפול, אלא כפול ומכופל! זאת הפעם הראשונה שנתקלתי במערכת דיגיטלית כזאת. צליל גדול ומלא, דינמי מאוד, מפורט, עם קצות תדרים פשוט מצוינים ומעברים מהירים כברק, ממש כמו בפטפון משובח. הבמה ענקית – לרוחב ולעומק – ושקופה, ברורה, ממוקדת ועם טונות של אוויר, ורק מערכות אנלוגיות באמת מעולות יכולות להעניק את זה או יותר מזה. כמו כן, אין שום זגוגיות דיגיטלית, ולמעשה אין שום סממן למדיה הדיגיטלית. מצד שני, זה עדיין לא נשמע פטפון טוב: הצליל קצת יבש, לא מספיק עשיר ומלא לחלוחית, ולא לגמרי מוחשי ומפוסל בחלל. למען האמת, המערכת הדיגיטלית הזאת נשמעה לי כמו טייפ קלטות עילאי, מעין גרסה היפר משודרגת של NAKAMICHI DRAGON, למי שזוכר.

סיכומו של דבר: המערכת הדיגיטלית ששמעתי לא עברה עדיין BURN-IN מלא, וגם נדמה לי שכדאי מאוד להחליף את זוג השפופרות בממיר לשפופרות משובחות ועשירות יותר. אבל גם ככה, מדובר מבחינתי בהפתעה גמורה. לא רק שהמערכת הדיגיטלית הזאת עושה מוזיקה – וזה ממש לא דבר שהאמנתי שהמדיה הדיגיטלית מסוגלת לו – אלא היא גם עושה את זה ברמה גבוהה (לעתים מאוד) ואפילו מרגשת משהו. זוהי המערכת הדיגיטלית היחידה עד כה שהייתי מכניס לביתי כדי ליהנות – ממש כך! – מן המוזיקה בדור האחרון. אבל, אללי, מניין הכסף?
 

תמונות מצורפות

  • TL0X.JPG
    TL0X.JPG
    KB 59.3 · צפיות: 256
נערך לאחרונה ב:

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
קצת דיוק לא יזיק

המערכת הראשונה שכללה פפי 8 EMM ןASR הינה בעלת מגבר חדש לגמרי שלא עבר עדיין ברייק אין,בהשוואה בין המגבר הזה לבין ה-CI AUDIO מדובר בפער תהומי שלא יכול להסביר את התלהבותו של מר בוזגלו,ההסבר היחידי שיכול לעלות על דעתי הוא שלשמעון רמקול זהה לזה שיש לשחורי-כלומר לשניהם יש VC7 של בוסנדורפר ובטוחני שבשיחות ביניהם מועלה הנושא"כמה מוזיקלי הבוסנדורפר שלנו".
היתכן שההרגל של מר בוזגלו הביא אותו למסקנה המלומדת שהמערכת הדיגיטלית של עופר נישמעת כך בעיקר בגלל השילוב CEC\AUDIO LOGIC .
האמת היא שגם אני מאוד אוהב איך שנישמעת המערכת של עופר,אך יש ליזכור שהיא לא חפה מקולורציה שאופינית לרמקול, כמו כן המערכת של עופר מצוידת הן בממיר והן בקדם מגבר שפורפרתיים שיוצרים מעין המשכיות או כעין"הלחמה" בין התוים.
לעומת זאת המערכת ה-"ראשונה" כוללת מגבר ציוד טרנזיסטורי בלבד ולא זאת בלבד, המגבר הכולל בתוכו פרה פסיבי (איטגרייטד)נחשב למגבר בעל ה-RISING TIME המהיר בעולם,כך שהמריחה הקטנה או "ההלחמה" של התוים לא קימת,ויש כאלו שאוהבים זאת וכאלו שמעדיפים את המריחה הקטנה השפורפרתית ואת האיטיות הקשורה אליה.
מהכרות ארוכת שנים של הEMM -מדובר בנגן שקוף מפורט ודינמי הרבה יותר מאשר AUDIO LOGIC אשר מצטיין מצידו ב-"צליל יפה".
בנוסף רוצה לציין שמר בוזגלו לא ביקר אצלי ,למרות שגם לי יש ASR וגם EMM ,אלא אצל שכני המעצבן בחלון מעבר לרחוב.
בכל אופן אני היתי שומר לעצמי התרשמיות שכאלו בביקור אצל חברים בעלי מגבר חדש שמציץ לו במהלך הברייק אין ,מה עוד שלאוירה שם אין ערך מוסף.
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
השאלה היא לאיזה סוג של צליל אתה רגיל

מר בוזגלו על שלל השמות שלו רגיל לשמוע מוזיקה דרך ראש המערכת שלו שהוא שלטר 901
כמי שמכיר טוב מאוד את הראש בכללותו והראש הזה בפרט (גם המנקה אצלינו מכירה אותו טוב :O) הראש הזה הוא מיד בס מובלט יחד עם מיד .
מה הראש הזה לא יודע להוציא ולא משנה לאיזה רמקול הוא מחובר- הוא לא יודע להוציא גבוהים באופן מספיק טוב, הוא לא ראש שמפיק מוזיקה דינאמית. תחום הבס הוא בעל גוף אבל לא דינאמי ומדוייק מספיק.
הוא מתאים לאילו שאוהבים את מלכודת הדבש של הרמקולים האנגליים.
לכן- כל מה שישמע ללא מיד מידבס מובלט ובעל שכבות- ישמע רזה.
הסאונד על פי אברום יכול להיות ברמת דינאמית לא גדולה, גבוהים לא נקיים וכל ההתרחשות היא קצת עצילה.
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
מר בוזגלו על שלל השמות שלו רגיל לשמוע מוזיקה דרך ראש המערכת שלו שהוא שלטר 901
כמי שמכיר טוב מאוד את הראש בכללותו והראש הזה בפרט (גם המנקה אצלינו מכירה אותו טוב :O) הראש הזה הוא מיד בס מובלט יחד עם מיד .
מה הראש הזה לא יודע להוציא ולא משנה לאיזה רמקול הוא מחובר- הוא לא יודע להוציא גבוהים באופן מספיק טוב, הוא לא ראש שמפיק מוזיקה דינאמית. תחום הבס הוא בעל גוף אבל לא דינאמי ומדוייק מספיק.
הוא מתאים לאילו שאוהבים את מלכודת הדבש של הרמקולים האנגליים.
לכן- כל מה שישמע ללא מיד מידבס מובלט ובעל שכבות- ישמע רזה.
הסאונד על פי אברום יכול להיות ברמת דינאמית לא גדולה, גבוהים לא נקיים וכל ההתרחשות היא קצת עצילה.

שאלה מצוינת: אני רגיל לצליל אמיתי. ואתה?
דיז 1, מה דעתך אחת ולתמיד להתקיל את עצמך ולשמוע מה מסוגל להפיק הראש שהעוזרת שלך מחצה, ומכרת לירקן (סיפרת לו על זה?), שמכר לי?
אשמח מאוד אם תזמין אותי אחרי כן לשמוע אצלך, ולהיווכח מהם הקריטריונים שלך.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,042
מעורבות
1,485
נקודות
113
שלום גם לך!

מר בוזגלו על שלל השמות שלו רגיל לשמוע מוזיקה דרך ראש המערכת שלו שהוא שלטר 901
כמי שמכיר טוב מאוד את הראש בכללותו והראש הזה בפרט (גם המנקה אצלינו מכירה אותו טוב :O) הראש הזה הוא מיד בס מובלט יחד עם מיד .
מה הראש הזה לא יודע להוציא ולא משנה לאיזה רמקול הוא מחובר- הוא לא יודע להוציא גבוהים באופן מספיק טוב, הוא לא ראש שמפיק מוזיקה דינאמית. תחום הבס הוא בעל גוף אבל לא דינאמי ומדוייק מספיק.
הוא מתאים לאילו שאוהבים את מלכודת הדבש של הרמקולים האנגליים.
לכן- כל מה שישמע ללא מיד מידבס מובלט ובעל שכבות- ישמע רזה.
הסאונד על פי אברום יכול להיות ברמת דינאמית לא גדולה, גבוהים לא נקיים וכל ההתרחשות היא קצת עצילה.

לא מכיר הראש הזה ,אבל אולי מסביר את ההתרשמות אצל קובי והביטויים של" צליל דק וקטן".
למרות שהאמת היא שלקובי יש באמת צליל דק וקטן,אולי בגלל הרמקולים או החדר?
 

שמעון ב.

חבר משקיען
הודעות
1,305
מעורבות
0
נקודות
0
שניצל,
אשמח מאוד לבוא לשמוע אצלך ולשוחח אתך בצורה לא וירטואלית.
אתה גם מוזמן לבוא לשמוע אצלי. אני בטוח שתשתומם.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
אני שמח על ההודעה שאפשר לשמוע מוסיקה עם CI AUDIO, זה בהחלט חדשה מרעישה עבורי.
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
שאלה מצוינת: אני רגיל לצליל אמיתי. ואתה?
דיז 1, מה דעתך אחת ולתמיד להתקיל את עצמך ולשמוע מה מסוגל להפיק הראש שהעוזרת שלך מחצה, ומכרת לירקן (סיפרת לו על זה?), שמכר לי?
אשמח מאוד אם תזמין אותי אחרי כן לשמוע אצלך, ולהיווכח מהם הקריטריונים שלך.

צליל אמיתי? ואוו איזה גבר.

אני לא זוכר מה סיפרתי לירקן שמכרתי לו את הראש הזה (אני מניח שסיפרתי) אבל מה שאני כן יודע שהירקן מכר לך את הראש הזה במחיר גבוהה יותר מאשר אני מכרתי לו בזמנו.(lol)
למה?
כנראה הבין שאפשר לעשות עליך סיבוב.(ורד) הוא מכר לך עוד דברים . בזמנו הוא סיפר לי על הקונה המוזר (זה אתה , אם לא הבנת) , שיטות הבדיקה\האזנה שלו שהם מצחיקות לא רציניות עד הזויות. אז לא ידעתי שאתה גם תתחיל להיות טרול בכל מיני פורומים.:O

לגבי השלטר 901- מכיר אותה מצויין בכמה פטיפונים ובכמה מערכות. איך שלא תסובב את זה , פורד אסקורט 1977 לא יכולה לנסוע כמו פורד מונדאו 2009.
אתה כמובן מוזמן לדמיין מה שאתה רוצה. דימיון פורה יש לך. זה כן.

שתגמור לשדרג - תפנה אלי. עד אז , אל תבזבז את זמני.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
השוואות

אי אפשר להשוות שני מקורות שונים על סמך שמיעתם בשתי מערכות שונות לחלוטין, המנגנות בחדרים שונים ובזמנים שונים.

זה לא מקצועי, לא הגיוני, ומטעה.
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
אי אפשר להשוות שני מקורות שונים על סמך שמיעתם בשתי מערכות שונות לחלוטין, המנגנות בחדרים שונים ובזמנים שונים.

זה לא מקצועי, לא הגיוני, ומטעה.

+1(Y)
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
בכלל כל השרשור הזה והשיבוטים שלו בפורומים אחרים נראים לי הזויים
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
(lol)יש עוד פורומים בארץ ?
 

אלוהיםאדירים

אוהב את התחום
הודעות
167
מעורבות
0
נקודות
0
אני שמח על ההודעה שאפשר לשמוע מוסיקה עם CI AUDIO, זה בהחלט חדשה מרעישה עבורי.

:מבולבל: ???

אתה מוכן לפרט?

קראתי המון ביקורות מפרגנות על המגברים האלה, שהומלצו בפומבי גם על ידי יצרן רמקולים מאוד מכובד. יצא לי גם להתכתב ולקבל פידבקים מהתרשמות של אחד החברים כאן שאני מאוד מעריך את כתיבתו ואת דבריו: בדיקת המונובלוקים שלהם יחד עם קדם של VAC הרשימה אותו מאוד.

מדוע לדעתך אי אפשר "לשמוע מוזיקה" עם ההגברה הזו? באיזה סט-אפ בדקת אותה?
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
במערכת שלי בבית עם שלושה PRE שונים (CARY, HK ו KORA) ומחוברים ישירות לנגן.
ד"א, גם היבואן כתב לא מזמן שהוא לא מכר אף לא זוג אחד.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
רוזי.

אין קשר בין איכות המכשיר לבין כמות המכירות.

אני שמעתי מערכת אצל עופר משולבת עם המונובלוקים הדיגיטלים המדוברים. אינני זוכר שיצאתי שם בתחושה שהמערכת לא עושה מוסיקה.

שידוך של קדם מגבר נכון עם הרמקולים הנכונים בשילוב המגבר הזה יכול להביא תוצאה מעולה.

אל תשכח שעופר שחורי {בלי לפגוע חלילה} נותן לשמוע בבית ולא יושב מול הלקוח בזמן ההדגמה ומנסה למכור לו.
רוב המאזינים מושפעים מאוד מדיעות קדומות על מגברים דיגיטלים מה שמשפיע בהחלט על התוצאה הסופית.

יש לנסות ולהתעלם מדיעות קדומות ולחפש את היתרונות שבדיגיטלים. {ויש להם לא מעט כאלה}.
 

אלוהיםאדירים

אוהב את התחום
הודעות
167
מעורבות
0
נקודות
0
במערכת שלי בבית עם שלושה PRE שונים (CARY, HK ו KORA) ומחוברים ישירות לנגן.
ד"א, גם היבואן כתב לא מזמן שהוא לא מכר אף לא זוג אחד.

יצא לך לעשות בדיקה דומה, או כלשהי גם עם מגברי קלאס D אחרים? התרשמת אחרת?
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
שמעתי עם שלושה PRE שונים (אחד מהם של עופר).
מצטער, זאת החוויה שלי מהמגברים הנ"ל.
לי לא הייתה שום דיעה קדומה שלילית לגבי מגברים דיגיטלים, ההפך הייתי מושפע חיובית משפע הביקורות הנלהבות ברשת עליהם.
(לדעתי יש קשר מסוים בין אייכות המכשיר ומחירו לכמות המכירות שלו)
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
יש לי T AMP, שעבור מחירו הוא מגבר מדהים.
שמעתי TACT במערכת אחרת, והוא נשמע דומה ל - CI עם עם מעט יותר נפח.
לא אהבתי את מה ששמעתי בזמנו מהניופורס בתערוכה.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,088
מעורבות
4,236
נקודות
113
רוזי.

כיצד הצלחת לבודד את הניופורס מהמערכת במלואה? אולי חותמת הצליל שלא אהבת נבעה ממכשיר אחר.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,346
מעורבות
882
נקודות
113
ממה? מקדם מגבר של CARY מנגן של CARY? לא חושב.
המערכת נשמעה שונה לגמרי מאיך שציוד של CARY נשמע, ואני שמעתי CARY.
ואני בטוח שזה לא הרמקולים. למה כי הועלו בי עוד פעם זגרונות של CI AUDIO במערכת שלי, בעוד אני עומד מול מערכת אחרת לגמרי.
 
מצב
הנושא נעול.

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור