ronnyb
עוסק בתחום
- הודעות
- 571
- מעורבות
- 0
- נקודות
- 0
בעקבות השרשור של מתנוש,בו העלו חברים את החשש שמערכות אנלוגיות ,כגון הקלטה אנלוגית,שפופרות ריק )Tubes),ופטיפונים סובלים מ מחלת ה Distortion אשר גורמת להם להשמע נחותים לעומת ציוד דיגטלי שהוא בעל THD נמוך ......הרי לינק המסביר כי מה שחשוב למוח האנושי זה לא הסכום האריתמטי של ההרמוניות המופיעות מסביב לטון היסודי המנוגן,אלא סדר בהרמוניות.
Harmonic content and distortion
הלינק הוא: http://en.wikipedia.org/wiki/Tube_sound
Triodes (and MOSFETs) produce a monotonically decaying harmonic distortion spectrum.[clarification needed] Even-order harmonics and odd-order harmonics are both natural number multiples of the input frequency.
Psychoacoustic phenomena include the effect that high-order harmonics are more offensive than low. Thus, in distortion measurements this should be taken into consideration to weight audible high-order harmonics more than low. The importance of high-order harmonics suggests that distortion should be regarded in terms of the complete series or of the composite wave-form that this series represents. It has been shown that weighting the harmonics by the square of the order correlates well with subjective listening tests. Weighting the distortion wave-form proportionally to the square of the frequency gives a measure of the reciprocal of the radius of curvature of the wave-form, and is therefore related to the sharpness of any corners on it.[5] Based on said discovery, highly sophisticated methods of weighting of distortion harmonics have been developed.[6] Since they concentrate in the origins of the distortion, they are mostly useful for the engineers who develop and design audio amplifiers, but on the other hand they may be difficult to use for the reviewers who only measure the output.[7]
כל האמור כאן ובהמשך בלינק מסביר מדוע לאוזן האנושית מכשירים המייצרים Even order distortion (להלן EvOD ), נשמעים למוח שלנו נכון/טוב ,אפילו כאשר הסכום של ההרמוניות T.H.D נראה לנו גבוה,כגון 2% אותם ציין רוברט כאחוז העוותים המאפיין השמעה מפטיפון טוב.
זו הסיבה מדוע מגברי שפופרות נשמעים לנו טוב,כולל מגברי גיטרה חשמלית שפופרתיים,בהבדל ממגברי גיטרה טרנסיסטוריים.....
למגברי שפופרות איכותיים ,וגם יקרים,בדרך כלל מציינים הספק מקסימלי עם נתון של 3% THD ,דבר שעלול לגרום התקף חרדה לחובבי המספרים והטכנולוגים למיניהם......
אלא שהחברה האלה שוכחים שבניגוד למכשירי המדידה שלהם,המוח שלנו לא קולט את סכום ההרמוניות,אלא את הסדר שלהם,וכאשר ה EvOD הן דומיננטיות,זה נשמע לנו טוב,טבעי וכדומה,אפילו אם הן מסתכמות ביחד לערך מדידתי גבוה,אשר גורם חרדה למכשירי המדידה......
אני זוכר שלפני 20 שנה המגברים של Carver הביאו נתוני הספק מקס. ב 0.5% THD .אבל הם נשמעו נכונים יותר ממוצרים זולים מהמזרח הרחוק,שנתנו הספק מקס. ב 0.005 THD .
עבדכם,החזיק באותה תקופה בדיוק במגבר כח טרנסיסטורי של C. Johnson שנתן 100 ואט לצד ,בערך מפחיד טכנולוגים של 1% THD .....אבל משום מה הוא נשמע טוב.היו לו התקני יציאה טרנסיסטורים מסוג MOSFET ,שנחשבו כחיקוי לא רע של שפופרת טובה.
לכן לא נתקפתי בהלה כאשר רוברט ציין שהפטיפון טוב נותן לאחר החורט,וההשמעה נתון של 2% THD ,האמת שהנתון של רוברט קצת הפתיע אותי לטובה,אבל הוא בכלל לא שולל את העובדה שהויניל על פטיפון נשמע להרבה מאד אודיופילים טוב בהרבה מCd בעל נתון THD נמוך מים המלח.
זוהי הסיבה מדוע עבדכם מתעלם בכלל מנתון ה THD ,..פשוט משום שהמוח שלי לא מצליח לשמוע אותו,לתפוס אותו,ולא מבין מדוע זה נתון רלבנטי לפרסום לגבי מכשירי אודיו.,יען כי זה נתון שלא ניתן להפיק ממנו שום ידיעה לגבי טיב ההשמעה,או איך ישמע אותו רכיב בזמן נגינה.
Harmonic content and distortion
הלינק הוא: http://en.wikipedia.org/wiki/Tube_sound
Triodes (and MOSFETs) produce a monotonically decaying harmonic distortion spectrum.[clarification needed] Even-order harmonics and odd-order harmonics are both natural number multiples of the input frequency.
Psychoacoustic phenomena include the effect that high-order harmonics are more offensive than low. Thus, in distortion measurements this should be taken into consideration to weight audible high-order harmonics more than low. The importance of high-order harmonics suggests that distortion should be regarded in terms of the complete series or of the composite wave-form that this series represents. It has been shown that weighting the harmonics by the square of the order correlates well with subjective listening tests. Weighting the distortion wave-form proportionally to the square of the frequency gives a measure of the reciprocal of the radius of curvature of the wave-form, and is therefore related to the sharpness of any corners on it.[5] Based on said discovery, highly sophisticated methods of weighting of distortion harmonics have been developed.[6] Since they concentrate in the origins of the distortion, they are mostly useful for the engineers who develop and design audio amplifiers, but on the other hand they may be difficult to use for the reviewers who only measure the output.[7]
כל האמור כאן ובהמשך בלינק מסביר מדוע לאוזן האנושית מכשירים המייצרים Even order distortion (להלן EvOD ), נשמעים למוח שלנו נכון/טוב ,אפילו כאשר הסכום של ההרמוניות T.H.D נראה לנו גבוה,כגון 2% אותם ציין רוברט כאחוז העוותים המאפיין השמעה מפטיפון טוב.
זו הסיבה מדוע מגברי שפופרות נשמעים לנו טוב,כולל מגברי גיטרה חשמלית שפופרתיים,בהבדל ממגברי גיטרה טרנסיסטוריים.....
למגברי שפופרות איכותיים ,וגם יקרים,בדרך כלל מציינים הספק מקסימלי עם נתון של 3% THD ,דבר שעלול לגרום התקף חרדה לחובבי המספרים והטכנולוגים למיניהם......
אלא שהחברה האלה שוכחים שבניגוד למכשירי המדידה שלהם,המוח שלנו לא קולט את סכום ההרמוניות,אלא את הסדר שלהם,וכאשר ה EvOD הן דומיננטיות,זה נשמע לנו טוב,טבעי וכדומה,אפילו אם הן מסתכמות ביחד לערך מדידתי גבוה,אשר גורם חרדה למכשירי המדידה......
אני זוכר שלפני 20 שנה המגברים של Carver הביאו נתוני הספק מקס. ב 0.5% THD .אבל הם נשמעו נכונים יותר ממוצרים זולים מהמזרח הרחוק,שנתנו הספק מקס. ב 0.005 THD .
עבדכם,החזיק באותה תקופה בדיוק במגבר כח טרנסיסטורי של C. Johnson שנתן 100 ואט לצד ,בערך מפחיד טכנולוגים של 1% THD .....אבל משום מה הוא נשמע טוב.היו לו התקני יציאה טרנסיסטורים מסוג MOSFET ,שנחשבו כחיקוי לא רע של שפופרת טובה.
לכן לא נתקפתי בהלה כאשר רוברט ציין שהפטיפון טוב נותן לאחר החורט,וההשמעה נתון של 2% THD ,האמת שהנתון של רוברט קצת הפתיע אותי לטובה,אבל הוא בכלל לא שולל את העובדה שהויניל על פטיפון נשמע להרבה מאד אודיופילים טוב בהרבה מCd בעל נתון THD נמוך מים המלח.
זוהי הסיבה מדוע עבדכם מתעלם בכלל מנתון ה THD ,..פשוט משום שהמוח שלי לא מצליח לשמוע אותו,לתפוס אותו,ולא מבין מדוע זה נתון רלבנטי לפרסום לגבי מכשירי אודיו.,יען כי זה נתון שלא ניתן להפיק ממנו שום ידיעה לגבי טיב ההשמעה,או איך ישמע אותו רכיב בזמן נגינה.