מיהו לדעתכם אודיופיל מס" 1 בארץ?


Croc

חבר משקיען
הודעות
540
מעורבות
111
נקודות
43
לא הבנתי מה אתה מתרגש.
ברור לגמרי שבכלל לא ברור מה זה אודיופיל.

יש ברוסית מילה שאני אוהב מצרפתית MELOMANE - אחד שאוהב לשמוע מוזיקה.
אבל כמובן שמי שעושה את זה על מע' מיני של AIWA אינו אודיופיל כי מילה הנ"ל לא מתייחסת לאיכות הסאונד.......

אני חושב שלהכניס לסיפור הזה את DYI-יסתים כמו מיכאל/חנן/ראס ולהגיד שרק כך אפשר להיות אודיופיל זה לא הכי הוגן כי זה פוסל את 99% אוהבי מוזיקה וסאונד שאין להם מספיק יכולת וידע לבנות דברים רציניים לבד.

מצד שני בעיניי באמת אין קשר לאודיופיליה במובן הבריא של המילה לבין ציודופיליה וקצב תחלופת ציוד.......
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
38
נקודות
48
גידי כתב:
אותו אחד מייצג עבורי את האודיופיל "מספר 1"-אדם שאיננו קניין של מותגים, רוב המערכת שלו הוא בנה תוך ידע נרחב אמיתי שלא ניזון ממאמרי ביקורת מצחיקים בעיתוני האודיו
ובתכלס- התוצאה אצלו מאוד מיוחדת.
אחר ששמעתי את הרמקול אצלי הבנתי שאני מעוניין ללכת בדרך הזו, שמעתי כמה נוספים בחו"ל ומישם הדרך הייתה ברורה.

1.גידי במה שונה הרמקול שלו מהרמקול שלך?
2.איך היית מגדיר את התוצאה אצלו לעומת מה שיש אצלך?
3.ומה יש אצלו שאתה אוהב שלא קיים אצלך אם ביכלל?
 

נערך לאחרונה ב:

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
כל פעם שמתמשים במושג "ציודופיל" יש לשים בצד מטבע קטן על הזכויות יוצרים לטובתי :cool:

בסוף זה אולי יאפשר לי לרכוש ציוד יותר כבד (lol)
אני מבין שאתה כבר התחלת לגבות ?(lol) כי שמעתי שקנית ציוד חדש לאחרונה , אז רציתי לדעת אם הקניה מומנה מתמלוגים על המילה מהפורום הכתום ?(lol)(lol)(lol)
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
1.גידי במה שונה הרמקול שלו מהרמקול שלך?
2.איך הייתה מגדיר את התוצאה אצלו לעומת מה שיש אצלך?
3.ומה יש אצלו שאתה אוהב שלא קיים אצלך אם ביכלל?

אם אני הבנתי נכון, הרמקול של גידי הוא כולו כולל היחידות מBD.
אם אני גם זוכר נכון את התיאור הוא מגיע בחבילות והוא הרכיב אותו לבד בארץ.

http://www.dtown.co.il/forum/1289-רמקול-חדש.html

הרמקול של אלון הוא בעצם יחידת פול ריינג' של חברת LOWTHER
http://www.lowtherloudspeakers.com/
והשופרים הוזמנו על ידו מחברת BD .

האם הבנתי נכון ?
 

KOOKE

חבר משקיען
הודעות
1,062
מעורבות
0
נקודות
0
אודיופיל מס 1 בעיני הוא מי שמקדיש לתחביב הזה את מירב אונו ולא בהכרח את מירב הונו !!
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
1.גידי במה שונה הרמקול שלו מהרמקול שלך?
2.איך היית מגדיר את התוצאה אצלו לעומת מה שיש אצלך?
3.ומה יש אצלו שאתה אוהב שלא קיים אצלך אם ביכלל?

שאלת על הרמקול ואני דווקא רוצה להתייחס "לאודיופיל".
הצליל אצלו הוא תולדה של מערכת שלמה ולא רק רמקול. המערכת השלמה איננה תולדה של קניינות ברנד ניים כזה או אחר
אלא אוטודידקטיות ולימוד של שנים,(עם מקצוע שקשור לתחום הטכני הרלוונטי), ניסיונות ושיפורים. זה לא מצב שהיום קונים רמקול אחד ומחר שני וכו'. זה שיפור מתמיד בתוך המערכת.
העלויות אצלו לא זולות באופן אבסולוטי אבל זולות עד כמעט מגוחחות אל מול מה שאודיופיל קנייני –מוציא.
ההיכרות הראשונה ביננו הייתה קשורה לכבלים וקשור לדיון על הכבלי כוח שמתרחש כאן.
לאחר שביקרתי בביתו והוזמנתי לחוות את הצליל במערכת שלו –ביקשתי ממנו לבוא אלי ולסדר לי משהו (שקעים אמריקאים)בחשמל למערכת.
סיכמנו שיביא גם את הכבלים שהוא עושה בכדי שנשחק בהם קצת. מדובר על מערכת שהייתה לי לפני אולי 8 -10 שנים, באיכות בינונית בעלות כוללת של עד 8000 $ אולי יותר(לא זוכר ממש)
שמנו כבל רמקול אחד שלו במקום אילו הקיימים (היו אז גם כבלים פשוטים וגם כמה "אודיופילים" שהושאלו לי)
ההבדל היה מאוד משמעותי . עבורי זו היה הבדל ברמה של פליאה. הכבלים שלו מבוססים על נחושת עם טיפול כימי שהוא מסרב לספר ועוד כל מיני. לצערי המעטפת של הכבל איננה נוצצת ואין מדבקה עם שם מפוצץ עליה. רכשתי ממנו כבל אחד ואחר תקופה עוד אחד ואחר עוד אחד וכך הלאה.הם עדיין בשימושי.
בזמנו שוחחתי עם אודיופיל מדופלם שהוזכר כאן. היה לו סיפור של התאמה של רמקולים ומגבר וכו'. הוא צילצל אלי אחרי שפרסמתי מודעה למכירה כבל כוח של חברה מסויימת- היות ועבורי הכבל הזה לא עשה הבדל מהותי. הכבל הנ"ל קניתי בזמנו מבחור בהולנד ששיווק את מוצרי החברה המסויימת במחירי "פוב"- כלומר מחירי "שער מפעל".
אותו אודיופיל צילצל אלי מאחר ורצה את הכבל. סיפרתי לו שאני לא אוהב את הכבל המסחרי הזה היות ועבורי הוא לא היה שונה מכבל קומקום חשמלי ואמרתי לאותו אודיופיל שאני לא חושב שהוא יעשה אצלו את מה שהוא מחפש.
סיפרתי לו על הכבלים של חנן שאני משתמש בהם. הוא סיפר לי ששמע על אותם כבלים וזה מעניין אותו לבחון אותם אבל לא מתאים לו להוציא הרבה כסף על כבל חשמל שהוא לא ברנד ניים.
הסיבה היא פשוטה-
אודיופילים מקומיים , אפילו מספר 1 , מי שלא יהיה- הם כמו זקנות על ספסל בגן ציבורי: מקשקשות על המבצעים האחרונים במדף הגפילטפיש בסופר או על המקרמה החדש שקנו.
אודיופילים מקומיים הם כאילו שזקוקים להחליף ולשדרג כל הזמן. מה כולל השידרוג הזה: חייב שיהיה ברנד ניים כדי שאחרים יראו ויגידו "ואוווווווווו". חייב להיות לזה תו מחיר ראוי כדי שלא כל סטונדנט(אורי ו.) יוכל לקנות את זה וגם והכי חשוב, הברנד ניים מאפשר בקלות למכור את המוצר שוב בהמשך.
זו התעשיה.
נחזור לאותו אודיופיל שביקש ממני לרכוש את הכבל המסחרי בזמנו- אמרתי לו : תשמע חבר, אני עושה חסד איתך. הכבל שאני מוכר הוא פחות טוב מהכבל של חנן. אין לי בעיה למכור אותו יש המון קופצים (המחיר שביקשתי , סביב 1200-1400 ש"ח ,היה זהה למחיר שקניתי והוא היה אטריטיבי ), לך לחנן תבדוק ואולי יתאים לך הכבל שלו שיקר בכמה מאות שקלים(בזמנו) מהכבל שאני מוכר . אבל המספר 1 היקר התחיל ב..."כן , לא, אולי, למה , ככה...." ועוד כל מיני תירוצים ורציונליזציות.
בקיצור..." מי אודיופיל מספר 1? "עלק
חארטה ברטה , ליצנות עם חובבנות והרבה מלל של זקנות ביום חורף בהיר על ספסל בגן מאיר בין משחק ברידג' אחד לשני.

אני גם יודע על סוחר אחד(סוחר – אל תדאג, לא מפרסם מי אתה) שמלקלקים לו כאן כאילו הוא מבין משהו (ואני וגם חנן יודעים שהוא מבין כמו שאני מבין בבלט אינדונזי)
הנ"ל בחן את הכבל של חנן מול כבל שהוא מוכר בעלויות מאוד גבוהות והגיע למסקנה שמה שהוא מוכר פחות טוב. האם הפנה "ניצודים ברשת" שחיפשו כבל לציוד שלהם למישהו שהוא יודע שהתוצאות אצלו יותר טובות- קדחת.
פראיירים לא מתים ולא מתחלפים- הם מתרבים

לגבי השאלה שלך על ההבדלים ברמקול בינו לבני אענה בהמשך.


נ.ב. : יש איזה מישהו שלפני יומיים מצלצל אלי לסלולרי ומשאיר על תיבת הדואר הקולי התנשפויות שנשמעות לי במבטא יווני עתיק. אז שוטר אזולי או לא- דיר באלק :O
901
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
1.גידי במה שונה הרמקול שלו מהרמקול שלך?
2.איך היית מגדיר את התוצאה אצלו לעומת מה שיש אצלך?
3.ומה יש אצלו שאתה אוהב שלא קיים אצלך אם ביכלל?

אם תתבונן טוב בדף האינטרנט שבו ראית את הרמקול של אותו בחור בגבעתיים, תבחין בעוד כמה עשרות צילומים של רמקולים אחרים המבוססים על הורן כזה או אחר בתצורות שונות.
החברים שם, חלקם מרכיבים את הרמקולים שלהם מחלקים שונים שהמשותף לכולם הוא שימוש בהורן של אותה חברה. ההורן השונים שאותה חברה מייצרת שונים גם בדרייברים שניתן לשדך אילהם והגישות השונות לתחום הבס וכו'

האמת שאף פעם לא העסיקה אותי השאלה של מי יותר טוב ולכן קשה לי לענות.
בנוסף מזמן לא הקשבתי למערכת אצלו, לכן כל מה שאני יכול לספר זה רק מזיכרון.
התיאור של הסאונד שהוא כותב שם באתר הוא נכון ומדוייק-ואני יכול להשתמש במילותיו לתיאור הסאונד אצלי. בכל זאת השוני הוא גדול מאוד הן בבניה והן בצליל.
השתעשעתי בעבר במחשבה לשכור את שרותיו של חנן שירכיב\יבנה לי רמקול המבוסס בין השאר על יחידת ההורן של ההולנדי. אני לבד לא יכול לעשות זאת- אין לי ידע וניסיון דרושים ומספיקים לזה. הבעיה עם אותו אודיופיל שהוא כל כך פדנט שכל תהליך אצלו לוקח המון זמן ועזבתי את הרעיון (דרך אגב, גם ההולנדי מאוד מעריך את חנן משיחות שהיו לנו עליו)
אני הלכתי על הפיתרון של הטמבלים בעלי הכסף- קניתי את הרמקול הכי טוב שם.
האמת שאין לי חשק עכשיו להכנס למכולל ההבדלים הטכנים (פעם אחרת) ויש הרבה.
הרמקול של חנן הוא הרמקול של חנן תוך שימוש ביחידות ותיכנון של יצרנים כמו ההולנדי למשל.
הרמקול שלי הוא הרמקול של ההולנדי עצמו (זה הרמקול האישי שלו) אבל התיכנון שלו הוא רק שליש של ההולנדי והוא שיתוף פעולה של שניים נוספים.
על רקע זה היה מאבק אגו די מפתיע בין שני אנשים באמת נחמדים ויחסית צנועים , ההולנדי מצד אחד והמתכנן השני –מישהו דני שגר בבלגרד ונקרא גרנר כריסטנסן - עם ניסיון וידע נרחבים מאוד בייצור רמקולים.
הקרע בינהם קרה לאחר שהרמקול הוצג בתערוכה בדנוור ב 2008 שם הייתה די התלהבות
מהרמקול. או אז עיניני האגו התחילו לצוץ.
Srajan Ebaen מעיתון 6moons

ערך סיור לאיזור בלגרד בכדי לכתוב על תעשיית האודיו שם כאשר המטרה העיקרית הייתה להגיע לאותו כריסטנסן ולכתוב התרשמות על הרמקול\מערכת מתוצרת הולנד של אותו בלגרדי .
או אז החלו הבעיות היות וכריסטנסן טען שהוא ממציא הרמקול וההולנדי טען שלא אלא הוא רק פיתח חלק מאוד מסויים וכו'
סרג'ן אבן לא פרסם ביקורת על הרמקול בגלל הבעיתיות שנוצרה (פרסם על מגברים שנמכרים גם בארץ ודברים אחרים)
הויכוח בין הדני\בלגרדי והולנדי על מי באמת בעל הרעיון המשיך בכל מיני פורומים.
משם זה המשיך לאקט המחאה: מצד אחד ההולנדי הוריד את מה שהדני כתב באתר שלו בזכות הרמקול (הוא כתב דברים מאוד יפים ונלהבים) ומצד שני הבלגרדי מכר את הרמקול שלו (לבלגרדי אחר) וכתב לי שהוא הולך לבנות בעצמו משהו מטורף הרבה יותר שרק ההורנס עצמם לייצר כאילו זה עיניין של כמה עשרות אלפי דולרים.
בתכלס, שינהם אנשים חביבים, מקצועיים, על פניו צנועים, שעזרו לי רבות בידע וניסיון- שהחלסטרה עלתה להם לראש.:D


לגבי ההשואה עם הרמקול שלחנן-לא נכנס לזה אבל דברים שהיו אצלו והפריעו לי קצת (על פי זיכרון) : נקודת ישיבה \ האזנה מאוד מצומצמת-
הסאונד ענק ברמות שלא מפריעות לחוויה המוזיקאלית אבל אני מעדיף חצוצרה או קול , בגודל במה קטן יותר. הבס היה טוב אבל עדיין לא מספיק קוהורנטי עם השופר במיוחד בכיווניות וכו'.
אצל שנינו יש מאפיין שחנן מציין כ -
"INCREDIBLE LIVE PERFORMANCE".
עדיין הסאונד שונה וגם הפרזנטציה.
הבס אצלי הוא הורן ואצל חנן ,,, האמת שכבר לא זוכר כי הוא בנה משהו חדש.


אני מאוד מבסוט עם מה שיש לי. למעשה לא יכול לחשוב על רמקול אחר שאני רוצה.

אצל חנן המערכת עבורי היא הוכחה לידע והבנה העמוקה שלו. הוא בנה את הכול. הוא לא קנה באיזה חנות. ההוכחה מה הוא מבין היא באיכות הצליל שהשיג שם. הייעוץ שלו היה עבורי לרוב פורה ומלמד גם במערכות שהיו לי בעבר ולא קשורים להורנס.

באופן כללי- ההשואה של הרמקולים ההולנדים אל מול אוונגרד היא לא "פיירית" כי אוונגרד שהוא רמקול רציני מאוד –לא עומד בסטנדרטים של הסווינג בשום פרמטר שהוא. אפילו לא אחד.
לא מכיר אחד שהיה לו רמקול של ההולנדי והחליף לאוונגרד . מכיר הרבה שהיה להם אוונגרד והלכו להולנדי.

אוונגדר יש כמה תכונות מאוד טובות ויש כמה בעיות שעבור חלק מהאנשים הם פטאליות.
למשל-הבס לא טוב נקודה. וזה באמת לא משנה איזה מגבר משדכים להורן עצמו.


מקווה שזה מספיק לעת עתה (האמת שקצת משעמם לי לכתוב על מה שיש לי,,,,אבל נעשה איזה סיכום יפה בתחילת השנה הבאה כולל איזה דבר או שנים על מגברים SET)
 

נערך לאחרונה ב:

panter

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
38
נקודות
48
יפה גידי אני מתרשם שאוונגרד כבר לא יהיה לך:)
לגבי נושא השרשור עצמו, קצת קשה לדון על משהו כל כך משני ביחס לסקרנות האישית שלי,
איך רמקול הורן אמיתי צריך להישמע?

ולמה אנשים כמוך וכמו חנן צריכים את כל כאב הראש הזה, למרות החוויה ליבנות לבד רמקול על פי ספיפיקציות של איזה ממומחה מהולנד.

אם יש איזה נושא שאני לא עובר עליו לסדר היום הוא נושא הבס במערכת אודיו. ההתיחסות שלך לנושא הבס באוונגרד מאד מעניינת, שאתה אומר שהוא מצד אחד רמקול רציני מאד, ומצד שני

הבס שלו לא טוב נקודה. עד כמה שנסיוני מלמד אותי: כשרמקול הוא רציני אז הוא אמור להיות רציני בכל הפרמטרים ואם הבס שלו לוקה בחסר זאת נקודה יפה למחשבה(shocked)

כתבת:
לגבי ההשואה עם הרמקול שלחנן-לא נכנס לזה אבל דברים שהיו אצלו והפריעו לי קצת (על פי זיכרון) : נקודת ישיבה \ האזנה מאוד מצומצמת-
הסאונד ענק ברמות שלא מפריעות לחוויה המוזיקאלית אבל אני מעדיף חצוצרה או קול , בגודל במה קטן יותר. הבס היה טוב אבל עדיין לא מספיק קוהורנטי עם השופר במיוחד בכיווניות וכו'.
אצל שנינו יש מאפיין שחנן מציין כ -
"INCREDIBLE LIVE PERFORMANCE".
עדיין הסאונד שונה וגם הפרזנטציה.

גידי שאתה אומר "נקודת ישיבה או האזנה מצומצמת" אתה מתכוון למיקום שאתה חש את הזמר בדיוק באמצע בין הרמקולים? ומן הסתם אצלו היא יותר מצומצמת מאשר אצלך?

מבחינת הבס אצלך אתה יכול לחוש אותו בצורה פיזית כמו רמקול רגיל שממלא את החדר?
או שהחוויה שונה במקצת מרמקול רגיל?

מצטער אם אני קצת נודניק אבל אצלי התוצאה מאד מרצה אותי מכל הבחינות שאתה מדבר עליהם
וממש מסקרן אותי איך זה נשמע אצלך ברמקול הורן אמיתי לעומת הפרזנטציה שהזינגלי שלי נותן:מבולבל:

ועוד יותר מעניין אותי האם רמקול הורן אמיתי הוא all around מתאים לכל סגנונות המוזיקה?
אתה לא חייב לענות על הכל רק אם בא לך תודה גיסנו:cool:
 
נערך לאחרונה ב:

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
וואו , מזמן כבר לא קיבלתי כ"כ הרבה מידע כמו מהשירשור הזה עם השאלות והתשובות של דיז ופנתר ,אשמח לדעת עוד
דיז רציתי לדעת , האם שמעת הבדל ממשי גם אחרי שעשית טיפול בחשמל ? כי אני למשל עשיתי טיפול בחשמל כמעט מייד אחרי שפגשתי בפעם הראשונה את אייל (אאל"ט הוא אמר לי שיש תועלת בקו נפרד למערכת גם אם אין צרכני חשמל גדולים ), היות ואני לא ממש איש טכני הזמנתי חשמלאי שהעביר קו לשקעים רגלים ישר מארון החשמל של הבניין , אני מבין מהתיאור של יאיר שזה לא מספיק , למרות שזה בכיוון הנכון(lol)
אבל מעניין אותי אם אעשה שיפור נוסף בתשתית , אם גם אז שומעים הבדל עם כבלים של קומקום ?
במקרה וכן , האם אתה יודע אם אותו חנן מוכר עדיין ? ואם כן אם תוכל לתת לי דרך ליצור איתו קשר אני אשמח לנסות
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
38
נקודות
48
ג'וקר אני שמח שמישהו יכול ללמוד מהשאלות שלי משהו על התחום.
לגבי שאלתך על טיפול בחשמל אוכל לתת לך קצת התרשמות בסיסית מה נתן לי שיפור ומה לא.

באופן כללי ככול שהמערכת יותר איכותית כך גם תהיה יותר שקופה לשינויים שאתה עושה בחשמל.
כיום אני גר בבית פרטי בשכירות וכנראה העבור עוד שנה לבית אחר, אז את מירב ההשקעה בתשתית החשמל העשה שם.
היום החשמל אצלי מטופל בצורה סבירה וזה כולל קו חשמל נפרד מלוח החשמל עם כבל 2.5 קוודרד קשיח של חברת חשמל נחושת כמובן.
את קו החשמל פיצלתי לשני שקעים נפרדים של פורטק 24 גולד, המקור מחובר לשקע אחד והמגבר והפרה לשקע השני.
תכלס השינוי שהכניס לי קו החשמל והשקעים הוא יותר דינמיות בסאונד יותר פירוט, רזולוציה
מרחב במה והשינויים שמיעים ביותר, למרות שאני בטוח שאני יכול לשפר עוד בצורה שתיתן לי תוצאה יותר טובה כמו פיוז אודיופילי, כבל חשמל בקיר יותר טוב(גם מחיר בהתאם) הערקות נפרדות לכל קו, וקו ניפרד לאנלוג ודיגיטל.
מניסוי שעשיתי אני יכול לומר שגם אם תישאר עם כבל הקומקום יהיה לך הבדל בסואנד אבל כבל חשמל איכותי יתן לך באופן כמעט ודאי תוצאה יותר טובה.
כמובן שיש הבדל בין כבלי חשמל שונים וזה עניין של טעם מה נכון מבחינתך ומה לא.
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
דיז רציתי לדעת , האם שמעת הבדל ממשי גם אחרי שעשית טיפול בחשמל ? במקרה וכן , האם אתה יודע אם אותו חנן מוכר עדיין ? ואם כן אם תוכל לתת לי דרך ליצור איתו קשר אני אשמח לנסות

לא עשית טיפול של העברת כבלים בקירות. לא מעניין אותי .
העבודה שחנן עשה בזמנו אצלי הוא משהו פשוט יותר והוא התקנת קופסת שקעים אמריקאים בקיר במקום הישראלי.

לגבי יצירת קשר איתו -תנסה דרך המייל שלו שמופיע תחת התיאור של הרמקול שלו באתר הרלונטי. למרות חיבתי איליו- לא מקדם מכירות שלו.
 

diz1

חבר משקיען
הודעות
1,656
מעורבות
1
נקודות
0
לגבי שתי השאלות

בעיניין נקודת האזנה ואוונגרד
הכוונה הייתה שנקודת הישיבה האופטימלית הייתה מאוד מצומצמת (למושב אחד ) במקרה אצלי זה רחב יותר (מעריך לשלושה מושבים). תמונת הסאונד מאוד רחבה ומפורטת, עם מה שנקרא "רסולוציית פינט פוינטת" מטורפת לטעמי . כאן גם יכולה להופיע הבעיה בהקלטות שלא מוקלטות טוב מבחינת מיקום המיקרופונים. במערכות כאילו זה מופיע בבירור כואב. זה רלוונטי בעיקר למוזיקה תיזמורתית.
זה ההבדל בין לשבת באולם קונצרטים בשורה 7 או 27. בשורה 7 אם הנגנים מחליפים מקומות, חלק מכלי הקשת מתערבבים בסקשו של כלי נשיפה מתכתים- אתה תשים לב לזה. בשורה 27 פחות או בכלל לא(תלוי באולם). אני מבקר תדיר בקונצרטים בארץ ובחו"ל. תמיד לוקח כמה דקות מהקונצרט, עוצם עיניים, ומקשיב לאקוסטיקה ולסאונד בפרמטרים אודיופילים. זה דבר מאוד מלמד בעיקר בהאזנה אחר למערכות.
בקיצור- כאשר ההקלטה לא מוצלחת ברמה של ההקלטה ומיקום הרמקולים- התוצאה מאוד ברורה במערכת .עדיין, לדעתי זה לא פוגם בהנאה המוזיקלית.
בחזרה למערכת-אני שומע קלאסי, ג'אז (על גווניו השונים) ורוק (דילן, יאנג, ריקי לי ג'ונס וכאילו)- בכולם הרמקול מתאים.
לגבי הדיון על הבס – אני אתייחס למוזיקה "טיבעית" לא מוגברת בהופעה- וזה הרפרנס שלי.
מוזיקת רוק לרוב נשמעת בהופעה דרך הגברה ורמקולים באולם (כלומר הם נשמעים כבר דרך מערכת אודיו מסויימת).
לפני חודש בלונדון הלכתי לכמה מיוזיקלס(כמו בילי אליוט ,וויקד ). שם יש תזמורת שחלקה מתחת לבמה (כמו באופרה) והמוזיקה מוגברת באולם. כאשר ישבתי קרוב לבמה- שמעתי ישירות את הסאונד מהתזמורת אבל גם מהרמקולים באולם. יש הבדל ענק בינהם. דרך הרמקולים באולם הסאונד קרוב יותר למה שאודיופילים מקשיבים ומכירים. הסאונד הישיר של התזמורת זה מה שאני מחפש במערכת. מלבד השוני הטונאלי בינהם, מה שמאפיין מוזיקה מהתזמורת נשמעת חייה יותר, אוורירית, "לא לוחץ באוזנים".
בס-מוגדר על ידי רבים כאן בצורה של בס הדוק מהודק מתהדק יתהדק וכן נמוך נמוק נמוק ופנצ'י ועוד.
זה לא הבס שאני מחפש. אני מחפש בס מוזיקאלי. כזה שלא לוחץ באוזנים, כזה שלא דופק בגוף כגל הלם של התפוצצות, כזה שלא מופיע כאפקט ולא משנה כמה הוא נמוך.
לכן רוב הרמקולים הדינאמים ששמעתי הבס שם נשמע לי ארטיפקט מוחלט.
למשל- בהקלטות ג'אז משנות השישים שבו לא דחפו מקרופן לכל מיתר של הבסיסט- אני רוצה לשמוע את התווים שהוא מנגן כאשר כל ההרכב מנגן בלי להתאמץ ולכוון את ההקשבה אליו ספציפית. אני רוצה שהבס ינתגן בצורה ברורה ומפורטת כמו המיד.
הבס הורן מאפשר (לא תמיד , תלוי איזה , תלוי איך בנוי, למה מחובר ועוד ועוד) לשמוע בס בעל נוכחות, אוורירי מאוד , לא לוחץ על האוזנים, מאוד ברור מבחינת טונאלית. כל תו ותו ברור מהו. כל תו ותו מופרד.
הבעיה של רמקולים הוא ליצור את ההפרדה הצלילית והבידול הזה בין הצלילים שנוצרים באורכי גל ארוכים. חלק גדול מאוד מהרמקולים הדינאמים ששמעתי הם
One note bass
Two notes bass
וכך הלאה . שומעים בום בום בום ובם בים בם בום אבל לא ממש מוזיקה. שומעים "חבילות בס" אבל לא תווים.
אין מה לעשות זה קשור גם לפיזקה פשוטה ראה חוק בסיסי בתכנון רמקולים
Hoffman's Iron Law
הקושר בין הבס , גודל התיבה ועוצמת ההגברה.
עכשיו- בכדי לקבל בס טוב (על פי הגדרתי האישית בלבד) שאורכי הגל, הארוכים והשונים בינהם, יהיו מופרדים וברורים ללא לחץ באוזנים ובמקומות אחרים ובכדי שימלאו את החדר
צריך גודל חדר מינימאלי (סורי לכל החולמים שחדר קטנטון עם טיפול אקוסטי יעשה זאת- בולשיט) צריך תיבה גדולה ומגבר "רציני " שיתמודד טוב עם האנרגיות הללו.
רמקול שופרי- התיבה יכולה להיות ענקית (כמו שרואים בכל מיני תמונות של יפנים מטורפים) או פתרונות מתוכחמים כמו התיבה אצלי עם "שטח פנים " עצום ואסימטריות בתוכה בכדי לבטל את הקול שנוצר כאשר הדיאפרגמה זזה אחורה.
במקרה הפרטי אצלי תחום הבס מוגבר עם נצילו שלו מעל 100 דיבי. זה אומר אטקט מטורף פיק ודיקיי ברור. עוצמת הבס ניתנת לכיוון-ואצלי עוצמת ההגברה היא רק בתחילת הסקלה. מצד שני,אני בטוח שאם הבס יוגבר לסוף הסקלה , הטיח יפול מהקירות ואפשר יהיה לעשות טיפולי פירוק אבני כליות למי שצריך.
בנוסף התיכנון השיג מצב מאוד פשוט (ולטעמי נדרש) כל דרייברים , ינוע באותו כיוון , בכל תדירות ובכל זמן.
בנוסף הבס הורן מאפשר לבס להיות מהיר כמו יחידת ההורן העליונה . שני האחרונים תורמים לעובדה שהבס קוהורנטי עם יתר הרמקול ולא נשמע כמו שני רמקולים שונים.
אוונגרד???????????? נמצאים שנות אור מאחור בפיתרון הבעיות הללו. עכשיו שיבוא האודיופיל ויספר שחיבר מגבר פלאי להורן העליון שביטל את הבעיה התיכנונית של יחידת הבס התחתונה- זה מגוחך
עדיין האוונגרד הוא רמקול רציני שעושה כמה דברים בצורה טובה מאוד. אין רמקול מושלם.
אם היה מתאים למה שאני מחפש מזמן הוא היה אצלי- את הדואו ניתן לקנות כיום כזה משומש בפחות ב 8$K בשקט.

(מערכת תיקון שגיאות כתיב בפורום לא עובדת אצלי בעברית- לכן השגיאות באשר הם)
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,237
מעורבות
2,746
נקודות
113
לשאלת השירשור -- "מיהו לדעתכם אודיופיל מס" 1 בארץ?" -- לפי אילו קריטריונים?!?!

השקעה כספית? הבנה בתחום? רגישות לתופעות? מידת האהבה לתחום? קצב ההחלפות? אחר/ים?

את האהבה בלתי אפשרי בכלל למדוד/להשוות, קשה גם לגבי רגישות, וגם לגבי הבנה, ששם בכלל ייתכן שאחד לא מעריך את השני בגלל חילוקי דיעות, אבל שניהם מבינים היטב.

האם השקעה כספית (אפילו אם מייחסים אותה להכנסה ולחסכונות "פנויים", אם למישהו יש בכלל גישה לנתונים של האחר לצורך השוואה) ו/או קצב החלפות -- האם אלו באמת מדדים רלוונטיים לצורך השוואה? תמהני.

וכל זמן שאין קריטריונים מוסכמים/מוחלטים להשוואה, אולי אין משמעות לשאלה?

עמיר
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,321
מעורבות
21
נקודות
38
עמיר, אם לא שמת לב זה שרשור יחצ"נות...
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
יחצ"נות למי?
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,237
מעורבות
2,746
נקודות
113
עמיר, אם לא שמת לב זה שרשור יחצ"נות...
Sorry, I failed to have put my heart to that! :D:D

A
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,317
מעורבות
38
נקודות
48
גידי תודה לך על תשובתך המפורטת(Y)

ברשותך אתייחס לנקודות היותר קרטיות מבחינתי במערכת.

כתבת:
בעיניין נקודת האזנה ואוונגרד
הכוונה הייתה שנקודת הישיבה האופטימלית הייתה מאוד מצומצמת (למושב אחד ) במקרה אצלי זה רחב יותר (מעריך לשלושה מושבים). תמונת הסאונד מאוד רחבה ומפורטת, עם מה שנקרא "רסולוציית פינט פוינטת" מטורפת לטעמי .

גם אצלי נקודת האזנה היא לא יותר מכסא אחד וגם שאני יושב באמצא אין לי יותר מידי משחק עם הראש, כיוון שאז אני לא מרגיש את הזמר באותה רזולוציה, ואני מאבד את חווית האזנה שנקראת
"סוויטפויינט"

כתבת:
במערכות כאילו זה מופיע בבירור כואב. זה רלוונטי בעיקר למוזיקה תיזמורתית.
זה ההבדל בין לשבת באולם קונצרטים בשורה 7 או 27. בשורה 7 אם הנגנים מחליפים מקומות, חלק מכלי הקשת מתערבבים בסקשו של כלי נשיפה מתכתים- אתה תשים לב לזה. בשורה 27 פחות או בכלל לא(תלוי באולם). אני מבקר תדיר בקונצרטים בארץ ובחו"ל. תמיד לוקח כמה דקות מהקונצרט, עוצם עיניים, ומקשיב לאקוסטיקה ולסאונד בפרמטרים אודיופילים. זה דבר מאוד מלמד בעיקר בהאזנה אחר למערכות

לי אין את נסיון האזנה לקונצרטים כמו לך זה פשוט לא הקטע שלי ומוזיקה קלאסית ברוב המיקרים גורמת לי לחשוב למה לסבול כשאפשר ליהנות. הופעה שהייתי בה ונהנתי מכל רגע היא הופעתו של אבישי כהן בזפה תל אביב אפילו שישבתי די רחוק מהבמה יכולתי ליהנות מהריאליות שבעניין, שלא כמו אצלי בבית כשאני מאזין נדמה לי שאני בשורה הראשונה וזה לא פחות מרגש אותי.

כתבת:
לגבי הדיון על הבס – אני אתייחס למוזיקה "טיבעית" לא מוגברת בהופעה- וזה הרפרנס שלי.
מוזיקת רוק לרוב נשמעת בהופעה דרך הגברה ורמקולים באולם (כלומר הם נשמעים כבר דרך מערכת אודיו מסויימת).
לפני חודש בלונדון הלכתי לכמה מיוזיקלס(כמו בילי אליוט ,וויקד ). שם יש תזמורת שחלקה מתחת לבמה (כמו באופרה) והמוזיקה מוגברת באולם. כאשר ישבתי קרוב לבמה- שמעתי ישירות את הסאונד מהתזמורת אבל גם מהרמקולים באולם. יש הבדל ענק בינהם. דרך הרמקולים באולם הסאונד קרוב יותר למה שאודיופילים מקשיבים ומכירים. הסאונד הישיר של התזמורת זה מה שאני מחפש במערכת

ברור לי שיש הבדלים בין אם אתה שומע את להקת הרוק מנגנת באופן טבעי, לבין זה שאתה שומע אותם מוגברים על ידי מערכת אודיו בהופעה עצמה. מה שלא ברור לי זה איך אתה רוצה להגיע פחות או יותר לאותה תוצאה בבית שגם אז הלהקה מוגברת על ידי המערכת שלך, ומין הסתם עם כן הצלחת להגיע לתוצאה כזו אתה פשוט ענק (Y)
אני לא אומר שאני סובל כשאני שומע מוזיקה עם כלים חיים, אצלי במערכת הכל נשמע מאד ראליסטי אבל עדיין יש הבדל בין זה לבין המציאות הקשוחה בהופעה עצמה:O

גידי שאתה כותב:
עכשיו- בכדי לקבל בס טוב (על פי הגדרתי האישית בלבד) שאורכי הגל, הארוכים והשונים בינהם, יהיו מופרדים וברורים ללא לחץ באוזנים ובמקומות אחרים ובכדי שימלאו את החדר
צריך גודל חדר מינימאלי (סורי לכל החולמים שחדר קטנטון עם טיפול אקוסטי יעשה זאת- בולשיט) צריך תיבה גדולה ומגבר "רציני " שיתמודד טוב עם האנרגיות הללו.
רמקול

מבחינתי היכן שהרמקולים שלי נמצאים כיום, ( ואני לפני כל טיפול אקוסטי)המיקום מאד קריטי והרמקול מאד מפונק מהבחינה הזו. החדר הוא שלוש על שלוש וחצי מטר ואני עם רמקול של שני יחידות של שמונה אינ'ץ ואת גלי הבס אני מרגיש טוב מאד על גופי. הבס אצלי מאד מוגדר ובהחלט שומעים רבדים רבדים ולא סתם בומיות בלי שום כיוון. את הלחץ באוזניים אני לא מרגיש ולפעמים ישנם קטעי מוזיקה וגם הם מאד מסוימים שאני קצת מתברווז לי:D
מדבריך אני מבין שכמעט בלתי אפשרי לטפל בתדרי הבס בחדר קטן בעזרת אקוסטיקה? ולצורך העניין צריך חלל יותר גדול. אם כן מהוא הגודל מינימלי בשבילי?
אשמח לקבל עצה בעניין וכל הערה שלך תתקבל בברכה(Y)
 
נערך לאחרונה ב:

arama-audio

עוסק מסחרי
הודעות
508
מעורבות
0
נקודות
16
לשאלת השירשור -- "מיהו לדעתכם אודיופיל מס" 1 בארץ?" -- לפי אילו קריטריונים?!?!

השקעה כספית? הבנה בתחום? רגישות לתופעות? מידת האהבה לתחום? קצב ההחלפות? אחר/ים?

את האהבה בלתי אפשרי בכלל למדוד/להשוות, קשה גם לגבי רגישות, וגם לגבי הבנה, ששם בכלל ייתכן שאחד לא מעריך את השני בגלל חילוקי דיעות, אבל שניהם מבינים היטב.

האם השקעה כספית (אפילו אם מייחסים אותה להכנסה ולחסכונות "פנויים", אם למישהו יש בכלל גישה לנתונים של האחר לצורך השוואה) ו/או קצב החלפות -- האם אלו באמת מדדים רלוונטיים לצורך השוואה? תמהני.

וכל זמן שאין קריטריונים מוסכמים/מוחלטים להשוואה, אולי אין משמעות לשאלה?

עמיר

לעמיר מאמיר

לדעתי כל הקריטריונים שציינת תופשים לגבי השאלה. וקשורים אחד לשני כלומר
מי שאוהב את התחום ישתדל להבין אותו וגם יחליף וישדרג מידי פעם.

ובתשובה ישירה לשאלה : מי שאוהב את התחום יותר ומשקיע בו את מירצו זמנו והונו
יותר מאדם אחר ,שגם משקיע את כל מה שציינתי אבל פחות, הוא אודיופיל בסדר גודל נקרא לזה " יותר קטן" ... כל אחד וסדרי העדיפויות
והאהבה שלו לתחום , לא כולם אובססיבים לתחום באותה המידה אם בכלל.

זה כמו שאני לדוגמא מעריץ זמר ויש לי את כל הדיסקים שלו , ובן אדם אחר
יש לו פוסטרים , תמונות איתו , הולך לכל הופעותיו , יש לו את חתימותיו , וכו ...
אז אחד כזה יותר משקיע בתחביב שלו מהאחר למרות ששניהם אוהבים את אותו
הזמר , אך התשובה לשאלה מיהוא המעריץ היותר שרוף ברורה, ובדיוק ככה זה
באודיו , כולנו אודיופילים , אך יש כאלה שהם יותר משקיעים בתחום ונחשבים
, נקרא לזה ..."יותר כבדים".

אמיר ארמה

אמיר ארמה
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור