1.גידי במה שונה הרמקול שלו מהרמקול שלך?
2.איך היית מגדיר את התוצאה אצלו לעומת מה שיש אצלך?
3.ומה יש אצלו שאתה אוהב שלא קיים אצלך אם ביכלל?
אם תתבונן טוב בדף האינטרנט שבו ראית את הרמקול של אותו בחור בגבעתיים, תבחין בעוד כמה עשרות צילומים של רמקולים אחרים המבוססים על הורן כזה או אחר בתצורות שונות.
החברים שם, חלקם מרכיבים את הרמקולים שלהם מחלקים שונים שהמשותף לכולם הוא שימוש בהורן של אותה חברה. ההורן השונים שאותה חברה מייצרת שונים גם בדרייברים שניתן לשדך אילהם והגישות השונות לתחום הבס וכו'
האמת שאף פעם לא העסיקה אותי השאלה של מי יותר טוב ולכן קשה לי לענות.
בנוסף מזמן לא הקשבתי למערכת אצלו, לכן כל מה שאני יכול לספר זה רק מזיכרון.
התיאור של הסאונד שהוא כותב שם באתר הוא נכון ומדוייק-ואני יכול להשתמש במילותיו לתיאור הסאונד אצלי. בכל זאת השוני הוא גדול מאוד הן בבניה והן בצליל.
השתעשעתי בעבר במחשבה לשכור את שרותיו של חנן שירכיב\יבנה לי רמקול המבוסס בין השאר על יחידת ההורן של ההולנדי. אני לבד לא יכול לעשות זאת- אין לי ידע וניסיון דרושים ומספיקים לזה. הבעיה עם אותו אודיופיל שהוא כל כך פדנט שכל תהליך אצלו לוקח המון זמן ועזבתי את הרעיון (דרך אגב, גם ההולנדי מאוד מעריך את חנן משיחות שהיו לנו עליו)
אני הלכתי על הפיתרון של הטמבלים בעלי הכסף- קניתי את הרמקול הכי טוב שם.
האמת שאין לי חשק עכשיו להכנס למכולל ההבדלים הטכנים (פעם אחרת) ויש הרבה.
הרמקול של חנן הוא הרמקול של חנן תוך שימוש ביחידות ותיכנון של יצרנים כמו ההולנדי למשל.
הרמקול שלי הוא הרמקול של ההולנדי עצמו (זה הרמקול האישי שלו) אבל התיכנון שלו הוא רק שליש של ההולנדי והוא שיתוף פעולה של שניים נוספים.
על רקע זה היה מאבק אגו די מפתיע בין שני אנשים באמת נחמדים ויחסית צנועים , ההולנדי מצד אחד והמתכנן השני –מישהו דני שגר בבלגרד ונקרא גרנר כריסטנסן - עם ניסיון וידע נרחבים מאוד בייצור רמקולים.
הקרע בינהם קרה לאחר שהרמקול הוצג בתערוכה בדנוור ב 2008 שם הייתה די התלהבות
מהרמקול. או אז עיניני האגו התחילו לצוץ.
Srajan Ebaen מעיתון 6moons
ערך סיור לאיזור בלגרד בכדי לכתוב על תעשיית האודיו שם כאשר המטרה העיקרית הייתה להגיע לאותו כריסטנסן ולכתוב התרשמות על הרמקול\מערכת מתוצרת הולנד של אותו בלגרדי .
או אז החלו הבעיות היות וכריסטנסן טען שהוא ממציא הרמקול וההולנדי טען שלא אלא הוא רק פיתח חלק מאוד מסויים וכו'
סרג'ן אבן לא פרסם ביקורת על הרמקול בגלל הבעיתיות שנוצרה (פרסם על מגברים שנמכרים גם בארץ ודברים אחרים)
הויכוח בין הדני\בלגרדי והולנדי על מי באמת בעל הרעיון המשיך בכל מיני פורומים.
משם זה המשיך לאקט המחאה: מצד אחד ההולנדי הוריד את מה שהדני כתב באתר שלו בזכות הרמקול (הוא כתב דברים מאוד יפים ונלהבים) ומצד שני הבלגרדי מכר את הרמקול שלו (לבלגרדי אחר) וכתב לי שהוא הולך לבנות בעצמו משהו מטורף הרבה יותר שרק ההורנס עצמם לייצר כאילו זה עיניין של כמה עשרות אלפי דולרים.
בתכלס, שינהם אנשים חביבים, מקצועיים, על פניו צנועים, שעזרו לי רבות בידע וניסיון- שהחלסטרה עלתה להם לראש.
לגבי ההשואה עם הרמקול שלחנן-לא נכנס לזה אבל דברים שהיו אצלו והפריעו לי קצת (על פי זיכרון) : נקודת ישיבה \ האזנה מאוד מצומצמת-
הסאונד ענק ברמות שלא מפריעות לחוויה המוזיקאלית אבל אני מעדיף חצוצרה או קול , בגודל במה קטן יותר. הבס היה טוב אבל עדיין לא מספיק קוהורנטי עם השופר במיוחד בכיווניות וכו'.
אצל שנינו יש מאפיין שחנן מציין כ -
"INCREDIBLE LIVE PERFORMANCE".
עדיין הסאונד שונה וגם הפרזנטציה.
הבס אצלי הוא הורן ואצל חנן ,,, האמת שכבר לא זוכר כי הוא בנה משהו חדש.
אני מאוד מבסוט עם מה שיש לי. למעשה לא יכול לחשוב על רמקול אחר שאני רוצה.
אצל חנן המערכת עבורי היא הוכחה לידע והבנה העמוקה שלו. הוא בנה את הכול. הוא לא קנה באיזה חנות. ההוכחה מה הוא מבין היא באיכות הצליל שהשיג שם. הייעוץ שלו היה עבורי לרוב פורה ומלמד גם במערכות שהיו לי בעבר ולא קשורים להורנס.
באופן כללי- ההשואה של הרמקולים ההולנדים אל מול אוונגרד היא לא "פיירית" כי אוונגרד שהוא רמקול רציני מאוד –לא עומד בסטנדרטים של הסווינג בשום פרמטר שהוא. אפילו לא אחד.
לא מכיר אחד שהיה לו רמקול של ההולנדי והחליף לאוונגרד . מכיר הרבה שהיה להם אוונגרד והלכו להולנדי.
אוונגדר יש כמה תכונות מאוד טובות ויש כמה בעיות שעבור חלק מהאנשים הם פטאליות.
למשל-הבס לא טוב נקודה. וזה באמת לא משנה איזה מגבר משדכים להורן עצמו.
מקווה שזה מספיק לעת עתה (האמת שקצת משעמם לי לכתוב על מה שיש לי,,,,אבל נעשה איזה סיכום יפה בתחילת השנה הבאה כולל איזה דבר או שנים על מגברים SET)